Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä koulutuksella pääsee päiväkotiin töihin?

Vierailija
04.02.2025 |

Pääseekö jopa ilman alan koulutusta?

Olen itse aineenopettaja, en ole sitä työtä kyllä vuosiin tehnyt. Mutta voisinko päästä?

Ja on jotain täydennyskoulutusta, jolla aineenopettaja voisi pätevöityä lastentarhanopettajaksi? Kun itse opiskelin, osa opinnoista oli yhteisiä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin jotakin tietoa pitää olla allergioistakin.

Niin pitäisi olla sekä terveellisestä ruokavaliosta, liikunnasta, lämpimästä pukeutumisesta Suomen talvessa, auringolta suojautumisesta vaaleaihoisilla. Nämä kaikki ovat yleensä täysin retuperällä näillä ulkomaisilla hoitajilla. Erityisesti aurinkovoide on ihan vieras käsite. 

Vierailija
22/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos päiväkoteihin saataisiin lapsista pitäviä musiikin maistereita edes osa-aikaiseen työhön. Myös taiteen maistereille olisi hyvä työ käsien motoriikan kehityksen kannalta. Olisi lapsen kehitykselle tosi hyvä asia, että saisi musiikkikasvatusta ihan oikealta musiikin opettajalta pienestä pitäen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja pääsee päiväkotiin töihin mutta keittiö- ja siivoustyöhön pääsee esimerkiksi kokin ammatilla tai laitoshuomtajana avustaviin töihin. Siivoojiakin on vielä lisäksi erikseen. Amk tutkinto tarvitaan opettajan sekä esimiehen työhön.

Harvemmin päiväkodin keittiö valmistaa itse ruuat alusta loppuun. Jos tekisi ruuat, sit kokin paperit ok. Laitoshuoltajan ammattitutkintoon kuuluu ruokahuolto palvelut, sitä samaa sairaalassakin tehdään. Soveltuu myös päiväkoteihin. Laitoshuoltaja siivoaa, tekee tilauksia,esivelmistelee ruuat,huomioi allergiat. Hyvin pärjäisi päiväkoti yhdellä laitoshuoltajalla joka tekee ruokahuolto palvelut ja siivoukset. Osaa myös toimia oikein jos päiväkodissa on vaikka syyhyä tai kihomatoja.

Jollakin vois kauhistuttaa ajatus, et tehdään keittiöhommia ja kihomato siivouksia,mut sitä se ammattitutkinto vaatii. Poistetaan pöpöt asianmukaisesti, eikä kanneta niitä keittiöön ja osataan toimia keittiössä allergiat huomioiden.

Vierailija
24/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenohjaaja nyt ainaki, tosin lähihoitaja suuntauminen lapsiin ja nuoriin menee ohi vaikkei koulutuksen puolesta pitäisi, toki lääkekoulutus hyvä mitä ei lastenohjaajalla ole.