**EX-HAAHUT VIIKKO 10**
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 3.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=violet]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]
[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=red] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=blue] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (51)
Oon vaan jotenkin niin jäänyt teihin kiinni ja oliskin tosi kiva pitää yhteyksiä vielä nyt vauvelin syntymänkin jälkeen. Kaikki ovat tulleet virtuaalisesti niin läheisiksi ja tutuiksi. Kaikki täällä yhdessä jaettu ja niin paljon voimia olen saanut täältä teidän kautta.
Kyllä mä täällä kyllä käyn nyt toistaiseksi varmaan kirjoittelemassa teidän kanssanne kun/jos joku toinen paikka löytyy jonne " jakautuneet" vois siirtyä. Onhan se yahoo yks vaihtoehto, mutta jotenkin pidän sitä ite kans kauheen hankala käyttää. Ehkä siihenkin oppis ja jos täältä nyt ei ole kiinnostuneita vauviksella turinoita jatkamaan vauva-arjesta, niin kai mä sitten sinne yahoolle siirryn myöhemmin.
Tänään mies pitää varpajaiset. On tuossa ihan täpinöissään ja lähtee kohta viemään jotain sapuskoja sinne paikkaan valmiiksi ja viinaksia. Imuroi joitain kuvia koneelta poitsusta kännykkäänsä, että voi niitä sitten näytellä ja röyhistellä rintaansa. Kiva nähdä miten ylpeä se on tuosta naperosta ja kuulemma minustakin. Olen hänen mielestään ottanut sellaiset mamman otteet jo, että oksat pois. Kai tuo tosiaan itestään noi toiminnot sitten jostain vaan kumpuaa ja kun pelottaa oikein kun tuntuu kaikki niin hyvältä.
Viime yönä Kirmeli heräs kax kertaa, edellisenä yönä vaan kerran tissuttelemaan. Nyt jo imuote on niin hanakka, että on vienyt kyllä äitiltä tissikivut ja kolotukset ja rinnatkin alkavat palautua sellaiseen normaaliin " turpeeseen" olotilaan, että liikkuvatkin johonkin suuntaan ja ovat vähän pehmenneet. Poika tyhjensi yöllä ja aamulla molemmat tisut kokonaan. =) Joten nyt kun ne tissikivutkin on poissa, niin olo vaan paranee. Kauheesti tykkään touhuta vauvan kanssa ja järjestelen paikkoja organiseeraan juttuja paremmaksi ja toimivammaksi. Tänään kun sain pojan nukkumaan, niin mies jäi kotiin vahtiin ja mä tein pienen kävelylenkin. Tosi hyvää teki kun viikkoon ei ole käynyt ulkona. Ihana olo tuli. Siitä kymmenestä kilosta mitä tuli, on nyt jo 5kg lähtenyt, vaikka syön ja juon kun hevonen. Kai tuo marakatti sitten omansa ottaa. Vattan leikkausarven kohta on vielä turvoksissa, mutta muuten masu on laskenut ihan olemattomiin. Hassua ajatella kun vielä vko sitten oli masu repeämispisteessä. =)
Kun mies on varpajaisissaan, niin annoin luvan mammalle ja mummille tulla kyläilemään ja mulle kaveriksi. Mies kyllä saarnasi ne jo läpeensä, että vain sillä ehdolla, että antavat mun hoitaa vauvan (kun kuulemma homma on täysin hanskassa), etteivät ala sitten häsäämään mitään. Muutoin saavat pikkuista pitää ja tuhista sen kanssa. Mutta muuten laitan molemmat pihalle jos alkaa tulla kaiken näköistä neuvoa. Olen jo sanonut, että pyydän ja kysyn sitten jos tarvitsen neuvoja tai opastusta.
Mutta kai mä meen laittamaan itteni nätiksi, ihan oman ja mieheni iloksi ja vähän järjestelen paikkoja alakerrassa ennen kyläläisiä. Kirmelikin on vedellyt nyt jo taas 2½ h sikeitä, joten voipi kohta heräillä. Ehdin vielä sitä ennen touhuta omat jutut alta pois.
Mukavaa lauantaita kaikille ja voikaahan oikein paksusti !
Kuulolla ollaan seuraavista vauvauutisista!!! Tulevatkin näin ryppäissä! =)
titi ja kirmeli poika (1 vko)
Oikein paljon onnea pojasta!! Ihanaa!! =) Täällä näitä vauvauutisia tulee nyt ihan sarjassa...
EKA-VEKARALLE onnea pienestä tytön tylleröstä!!!!
