Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuotteet joita vain rikkaat ostaa ruokakaupassa

Vierailija
05.02.2025 |

Mitkä ovat niitä tuotteita joita vain rikkaat ostavat ruokakaupoissa? Aloitan helpolla: San Pellegrino kivennäisvesi

Kommentit (951)

Vierailija
941/951 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet marjat, granola, irtoleivät, voi, paremmat juustot, tuorepuristetut mehut, tuore liha ja kala, muut hedelmät kuin perusbanaani ja -omenat, irtopullat, pakastepizzat. Nämä tuli ekaksi mieleen.

Vierailija
942/951 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rikas vaan ihan normituloinen. 
Koskaan en mieti hinnan perusteella mitä ostan. 
Sitä ostetaan mitä mieli tekee.

Minä olen rikas ja aina katson hintoja ruokakaupassa. Ihan periaatteesta en maksa ylihintaa. En tasan varmasti maksaa kaksinkertaista hintaa perustuotteesta jos tieden, että kadun toisella puolelle kilpailija myy halvemmalla.

Pihiys on sairaus. 

Niin on. Mutta tuo ei olekaan piheyttä vaan tervettä ja järkeä. Miksi heittää ne rahat hukkaan vain siitä ilosta että haluaa maksaa kauppiaalle kaksi kertaa enemmän samasta tuotteesta mitä viereinen kauppa tarjoaa halvemmalla? Äkkiä se varakaskin köyhtyy jos vallan huolettomaksi rahankäytön suhteen heittäytyy ja vaikka ei köyhtyisikään niin onhan se mukavampaa että rahaa on säästössä enemmän/sillä voi ostaa muutakin kuin hassata kaiken ylihinnoiteltuun ruokaan jos vaihtoehtokin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/951 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet marjat, granola, irtoleivät, voi, paremmat juustot, tuorepuristetut mehut, tuore liha ja kala, muut hedelmät kuin perusbanaani ja -omenat, irtopullat, pakastepizzat. Nämä tuli ekaksi mieleen.

Marjat kerään itse metsästä maalla kun asun mutta kyllä minä vähävaraisena ostan talvisin sitrushedelmiä (verigreippi, mandariinit yms) ja aika ajoin tuoretta kalaa jos tarjouksessa on. Lihaakin. Ja voita, mitään korvikkeita en käytä, salaatissa käytän laadukasta oliiviöljyä, ei kaupasta ostettua. Leivät ja pizzat leivon ja paistan itse on sitten aina tuoretta ja hyvää. Ennen syötiin mysliä joka tehtiin itse, yhtäkkiä kauppoihin ilmestyi kallis granola jota en tajua ollenkaan.

Vierailija
944/951 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sä köyhä vaan muualla.

Vierailija
945/951 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savu- ja loimulohi, siika, ahven. Emmentaljuusto muun muassa, tosin nykyään on kaikki juustot kalliita. Hyvä naudanliha. Luksussuklaat ja -kahvit. No, kaikki kahvi on nykyisin kallista. Leipäosaston irtomyyntileivät (ne paperipussissa olevat) ja leivonnaiset. Eikä kyllä leikkeleetkään halpoja ole, olenkin siirtynyt laittamaan leivän päälle halvinta uunilenkkiä. 

Vierailija
946/951 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin suuhuni mustan makkaran majoneesilla

Vierailija
947/951 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommaa fyrkkaa ja käytä sitä

Vierailija
948/951 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella olen ostanut ihan kaikkea mitä tuossa listassa on. En tosi. Jokapäivä. :D

Vierailija
949/951 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kenties ratkaisuehdotusta?

Vierailija
950/951 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiannettu