)))))Tontut viikolla 10(((((
Toiveikkaasti uuteen viikkoon;)
Ei mulla ole mitään varsinaista uutta kerrottavaa mutta tulin tekemään uuden pinon kun nyt kerrankin heräsin näin aikaisin..
Kommentit (26)
Taas on pakko kirjoittaa, että pitkästä aikaa pääsin tänne. Samat tietokoneongelmat vaivaa edelleen. Fudgis se mennä täräytti plussan, tuhannesti onnea!!! Ja uudelle tontullemme Wäiskittärelle sydämelliset tervetulotoivotukset minultakin. Jouduin taas tekemään niin pikalukuna kuulumistenne päivityksen, että jäiköhän siitä mitään päähän!
Mannariilla kuitenkin on meneillään jännät päivät ja testaustakin tiedossa??? Se plussahan voi tulla vasta suunnilleen viikkojenkin päästä, että odota vaan rauhassa lisää lupaavia oireita (niitähän on jo ihan kivasti!)
Nonuli on saanut apuja tähän vauvaprojektiin ja toivottavasti niistä onkin heti hyötyä! Ainakin kuulosti siltä, että yritystä on ainakin ollut kiitettävästi :) Ja onneksi olkoon häiden johdosta, syksy onkin ihanaa aikaa! Onhan ne sadan hengen häät jo ihan isot, meillä oli kai 80 vierasta. Kivastihan niihin häihin saa rahaa uppoamaan, mutta on se sen arvoistakin ja ikimuistoista. Onkos teillä häämatkakohde tiedossa?
Äitsyä koetellaan sairastumisilla, mutta olen kyllä ihan kateellinen teidän asunnonostosta. Mä haluun kans! Vastustan tätä typerää vuokra-asumista, mutta niin kauan kuin ei ole tietoa vakituisesta työ- ja asuinpaikasta, niin eipä muukaan auta. Grrrr!
Sophiekaan ei ole malttanut jättää meitä, loistavaa! Kyllä se sun valmistumishomma etenee vielä loppuun saakka ja ei ne epäsäännöllisyydet kierrossakaan voi ikuisesti kestää. Ei vaadi mahdottomia ponnistuksia tosiaankaan kuvitella, että ottaa päähän ja masentaa, kun tää yritysasia ei luista. Luulenpa, että mun ei myöskään kannata odotella suuria tästä kierrosta. Ovista kun en " bongannu" tikuillakaan. Eipä auta muu kuin jatkaa yrittämistä.
ON: Totuttuun tapaan mulle ei kuulu mitään, kuinkas muutenkaan. Tänään on kai kp 27 eli perjantain kieppeillä odotellaan taas tätiä kylään, jos tääkin kierto olis sen 30 tai 31 päivää. Seuraavassa kierrossa yritän ottaa oppia Nonulin viisaudesta ja heittää tikut nurkkaan, kun ei niistä sitten lopulta taida mitään hyötyä olla.
Aurinkoisia kevätpäiviä tontuille ja plussaonnea samaten kahmalokaupalla!!
Bärtsu
Ajatelkaa nyt on jo maaliskuu! Kohta tulee kevät ja sitte kesä. Nonulin häätkin lähenee!! ;) Syksy on siinä mielessä mukavaa aikaa että on pimeät lämpimät illat ja voi ripustella tunnelmavaloja juhlapaikalle. Kesällä on koko yön valot päällä. Voi vitsi kun jännää et oletko häissä sitte vatsa pömpöllään ja että kuinka pömpöllään!! Nyt jos tästä kierrosta pamahdat niin ainakin ihan näkyvästi.Ainaski kuulostaa hyvälle toi terot+tissit arat yhdistelmä. Varmaan siitä hyvä seuraa! Eli plussa!
Bärchen voi vitsi kun sulla noita kompuutteriongelmia..Mitenhän me nyt saatais sulle jostain kotiin hyvä toimiva masiina et voisit kirjotella joka päivä! Ja älä ole turhaan vaatimaton ettei mitään kuulu; sullahan alkaa piinailut ihan lähipäivinä niin et peukut ainaki täällä on pystyssä!
ON: testasin puhtaan negan. Olo: edelleen arat tisut. Jos olen ovuloinut silloin kun luulen niin pitäis kyl näkyä jo testissä jos on tärpänny. Eli jotain muuta tää sitte on. No EN vaivu synkkyyteen. Kassellaan. Toivoa on niin kauan kun täti lähtee tulemaan..Ja sitä ei ole ollenkaan näkynyt. Ei edes mitään tuhrua tms. Tilanne " siellä" on se et kohdunsuulla tuntuu edelleen se pieni nippara ja on ylhäällä. Tiedä sitten.. ainii kp tänään 32.
Mä tempasin eilen ja ostin sukset itselleni! Nyt pitäis viel jotain voitelua saada niin voisin lähteä vähän nautiskelemaan aurinkokelistä! Onneks mies on expertti hiihtoasioissa. Nii ei nyt ollu sitte hänelle mukavaa synttärilahjaa antaa (positiivista testiä) plääh!!
mannarii
ps. laitanko esittelypinon?
Tuohon otsikkoon viitaten tänään meinaan olla erityisen ahkera ja tehdä yhden typerän esseen valmiiksi, joka mulla on roikkunut puoliksi tehtynä jo vuodesta kirves ja kypärä! Pääsisi sitten kunnolla gradun kimppuun. Luulen että lähestyvä kevät on tuonut lisää puhtia meikäläiseenkin, jos pitäisi valita niin itse olen varmaan kevät-ihminen.
