)))))Tontut viikolla 10(((((
Toiveikkaasti uuteen viikkoon;)
Ei mulla ole mitään varsinaista uutta kerrottavaa mutta tulin tekemään uuden pinon kun nyt kerrankin heräsin näin aikaisin..
Kommentit (26)
Moikka tonttuset!
Jotenkin mukavan positiivinen ilmapiiri täällä tuntuu olevan vallalla nyt, vaikka useammallakin on vastoinkäymisiäkin ollut. Kai ne on nuo Fudgiksen posiitiiviset uutiset ja Suomeen muutto ja Mannariin loistoasenne ja Nonulin lähestyvät häät ynnä Äitsyn asunnonostoajatukset jne. Ja sit me vain ollaan niin hyvä porukka :)
Mannariille täytyy taas kirjoittaa, että sun mies kyllä kuulostaa huomaavaiselta ja ihanalta. Ehkä se ajantaju on vähän erilainen noilla miehillä...olen tehnyt vastaavia havaintoja joskus.
Nonuli, en kyllä varmasti testaa yhtikäs mitään!! Pidän tässä kierrossa onnistumista niin minimaalis-mahdottomana, että mieluummin ottaisin se tädin tänne ihan pian, päästäis taasen yrittelemään. Että lähetä kiltti Mannarii se ämmä tänne vain!
Tämä sää alkaa ottaa pahasti päähän, aina vain sataa. Kunpa saatais pitää ne neljä vuodenaikaa tulevaisuudessakin, tämä vuosi on ollut tosi outo. Jää ulkoilu ihan liian vähiin, kun ei tuolla ulkona huvita vuoroin kahlata kuralammikossa ja vuoroin liukastella sohjossa. Plääh! Tämä ei tee hyvää makkaroille (tai oikeastaan tekee, nehän voi paksusti tietenkin). Mitähän toimenpiteitä sitä oikein keksis...
Oon muuten ihan haikea ja kateellinen, kun teistä useampikin toteuttaa tai suunnittelee remonttia. Me asustellaan tässä tympeässä vuokrakämpässä ja vasta uneksitaan jostakin omasta joskus kaukaisessa tulevaisuudessa. Onhan tässä asunnossa hyvätkin puolensa kuten koko ja sijainti mutta ei tätä kovin kauan viitsisi katsella.
Jottei tämä menis aivan täysin valittamiseksi (ääk!), täytyy sanoa, että on hauska lukea teidän suurista jutuista, että kerro sinäkin Nonuli vain hääsuunnitelmistasi jatkossakin. Mua kiinnostaa ainakin ihan hirveesti! Saa taas fiilistellä mukana ja muistella samalla, millaista se suunnittelu meillä oli.
Mukavaa perjantaita, nyt ette enää pääsekään musta eroon kun pääsin takaisin!!
Bärtsu
että olet taas mein mukana, sua on niin ihana " kuunnella" olet jollain tavalla, niin suloinen, positiivinen, ja iloinen aina :-) sä tuot aina niitä positiivisia tuulia tänne! Siis nyt en tarkota sitä, ettet sä sais valittaa, vaan siis tottakai, mut tarkotin, et vaikka sulla oliskin ns. huonoaika, niin sun tekstistä huokuu aina sellainen positiivinen elämänasenne! tykkään siitä!!
Ei se täti kuules nyt varmaan tule sinne, ei ainakaan suraavaan 9 kuukauteen :-)
Ihanaa tosiaankin et on taas viikonloppu:-) voi kun paistais huomen aurinko, kun me vähän suunniteltiin, et oltas menty järvelle käveleen pulkan kanssa, ja sit yhes saares grillailtu makkaraa; mut ei toi harmaus ja vasisade oikein kyllä houkuttele!
nyt saunaan koko perheen voimalla!!
nonuli the läskimakkara
No johan on taas lauantaihiljaisuus iskenyt tonttuihin!!
Tehtiin äsken pitsaa, ja nyt on napa täynnä murkinaa, röh!! Jos kohta jo pääsis sulattamaan sitä tuonne saunanlämpöön!!
Mulla oli eilen ehtoolla saunassa ja tänään oikeestaan koko iltapäivän erittäin huono-olo:-/ en tiedä mahtaisko noi keltarauhaset aiheuttaa sitä:-0 alavattaa kipertää ja nipertää vähänväliä! kai se yritttää siellä nyt pitää niitä vuotoja pois ja kroppa on ihan ulalla...oisko nyt kp26, eli kymmenisen päivän päästä pitäs sitten menkkojen alkaa(ellei toi terokuuri sit tee hallaa) tai sitten ne alka jo heti 4päivän päästä, kun olen napsinut sen viimesen nappulan:-/ ei kai sentään:-( mää täällä jo maalailen piruja seinille, niin ei tule sitten taas kerran, niin kamalana pettymyksenä!!
meen taas!
nonuli!
Ihanasti paistaa aurinko täällä etelärannikolla, pitää vähän jotakin kirjotella ja sännätä sitten päiväulkoilulle. Tuli tänään nukuttua yli hyvän maun ja se tuntuu parhaillaan päässä nuhjuolona. Näin mulle käy aina, jos nukun kymmeneen. Kelihän tuolla on mahdottoman kurainen ja saappaita en omista joten täytynee vain uhrata jotkut kengät ja loikkia pahimpien järvien yli.
Ihan kuin mulle olis aikasemminkin käynyt niin, että luen Nonulin kehuja naama helottaen!! Itse olet!! Toivottavasti oireet ei pahene paitsi jos syy on oikea.