MAMILLE onnea pienestä pojasta -hyvän kokoinen olikin, melkoisen paljon heitti painoarvio...loppu hyvin kaikki hyvin :-)
Eipä tässä kummempia. Kaikille kiitokset ultraonnitteluista :-) Kävin eilen ostamassa kahden mammahousut ja olo on mitä ihanin! Ei enää puristavia housuja...löysin jopa yhdet siistit työhousutkin. Miehen vanhemmille on nyt kerrottu ja mun vanhemmille sitten illalla, kun mennään kylään. Töissä en ole vieläkään kertonut...
-Ultsi + Lahja 13+3-
...mojevan painoisen poikavauvan johdosta. Aikas paljon tosiaan heitti painoarvio ultrasta. Pääasia, että vauva ulkona nyt masusta ja hyvissä voimissaan. Ai että sulla sama " tiiliskivitissa ongelma" . =) Mullakin on nyt jo helpottanut olo. Poika vetelee täällä äiteen tissit tyhjiksi yhdessä hujauksessa. =)
Olen täällä yläkerrassa ja itkarin mukaan taitaa tuo vauva tuolla alhaalla makkarissa antaa heräämisen merkkejä. Taidan mennä vilkuamaan.
Mies tosiaan tänään pitää niitä varpajaisiaan ja en usko, että malttaa kotiutua ennen aamu neljää. Mutta onhan tuota ihanaa poikaa syytä juhliakkin. On se isukkikin ansainnut. =)
Väsyttääkin, joten pitää mennä.
titi ja kirmeli 1 vko
voihan vietävä, vajaa viikko oltiin reissssa, ja hupsistakukkuu mitä uutisia! =)
tuhannesti onnea teille kaikille!
kyselenpä vielä uudelleen, saako kannatusta tonne VAUVAT-otsakkeen alle perustaa se EX-HAAHUJEN vauvaryhmä?
musta se olisi niin luonnollinen jatkumo..
ja jos saa kannatusta, niin olisiko joku halukas emoilemaan?
aluksi voisi kokeilla vaikka kahden viikon välein pinoa, tai vaikka viikonkin välein niin kuin täällä ja vauvakuumeisissa, jos kirjoittelijoita ja aktiivisuutta löytyy..
mä olen ollut kolmisen viikkoa jotenkin ihan kaikkien muiden saavuttamattomissa, paitsi perheeni..
mun äitini ,eli mummi, oli täällä sen kaksi viikkoa, ja sitten oltiin oman perheen kanssa oikein kaksi yötä keskenämme, ja lähdettiin viime tiistaina sinne reissuun.. eli mun kotikonnuille, näyttämään näitä meidän pirpanoita papalle ja mummolle, ja muille sukulaisille ja kavereillekin.
siellä oltiin neljä yötä, ja eilen illalla kotiuduttiin.
varsinaista arkea kotosalla ei siis ole vielä ehtinyt oikein ollakkaan.. =)
siis omalla porukalla vain..
eikä tästä kirjoitusaktiivisuudesta osaa vielä oikein sanoa.. mutta jotenkin olisi kiva jatkaa keskustelua jossain, kun ollaan jo tuttuja valmiiksi, ja ne yahoon sivut on musta jotenkin vaivalloiset käyttää..
en usko että sinne siirryn.
hannele palstailee vissiin helmikuisissa, mutta mä en jotenkaan ole osannut kirjoitella sinne, vaikka sisu helmikuussa syntyikin, enkä ole kirjoitellut muuallekaan, kun mä olen ollut jotenkin... hmm.. muissa maisamissa, niin mieleltäni, kuin viimeviikon reissussa fyysisestikin.. =)
sisu, eli tuttavallisemmin simppu, on ihana ja kiltti vauva.. =)
(äidin vaatimaton ja puolueeton mielipide.. =) )
eipä ole paljoa itkeskellyt, vähän kitinää aiheutti mahanpurut puolentoista viikon iän jälkeen, mutta sekin vitsaus on melkein taltutettu apteekin RELA-maitohappobakteeri tipoilla, ja mun gefilustankkauksella.. onkohan mulla nyt gefilus-rintamaitoa? ;)
omaa dissimaitoa ei tule niin paljoa, että simppu olisi tyytyväinen, niin ollaan laitokselta asti otettu nan:ia lisäksi pullosta.
meininkinä on se, että imetän 15min per tissi, eli molemmat, ja sitten pullosta lisää. syöttöväli on vähän miten sattuu, imetyksen aloittamisesta imetyksen aloittamiseen noin 2,5-4h.