Mutta nyt tärkeisiin asioihin: onnea nonulille lähestyvien häiden johdosta! Hienoa kun joku saa itseään niskasta kiinni siinäkin asiassa. Me ei olla vieläkään sovittu ajankohtaa häille ja sitä kysyttiin meiltä viimeksi viikonloppuna ;) Syyshäät kuulostaa kyllä ihanan tunnelmallisilta. Olen yksissä häissä ollut elokuun lopussa ja kyllä niissä oli jo ihan erilainen tunnelma kuin kesähäissä.
Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa bärchen! Tosi raivostuttavia tollaset tietokoneongelmat, mulla nousee aina joku primitiivinen raivo kun meidän kone pätkii! Vai ei sulla ollut iloa niistä ovulaatiotikuista, tarkoitatko ettet bongannut sitä lh-huippua niillä? En ole vielä hommannut niitä testejä itselle, mutta tekisi mieli, koska en oikein osaa luottaa pelkkiin ovulaatio-oireisiin, siis jos se ovis onkin ihan eri aikaan mitä itse oireiden perusteella luulee..
Pahoittelut mannarii negasta! Mut eipä vielä luovuta toivosta! Mulla on ainakin sellanen käsitys, että monella juuri tuo rintojen paisuminen ja arkuus on ensimmäisiä ja varmoja raskausoireita. Lisäksi olen lukenut tältäkin palstalta, että sellaistakin sattuu, että testiin tulee plussa vasta myöhemmässä vaiheessa. Ei auta kun odottaa!
).( Varasin tänään ajan gynikselle, jos saisin jotain helppiä mun outoon kuukautiskiertoon. Muuten ei kuulu mittään ihmeempää, ovisaika taitaa lähestyä koska himot on sen mukaiset ja unet..huh!
Nyt jännätään sit pikkukarhun ja mandariinin puolesta, jee!
T: Sophie kp 13
Täällähän on käynyt ihan kuhina!! pitkästä aikaa on bärtsukin linjoilla! No mikä hiivatti sitä tein konetta sit oikeen vaivaa, kun ei vauvasivustolle päästä;) se varmaan yrittää epätoivosesti estää sua raskautumasta:) Älä sinä nyt vaivu synkkyyteen siinä ovis asiassa, se ovishuippu voi mennä niin nopeesti ohi, ettei sitä kerkiä tikkuun saada, ja silti se munis pyörii siellä sen normaalin 12-24 tuntia!! Älä hätäile, nyt vain odottellaan sun plussausta:)
Sophiekin taas mein kanssa:)hyvä, että varasit gynis-ajan, siellä käynti aina kummasti helpottaa, vaikkei sieltä muuta saisi kuin lämmintä kättä!! Ja sit vaan sekstailemaan, ja toteuttamaan unia;
Ne on mannarii, tosiaan aika epäherkkiä ne kaupan testit, minäkin sain niihin hailun viivan vasta viikon myöhässä-tyyliin esikosta, eli kp41!! kyllä se olo yleensä silloin on aika raskautunut, kun se tärppää, eli luota vain tuntemuksiisi, mä ainakin uskon, et oot raskaana:) Vai sukset...sinä oikeen tempasit! Mä en ole koskaan välittänyt hiihtelystä kauheesti, olen aina ollut luistin-ihminen!
).(kauheesti nippailee tissejä ja mahaa, ihan epätodellinen olo kropassa...oisko terojen vaikutusta, tai jotain, tiedä häntä...mut kohta saan minäkin taas ruveta testailemaan;)) ja laikkari ei ainakaan vielä ole alkanut, miten helvetissä mää saisin itteäni taas niskasta kiinni??? mää vihaan näitä mun makkaroita:(( onneks ne ei haittaa mun ukkoa:)
ois tietysti aika jees saada makkarat veks häihin mennessä, mut jos sit kuiteskin olenkin raskaana...joopa...*huokaisee*
nyt meen pesulle ja laittaan tyttöä yöpuulle...
ja sit aion nusutella mun ukon kanssa :-)
meen taas ja tuun taas!!
nonuli
Pitkästä aikaa linjoilla. Mulla on ollu pitkiä ja rankkoja koulutuspäiviä ja lisäks kotitehtävät sen jälkeen, kun poika on yöpuulla, joten ei ole ehtinyt kirjoitella. Oon kyllä pari kertaa käynyt lukasemassa.
Vai syyshäät! Kuulostaa erityisen hyvältä, meidät meinaan on vihitty syyskuun lopulla. Sattui olemaan upea päivä. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja lämpöasteita tais olla joku kymmenen pintaan. Illalla oli ihana laittaa roihuja pihalle, kun pimeä kuitenkin tuli suht aikasin. Lisäks ruska oli ihana. Meillä oli pöydät koristeltu pihlajanmarjoilla ja vähän punertuneilla villiviinin oksilla. Ainakin omasta mielestä kaikki oli täydellisen upeeta.
Mannarii tosiaan ei vielä heitä kirvestä kaivoon. Ja sukset oot saanut hankittua. Munkin pitäis jotain vastaavaa keksiä. Oma kunnon hoito on kyllä jäänyt vähän retuperälle.
Bärchenkin on löytänyt takaisin pinolle. Toivottavasti tietsikkaongelmat menee ohi. Mikään ei ole niin raivostuttavaa, jos yhteys ei toimi. Jotenkin tähän nettiinkin on niin tottunut, että tuntuu hölmöltä, jos ei pääse esim. laskuja maksamaan.
Toivottavasti Sophie löytää avun gynikseltä. Mulla on ainakin niin luottamusta herättävä ja pätevän oloinen gyne, että uskoisin sieltä avun löytyvän, jos sellaista tarvitsisin.
