Ennen rahat riitti vaikka mihin!! Nykyään ei mihinkään
Pakollisten menojen (ruoka, laskut, asuminen) jälkeen rahaa jäi reissuiluun, risteilyihin, baareihin, vaatteisiin yms shoppailuun, harrastuksiin, ravintolassa syömiseen, lehtitilaukseen... nykyään ei pakollisten jälkeen jää yhtään mihinkään! Oon kilpailuttanut kaiken, ei suoratoistoja/viihdepaketteja enää, lopettanut kuntosalijäsenyyden jne, eikä rahaa jää enää mihinkään kuten em asioihin vielä yli 5 vuotta sitten. Olen työssäkäyvä bruttopalkka 2300€.
Miten kaikki voi olla niin jumalattoman kallista nykyään?! Työntekokaan ei kannata tässä maassa enää.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy laskea kulutusta. Itse en ole käyttänyt yhtään euroa mihinkään kolmeen viikkoon. Laskut maksoin ja kävin kaupassa 3 viikkoa sitten. Ruokakauppaan meni n 25€. Haen kaiken ruuan ruokajakelusta.
käyn myös töissä, netto n 2200€
Mun nettotulot on 2000e. Ruokajakelussa en sentään käy, mutta muutoin kuulostaa tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy laskea kulutusta. Itse en ole käyttänyt yhtään euroa mihinkään kolmeen viikkoon. Laskut maksoin ja kävin kaupassa 3 viikkoa sitten. Ruokakauppaan meni n 25€. Haen kaiken ruuan ruokajakelusta.
Oikeastiko olet tuota mieltä, että pitää vain kiristää. He, joilla on työtä niin näännytetään työ alle ja sillä rahalla hädin tuskin tulee toimeen. Lisää vain pitäisi kiristää. Eikö ole jotain muuta tehtävä?!
Niin joo. Palkkoja pitäis nostaa ja sitten potkia ihmisiä pihalle, kun ei ole varaa nostaa niitä muuten. Käy vähän kuin hoitajille. Olisko tää hyvä ratkaisu?
Mulla ainakin ennen ei riittänyt, nykyään jää noin 1200€/kk säästöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Asumisen maksukyky ylimitoitetaan. Otetaan lainoja ja sitten itketään menoja.
Siis TÄMÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko olet tuota mieltä, että pitää vain kiristää. He, joilla on työtä niin näännytetään työ alle ja sillä rahalla hädin tuskin tulee toimeen. Lisää vain pitäisi kiristää. Eikö ole jotain muuta tehtävä?!
Niin joo. Palkkoja pitäis nostaa ja sitten potkia ihmisiä pihalle, kun ei ole varaa nostaa niitä muuten. Käy vähän kuin hoitajille. Olisko tää hyvä ratkaisu?
Ei, vaan verotusta pitää höllätä. Kaikki alv 10 prosenttiin ja heti.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin taloyhtiöön voi tulla yllättäen iso ja kallis remontti.
Korkea tulovero takaa keskiluokan köyhyyden ja sen matalan ostovoiman 👀
Hyvin pärjää kun voi ostaa tuotteensa suoraan ulkomailta :) . Eli suomesta vaan ulkomaalaiset elintarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
T. Täti jonka harrastukset ovat kirjaston kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin taloyhtiöön voi tulla yllättäen iso ja kallis remontti.
Useimmilla tulee. Ikkunat, julkisivu ja katto jos ei putket.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa keskiluokka jopa sijoittaa. Se tarkoittaa että rahaa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n bruttopalkka on 2300 euroa, ei ole keskiluokkaa nähnytkään. Sen sijaan keskiluokkaiset on käyneet ketjussa kehuskelemassa, että rahaa on.
t: työväenluokkainen, bruttopalkka 3200 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vuotuisesta ostovoimasta on parin viime vuoden aikana hävinnyt parin kuukauden palkkaa vastaava määrä. Siksi liitotkin niitä isoja korotuksia hakee.
Saisi se korotus suurempikin olla...Laskin että tuo 10€:n korotus KAHDEN VUODEN aikana toisi mulle tuntipalkkaan ekana vuonna 70cetiä, toisena vuonna 50centiä.
Just eilen sanoin miehelle kaupassa karkkiosastolla, että meidän ysärimuksujen viikkoraha ei ois riittänyt edes yhteen pikkuherkkuun hyllystä (nämä oli n.2,50€/kpl). Yksi 20g silmäkarkki olisi vienyt koko 10mk viikkorahan, kun taas ysärillä 10mk sai aikuisen nyrkin kokoisen pussin kioskin irtareita...
Lapsemme valitsi sen silmäkarkin, tikkarin sekä suklaapatukan. Hintaa näille tuli yli 4€.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä köyhtyy, kun haalii valkoisia elefantteja.
Aloitus pisti miettimään omaa tilannettani. Itse maksoin asuntovelkani pois, mutta jos semmoista saumaa itselläni ei olisi ollut niin pitäisi kunnolla miettiä omaa kulutustani. Kaikki maksut ovat huomattavasti nousseet ja palkka ei ole noussut. Helpottaa huomattavasti elämistä mitä vähemmän maksettavaa on systemaattisista laskuista. En minäkään uskalla paljoa rellestää rahoillani, vaikka hyvä tilanne on itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää työnantajalta lisää palkkaa. Jos ei irtoa niin hommatkaa uusi työ.
Ihan kuin moni ei olisi työtä vailla. Sitä vaikeampi työllistyä mitä enemmän on hakijoita eli kilpailijoita.
Kyllä mä meinaan taas lähteä risteilylle. 10e ees taas. Ei kaada mun taloutta vielä.
Kun joutuu jatkuvasti vaihtamaan työpaikkaa niin palkka sitten laahaa 20 % jäljessä.
Pyytäkää työnantajalta lisää palkkaa. Jos ei irtoa niin hommatkaa uusi työ.