imetys sujuu nyt vähän paremmin kuin esikon kanssa aikanaan, mutta olen mä nytkin ehtinyt pari itkuhepulia saada sen imettämisen-mahdollisen-täydellisen-epäonnistumisen kanssa.. tai no, se nyt oli sellaista sillä tokalla viikolla synnytyksen jälkeen, kun muutenkin oli vähän sitä baby bluesia ilmassa, ja turvotusta josta lisää toisaalla, ja ne hormoonit..
elmo (tuttavallisesti elvis tai elkka) on ollut todella reipas isoveli! =)
mitään negatiivista ei ole pikkuista kohtaan sanonut saati tehnyt. sitä isoveljeyttä kyllä kampanjoitiin etukäteen suorastaan upeana juttuna, joten liekö tehonnut..
elvis halailee ja antaa tuttia, toisinaan haluaa osallistua maidon lämmittämiseen mikrossa, pullosta syöttämiseen ja vaipanvaihtoakin tulee joskus seuraamaan oikein tarkasti, eli hakee korokkeen kylppäristä, että näkee paremmin hoitopöydälle..
hellyyttävintä on, jos vauva itkee, niin elmo tulee mulle selvittämään tilannetta: sisulla on nälkä, saisitko imettää? (saisitko ja voisitko menee pojalla aina sekaisin=) )
kaikesta muusta mikä ei vauvaan liity, kuten syöminen, pukeminen, hampaiden pesu ja nukkuminen, tämä meidän uhmis kyllä siten sen vauvan tulon edestäkin ränkättää... mutta kun ei ihan tosissaan ota (kiukuttelua enkä itseänikään..) niin kyllä tämä tästä =)
itse olen palautunut aika hyvin synnytyksestä, eli sektiosta.
reiluun viikkoon en ole ottanut panadoliakaan, ja lievää kiristelyä on joo välillä, mutta sekin leikkaushaavaa ympäröivässä kudoksissa, eikä itse haavassa.
arven ympärillä on vielä sellainen kova ja paksu muhkura-viiva, mikä ilmeisesti on siitä, kun leikkaushaavahan saa aika runtua, kun ne sitä vauvaa survoo ulos siitä.. että kudokset on vielä turvoksissa siitä, mutta ei kipua, kosketusarka ehkäpä..
arpi kutisee välillä vähän, ja on typerän tunnoton ympäriltä..
paino ei ole pudonnut paljoa, ehkä jonkun 4 kg.
viikko synnytyksen jälkeen painoin 200g enemmän kuin laitokselle mennessä, kun pukkasi ihan tolkuttoman turvotuksen kotiutumisen jälkeen. nilkat oli kuin pohkeet, eikä kengät menneet jalkaan.. ei ollut itku kaukana, kun silloin olin just kotiutunut, helkkarin kipeä vielä, ja imetys takkuili enemmän kuin nyt, ja sit vielä toi turvotus, kun ei meinannut päästä senkään takia kunnolla kävelemään..
se turvotus on onneksi laskenut, vajaan viikon sitä kesti..
nyt on tää typerä vaihe, kun äitiysvaatteet on jättisuuria, ja vanhat vaatteet ei juuri vielä mahdu.. tai oikeastaan housut on se ongelma.
vanha toppatakki on jo mahtunut ja osa paidoista, ja osaa äitiyspaidoista voi vielä pitää ok, mutta ne housut..
mulla on nyt sitten college-verkkari-trikoo-linjaa.. =)
simppu taitaa haluta maitoa. lähdenpä tuonne ruokkimaan vintiötä =)
hyvät jatkot kaikille, ja anteeksi omanapaisuuteni..
-ennis- ja sisu 2viikkoa ja 5päivää
Melkein viikkoon en ole päässyt nettiin ja hirveät vierotusoireet... ;) Ja paljonhan täällä on tapahtunutkin...
TITILLE IHAN MIELETTÖMÄN PALJON ONNEA PIKKUISESTA POJASTA! Yllärin pikkumies sitten järjestikin teille, kun päätti, että " mä tulen muuten nyt enkä torstaina" . :) :)
EKA-VEKARALLE SYLIKAUPALLA ONNEA PIENEN TYTÖN JOHDOSTA!
MAMILLE TUHANNESTI ONNEA PIKKUISEN POJAN SAAMISESTA!
DreamOnelle onnittelut puolivälin etapin saavuttamisesta! Ja hienoa, että kaikki on edelleen hyvin!
