Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea muilta jotka olette tulleet yllättäen raskaaksi. (Lääkkeet/Alkoholi)

Vierailija
04.02.2025 |

Eli sain tietää pari päivää sitten olevani raskaana. Olimme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois jo yli 2-vuotta sitten, ja kun lasta ei kuulunut, niin en osannut sitä odottaakkaan ja elin suht normaalisti. Sairastan kivuliasta tautia, johon auttaa vain arcoxia niminen lääke (En pysty kunnolla edes kävelemään ilman tätä lääkettä), ja sitä ei saisi käyttää raskauden aikana. Myöskin ennen tuota plussaamista käytin alkoholiakin ihan surutta ja välillä railakkaastikin. Nyt pelkään aivan älyttömästi että nämä kaksi ovat aiheuttaneet peruuttamatonta tuhoa. Molemmat lopetin tietenkin heti kun testi näytti plussaa. 

Onko täällä muita kohtalotovereita ja miten raskautenne ovat menneet tai onko lapsille tullut ongelmia? Olen aivan älyttömän ahdistunut, lapsi on toivottu. Te raivoraittiit uskovaiset pekkapuskat älkää tulko ketjuun pätemään ja kiillottamaan kruunuanne. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan käyttänyt ehkäisyä. Arcoxiaa ei saa käyttää kuin enintään kaksi viikkoa. Sitten täytyy pitää taukoa. Kuinka pitkällä raskaus on? Kukaan ei voi sanoa onko jotain haittaa tullut. 

Vierailija
2/6 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita myrkytyskeskuksen raskausneuvontaan. Tietävät siellä paremmin. Voimia sinulle ja onneksi olkoon! Rukoilen, että vauvallasi olisi kaiki hyvin<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaan käyttänyt ehkäisyä. Arcoxiaa ei saa käyttää kuin enintään kaksi viikkoa. Sitten täytyy pitää taukoa. Kuinka pitkällä raskaus on? Kukaan ei voi sanoa onko jotain haittaa tullut. 

Olen syönytkin lääkettä juuri tällaisina kuureina.

Vierailija
4/6 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa lääkäriaika. Melko mahdotonta lähteä täällä arvailemaan :/

Vierailija
5/6 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa harvinaisen tympeä kommentti taas joltain peräkylän terveysnatsilta. Kaikista ihmisistä arvostelluin ja ahdistelluin on kyllä suomalainen raskaana oleva nainen. Ihanko oikeasti kehtaat sanoa pokalla että jos kahden vuoden aikana ei ole lasta kuulunut, niin sinä aikana pitäisi kokonaan jättää mm. sairaudet ja kivut hoitamatta, kaikki juhlat ja sosiaaliset menot välistä joissa juodaan alkoholia ja tuhlata satoja euroja vielä varmuuden varalta ehkäisyyn? 

Vierailija
6/6 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin raskaaksi yllättäen. Olin ryypännyt kuin sieni kolme viikkoa kesälomalla siinä ennen kuin tiesin että olen raskaana. En kuvitellut sen olevan mahdollista, koska söin e-pillereitä. Mulla oli kuitenkin ollut ripulia, joten ilmeisesti ei ollut imeytynyt sen aikana ja munasolu oli päässyt irtoamaan. 

Hirveä pelko oli siitä, että syntyisi fas-lapsi. Lääkäri mulle vakuuttteli, että niin varhaisessa vaiheessa, jos alkio on vaurioitunut juomisestani, niin menee sitten kesken, erittäin epätodennäköistä että raskaus jatkuisi vaurioituneen alkion kanssa. Kysyin suoraan, että pitäisikö tässä tilanteessa teettää abortti, ja hänen mielestään ei. Että lopetan vaan heti juomisen enkä juo loppu raskausaikana, niin kyllä se siitä. Kaikki meni lopulta hyvin ja lapsi oli terve, nyt jo kouluikäinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan