Oletteko katsoneet mitä jopa HILLO maksaa kaupassa!
3,5 - 5 euroa pienet purkit. Eikä ole mitään eksoottisia makuja, ihan vadelmaa jne. 70 % sokeria kaikissa.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä facebookissa satoja ilmoituksia "hakekaa omenoita" me haettiin ja puuhellan voimin keitettiin osasta mehua ja suuri osa muuttui hilloksi. Ei lisäaineita vain vähän hillosokeria.
Hinta haku bensat noin 5km.
Mustikkaa mätäni metsään kun ei uusavuttomat osaa/viitsi tehdä itse mitään ruokansa eteen.
Blää blöö.
Ei mahdu pieneen jääkaappiin ja pakastelokeroon mitään mehuja ja purkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaistako sen pitäisi olla? Mene töihin niin ei tarvitse ulista.
Te buumerit voitte painua vaikka sinne uimahalliin tältä palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää LIDLIIN!!! Ostin ulkolaista mansikki hillova 1,79
Käyn töissä, ei tarvitse alentua syömään saksalaista prosessoitua lisäainepaskaa.
No kun kerran maistat niin tiedät miten hyviä Lidlin hillot oikeasti on. Niissä on marjapitoisuus ihan eri tasolla kuin muiden valmistajien. Minäkin käyn töissä, mutta ostan mielelläni laadukasta ruokaa ilman että lyön siihen leimaa kaupan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, S-marketissa iso muovipurkki Coop mansikkahilloa 2,79.
Minkä verran tuossa on mansikkaa? 5%?
Kyllä hillo mielestäni saa olla vähän juoksevaa. Jos haluan mansikkaa, niin ostan mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dronningholmissa näyttää olevan 46% sokeria. Itse tehtyyn hilloon tulee ohjeen mukaan tehtynä 50% sokeria.
On totta, että kaupan hillot ovat mielipuolisen kalliita, mutta toisaalta ei kai niitä loputtomasti kulu.
Itse ostan ranskalaisia sokerittomia hilloja Prismasta, ne on todella hyviä ja makeita. Makeus tulee taateleista ja oikein makeista hedelmistä ja marjoista.
EU:ssa on hyvin tarkkaan määritelty hillon koostumus. Sokerin voi direktiivin mukaan korvata hunajalla, mutta ei taateleilla.
Itselleen voi toki tehdä hilloa niinkuin itse haluaa, mutta myytävien hillojen on oltava direktiivin mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hinnoittelun perusteella ikään kuin siltä, että marjoista olisi ollut kova pula 2024?
Ei ollut marjoista pula vaan poimijoista. Thaikut eivät päässeet maahan ja suomalaisista ei löytynyt riittävän osaavia .
Se on kyllä tosiasia,ettei suomalaisista työttömistä ole edes marjan poimijoiksi. Melkoista kuraa ovat kaikki.
Se on kyllä tosiasia,ettei suomalaisista eläkeläisistä ole edes marjan poimijoiksi. Melkoista kuraa ovat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hinnoittelun perusteella ikään kuin siltä, että marjoista olisi ollut kova pula 2024?
Ei ollut marjoista pula vaan poimijoista. Thaikut eivät päässeet maahan ja suomalaisista ei löytynyt riittävän osaavia .
Voi pölhö, suomalaiset osaavat kerätä itse metsämarjansa paitsi velliperseet. Mansikanpoimintaan taas marjatilalliset eivät halua palkata suomalaisia, vaikka joillakin olisi haluakin. Ehkä heillä on pelko, että huonot työolot tulisivat viranomaisten tietoon laajemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä facebookissa satoja ilmoituksia "hakekaa omenoita" me haettiin ja puuhellan voimin keitettiin osasta mehua ja suuri osa muuttui hilloksi. Ei lisäaineita vain vähän hillosokeria.
Mustikkaa mätäni metsään kun ei uusavuttomat osaa/viitsi tehdä itse mitään ruokansa eteen.
Blää blöö.
Valintoja, valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä tosiasia,ettei suomalaisista työttömistä ole edes marjan poimijoiksi. Melkoista kuraa ovat kaikki.
Marjanpoimija on yhdyssana.
Tai marja erisnimi.
Kirjoitat silti erisnimen pienellä kirjaimella, miksi?
Lapset syö hilloa. Ei aikuiset. Ehkä voisarven kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjanpoimija on yhdyssana.
Hienoa! Osasit! Nyt ei muuta kuin syksyllä keräämään niitä marjoja kun ne tuetkin tulevat vielä laskemaan.👍
Ps. Tukien laskeminen on hyvä asia. Se aktivoi keräämään marjoja ja sieniä 🙂
Moi buumeri.
Coopin mansikkahillossa on 50 prossaa mansikkaa urpåt!
Vierailija kirjoitti:
Marjat eivät mätäne metsiin. Eläimet syövät marjoja. Hyvä niillekin on jotain jättää.
Jos jotain jää syömättä, niin se kuivuu. Niitäkin marjoja eläimet syövät talvella.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ostan 🤗. En viitsi ostaa suomalaista hilloa koska hinnat ovat korkeat vaikka ko. yritykset saavat yritystukia. Siksi ostan AINA ulkomaalaisia elintarvikkeita 😁
Siksi teen hillot itse, ei ole vaikeaa ja tietää mistä marjat ovat kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blää blöö.
Valintoja, valintoja.
Mitä valintoja?
Pitääkö mun muuttaa toiseen kämppään,jotta sinne mahtuu jotain omatekemiä hilloja ja mehuja?
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ostan 🤗. En viitsi ostaa suomalaista hilloa koska hinnat ovat korkeat vaikka ko. yritykset saavat yritystukia. Siksi ostan AINA ulkomaalaisia elintarvikkeita 😁
Niin minäkin mutta eivät ne hillofirmat yritystukia saa.
Olisko ne tiivistäneet koostumusta, samalla kun hinta on 5-6e. Paitsi halvimmat vatkulia ellei niissä ole hyvä koostumus joissakin.
Samaan aikaan tupakkaa poltetaan, vaikka aski olisi 20 euroa ja sen kallistumisesta ollaan ihan hiljaa, koska sitä on saatava.