Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?
Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.
Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.
En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat Tinderissä yhden tykkäyksen vuodessa, profiilissasi täytyy olla jotain vikaa tai olet ruma.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan niihin.
En ole tietääkseni poikkeuksellis
En kuulu kohderyhmääsi, mutta mielestäni kirjoittamasi kuulostaa oikein positiiviselta. Älä masennu äläkä kuuntele mitään negatiivikkoja. Tsemppiä ja onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat Tinderissä yhden tykkäyksen vuodessa, profiilissasi täytyy olla jotain vikaa tai olet ruma.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan n
Kun olin nuori sinkkunainen, olisin nimenomaan pitänyt noista ap:n piirteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille
Minä noin 30v naisena en jaksaisi tuollaista elämää. On tullut sen verran jo saatua aikaan, että omaan korvaan tuo kuulostaa lähinnä 10v:n deittiprofiililta, joka haluaa lisäksi pimpukkaa.
En pidä miehiä muutenkaan kovin hyvänä seurana, joten "elämänkumppani" tarkoittaisi kohdallani käytännössä lompakkoa. En vaan nauti miesten seurasta enkä varsikaan sen pimpukan jakelusta siinä määrin, että huvikseni ja ilmaiseksi kumpaakaan antaisin. Kokematon on yleensä myös huono sängyssä eikä omaa riittävää "vääntövoimaa" pystyäkseen edes kiihottamaan minua.
Voisin harkita "kumppanuutta" mieheen jolla on vaikkapa työ minkä vuoksi on paljon pois kotoa, ja minä olisin pääasiassa itsekseni kotona lapsen tai lasten kanssa. Muuten haluan elää sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että Tinderissä voi olla yhteyksissä toisiin?
Et taida itse ymmärtää, että Tinderissä naisen täytyy ensin tykätä miehen profiilista, jotta mies voi edes lähettää viestiä. Moni hyväkään mies ei saa siellä yhtäkään tykkäystä yhdeltäkään naiselta, joten kaikki muut neuvosi jäävät täysin teoreettisiksi.
Minullakin on laaja verkosto töiden ja kultturiharrastusten puolesta, mutta niissä verkostoissa ei ole vapaita naisia. Kolmenkympin tienoilla kaikki on jo varattu.
Kaikki vapaat naiset eivät ole sitä materiaalia, mitä suhteeseen kuvittelet saavasi. Esimerkiksi itse en hyväksyisi hedelmätöntä panemista tai mitään yhteisasumis-pelleilyjä, vaan perinteiset perheroolit ja mies ei leiki mitään kakkosemoa. Sitten on vino pino vassareita, feministejä, marsuharrastajia ja kaikkea sellaista, mitä et todennäköisesti itsekään kestäisi.
Käytin deittiappeja 10 vuotta. Lisäksi olen käynyt kouluja ja harrastanut miesvoittoisia lajeja. Seurustellut olen, ja tullut siihen tulokseen, etten ehkä edes halua olla kovin läheinen miehen kanssa.
Teillä on päässänne vino pino fantasioita, jotka eivät välttämättä ole naiselle mukavia tai edullisia. Teillä on päässänne myös todella paljon väkivaltaista ja seksististä paskaa, ihan olevinaan mukavillakin miehillä.
Miksi pariutua? En vaan keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tule kuin yksi kysymys mieleen. Miksi?
Eniten kaipaan kumppanuutta ja kosketusta, joita elämässäni ei ole lainkaan. Haluaisin löytää jonkun, jonka kanssa voisin jakaa kehoni ja mieleni, ja joka haluaisi tehdä kanssani samoin. Mahdollisesti haluaisin myös perustaa perheen, mutta se tuntuu joka vuosi epätodennäköisemmältä saavuttaa, kun en pääse edes treffeille kenenkään kanssa. Perimmäinen ongelmani on se, että en pysty löytämään ketään, joka haluaisi tutustua minuun.
Pysy omana itsenäsi, mutta laajenna ympyröitäsi. Ei tuppautuen tai tarkoitushakuisesti, vaan antaen sattumalle mahdollisuuksia, samalla hauskaa ja mienkiintoista elämää eläen. Käy erilaisissa kissanristiäisissä, tee työn ohella keikkaa vuokrafirman kautta jossain ihan muissa hommissa ja muilla paikkakunnilla. Matkusta oman auton sijasta pitkän matkan bussilla ja lyöttäydy juttusille ympärilläsi istuvien kanssa. Omaksu avoin ja sosiaalinen mindset. En nähnyt vikaa sinussa, vaan olosuhteissa, koita luoda vähän vaihtelua niihin.
M-1965 kirjoitti:
Aiheesta on ollut varsin samanlaisia keskusteluita useita lähtötilanteen hieman vaihdellessa. Tässä kerroit jo aloituksessa ne aaiat joiden vuoksi tilanteesi ei muutu. Yhteenvetona:
Mieti mikä on sinulle tärkeää. Tee itsellesi luettelo asioiden tärkeysjärjestyksestä. Kuinka ylhäällä tuossa luettelossa on seuran löytäminen?
