Tuotteet joita vain rikkaat ostaa ruokakaupassa
Mitkä ovat niitä tuotteita joita vain rikkaat ostavat ruokakaupoissa? Aloitan helpolla: San Pellegrino kivennäisvesi
Kommentit (808)
Vierailija kirjoitti:
3ea eri leikkelettä aamupalapöytään
Ei tarvitse kukaan järkevä ihminen tuommoisia. Itse esim. en syö ollenkaan leikkeleitä aamupalalla. Täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan erikoisherkkuosastolle. Beluga kaviaaria.
Muikun ja siianmäti pesee tuhatkertaisesti Belugan! Maistuu liikaa kalalle ainakin omaan suuhun. Useammn kerran syönyt
Tuore mäti pesee purkitetun tai pakastetun tuhatkertaisesti. Olen maistanut Belugaa, siinä on kyllä hyvä rakenne eli pientä ja sopivan kiinteää.
Niin myös siian ja muikunmäti on hyvin pientä
Mistä tiedät, kuka on rikas? Mikä on rikkaan tuloraja?
Kysytkö kassalta palkkakuittia/ eläkeotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghee voi. Kaikki terveellisesti elävät rikkaat laittaa aina tuota pannulle jossa paistavat lihatiskiltä ostamansa sisäfileepihvit.
Mikä ihmeen ghee voi?
Tuollaista parempien ihmisten terveellistä voita jota tulee kun lehmät laiduntaa vapaasti alppien vuoristossa ja syö alppiyrttejä sekä ruohoa. https://www.vitamiini.org/paras-ghee-voi/ tuollainen pikku purkki maksaa helposti 15-20 euroa.
Ei muuten käryä yhtä pahasti kuin tavallinen voi kun paistaa muikkuja tai blinejä.
Siinä on vähemmän vettä seassa kuin markettivoissa, siksi ei räisky eikä käryä
Vierailija kirjoitti:
Hyviä juustoja eli siis muuta kuin se halvin vitosen kilo.
Tuoremehuja siis muita kuin se halvin appelsiinimehu.
Viinirypäleitä ja muita sesonkina kalliita hedelmiä.
Irtoleipiä paperipusseissa.
Mätiä ja katkarapuja.
Lihaa, ei se halvin jauheliha.
En ole köyhä mutta noista mainitsemistasi ostan vain hyviä juustoja. Lihaa harvoin. Muita en käytä enkä tarvitse. Ostan näet jauhoja myllystä ja leivon itse.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäsavustettu poronpaisti. Paras leikkele.
Myös hevosenpaisti on hyvää 🤤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3ea eri leikkelettä aamupalapöytään
Ei tarvitse kukaan järkevä ihminen tuommoisia. Itse esim. en syö ollenkaan leikkeleitä aamupalalla. Täysin turhaa.
Mä en syö koko aamupalaa, mutta kun illalla syön siivun leipää siin on luomuoivariinia, lihaleikkelettä tai metukkaa (ei makkaraa), täysirasvaista juustoa ja jotain salaatinlehtiä/kurkkua.
Just tulin kaupalta, ostoksissani ei ole mitään tähänmennessä ketjussa mainittua.
4890€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko sinä tänään hanhenmaksapalleroita ja aitoa kaviaaria, jos niitä olisi tänään myynnissä teidän kyläkaupassa?
En, molemmat ylimainostettua huttua.
En ostaisi kumpaakaan. En ole dorka pröystäilijä vaikka ostan tasokkaita elintarvikkeita.
Tuore mäti pesee purkitetun tai pakastetun tuhatkertaisesti. Olen maistanut Belugaa, siinä on kyllä hyvä rakenne eli pientä ja sopivan kiinteää.
Joka vuosi tulee otettua talteen 5 - 10kg muikunmätiä ja lisäksi jonkun verran siianmätiä. Syön itse aika paljon ja annan ystäville joulupöytään.
Syön sekä tuoreena että pakastettuna. Ei niissä kyllä havaittavaa eroa maussa ole, ei omasta eikä muidenkasn mielestä. Kunhan ei ole lojunut pakkasessa ylivuotiseksi. Itse pyrin vappuun tai viimeistään juhannuksena syömään viimeiset.