).( Meidän tarjous ei mennyt läpi, niin kuin kyllä vähän arveltiinkin. Toivottavasti tulis toinen pian tai noi myyjät tajuais, että niiden hintapyyntö on ihan älytön eikä kukaan sitä tollasella osta. (Paitsi ehkä joku hullu ostaa.) Malttamattomana täällä odottelen, että pääsis takaisin yrittämään. Vasta kaks viikkoa mennyt rokotuksesta, joten 2,5 kuukautta jäljellä. Nyt itse asiassa tuntuu, että aika on mennyt hitaasti. Luulin, että siitä olis kauemmin. Kattelin kalenterista tossa yks päivä, että ekan kerran vois päästä piinailemaan joskus juhannuksen tienoilla. Tuntuu kyllä karmivan kaukaselta toi. Toisaalta olen iloinnut siitä, että esim. tänään oli aika keväinen päivä. Ehkä se kevät sieltä alkaa tulla ja sitä myöten sitten kesäkin. Ja kuukauden päästä on kolme viikkoa lomaa ja tunnetustihan loma menee aina pikavauhtia. Nyt hauskaa illanjatkoa kaikille!
Äitsy
Ihme lienee tapahtunut, kun olen täällä taas! Ehkä pääsin nettiongelmista nyt... Meilläkin tietokone aiheuttaa voimallisimmat kiroukset. Savu nousee päästä jo heti, kun näitä vekottimia edes uskaltaa ajatella. Ihanan aurinkoista on ollut viime päivinä, harmittavaa että pitää käydä töissä eikä pääse päivällä nauttimaan ulkoilusta. Mannarii oli hankkinut itselleen uutukaiset sukset, sit vain äkkiä niitä käyttämään ennen kuin on liian myöhäistä! Ja Nonuli tunnustautui mieluummin luistinihmiseksi; oletko luistellut tänä talvena? Mulle käy molemmat lajit, ne on itse asiassa uinnin lisäks mun suosikkeja. Pitäis vain harrastaa niitä hiukka useammin, että pääsis näistä ylimäärämakkaroista eroon.
Mannarii, jännää on. Mun on PAKKO päästä tänne nettiin, että pysyn ajan tasalla sun tilanteesta!
Sophie: Ekassa tikkukierrossa sain aivan helposti selville oviksen, tikku näytti sen yhtenä päivänä tosi selkeästi. Meidän oma ajoitus vain meni pieleen. Ja tässä kierrossa sain vain päivästä toiseen sen samanlaisen haalean " yhtä tyhjän kanssa" -viivan. Saattaa tietysti olla, että ovis olikin paljon aikaisemmin kuin ennen tai sit vasta myöhemmin tai kuten Nonuli kirjoitti, että ei vain osunut testiaika kohdilleen. Testasin viime kierrossa aina kuuden aikaan illalla ja nyt aiemmin enemmän vaihtelevina aikoina. Tai ehkä sitä ovista ei sitten ollut laisinkaan. Alun perin halusin käyttää testejä siks, ettei mulla ollut aavistustakaan, milloin mun ovis on. Nyt vain alkaa olla sellanen tunne, että se taitaakin olla lopulta ihan sama. Täytyy kai vaan yrittää ja yrittää ihan päivästä toiseen :) Tsemppiä siihen gradun tekoon muuten! Mä tekisin varmaan vieläkin omaani, jollen olis silloin ajatellut, että on pakko valmistua jos töihin meinaan mennä. Palkka olis ollut pitkästi yli tonnin huonompi, jos en olis valmistunut ja olisinkohan töitäkään saanut. Sitä graduntekoaikaa en kaipaa yhtään, mutta se tunne sen valmistumisen jälkeen on aika jes! Mun mielestä on kans tosi hyvä, että oot menossa gynelle, saat asioihin selvyyttä ja sitten vain todellakin unia toteuttamaan...
Nonuli: Laihduttaminen on maailman tylsin juttu! Onko sun pakko? Ääh!
Mua kiinnostaa hirveesti myös, millaisia oireita sulle tulee teroista jos tulee. Kunpa niistä olis heti apua ja joutuisit miettimään hääpuvun uusiksi, hihii!
Omat jutskat: ei kommentoitavaa... kiertopäivää en oo jaksanut laskea , mutta luulen että se on 28 nyt ja ei niin minkäänlaisia tuntemuksia tai oireita havaittavissa, että kovin jännät ei oltavat ole.
Terkuin Karhunen
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++
Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti
vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja kolme plussannuttakin
on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet
olevasi tarpeeksi TONTTU joukkoomme iloiseen!
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++
TONTTUJEN ESITTELY:
Olen: Bärchen, 28 v.
Perhe: mies 34 v.
Koti: Pk-seudulla
Yritys aloitettu: 12/06
Olen: Essi80, 26 v.
Perhe: mies, 1 lapsi
Olen: Frankie, 32 v.
Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05
Koti: rivitalo Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06
Työ: insinööri
Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu
Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot
Mielimusiikki: Placebo, Mew
Olen: mannarii, 37 v.
Perhe: Mies 43 v., Mulla 2 lasta: T-92 P-95 Miehellä T-93, koira
Koti: omakotitalo Pohjoiskymenlaaksossa
Olen: manteli, v-75
Perhe: mies v-70, poika 8/04
Koti: asutaan omakotitalossa Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: pillerit jätetty 12 /06
Työ: sairaanhoitaja
Harrastukset: aerobic, avantouinti, ulkoilu, mökkeily
Mieliruoka: intialainen, kaikki tulinen
Mielimusiikki: pop
Olen: nonuli, 29 v.
Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.
Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa
Yritys aloitettu: 10/06
Harrastukset: jääkiekko, kuorolaulu
Olen: Sophie77, 29 v.
Perhe: mies 28 v.
Koti: rivitalo Satakunnassa
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä
Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo
Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat
Mieliruoka: italialainen, meksikolainen, intialainen, kaikki menee, nam!
