Ovatko suurin osa suomalaisista nykyään ateisteja?
Ovatko suurin osa suomalaisista nykyään ateisteja?
kyllä on surkee tämä millenniaali ja z-sukupolvi
Kommentit (295)
Millenniaalit ovat. Nykynuoret ovat taas löytämässä uskon.
Tuskin on, 66,6 % kuitenkin kuuluu edelleen kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on, 66,6 % kuitenkin kuuluu edelleen kirkkoon.
Minäkin kuulun kirkkoon vaikka olen ateisti. Enkä ole taatusti ainoa.
Minä uskon Jeesukseen ja olen siitä asiasta iloinen.
no joo, jos seuraa jenkkiurheilijoita yms. väkeä jotka toitottavat netissä uskoansa jumalaan, niin yhtä paljon jollei enemmän he pettävät ja sekoilevat muuten kuin ateistitkin, he vain uskovat jumalaan siinä samalla
En ole perehtynyt mitä ateismi tarkalleen tarkoittaa.
Itse olen uskonnoton.
Suurin osa suomalsisista on menossa helvettiin
Ateismi ei ole yksimuotoinen ajattelutapa. Kaikki ateistit eivät ajattele täsmälleen samalla tavalla. Jotta voisi vastata aloittajan kysymykseen, kysymyksessä pitäisi täsmentää, mitä ateismillaan tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskonnoton.
Uskothan sä sitten siihen ettei mitään jumalia ole. Usko pysyy, kohde vain vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskonnoton.
En ole kasvissyöjä. Ruokavaliooni ei vain kuulu liha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskonnoton.
Uskothan sä sitten siihen ettei mitään jumalia ole. Usko pysyy, kohde vain vaihtuu.
Ateisti voi ajatella noin, mutta kaikki ateistit eivät ajattele noin. Se, mitä kuvailet, on niin sanottua vahvaa eli positivista ateismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskonnoton.
Sanoinko etten usko olevan mitään jumalia? Minä sanoin olevani uskonnoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskonnoton.
Tällöin kaljuuskin on hiustyyli.
Minä olen ortodoksi, ja tälläkin hetkellä on menossa Pääsiäiseen valmistava Suuri Paasto. So no - osa meistä on patavanhoillisia änkyröitä 😅 I love it!
Vierailija kirjoitti:
no joo, jos seuraa jenkkiurheilijoita yms. väkeä jotka toitottavat netissä uskoansa jumalaan, niin yhtä paljon jollei enemmän he pettävät ja sekoilevat muuten kuin ateistitkin, he vain uskovat jumalaan siinä samalla
USA:ssa on sosiaalista etua siitä että sanoo uskovansa, joten siellä Jumalasta höpöttävät nekin, jotka eivät häntä tunne. Euroopassa taas uskovistakin valtaosa pitää mölyt mahassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskonnoton.
Uskonto ja usko eivät ole sama asia. Uskonnoton ihminen voi uskoa johonkin mutta ei vain usko mihinkään vakiintuneeseen uskontoon eli uskonnoliseen oppirakennelmaan.
Tuskin ovat. Ateisti kieltää jumalan olemassa olon, en ymmärrä miksi yksikään ateisti kuuluisi mihinkään uskontokuntaan. Suurin osa taitaa olla agnostikkoja, jotka eivät ota kantaa jumalan olemassa oloon suuntaan tai toiseen.
Kirkkoon kuulutaan, kun sinne lapsena pakkoliitetään. Jos kirkkoon pitäisi erikseen liittyä, olisi prosenttiluku yksinumeroinen.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuulutaan, kun sinne lapsena pakkoliitetään. Jos kirkkoon pitäisi erikseen liittyä, olisi prosenttiluku yksinumeroinen.
Olisi se kuitenkin joku KD:n ja Kepun yhteenlasketun puoluekannatuksen kokoinen, eli joku reilu 10%.
Surkea on aloituskin.