Belugaa tuli syötyä Neukkulassa ja Venäjällä työmatkoilla. Ei se kummosta ollut. Pidän muikun ja siianmätiä parempina. Mutta makuasiahan tää on.
Onnellinen sinä! Juuri katsoin kaupassa hintaa, 188e-200e kilo. Tyydyin sitten amerikkalaiseen siianmätiin kun sain 75e 600g... Tuon pitäisi riittää 6 hengelle:(
Mäti suositellaan pakastettavaksi loisten takia. Itse en huomaa maussa eroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätiä ja katkarapuja.
Päivitä listasi, appelsiinimehu maksaa nykyään ihan saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
Kirkastetun voin tuotan Ranskasta.
Minä ostan Italiassa marketista ja maksaa 300 g viisi euroa, kestää pari kk minun keittohommissani.
Rikkaat ostavat kaupan omia merkkejä, koska ne ovat useimmiten samojen valmistajien tekemiä kuin merkkivastaavat. Rikkaat ostavat tarjouksia. Köyhemmät ja keskiluokka törsäävät valmis salaatteihin, trendiruokiin ja sushiin yms.
Vierailija kirjoitti:
Suklaata, kahvia, kalaa ja limsaa (niitä aitoja sokerilimsoja eikä mitään aspartaamilitkuja). Näitä vain rahoissa kieriskelevät voivat ostaa.
Sokerillisia juomia niitä limsoja ja suklaata ei tarvita. Vesi riittää juotavaksi. Jos ostaa suklaata joskus harvoin, yksi pala silloin tällöin viikon välein riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Menee varmaan erikoisherkkuosastolle. Beluga kaviaaria.
Aika harvasta ruokakaupasta saa kaviaaria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghee voi. Kaikki terveellisesti elävät rikkaat laittaa aina tuota pannulle jossa paistavat lihatiskiltä ostamansa sisäfileepihvit.
Mikä ihmeen ghee voi?
Tuollaista parempien ihmisten terveellistä voita jota tulee kun lehmät laiduntaa vapaasti alppien vuoristossa ja syö alppiyrttejä sekä ruohoa. https://www.vitamiini.org/paras-ghee-voi/ tuollainen pikku purkki maksaa helposti 15-20 euroa.
Ghee on kai vain "kirkastettua" voita. Ymmärtääkseni se on kyllä intialaisten juttu. Sitä voi suht helposti tehdä itsekin tavallisesta voista ihan. Kerran tein, mutta maku tai rakenne ei mun mielestä ollut vaivan väärti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätiä ja katkarapuja.
Päivitä listasi, appelsiinimehu maksaa nykyään ihan saatanasti.
Ostat appelsiineja ja mehustat itte niin EI maksa. Itse syön appelsiinit appelsiineina, veriappelsiinit parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreitakin tuotteet kuten kalat ja äyriäiset, tuoreet marjat, yksittäispakatut juustot, herkkulihat, eksoottiset hedelmät ja erikoisleivät sekä leivokset.
Kuka hullu syö lehmänmaitojuustoa muutenkaan. Tuo on nimenomaan keskiluokan porsastelua ja esittämistä
Äitdinmaidostako se pitäs sulle tehdä?
Minä syön kutunjuustoa, pecorinoa eivätkä ole äidinmaitoa tai lehmänmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ghee voi?
Ghee on Intiassa laajasti käytettävää kirkastettua voita, jota voi tehdä helposti itse, jos omistaa kattilan. Toki hölmöjä rahastetaan milloin milläkin.
Hemmetti mä olen sitten ilmeisesti rikas... eihän tässä ketjussa ole mitään rikkauksilta tuoksahtavaa. Työssäkäyvänä en nyt vaan halua mättää naamaani mitään Xtraa ja Euroshopperia.
Ehei. En sillä lihaa paista koskaan. Vain kalaa ja siihenkin lisään vielä oliiviöljyä. Lihaa paistan vain oliiviöljyssä. Gheevoi ei ole kallista koska sitä käyttää vain paistamiseen. Ei se ole mikään pelkästään rikkaiden käyttämä tuote.