Mielimusiikki: myös musiikin suhteen kaikkiruokainen; The Killers, Pearl Jam, Sting,
Coldplay, U2, yleisesti alternative rock, klassinen ja myös R´n´B.
Nimi: -Äitsy05-, 31 v.
Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.
Koti: Helsingissä
Nimi: Wäiskitär
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++
PLUSSANNEET TONTUT:
Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta
Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta
Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas
Yritys aloitettu: Ensimmäistä odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007 (täsmentymättä)
Työ: harmaa valtion virkamies
Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily
Mielimusiikki: The Crash, Pink
Olen: Luhtavilla, 33 v.
Perhe: mies, tyttö-03, poika-04
Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla
Yritys aloitettu: + 8.2.2007, la 12.10. (täsmentymättä)
Olen: fudgis, 25 v.
Perhe: mies
Koti: ulkomailla
Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07, + 26.2, la 19.10
Työ: Kasv.tiet. yo.
Harrastukset: lenkkeily, matkustelu
Mieliruoka: hyvät pihvit
Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++
Mä en nyt enää taida olla edes minä kun taas olen näin aikaisin hereillä vaikka vois nukkuakin. Ei ole kiire mihinkään tänään eikä edes koulukyytiläisiä. Mietiskelin tuolla sängyssä kaikenlaista jo ennen kuutta ja seitsemän huitteissa sitten nousin ylös. Kaikenlaisia kummia ajatuksia olikin. Anteeks vaan nyt jo etukäteen tää omanapaisuus mutta mun on nyt pakko purkautua täällä..
Eli sanon nyt tän mitä olen kyl yrittäny pidätellä ja pelottaa sanoa kun testi ei edes näytä vielä; mutta kyllä mä epäilen että totta se olis. On NIIN sellainen olo! Mua pissattaa koko ajan ja alamaha on välillä kireä ja nippaileva. Nälkä koko ajan ja jano. Aina välillä tulee oksettava olo ja suuhun sylkeä. Välillä kuuma ja välillä kylmä ja heräilen yöllä. Kohdunsuun tila sama kun ennenkin. Äsken kun kävin veskissä vihlaisi aika kovasti ja pelästyin että alanko vuotamaan mutta ihan kirkasta limaa vaan tulee. En ole mitenkään hirveän (miten tän nyt muotoilis..) innoissaan. Olen toiveikas mutta pakko sanoo että pelottaa jos vuoto alkaakin ja petyn. Sillä olo vaan ON niin varma. Laskeskelin että marraskuun puolivälissä ois laskettu aika jos kaikki menee hyvin.
Mä olen vähän taikauskoinen ja pelottaa, että nyt kun kirjoitin tänne tästä niin heti täti tulee. Kaikki sormet ja varpaat pystyyn että tätsy pysyy kaukana! Täällä vauvakuumepuolellakin on vaan niin monesti tullu luettua että varmat plussatkin muuttuu miinukseksi tai sitten niin ettei plussa edes tule. Mä nyt toivon että se mun plussa vaan ei vielä näy mutta tulee sitte myöhemmin!!
Miehelle en ole puhunut vielä mitään tästä mun " tunteesta" . Se on niin herkkä poika että masentuis vaan sitte jos sitä plussaa ei koskaan tule. Ja eiks tää vauvakuumepalsta ole sitä varten että täällä kerrotaaan kaikki fiilikset? En mä oikein kelleen kavereillekaan vielä tälläsiä viitsis jutella. Ja vaikka olen läheinen mun siskon kanssa niin en usko että kerron sillekään vauvasta ennen kun viikkoja on ainaki se 12. Jos vaan masu ei sitä ennen paljasta..
Mä jään nyt tänne yksinäni haaveilemaan ja nautiskelemaan tästä olotilastani.....ainakin toistaiseksi toivossa on hyvä elää!
mannarii
En malta olla kommentoimatta viestiisi. Täällä ainakin on peukut ja varpaat ja hiuksetkin pystyssä puolestasi! Ja olet ihan oikeassa, tällaisia pohdintoja varten tämä palsta on. On paljon juttuja, jotka ei oo tarpeeks " isoja" vielä kenellekään puhuttavaksi, mutta tämä on juuri oikea paikka kirjoitella niistä. Nautiskele olostasi rauhassa, äläkä turhia murehdi!
Kiva oli kuulla Bärchenistä ja Sophiestakin - ja toki teistä muistakin :) Ite tuun aina ekaks lukeen tän tonttupinon, ennen kuin siirryn odotuspuolelle. Ootte vaan niin parhaita. Ja tosiaan täällähän on meneillään monenlaista mielenkiintoista juttua raskautumisien lisäksi.
Nonulille onnea häistä! Ihanaa, kun saat alkaa suunnittelemaan. Syyshäät kuulostaa kyllä ihanilta (Äipän omat kokemukset oli upean kuuloisia - siitä vain vinkkiä! :)) Meillä oli häät elokuun puolivälissä, mutta silloin oli vielä ihan kesäistä. Onneksi sattui lämmin, aurinkoinen päivä. Mutta tosiaan jos nyt toisen kerran voisin valita, niin pimeän illan hyödyntäminen kuulostaisi kyllä ihanalta.
Äipälle tsempitys talokuumeiluun. Toivotaan, että myyjät tulevat järkiinsä ja alentavat hintaa - tai sitten löydätte vielä sopivamman asunnon! Ja usko vaan, kyllä nämä muutamat kuukaudet hurahtaa tästä ihan hetkessä.
