Vanhempani kilpailevat minun perheeni kanssa :(
Olen ahdistunut. Vanhempani ovat alkaneet ikäänkuin kilpailla kanssamme. Eli kyseenalaistavat valintojamme ikäänkuin tuoden esille omia valintojaan.
Tänään meillä käydessään jaksoivat päivitellä kuinka heillä nyt on TV meitä paremmin digiajassa... Viime syksynä kun ostimme uuden kameran, he ostivat heti hieman " paremman" . Kehuvat omaa lähikauppaansa, meilläpäin kun on vaan automarketteja. Meidän piha on huonosti hiekotettu, eikö ole kunnon sepeliä?" ! Kaupasta tuovat omat lihat ja leikkeleet jos ja vaikka olen sanonut että kaikkea löytyy. Isäni on aina tehnyt kaikkia asioita sata kertaa enemmän kuin mieheni, vaikkei todellisuudessa tietäis asiasta mitään...Rasittavaa!
Mieheni peri hiljattain isovanhemmiltaan rahaa, jotka sijoitimme uuteen autoon ja lyhensimme asuntolainaa. Luulen, että minun vanhempani kokevat meidän olevan jotenkin " parempia" kuin he - uusi autokin alla - ja huono itsetunto ajaa pönkittämään omia valintojaan.
Olemme mieheni kanssa molemmat akateemisen koulutuksen (minä ensimmäinen suvussamme) ja hyvien töiden ansiosta saaneet varallisuutta; mutta asetelmahan on aivan absurdi - ei kai kukaan nyt omien lastensa kanssa kilpaile!! Tai niin luulin...
Yleisesti ottaen jo valintammekin ovat erilaisia ja perhetilanne ja kaikki... Mua sapettaa - vanhempieni kanssa ei voi keskustella, mistään koska muuten äiti vetää puolen vuoden mykkäkoulut arvostelusta.
En oikein tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Vanhempiaan ei voi valita, tiedän...
eikä hän enää tarvitse vanhempiaan niin kuin lapsena. Siksi kai yrittää kaikin tavoin löytää jotain huonoa elämästäsi..
Tai jos he on itse eläneet köyhän ja " huonon" lapsuuden/nuoruuden niin tosiaan ovat vaan kateellisia.
Miksi et kysy suoraan että miksi aina haukutte meidän valintojamme?