Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantaja laittoi asunnon myyntiin ja nyt välittäjä laittoi hirveän pitkän listan miten asunto pitää järjestellä ja siivota

Vierailija
04.02.2025 |

Pitäisi pestä ikkunat ja piilottaa vessasta ja suihkusta kaikki pesuaineet. 

Lista oli pitkä. Pitäisi viedä jopa osa tavaroista pois kuvaamisen ajaksi. 

Pitääkö minun suostua tekemään kaikki mitä ehdottavat?

Monta tuntia menisi kun raivailee tavarat pois ja sitten laittelee takaisin. Vessaharjakin pitäisi kuulemma piilottaa. 

Totta kai siivoan ja järjestelen asunnon nätiksi, mutta tuntuu kohtuuttomalta, että minun, vuokralaisen, joka ei hyödy myynnistä mitään - päinvastoin, joudun käyttämään näin paljon aikaa ja vaivaa. 

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi todellakaan pakottaa tuollaiseen. Perussiisti kämppä riittää. Sanot vaan että "hups en muistanut"

Mitä sitä suotta valehteleen, mä en ymmärrä tuota perisuomalaista tapaa valehdella ilman mitään syytä, niin kun se ois kohteliasta.

Senkun sanoo että ei kiinnosta, ei kuulu mulle.

Vierailija
22/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30€/tunti voit siivoilla ja järjestellä tavaroita. Muutoin voit vaikka esittelyn ajan olla ympäripäissään ja alasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräisin henkilökohtaiset tavarat piiloon ihan jo sen takia, että en haluaisi niitä myyntikuviin tai mahdollisten katsojien sormeiltaviksi, mutta jos perus viikkosiivous ei riitä eikä kuvaaja osaa nostaa vessaharjaa pois tieltä, niin ei ole minun ongelmani.

Vierailija
24/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö ei pyytänyt.

Henkilökohtaiset tavarat kannattaa laittaa piiloon muuten asunto on mikä on. Onhan se noloa, nimenomaan vuokralaisen kannalta, jos ovelta ensimmäisenänäkyy kasa likavaatteita ja paskarantusia pikkareita. Kantsii sitäkin miettiä mutta perussiisti on riittävä taso.

Vierailija
25/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä asenne. Tee nyt vaan tuo pikkuhomma, ja lakkaa natisemasta. Jos tykkäät asunnosta, saat ehkä asua edelleen vuokralla siinä uuden omistajan vuokralaisena. Jos et saa, saat ainakin hyvät suositukset vuokranantajaltasi uuteen asuntoon, kun näyttelet pitäväsi asunnon supersiistinä. Tai käyttäydy kuin uhmaikäinen, ja ala etsiä uutta asuntoa mitä pikemmin. Mene muuten tästä lähtien vuokralle jollekin muulle kuin yksityiselle, jos on noin hankalaa. Itse asun yksityisellä vuokralla. Jos asunto myydään, ei onneksi tarvitse miettiä siivoamisia, kun on pitänyt kämpän koko ajan siistinä. 

Sinä yrität uhkailla ja kiusata toisen alistumaan sinun töitä tekemään?

Jumalauta mikä hirviö...

Vierailija
26/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuokralaisen tehtävänä tuo lista. Tai tietty jos hinnasta sovitaan, kk vuokra ilmaiseksi. Normaali perussiisteys riittää.

Vierailija
27/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vuokranantaja olla taloudellisissa vaikeuksissa, kun on noin kova kiire myymisellä? En kyllä alkaisi mitään erikoisjärjestelyjä tekemään, vaan alkaisin heti etsimään uutta asuntoa ja pakkaamaan tavaroitani. Tulkoon sinne sitten pahvilaatikoiden ja jätesäkkien keskelle pitämään näyttöjään. Ainoastaan loppusiivouksen voi vaatia, tai pidättää siivouskulut vuokratakuusta.

Vierailija
28/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä asenne. Tee nyt vaan tuo pikkuhomma, ja lakkaa natisemasta. Jos tykkäät asunnosta, saat ehkä asua edelleen vuokralla siinä uuden omistajan vuokralaisena. Jos et saa, saat ainakin hyvät suositukset vuokranantajaltasi uuteen asuntoon, kun näyttelet pitäväsi asunnon supersiistinä. Tai käyttäydy kuin uhmaikäinen, ja ala etsiä uutta asuntoa mitä pikemmin. Mene muuten tästä lähtien vuokralle jollekin muulle kuin yksityiselle, jos on noin hankalaa. Itse asun yksityisellä vuokralla. Jos asunto myydään, ei onneksi tarvitse miettiä siivoamisia, kun on pitänyt kämpän koko ajan siistinä. 

Jumalauta mikä hirviö...

Ihan tyypillinen vuokranantaja, tasan ainoa mikä vähentää noiden hirviömäisyyksiä on se jos oma mies on iso ja pelottava, sit ne on mielinkielin.

Vierailija
29/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta mikä hirviö...

TÄh? Minun töitä, mitä töitä? Avaas nyt vähän tätä. Kommenttisi ei nyt sovi tuohon asiaan millään muotoa. 

Vierailija
30/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta mikä hirviö...

Ihan tyypillinen vuokranantaja, tasan ainoa mikä vähentää noiden hirviömäisyyksiä on se jos oma mies

No ilmankos en ole tuommoiseen törmänny, kun olen iso ja pelottava mies.

Jösses..

Vierailija
31/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta mikä hirviö...

Ihan tyypillinen vuokranantaja, tasan ainoa mikä vähentää noiden hirviömäisyyksiä on se jos oma mies

En minä ole mikään vuokranantaja. Sanoin tuossa, että asun yksityisellä vuokralla. Etkö te osaa lukea?

Vierailija
32/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta mikä hirviö...

TÄh? Minun töitä, mitä töitä? Avaas nyt vähän tätä. Kommenttisi ei nyt sovi tuohon asiaan millää

Right... koska sun kommentista ei näy ihan ilmiselvästi läpi että sinulla on oma lehmä ojassa ja agenda mielessä.

Vierailija
33/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet nyt vuokranantajan myyntimannekiini ja teet kiltisti mitä käsketään. Kohta netissä kuvat kamoinesi ja avoimien ovien päivät että naapurit voi vaikka ihan huvikseen käydä katselemassa miten naapuri asustelee.

Vierailija
34/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma kämppä, niin ei tarvitse itkeä. 🥳

Vierailija
35/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei itse asiassa ole mikään pakko suostua siihen että asunnosta otetaan kuvia joissa sinun omaisuuttasi näkyy. 

Nimenomaan näin.

"Asuttua asuntoa ei saa kuvata sillä tavoin, että vuokralaisen henkilökohtaiset tavarat ovat näkyvissä, ellei vuokralainen anna siihen lupaa. Vuokralainen ei kuitenkaan ei asunnon näyttämisestä tai kuvaamisesta sovittaessa saa kohtuuttomasti hankaloittaa huoneistoon pääsyä.

https://kvkl.fiPDF

Ohje hyvästä vuokravälitys- tavasta - Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto

Vierailija
36/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta oma kämppä, niin ei tarvitse itkeä. 🥳

Haha, sun vuokranantaja jäi kiinni uhkailusta ja siirtyi suoraan vttuiluun.

Minä en tekis tommosta pelleä varten mitään, heittäytyisin huvikseen hankalaks.

Vierailija
37/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vuokranantaja olla taloudellisissa vaikeuksissa, kun on noin kova kiire myymisellä? En kyllä alkaisi mitään erikoisjärjestelyjä tekemään, vaan alkaisin heti etsimään uutta asuntoa ja pakkaamaan tavaroitani. Tulkoon sinne sitten pahvilaatikoiden ja jätesäkkien keskelle pitämään näyttöjään. Ainoastaan loppusiivouksen voi vaatia, tai pidättää siivouskulut vuokratakuusta.

Vuokratakuusta ei muuten paljon siivouskuluja pidätellä, takuusta kylläkin. 

Vierailija
38/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat välittäjälle, että huolehdit tavanomaisesta siisteystasosta ja järjestelystä, mutta stailauksen (johon kuuluu normaalien tavaroiden siirtely piiloon) jätät ammattilaisille.

Ei vuokralaiselta voi edellyttää normaalin elämän raivaamista piiloon. 

Vierailija
39/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. Heti kun kommentoin vähän vastaan Aplle, porukka luulee, että minulla on oma lehmä ojassa. En ikinä haluaisi olla vuokranantaja. Mutta, en ymmärrä tuota, että joku siivoaminen myyntiä varten on noin vaikeaa. Kuten tuolla kommentoin, se on vuokralaisen etu. Itse ainakin toivoisi saavani hyvät suositukset vuokranantajaltani seuraavaan asuntoon. Siisti asunto myyntikuvissa varmaan jo puhuisi puolestaan. Ja kmaliahan ne myyntikuvat on noissa, missä on rojua ja kamaa ympäriinsä. Vessaharjat ja terveyssiteet näkyvillä. Mut tsemppiä APlle omille valinnoille.

Vierailija
40/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Heti kun kommentoin vähän vastaan Aplle, porukka luulee, että minulla on oma lehmä ojassa. En ikinä haluaisi olla vuokranantaja. Mutta, en ymmärrä tuota, että joku siivoaminen myyntiä varten on noin vaikeaa. Kuten tuolla kommentoin, se on vuokralaisen etu. Itse ainakin toivoisi saavani hyvät suositukset vuokranantajaltani seuraavaan asuntoon. Siisti asunto myyntikuvissa varmaan jo puhuisi puolestaan. Ja kmaliahan ne myyntikuvat on noissa, missä on rojua ja kamaa ympäriinsä. Vessaharjat ja terveyssiteet näkyvillä. Mut tsemppiä APlle omille valinnoille.

Suositukset vuokranantajalta? Siis mitä?