Mitä olet valmis uhraamaan saadaksesi seuraa? Jos haussasi onnistut ja teillä olisi yhteiselämää ja ehkä lapsiakin niin uhraisit joka tapauksessa suuren osan vapaa-ajastasi ja hyvin todennäköisesti lopettaisit käytännössä kaikki runsaasti aikaa vaativat harrasteet, joissa tuo nainen ei ole mukana.
Jos seuran löytäminen on ap:lle tärkeämpää kuin esimerkiksi jonkun yksilölajin saavutukset niin luopukoon yksilölajin harrastamisesta ja käyttäköön sen aika tavoitteensa edistämiseen eli sosiaalisia kontakteja luoviin aktiviteetteihin. Jos taas toisinpäin niin hän juuri menetti oikeuden valittaa yks
Hyvä pointti! Kännykkää tuijottavan ihmisen juttusille ei spontaanisti helposti tulla. Kuulokkeet päässä tekevät saman. Muutenkin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhain kodeissa on enemmän naisia kuin miehiä. Mene sinne lukemaan heille kirjoja. Vähän ajan päästä molemmat huudatte hoosiannaa.
Mitähän sä touhuat vapaa-ajalla että edes tuli mieleen tuo
Vanhainkodeissa käy myös naispuolisia vapaaehtoistyöntekijöitä ja henkilökuntakin on naisvaltaista. Kirjoja lukeva mies on ilman muuta puoleensavetävä. Mummotkin varmaan toki tyytyväisiä kirjanlukuun.
Kaikki eivät sitä tiedä, mutta suomalainen tanssikulttuuri on ihan elossa edelleen: https://yle.fi/a/74-20094744
Tämä viestiin, jossa kirjoitettiin, ettei eräily yms elämä kiinnosta naisia ja käsitöiden teko huono juttu. Sekä pitäisi olla varallisuutta ja kuvia autoista sekä taloista.
Olen 30-vuotias nainen. Minä ainakin näen kaiken urheilullisuuden vain plussana. Jos mietin ihmisiä niin kaikki liikunnallisuus tuntuu olevan hiipumassa muutenkin ainakin jos nuoria miettii. Itsekään en liiku toisaalta hirveän monipuolisesti. Lähinnä kävelyä ja pyöräilyä, mutta pitkiä matkoja. Olen myös ulkona paljon. Sen vuoksi viestisi loppukohta pisti silmään, jossa kirjoitat, ettei eräily yms puskissa rämpiminen kiinnosta naisia. Olet hieman väärässä, koska minä itsekin elän hieman tuolla tavalla. Nykyisin ilman koiraa, mutta muuten olen säilyttänyt saman tyylin. En toisaalta ole paljon missään kansallispuistossa yms retkillä ollut tai vaelluksilla, mutta jos olisi seuraa niin varmasti tuollainen kaikki kiinnostaisi. Monesti itselleni ainoa tärkeä asia elämässä on liikkua paljon luonnossa ja olen muutenkin kiinnostunut kaikesta sellaisesta. Erotuksena se, että itse en metsästä.
Samoin viestissäsi kirjoitat, ettei verstaalla askartelu yms ole hyvä juttu. Minusta jokainen joka omaa jotain intoa käsitöihin yms on vain plussa. Minulla itselläni on käsityötaustaa ja on todellakin hyvä asia jos joku vielä osaa tehdä jotain käsitöitä. Arvostan todella paljon sitä kaikkea ja minusta se hieno juttu, että joku osaa tehdä jotain. Elämä on elämistä varten ja aina ei voi miettiä mikä on oikeasti järkevää. Ihminen ei ole mikään kone ja on ok harrastaa asioita mistä pitää. Minusta on myös hyvä jos kuvissa näkyy kavereita yms. Yleensä se vaan kertoo ihmisestä jotain, että osaa tutustua muihin yms. Minulla ei ole edes niitä ystäviä joten kyllä jos minulla niitä olisi niin mielelläni kuvissani myös näkyisivät. Tämä näin ironisesti sanottuna.
Samalla on julmaa sanoa, ettei mikään hänen viestinsä asia kiinnosta naisia. Minusta asia on toisin ja toivon, että jos ap lukee tämän viestin niin hän näkee sen, että oikeasti on meitäkin joita kiinnostaa. Minä en kaipaa varallisuutta ja hienoja taloja ja autoja. Jos joku kuvaa sellaisia niin tulee ikävä olo vaan. En minä ole minkään rahan perässä ja en omaa itsekään sellaista tilannetta, että voisin arvostella toisen varallisuutta. Kyllä ap siis esim minun elämääni voisi tuoda lisäarvoa ja seuraa esim retkeilyyn. Tietysti tuntemattomana tänne kirjoitetaan, mutta näin ajatuksen tasolla. Näin ei kannata yleistää.