Sophielle tsempitys opintoihin. Kuulostaa siltä, että olet saanut hyvän tsempin päälle. Mulla olis suunnilleen viis viikkoa aikaa tehdä gradu valmiiksi. Argh. En tiedä, miten ehdin. Mut haluaisin tehdä sen ennen Suomeen paluuta. Pitäis vaan aloittaa ahkerointi, mut vielä tämä viikko meillä on vieras, joten vielä ei pysty :)
Bärchenille pidän pikkuisen peukkuja, vaikka epäilet, ettei tässä kierrossa ole tärpännytkään. Mutta ensi kiertoon sitten tikuitta ja innolla vaan matkaan!
Mites Frankien ja Wäiskittären elo edistyy? Muita?
).( Eilen ja tänä aamuna olen saanut käydä yökkimässä aamupalan kattamisen keskellä. Hyvä mieli :) Jotain oireita siis olemassa. Tisseissä en huomaa eroa, eikä vessatakaan normaalia enempää, mutta nälkä on useammin. Maha on vähän pullollaan. Jos tämä näin helpolla tästä etenee, niin hieno homma. Hyvä mieli joka tapauksesta tuosta, että vähän pahoinvointia olemassa. Pitää asian konkreettisempana mielessä :)
t. Fudgis 7+5
Vallan on kovasti kirjoteltu taas!! Ilma on vähän harmaa, mutta mieli ei!
Kurahousukelit valitettavasti taas, noin niinkun lasten kannalta:( Mää olen jotenkin " harmaa" ihminen itsekin, joten nautin syksystä ja talven harmaudesta! Osaan kyllä nauttia aurinkoisista pakkaspäivistä, sellasista postikortti maisemista, mut kevät on mulle usein ollut sellasta apeuden aikaa, en tiedä miksi!
äitsyn talokaupat ei sitten ihan vielä todentuneet:( Seuraava eteentuleva talo on parempi, ja sen te saatte:-) Nyt jo mennyt 2viikkoa tein rokotuksista, kyllä mun mielestä aika on mennyt jotenkin nopeesti!Täytyy nyt myöntää, et jos en tästä kierrosta raskaudu, ni voisin odottaa jatkoa vasta häiden jälkeen...vähän niinkun teillä! hmm, en tiedä, jotenkin vain arveluttaa, et miten sen hääpuvun voi oikein ostaa, kun ei yhtää tiedä, kuinka tuhdissa kunnossa sitä on:-0 Mut, tuskin pystyn siihen!! päässä vain risteilee kaikenmoisia asioita...plääh, tyhmää miettimistä! kyllä se juhannus nopeesti tulee äitsy;) muuten samoin meidän hääjuhlat koristellaan pihlajanmarjoilla, kävyillä ja syksyn värikkäillä lehdillä!!
Bärtsu:en ole oikeen voinu luistella, ton mun jalkani tähden, se ei kertakaikkiaan kestä:-( Niinpä, onks pakko laihduttaa jos ei taho, mut mun on kyl pakko, mää en halua näyttää niissä hääkuvissa syöttöporsaalta:-( sit on eriasia jos olen raskaana, tai ei sillonka tarttis mikään sika olla...en tiiä mitä sitä oikeen tekis? Kai mä nyt laihdutan sillai " järkevästi" ainakin siihen asti jos raskaudun, ja sittenkin pidän itseni kurissa! joopa joo;-)
mannarii:Yleensä nainen kyl itse tietää millon on raskaana, varsinkin jos on ennenkin ollut! Minä kyllä ymmärrän sun tunteita oikein hyvin! ja ymmärrän senkin, ettet kerro miehellesi! Mä uskon kyllä taydellä sydämellä, että olet raskaana, ja toivon sitä myös:-) *mä halaan sua*
Fudgis:masun kasvattelua sulle :-)
Sophie:musta tuntuu, että terot saat sinäkin sieltä gynikseltä tai ainakin primot! Toivottavasti saat ainakin jotain muuta, kuin lämmintä kättä!
nyt meen laittaan lapset untenmaille!
ainiin omanapa vielä. kolmas tero-nappula vedetty!! Ei mulla niistä mielestäni ole tullut mitään " oireita" , ei ainakiaan sivuvaikutuksia! tissit on arat ja isot, ja alamahaa nippailee usein, varsinkin iltasin! En, tiedä mitä tästä tulee, mutta toivon, että vauva:-)
ja te jotka olette jo häänne viettäneet, nin miten hommasitte hääpukunne??
meen taas ja tuun taas!!
nonulikp23
Täällä on niin jänniä juttuja koko ajan, että on ihan pakko käydä täällä nyt joka päivä, kun kerran pääsee taas.
Mannarii vautsi!! Oot sä varmasti ihan oikeassa, on teille pikkuvekara tulossa. Ihanaa!
Fudgis, kiva kuulla että oot saanut " sopivasti" oireita. Niin että tiedät, että jotain tosiaan tapahtuu mutta toisaalta vältyt pahimmilta yökötyksiltä.
Toivottavasti kukaan ei suostu maksamaan törkyhintaa Äitsyn haaveilemasta asunnosta ja myyjät joutuvat ottamaan järjen käteen ja saatte sen asunnon sittenkin. Tai ehkä se seuraava asunto on vielä paljon parempi, jos ette tätä saa. Mä oon muuten vakuuttunut, että aika lopulta menee nopeesti ja juhannus on ihan kohta. Tai ehkä se on vain mun outoa tuntemusta, mutta musta tuntuu, että me ihan äsken aloitettiin tää vauvahomma ja nyt on jo maaliskuu! Viikot ihan kuin vain sujahtaa tuosta pään ohi ja taas on seuraava viikko. Ihan hullulta tuntuu välillä.