Ultsille onnittelut hyvistä np-ultrakuulumisista! Kyselit lentämisestä. Esikoista odotellessa oltiin lomalla rv 8+ - 9+ eli silloin oli kaksi n. 4 tunnin lentoa. Hyvin ne meni, ei ns. tuntunut missään.
Tari: Tervetuloa tälle puolelle!
emunainen: Onnea 30 vee johdosta!!!
Pirpaliina: Hienoa, että olet vielä yhtenä kappaleena ja viikkoja on kertynyt taas lisää. Tsemppiä edelleen makoilun jaksamiseksi!
(.): Keskiviikkona oli eka neuvola. Terkka oli tosi mukava ja pätevän oloinen. Painoa oli tullut kolmisen kiloa ja hemoglobiini oli melko ok. Masulin sydänäänet onnistuttiin kuulemaan, pikkuinen vaan yritti koko ajan livistää dopplerin alta karkuun. Jotain 164 näytti sykelukemat.
Sitten ikävämpää: pissan sokerit oli koholla, joten joudun sokerirasitukseen. Yleensä ottavat vasta, kun on pariin kertaan ollut sokeria näytteessä, mutta nyt mulla tulee niin pitkä tauko seuraavaan käyntiin ja muutenkin haluun kyllä tietää heti, jos diabetes uhkaa... Mä olin kyllä syönyt suklaapatukan ja juonut limsaa (terveellistä) noin 1,5 tuntia ennen pissinäytettä, joten voi kohonneet arvot olla siitäkin. Etenkään kun kotona testatessa tässä muutamana päivänä ei ole merkkiäkään pissan sokerista näkynyt. No, ensi keskiviikkona siihen rasitukseen sitten, eiköhän silloin homma selviä.
Ja torstaina on myös np-ultra. Jännittää...
Tuutis ja Masuli rv 12+0
tuolla vauvapuolella siis ON ex-haahujen pinkka..
kirjoittelijoita oli riax napotti(? tai sinnepäin), ja nette..
riax näyttäisi olevan tänkin pinon vauvansa saaneissa, mutta muuten ovat mulle vieraita.. ellei nette ole lapsettomuuspuolella kirjoitellut..
aloitetaanko uudella otsakkeella, vai yritetäänkö muiluttautua siihen nippuun? avaavat kai uuden kuukausittain..
teitä vauvallisia joukkoon. Eli tulkaa ihmeessä vaan samaan vauva-puolen ex-haahupinoon, missä me vanhat jo kirjoitellaan. Ei ole pitkään aikaan uusia vauvallisia sinne tullutkaan kirjoittamaan ja me vanhat harvennettiin tahtia kuukausipinoon, kun niin vähän kirjoiteltiiin, mutta tokihan sitä pinoa voitte aktiiviset aloitella useamminkin. Älkää turhaan uutta porukkaa aloittako, tullaanhan me tutuiksi:)
t: molli ja ex-haahuvauva Antti 1,5 v, sekä mahdollisesti uusi vauva masussa rv 7+2 (mutta tänään on tullut verta, eli en ole oikein luottavainen, itselläni oli yksi keskenmeno ennen Anttia ja toinen Antin jälkeen, joten epäluuloisesti tähän raskauteen suhtaudun, siksi en ole saanut aikaiseksi edes tulla tänne odotuspuolelle kirjoittamaan, mutta aina lukemassa olen käynyt.)
Mukavaa sunnuntaita kaikille! Meillä on ollut täällä erittäin tapahtumarikas viikko, mahtavaa :)
mami: Onnittelut kovasti pikkopojan syntymästä ja pojalle tervetuloa maailmaan! Ikävä kuulla että synnytys oli kivulias, mutta mikä tärkeintä kaikki on nyt hyvin ja vauva on sylissä :)
Helga: Lepäile vain kunnolla! Olet sen ansainnut :)
emunainen: Onnea kolmikymppisistä! Mulla tuo onkin edessä vasta syksyllä (onneksi, heh). Niinpä, me ollaan sankareita ja ihan mahtavaa että ollaan saamassa se mikä meille kaikille kuuluu ja ansaitaan, eli pieni vauveliini! Kiva kun kerroit miten tuo sokrujen seuraaminen toimii, ei tuo nyt niin monimutkaiselta kuulosta kuin pelkäsin. Toivotaan kovasti etteivät arvot ala huononemaan rajusti.