Mulla on tänään meneillään kp 1, mikä tietysti ei ole mikään mielialanparantaja, mutta parempi kuitenkin ettei sentään kauempaa tarvinut odotella. Kierron pituudeks tuli siis 32 päivää. Vaikuttaa nyt siltä että se mun vaihtelu on välillä 30-32. Laskeskelin tuossa muuten olevani vähän kade niille, joiden kierto on esim. vain 28 päivää, koska silloinhan heille ehkä tulee vuoteen yks (yritys)kierto enempi. Kaikkee sitä tulee mietittyäkin, voivoi. Ovis on sitten mulla vasta joskus kuun lopussa. Mutta ei se mitään, parastahan tässä on se, että aina jollakin on jännät ajat käsillä. Ja nythän ne on sulla Nonuli, eiks niin??
Nyt moikka!
Bärtsu
Nyt jo vähän harmittaa, et on jo sunnuntaiehtoo, ja huomenna taas eka muksu tulossa kuudelta:-( plaah, parempi kait mennä jo ajoissa petiin! Se hyvä puoli siinä on, että se lapsi menee heti tultuaan nukkumaan, ja seuraava lapsi tulee vasta puol ysin aikaan, niin siinä pystyy vähän itekin sohvalla torkkumaan!! Viiminen lapsi lähteekin sitte taas vasta viideltä, eli yhdentoista tunnin päivä taas tulossa...voi peppuhiki!
Meidän pikkuneiti sai sitten tänään kuurin märkäseen korvaansa:-( voi tätä sairastelun määrää..onneks isäntä on huomisen kotona, jos likka on kuumeinen, niin voidaan silti muiden lasten kanssa ulkoilla hyvinkin!!
Bärtsu:älä ole murhettunut, mulla kierto on 36 päivänen, joten sulla on vielä ihan normaali:-) älä ole muutenkaan murheellinen, *halaus*
potki nopeesti se paksuperse pois housuistasi, ja sit kevätkylvöt käyntiin;-)
).(kai tässä sit kohta saa mua vähän jännittää:-/ mulla ei juuri ole tunteita/oireita eikä mitään muutakaan tällähetkellä mihinkään suuntaan...alavatan nipsutusta välil ja tissit painavat, mut se on mulla ihan normaalia muutenkin...kai tässä turtuu vähitellen, kun aina on sama lopputulos, punaset aluskalsarit!! nyt siis kp27 ja 3 nappulaa keltasta jäljellä...
meen taas, ja tuun taas!!
nonuli kp27/34-36 yk5
Harmaa päivä on ollut tosiaan, ja sain siinä taasen useamman parin kurapöksyä pukea ja riisua :-/ yäk, tulis lunta ja pakkasta tai kuivaa!!
olen löytänyt aivan ihanan puvun yhestä häälehdestä, se on oikein yksinkertanen ja kaunis, ja päätinkin nyt, että haluan sen, ja menen vasta 2kk ennen, kuten äitsy neuvoi, sitä hakemaan, sillä sillonhan on sitten jo aika varmaa millasessa koossa olen!! siis, jos olen jo raskautunut, pitää jättää masutila, jos en ole, niin ei se masu edes kerkiä kasvamaan!! <----------mitä tos lukee, eihän tota älyä erkkikään...koittakaa ymmärtää, mua viiraa taas tänään;-) siis, ostan sen valmiina, ja muuta muutosta en siihen pukuun varmaan tarvii, kun lyhennyksen, kun tällanen tapin pitunen vain olen!! mut se mun häistä, alkaa ärsyttää jo itteetäkin niistä puhuminen!!
mannarii.mää sitten tykkään sun asenteesta *halin sua viälä* anna täti paskhousulle kyytiä tän viikonlopun aikan, lököttelet ukkokullan kaikussa ja otat muutaman huurteisen!! ja sitten ovista metsästämään;-) eiks jees!! vai remppa pitäs tehä! se on ihanaa, ja kamalaa...tai tollaset ns. pikkurempat on kivoja, mut sit kun on suurempi projekti, niin siinä helposti voi kärähtää proppu(tai multa ainakin, kun olen niin hätänen muija)!! mää en jaksa edes ajatella, kauheita maalinkäryjä, kun mulle pukkaa samantien migreenikohtaus:-/ ja sitten lentää yrjö!
sophie:siis musta tuntuu, että kaikki gynikset on nykyään tota lämmintäkättä-tyyppiä:-( joo, ja se on tosi helppoa se, älä ajattele raskautumista-neuvo :-0 se me kaikki tälläpalstalla tiedetään!!
bärtsu:eiks sua jo oikeesti jännitä??? jee, sulla on piinahetket käsillä!! *testaa jo* :-))
fudgis:tosi kivaa, kun sä pyörähdät aina meilläkin.-) otapa tuosta mannariin sanasesta vaari, ja soita suomen neuvolaan heti, jos et ole vielä ottanut!! Niin ja se äippäraha, keneltä/mistä sinä saat sen? anteeksi utelu, olet varmasti hoitanut jo ne asiat, mut ollaan susta vain aidosti huolissamme!!
).( ihan ok. olo, ei tuhruista tietoakaan(ainakaan vielä) taitaa terot auttaa asiaa hyvinkin!! tissit vähän arat ja alamahaa nippailee välistäin! Päätä särkee kyllä nyt useesti, mut oisko niskat vaan jumpperissa:-(
nonuli kp25
nyt pitää mennä pesemään yhen hoitolapsen kaakut :-/ yäk, isot mukulat ja sontivat housuun!
meen taas ja tuun taas!!