Nonuli, mun hääpukua yritettiin metsästää aika myöhäisessä vaiheessa eli hiihtolomalla (häät oli heinäkuussa) Hesasta ja niitä satoja muovipussiin sullottuja pukuja pällisteltyäni tulin siihen tulokseen, että en tule siinä touhussa hullua hurskaammaksi. Ne näyttivät kaikki ihan samalta sillä tavalla! Laitoin sen jälkeen toivoni aivan täysin lehdissä olleisiin mainoksiin ja nettisivuihin ja siellä sitten iskin silmäni yhteen pukuun, jonka tilasin yhden liikkeen kautta. Sovitin siellä liikkeessä saman valmistajan toista pukua, että koko saatiin selville ja se pitikin niin loistavasti paikkansa, että mitään muutoksia ei tarvinut tehdä puvun saavuttua. Puku tuli nopeesti valmistajalta ja kaikki meni loistavasti. Huntu ja kengät hankittiin sitten muualta. Tuo sun " pukuongelma" on tietysti vähän hankala sen massun kannalta! Onneksi tässä ei vielä ole kamalaa kiirettä.
Tässäpä nämä tänään, en varmaan malta pysyä poissa huomennakaan.
Bärtsu
Eipä tarvinnut tämän tytön testata aamulla. Paksu täti odotti mua veskissä aamulla. Tiiä sitte miten se oli sinne päässyt. Menin vielä takasi sänkyyn ja sitten alkoikin oikein kunnolla tapahtumaan. Ei mulla kyl ole koskaan ollut varhaista keskenmenoa mutta nyt sitte on ehkä koettu sekin? Jos tästä nyt hakemalla haetaan jotain positiivista niin hyvähän se on et NYT meni kesken ettei vaikka sitten kun olisin jo ehtinyt kertoa jollekulle...
Eilen oli jo lähellä etten muutaman kerran meinannu lipsauttaa miehelle. Onneks sain suuni pidettyä kiinni. No nyt sitten vaan uutta kiertoa aloittelemaan. Mulla on nyt siis tänään kp1/27-34. Ja neljäs yrityskierto.
En vaivu synkkyyteen. Mut ei mua haittaakaan jos joku yrittää piristää..
Mannarii
*Mää tuun nyt ja halaan sua oikeen sytämeni kyllyydestä* voi perseen suti:-( Onneks olet tolleen positiivinen, mut oikeesti, kyllä sää täällä saat kiukkua purkaa, ei aina tarvii olla reipas!! Mää olen ainakin täällä sua varten tällähetkellä! Mulle saat rähjätä ja kiukutella, ja huudella rumia, mää olen vanha koukkuleuka, joka ei pienistä hätkähdä! en ainakaan pahoittele, se on kurjimman kuuloista tossa vaiheessa...siis surkeeta on, mut se sanonta, et pahoittelut negasta (se on ihan persiistä mun mielestä) Nyt menet peitonalle huilimaan, ja pistät miehesi kauppaan hakemaan sulle kuun taivaalta:-) lepää ja alat pohtia seuraavaa kiertoa, josta Sulle tulleepi vaaveli!!
nyt mun on pakko mennä nukuttaan mukulat!!
nonuli
Voi ei, Mannarii! Se tädin ryökäle on aika ehtivä. Ja ikävällä tavalla. Ihan niin kuin Nonuli sanoi, tää on nimenomaan se paikka, missä saa purkaa ja kiroilla ja olla pahalla tuulella. Eipä tohon osaa oikeen mitään muuta sanoa, kuin että virtuaalista olkapäätä vasten saa vaikka itkeä, jos siltä tuntuu. Mutta onneks tosiaan osaat olla positiivinenkin, uutta kiertoa vaan peliin. Toi on kyllä kadehdittavaa, että pystyt pitämään mieheltäskin arvailut salassa. Mä laulan ihan saman tien, kun ite epäilen jotain. Toisaalta sitten ei silloin tarvii yksinään pettyä, mutta välistä tuntuu, ettei nyt ihan jokaista nipsausta tarttis raportoida.
Nonuli, mä teetin hääpuvun ompelijalla ja muistaakseni aloiteltiin joskus paria kuukautta ennen. Se ompelija oli sitä mieltä, ettei kannata aikasemmin jos just laihtuu tai lihoo tai muuta. Mä kaivelin kaiken maailman lehtiä, jos löytyis suunnilleen sellaista mitä mä halusin. Yhdessä sitten mietittiin niitä ja ompelija sitten teki kaavat mun toiveiden mukaan. Puku tais olla valmis paria kolmea viikkoa ennen ja yllättäen mulla tuli kauhee paniikki häitä edeltävänä iltana, kun en ollut siinä välissä sitä kokeillut, että jos oonkin ottanut pari kiloa lisää ja se ei meekkään kiinni. Kiinni onneks meni ja oli hyvän näköinen. Hunnunkin teki tää ompelija ja kengät ja alusvaatteet ja sukat oli ainoot mitkä hain kaupasta.
Ihanaa, että Fudgiskin käy täällä moikkaamassa! Kyllä kai me kasataan tää tonttupino sitten myös odotuspuolelle. Tosin allekirjoittanutta sinne saa odotella aikas pitkään.:( . Itestä vaan tuntuu, ettei oikein osais mihkään muualle kirjoitellakaan.
Nyt mun täytyy rientää. Näyttää muuten tosi keväiseltä ulkona! Hauskat päivänjatkot!
Äitsy (kp on täällä 8, vaikkei sillä väliä olekaan, mutta yritän ite pysyä kärryillä.)