Koala: Mukava kuulla että Ilmari siellä kovasti mönkii. Ihanalta kuulostaa tuo pesänrakennusvietti. Älä nyt kuitenkaan liikaa rehki niiden huonekalujen kanssa! :)
Ultsi: Tiedän tunteen kun töissä suunnitellaan tulevia juttuja eikä ole kertonut raskaudesta vielä. Itse tosin jouduin kertomaan jo aikaisessa vaiheessa koska jouduin olemaan jonkin verran töistä pois niiden vuotojen ja lääkärissä ravaamisen takia. Mutta vaikka työyhteisö tiesikin, sanoin aina tulevaisuutta suunniteltaessa, että tilanne saattaa olla sellainen etten ole enää syksyllä töissä... Kun ei uskaltanut luottaa siihen raskaus etenee normaalisti. Sullakin on niin lyhyt aika enää äippäloman alkamiseen, että varmaan kohtapuoliin joudut salaisuuden paljastamaan. Kivaa että sait mammahousut, ne on myös yksi etappi jota odottaa kovasti :)
levinia: Teilläkin ollaan jo pitkällä, huisia! Muistan kuinka viime kesänä tuolla tammikuisissa kirjoiteltiin ja saatiin sitten molemmat huonoja uutisia... Nopeasti ovat tilanteet muuttuneet, onneksi! :)
Pirpaliina: Onnea kymppien poksumisesta! Päivä päivältä varmaan sinullakin alkaa helpottaa kun tietää että pikkuinen todennäköisesti selviytyy jos jotain sattuu. Voimia sinne sairaalaan, täällä pidetään kovasti peukkuja!
limetti: Kurja kuulla että sulla jo nyt on ikäviä kolotuksia ja sattuu. Vielä kuitenkin useampi viikko pitäisi jaksaa. Lepäile kovasti ja pidä huoli itsestäsi sekä vauvasta!
Joululahja: Päivitin LA:si listaan. Sinullakin viikot on jo niin pitkällä, että kohta voit huokaista pikkuhiljaa helpotuksesta :)
Lizie: Vitsi kun jännään joka kerta kun vauviksen avaan että oletko jo lähtenyt synnärille! :) Toistaiseksi olet kuitenkin täällä seuranamme ollut, mikä on tietenkin mukavaa. Suppareita ja haleja täältä kovasti lähettelen :)
titi: Taas aukesi hanat kun kuulumisiasi luin! :) On niin ihanaa kun elätte jo vauva-arkea. Itse ei voi vielä edes kuvitella millaista se on. Hyvinhän teillä tuntuu menevän, niinkuin miehesikin sanoi, tunnut handlaavan äitiyden oikein mainiosti :)
ennis: Terveisiä kovasti Sisulle ja isoveikalle! Hyvin tuntuu teilläkin sujuvan :)
Tuutis: Hyvä että olet tyytyväinen neuvolaan. Harmi että sokrut olivat koholla, toivotaan että oli vaan hetkellistä nousua. Tsemppiä kovasti rasitukseen ja etenkin np-ultraan! :)
omaa naperoista ja nappulaa: Jippii, meillä nappula on liikuskellut jo pari päivää niin että mamikin sen tuntee!! Aika metkalta tuntuvat nuo muljahdukset. Niitä tulee lähinnä maate asettuessa. Eilen tosin kauppareissulla alkoi oikein naurattaa kun kaksi kertaa pikkuinen monotti kunnolla :D Ihana tunne kun voi ihan oikeasti sanoa että NYT tuntuu! Mieskin on ihan innoissaan ja kovasti aina kättä vatsan päälle laittaa. Olen yrittänyt sanoa että ei niitä vielä voi päältäpäin tuntea kun sisältäpäinkin ovat niin hentoja, mutta kun toinen on niin innoissaan ja haluaa elää mukana :)
Kiitos teille kaikille ihanille tuleville mameille jotka valoitte uskoa siihen että meidän vauveli masussa kovasti kasvaa ja kaikki tosiaankin on hyvin! Sitä tuen määrää jonka olen teiltä saanut ei voi mihinkään verrata, niin arvokasta se on. Ja taas on hanat auki täällä, heh :D
Voikaa hyvin
toivoo D.O. ja nappula rv 20+4
vauvapuolen ex-pinoon..
nyt kun saataisiin mukaan tuttuja, niin alkaisi toi juttu luistaa..
hannele? titi? eka? mami? muut? come on!
-e-
Sydämelliset onnittelut pikkupoitsun syntymästä! Hienoa, että kaikki meni hyvin ja saitte kauan kaipaamanne Kirmelin syliinne tuhisemaan. Onnea koko perheelle! Nauttikaahan nyt täysillä vauvantuoksuisesta arjesta.
masunasu ja Aleksi melkein 6 kk