Se on sitten vaikeampi asia, miten edes kohdata sopivia ihmisiä. Minusta ei suoraan sanoen ole tindereihin yms. Minulla ei riitä itsetunto tuollaisiin paikkoihin. En pystyisi niihin menemään, koska omaan huonoja kokemuksia ihmisiä muutenkin. Nykyisin, kun tuo kaikki painottuu näihin nettisovelluksiin niin ehkä se on toisaalta entistä vaikeampaa jos mietin itseänikin. Ajatuksen tasolla helpompaa, mutta itse kyllä mielelläni tutustuisin muualla. Samalla minä en käy missään baareissa yms. Ehkä itselleni paras paikka olisi jokin harrastus tai tapahtuma jossa samanlaista porukkaa kuin minä. Samalla enhän minäkään käy paljon missään niin en edes tapaa ihmisiä. Minulla on omat ongelmani ja näin en odota, että välttämättä ikinä päädyn siihen pisteeseen, että saisin ihmisen elämääni. Toisaalta ap:lla on minusta hyvä pohja saada seuraa kuitenkin. Pahoittelut pitkästä viestistä.
Antaisin useamman yläpeukun 30 v. sympaattiselle luontonaiselle, jos voisin. Naisiakin tungetaan ihmeellisen stereotyyppiseen muottiin, vaikka meitä on moneen lähtöön. Onnea ja menestystä sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
Antaisin useamman yläpeukun 30 v. sympaattiselle luontonaiselle, jos voisin. Naisiakin tungetaan ihmeellisen stereotyyppiseen muottiin, vaikka meitä on moneen lähtöön. Onnea ja menestystä sinullekin!
Kiitos. Ehkä ihmeitä tapahtuu.
juokaa viinaa niinkuin ennekin.
Oliko niin, että kirjoitit, ettei paikkakunnalla ole naisia. Vaihda paikkakuntaa!
Helsingissä ainakin on naisia, jotka piirittävät itseäni. Olen välillä hieman ahdistunutkin, kun "taas" joku nainen flirttailee kanssani ihan tosta noin vain. Mukavaa se tietysti on silloin, kun on itsekin sillä tuulella, mutta aina en ole.
En ole koskaan käyttänyt näitä tindereita yms. En ymmärrä, miten niissä voisi kehenkään tutustua. IRL riittää ihan hyvin, kun on naisien mielestä viehättävä persoona ja ilmeisesti komeakin. Näin siis itseäni voisin kuvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi sieltä, minne se on oletettavasti mennyt. Pubiin, keilahallille, punttisalille, metsään lenkille, pyykkitupaan, autotalliin, naapurin äijälle. Tai onhan se voinut lähteä viemään roskapussia. Ne reissut saattaa kestää pidempään.
Roskakatos onkin erinomainen paikka lähestyä vieraita naisia. Etenkin pimeässä. Tältä foorumilta saa aivan fantastisia vinkkejä.
🤣😅 Ihan totta, voi tulla toisenlainen tutttavuus
ABC:lle syömään lounasaikaan. Löytyy mukavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi sieltä, minne se on oletettavasti mennyt. Pubiin, keilahallille, punttisalille, metsään lenkille, pyykkitupaan, autotalliin, naapurin äijälle. Tai onhan se voinut lähteä viemään roskapussia. Ne reissut saattaa kestää pidempään.
Roskakatos onkin erinomainen paikka lähestyä vieraita naisia. Etenkin pimeässä. Tältä foorumilta saa aivan fantastisia vinkkejä.
🤣😅 Ihan totta, voi tulla toisenlainen tutttavuus
Roskiksilla viihtyy roskien penkojahullut. Epäilemättä heilläkään ei naista tai miestä ole, kun toisten asiat liikaa kiinnostaa. Hulluja kun on. Rahaakaan ei heiltä löydy.
Kannattaa hakeutua matalasti koulutettujen miesten alalle ja voi löytää jonkun alkoholistin kiusaajan. Voi olla myös aseista kiinnostunut kilttimies. Muilla työpaikoilla voi vastaan tulla helposti äärioikeistolainen juoppo rikollisella taustalla. Muut tutut voi parittaa juoppoa vanhusta tai työtöntä superlihavaa, vaikeilla adhd oireilla. 
Silmät avoinna kun muut yrittää parittaa, itsehän näitä ns. lottovoittoja löytäisi. Sonnan kun saa käteensä pyytämättäkin. 
Lisää tähän kriminaalin alkoholiongelma, niin ymmärrät mikä käänteinen lottovoitto junttimies on. Lisäksi periyttää sairautensa, huonon kodin ilmapiirin luomisen ohessa. Lapset sellaisten kanssa on ilon sijaan kauhea työmaa ja mies pelkkä taakka.