äitsy: toi kuulosti todella hyvältä idealta:-) helvata sentään OMPELIJALLE MÄÄKIN MENEN TOTTAMOOSES, ainut mutta, et minne? ei täällä peräkylässä ole ompelijoita?? Saako udella, et mitä sun puku sit tuli kaikkinensa maksamaan, ja pystyikö hän sitten tekemään siitä just sellasen ku esim. jossain katalogissa on?? Samperi ku sais vielä tollasen vartalon, ku noila malleilla;-)
meen taas ja lujaa!!!
nonuli
Voi mannarii! Nyt kyl varmasti harmittaa! Mäkin olin jo ihan vakuuttunut et teikäl on tärppi käynyt. No, eipä tässä muu auta kun pää pystyyn ja uuteen kiertoon vaan. Nyt voit tädin vierailun ajan vetää vaikka suklaata napaan pari kiloa tai tehdä mitä vaan, mistä tulee parempi mieli. Tsemppiä ja halauksia sulle!
).( Kävin tosiaan siellä gyniksellä tänään ja eipä siitä paljon hyötynyt. Teki perustarkastuksen ja kyselin kaiken näköistä, mutta en hirveesti saanut mitään uutta tietoa. Sanoi vaan et jos vuoden päästä ei ole tärpännyt niin sitten voidaan ryhtyä tutkimaan tarkemmin. Sen mielestä mun muuttuneet kuukautiset ei ole mitenkään ihmeellisen poikkeavat eikä edellytä lisätutkimuksia. Neuvoi vaan unohtamaan raskauden yrittämisen, kiertopäivät ja testit, jotten aiheuta itselleni stressiä ja sekstailemaan säännöllisesti ja sillä selvä. Hmm..helpommin sanottu kun tehty ;)
Tänään oli onneksi ihanan keväinen ja lämminkin päivä. Paistaa se aurinko risukasaankin!
Täältä lämmin halaus! Raivostuttava se täti-ämmä, kertakaikkiaan. Asenne sulla on aivan loistava. Ja että maltoit olla kertomatta miehellesi! Kateellisena myönnän, ettei mulla ikinä olisi moista luonteenlujuutta. Yritän matkia sun upeaa positiivisuutta, kun täti löytää mut seuraavan kerran eli huomenna, luulisin. On vähän sellaiset tunnelmat. Ja tänäänhän on jo kp 30... Ei ihan päästy samoihin kiertopäiviin tässä kierrossa, mutta aika samoissa todennäköisesti mennään.
Toivottavasti oot tänään ajatellut lähinnä itseäsi ja nauttinut jostakin oikein hyvästä, olet sen ansainnut!
Bärchen
Voi pahus, ko se tätsy nyt Mannariin kuitenkin löysi. D' oh! Mut kuten sanottu, niin asenne on sulla kyllä tosi hieno. Just noin - etiäpäin vaan. Ja voit iloita siitä, ett raskautuminen onnistuu (uskon, ett sä raskaana olit, ko tunsit sen niin varmasti). Nyt uudessa kierrossa on hyvät uudet mahikset.
Hääpuvun teettäminen kuulostaa kyllä hienolta idealta. Nonuli, saat sitte just sellasen puvun, ko haluat. Ja ompelijoilla on varmasti monenlaisia ideoita ja osaavat tehdä sopivia pukuja jokaisenlaiselle kropalle. Mieti/kerää kuvia ideoista, minkätyyppistä pukua haluaisit ja sitte suunnittelette pidemmälle ompelijan kanssa yhdessä. Niin siistiä. Aivan sitä tässä itsekin innostuu :) Mä silloin ostin puvun morsiusliikkeestä ja siihen hurahtikin koko kesätyörahani. No, onpa nyt puku kaapissa (ehkä nyt vuokraisin). Tykkäsin puvusta tosi lujaa.
Kiva, ett saan vielä täällä joukossanne hengailla. Jotenkin tänne " osaa" aina kirjoittaa. Tuo lokakuisten pino tuntuu vielä vähän steriililtä. Vaikka toki mukava lukea muiden kuulumisia. Mutta vähän meinaa ahdistaa, kun muut jo käy ultrassa jne. ja mulla ei semmoisesta vielä mitään tietoa. Jos kaikki menee hyvin, niin rv21 tullaan Suomeen ja sitten rupeen ravaamaan neuvolassa alvariinsa. Mutta kyllä mun sitä ennen täytyy täällä jossain tarkistuksessa käydä. Gynellä kai paikallisen tavan mukaan. Mutta onkohan niillä ultrauslaitteita? Huoh, täytyy jatkaa selvittelyä. Tänään pyörähti käyntiin vko8 ja aamun aloitin yökkimällä. Muuten päivät onkin sitten mennyt ihan hyvinvoivana.
Mukavata viikonloppua toivottelen jo näin hyvissä ajoin. Nauttikaa kevään saapumisesta! Meillä täällä Etelä-Euroopassa jo narsissit ja kirsikkapuut kukkii ja lämmintä on ollut parhaimmillaan +18 astetta. Odotan kyllä, että ensi kevään sais viettää Suomessa ja nauttia siellä kunnon vuodenajoista. No, kaikkea aikanaan.
t. Fudgis
Hei vaan ystävät kalliit!! Kiitos kaikista haleista ym osanotoista! Mun mieltä lämmitti teidän kirjoitukset. Enkä ole masentunut yhtään. No ehkä vähän haikea olin ja olen vieläkin.
Mies toi mulle naistenpäivänä aivan ihanan kimpun kukkia. Mä aloin puhelimessa aamulla melkein pillittämään kun kerroin et menkat alkoi ja se ihmetteli että " taas" . (Heh noil miehil menee vissii aika vähän eri tavalla) No kerroin sitte et joo ja itse asiassa olivat jo viikon myöhässäkin. Tais se tajuta, sillä illalla se sanoi, että meille tais olla tulossa vauva..
