Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Törkypuheita ei voi perustella sananvapaudella

Vierailija
06.02.2025 |

Lukijan mielipide | Törkypuheita ei voi perustella sananvapaudella

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011008197.html

Kommentit (386)

Vierailija
341/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinähän ymmärrät että suomessa on jo lait noita varten. "

Tietenkin ja hyvästä syystä. Mutta äsken vielä oli kuulemma sananvapauden mukaista olla vaikka miten pahasti väärässä ja silti sanoa se.

Eli kuten huomaat, sananvapaus tarvitsee aina myös rajoja.

Ne on jo nyt olemassa.

Vierailija
342/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vasemmistoko päättä mikä on törkypuhetta?"

Ihan kiva olisi jos oikeistokin tulisi rakentavasti mukaan keskusteluun. Eikä vain jankkaisi että ei sellaista olekaan tai kyllä sitä nyt pitää saada sanoa mitä huvittaa.

Niin, jankkaava vasuri tekee joka kommentillaan selväksi ettei ole mitään keskustelua vaan ilmeisesti odotetaan että kaverit toimituksessa poistaa taas kerran ketjun, ja sitä ennen vasuri täyttää sen sonnalla ettei kukaan vahingossakaan jaksa lukea sitä läpi. 

En edlleenkään ole vasuri vaikka olisin eri mieltä kanssasi.

Mutta kaikki kanssasi eri mieltä olevat tulkitsette 100% persuiksi😂 

Minä en ole niin tehnyt. Joku muu on voinut moiseen syyllistyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ja hyvästä syystä. Mutta äsken vielä oli kuulemma sananvapauden mukaista olla vaikka miten pahasti väärässä ja silti sanoa se.

Ne on jo nyt olemassa.

Niin on. Mutta moni on juuri sanonut että rajoja ei pitäisi olla ollenkaan tai että nykyiset ovat liian tiukkoja.

Vierailija
344/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kaikki kanssasi eri mieltä olevat tulkitsette 100% persuiksi😂 "

Minä en ole näin tehnyt. 

Vierailija
345/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla täällä hätää ole työkyvyttömyyseläkkeellä,jonka te arvon vihapuheiden lietsojat minulle maksatte!Ei tarvitse tämän kamalan maailman kanssa olla missään tekemisessä!  Meitä alkaa  kuitenkin olla jo aika paljon täällä,joista vihapuheet ovat  tehneet työkyvyttömiä.Onko yhteiskunnalla varaa tällaiseen?

Tuohon on mahdoton uskoa. 

Voit toki väittää mitä tahansa. Silloin me kaikki voisimme jäädä kotiin makaamaan jos perusteeksi kävisi jonkun sanomat julmat sanat. Harvassa ne ihmiset joita nämä eivät olisi koskeneet ja silti he jatkavat elämäänsä. 

Vierailija
346/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on jo nyt olemassa.

Niin on. Mutta moni on juuri sanonut että rajoja ei pitäisi olla ollenkaan tai että nykyiset ovat liian tiukkoja.

Ihan hyvä tämä nykyinen kunnian ja yksityisyydensuoja-linjaus.

Ihmiset jauhavat aina jokatapauksessa paskaa, sitä ei mikään laki eikä mahti kykene estämään. Toki paskapuheen sisältöjä pystytään ohjailemaan.

Kannattaa olla mahdollisimman jyvällä siitä miten ihmisiä pyritään ohjailemaan erityisesti kielteisten tunteiden kautta, saattaa tehdä elämänlaadustaan pysyvästi parempaa kun blokkaa tuollaisen katalan vaikuttamisen mm uutismedioista. Tämä on ihan tervettä itsesuojelua nykyään koska media ei ole entisellään.

Vierailija
347/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla täällä hätää ole työkyvyttömyyseläkkeellä,jonka te arvon vihapuheiden lietsojat minulle maksatte!Ei tarvitse tämän kamalan maailman kanssa olla missään tekemisessä!  Meitä alkaa  kuitenkin olla jo aika paljon täällä,joista vihapuheet ovat  tehneet työkyvyttömiä.Onko yhteiskunnalla varaa tällaiseen?

Voit toki väittää mitä tahansa. Silloin me kaikki voisimme jäädä kotiin makaamaan jos perusteeksi kävisi jonkun sanomat julmat sanat. Harvassa ne ihmiset joita nämä eivät olisi koskeneet ja silti he jatkavat elämäänsä. 

Koulukiusaaminen on yksi vihapuheen muoto jolla murretaan uhrin itsetunto ja aiheutetaan pahimmillaan elinikäiset traumat.

Vierailija
348/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi !Olen niin herkkä,minua ei saa loukata!

Vierailija
349/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääse  aina pakoon  ihmisiä  kotiinsa,kun olen näin herkkä!

Vierailija
350/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä omiasi, tuota lapsellista juttua ei usko kukaan, keksi jotain parempaa mutta kiitos päivän nauruista.

Vierailija
351/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ette enää loukkaa ettekä  kiusaa ja kyllä olen juuri  näin  lapsellinen.En siedä kritiikkiä!

Vierailija
352/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaminen on yksi vihapuheen muoto jolla murretaan uhrin itsetunto ja aiheutetaan pahimmillaan elinikäiset traumat.

Paitsi jos kiusaaja on pysyvästi päivettynyt. Silloin on kysymys kulttuurien monimuotoisuudesta joka on sinällään tavoiteltava asia.

Vierailija
353/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ette enää loukkaa ettekä  kiusaa ja kyllä olen juuri  näin  lapsellinen.En siedä kritiikkiä!

Wääää! Wäääää!!!

🤭🤭🤭🤭😂🤣😂🤣

👳🧕=💩💩💩💩💩💩🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷💩💩💩💩💩🐷🐷🐷🐷🐷💩🐷🐷🐷💩🐷💩🐷💩🐷

Vierailija
354/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joka tapauksessa joudutte maksamaan minun elämiseni,1660 euron eläkkeeni Tällä kertaa te kiusaajat jouduitte vastuuseen.Olen tyytyväinen:)

Vierailija
355/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lälläläl-lälläl- lää!Minä voitin - te hävisitte!

Vierailija
356/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ette myöskään löydä minua  mistään facesta,ettekä instasta,ette miltään treffipalstoilta,että ette pääse kiusaamaan ettekä arvostelemaan minua!

Vierailija
357/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämän ketjun voisi poistaa. Pelkkää riitaa ja haukkumista puolin ja toisin.

Vierailija
358/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahingoniloinen   teille kiusaajat,minun kävi   enemmän kuin hyvin, ihan niinkuin saduissa:)

Vierailija
359/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Päästään iina mikkolasta eroon

Vierailija
360/386 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuulkaa teidän seuraanne   kaivannutkaan,minulla on ihan omat kuviot,ollut viimeset 15 vuotta.En aio tehdä paluuta teidän seuraanne,kun en ole niissä ympyröissä ollut enää 15 vuoteen!