No mut se siitä! Mukavaa Bärchen että sulla yhteys meihin tonttuihin taas toimii!! Ja nyt voidaan jännätä porukalla löytääkö se paska akka sinut. Toivotaan että pysyy tääl meillä vaan ja ei tule teille ollenkaan! (Toisaalta olis kiva mennä taas melkein samoilla päivillä hmm..)
Nonuli toisaan toi hääpuvun ompeluttaminen on hyvä idea mutta saattaa olla kallista. Siis kallishan sellainen puku aina on! Mutta olis varmaan ainakin just sopiva ym. Mun eka puku (ne prinsessahäät) oli ostettu sellasesta hääpukukaupan konkurssipesästä ja se kuka osti sen myi sitten mulle sen. Jouduin viemään sen ompelijalle (siihen tehtiin alustyllihame ja vähän pienennettiin). Puku oli oikein ihana. On se mulla tallessa ja ajattelin et mun tyttö vois laittaa sen vanhojen päivänä päälleen. Värjäisi sen vaikka.. Tokissa " häissä" mulla oli MEXX.n silkkimekko. Oikein kaunis ja sillä on käyttöä myöhemminkin kun se on ihan tavis. Meidäthän vihittiin maistraatissa.
Sophie sattuipas sulle sitte aika pöhkö Gynis. Niissäkin on eroja. Vai vuosi eikä mitään sais laskeskella? Hoh hoijaa! Miten noi gynikset luulee että nykypäivänä kukaan enää olis laskematta ja testaamatta ja kuumeilematta netissä!! Helpommin toisaan sanottu kun tehty!
Fudgis kivaa kun hengailet meidän kanssa! Juu kyllä siellä eteläeurooopassa vissiinki enemmän vaan lääkärillä käyvät. Täällä tuli vasta telkusta Ranskalainen dokkari missä pariskunta odotti vauvaa (se ällönlälly pariskunta..) ja ainakin siinä se nainen kävi vaan lekurissa. Tää neuvola taitaa olla vaan pohjoimainen systeemi. Nythän ne puhui radiossa että sitä oltais muuttamassa enemmän NAISTEN neuvolaksi. (yhdistettäis ehkäisyasiat ja naistentaudit samaan) Voi oll ihan hyväkin. Nyhän jos haluaa Gynelle niin se on aina mentävä yksityiselle. Oletko F ottanut yhteyttä neuvolaan suomessa?? Mä melkein nyt neuvoisin sua tekemään niin jos et ole vielä!! Onko sulla kotikuntaa täällä missä olet kirjoilla? Ihan jo pelkästään senkin takia ettet jää ilman äitiyspakkausta!!
Muistelin et Äitsy sulla olis joku lomanen alkamassa? Meinaatteko mihinkään reissuun lähteä (ne halvemmat lennot..) vai keskityttekö etsimään sitä uutta kotia? Meidän piti alkaa maalailemaan noita vanhoja puolipaneleita mutta ei nyt tunnuta saavan aikaiseksi. Ne pitää maalata huonekalumaalilla ja jos öljypohjaisella niin ilmanvaihdon olis syytä olla hyvä. Vähän tökkii ajatuskin hajuista. Sitte pitäis hakea Ikeasta eteiseen uudet kaapit (vanha on " myyty" mun veljelle) Mutta ongelma on ettei meillä ole mitään pakua tähän hätään jolla ne haettais.
Tolla mun kullalla on tänään vapaapäivä ja ettei tää päivä menis ihan käsille täs koneella niin taidan mennä loihtimaan meille makaronilaatikon. Palaillaan!!
Mannarii
Tai siis kaunista päivää mannarii, kun me täällä taas kaksin jutellaan:)
Kerätkääs nyt tontut lakkinne ja pinoutukaa!!
mannarii:vihille siis ollaan menossa syksyllä, ja syksyllä siksi, että rakastetaan syksyä aivan tajuttomasti!! Kosinta tapahtui siis jo silloin kun mentiin kihloihin, päivää vain enmme vielä silloin päättäneen...tuli vauva ja talon osto, ja sitten olikin rahat loppu, ja on vieläkin, mut kai ne asiat siitä sitten suttaantuu!! lahjalistaa ei ajateltu tehdä, vain laittaa tilinumero johon voi halutessaan muistaa!! Ruuan tekee mun äiti ja anoppi!! vihkiminen tapahtuu kirkossa ja juhla pidetään mun kotipaikan naapurin suulissa:)) Aikaa ei ole kovin monta kuukautta, mut kyllä tässä kaiken ehtii tehdä!! sukulaisille ei kerrota, vaan niitä pidetään jännityksessä, siihen asti kun korrtti pamahtaa luukusta, ainoastaa kaaso ja bestman ja mein vanhemmat tietää!! juhlavieraita varmaan n.100! ei isot, muttei kauheen pienetkään häät! Mun suku on tajuttoman pieni, ja isännän suku suuri!! mut se häistä!
joko sää kulta-pieni, mannarii testasit?? vai maltatko vielä odotella?? :-) älä pidä mua jännityksessä...etkä sää niitä siteitä tarvii seuraavaan kymmeneen kuukauteen;) käyttäköön sun tyttös:) ja jos tarviit, ni kyl sää mulle sat kukuta, sehän on tämän pinon tarkoitus:)) ++++++++++++++++++++++ puuuh!!
).(otin äsken ekan teron, nyt ihmetellään sit :o
seksiä on harrastettu oikein kunnolla, ja harjoituksia jatketaan ahkerasti, ainakin vielä tämä alkuviikko;) ja me harrastetaan sitä kyllä ilmanmuuta muutenkin, mut nyt vielä varmistellaan ahkerasti!!
Tissit on arat, ja se vois kyl kieliä tuosta oviksesta:/ kai?
mut nyt pihalle lasten kanssa, on niin komia keli!!
nonuli