Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?

Vierailija
03.02.2025 |

Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.

Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.

En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.

Kommentit (425)

Vierailija
401/425 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi 24 -vaihtoehto huvitti, samoin Ylilauta.

Osaatko tarjota parempia? Tinder nyt ainakin on huomattavasti huonompi.

Eri mutta Suomi24 on lähes kuollut paikka. Ei ole enää sama mitä oli 15 vuotta sitten. 10 vuotta sitten alkoi alamäki siellä. Tinder on paska mutta siellä on paljon porukkaa.

Et siis osaa tarjota parempaa.

Vierailija
402/425 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisesta paikasta jossa käyvät ovat avoimia mahdollisesti romanttisten tuttavuuksien syntymiselle.

Kerroppa mitä nämä paikat ovat, no.

Ruokajonot, ruoanjakelupisteet

Noissa käyville naisille voisi olla käyttöä miehelle tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/425 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään! Oma vapaus on parasta, kukaan ei määräile.

Vierailija
404/425 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudan seuranhakulanka vaikuttaa yllättäen aika hyvältä. Se muistuttaa vanhan ajan lehti-ilmoituksia sillä poikkeuksella että keski-ikä on nuorempi.

Vierailija
405/425 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudan seuranhakulanka vaikuttaa yllättäen aika hyvältä. Se muistuttaa vanhan ajan lehti-ilmoituksia sillä poikkeuksella että keski-ikä on nuorempi.

Naiset tykkäävät älypuhelinsovelluksista ja käyttävät mielellään niitä seuranhakuun muiden seuranhakupaikkojen sijaan, koska sovelluksissa on helppo suodattaa pois rumat miehet ja estää heitä lähettämästä viestejä. Sen voi vieläpä tehdä tavalla, joka on helppo ja sosiaalisesti hyväksyttävä. Toinen vaihtoehto olisi itse etsiä seuranhakuilmoituksia, ottaa yhteyttä ja olla aloitteellinen, mikä ei tietenkään sovi naisille.

406/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Yle tekee juttua lavatansseissa tapahtuneista kohtaamisista:

https://yle.fi/a/74-20168755

"Oletko tavannut kumppanisi lavatansseissa tai etsitkö kenties vielä? Yle etsii haastateltavia lavatansseja ja deittailua käsittelevään juttuun."

Pitänee vastata kyselyyn.

Ylen juttu lavatansseista on nyt nähtävissä:

"Nettideittailulle on vaihtoehtoja: Rita, 35, ja Antti, 43, kohtasivat lavatansseissa"

https://yle.fi/a/74-20169479

M60

Vierailija
407/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessa opiskelukaverit, kaverin kaverit, harrastukset, tuttujen juhlat, konsertit ym menot missä paljon porukkaa ja tuttujen tuttuja. Festivaalit. Töissä työporukka ja näiden tutut.

Näistä mun kaverit on löytäneet.

Ei ainakaan kannata jättää yksiäkään häitä väliin, jonne tulee kutsu.

Vierailija
408/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne akat kotoa tule hakemaan. Joko maksat deittisovellukselle, että näyt akoille, valkkaat sieltä komeimmat ja koeajat. Tai sitten itket yksin tuoppiisi kotona.

Tunnetko ketään vähän vanhempia, hyvin verkostoituneita ja sosiaalisia naisia, joille voisit vinkata, että olisipa kiva tutustua reippaaseen ja kivaan samanikäiseen naiseen (valitse itse positiiviset adjektiivit). Et satu tuntemaan ketään sinkkua? Keski-ikäiset naiset tykkäävät järkkäillä muiden asioita, niin ties vaikka tapaisit jonkun, joka tuntee jonkun jne.

Vierailija
409/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mummu on tipahtanut kehityksen kelkasta. Jo tuo kertoo kaiken oleellisen, että naimisissa on oltu vuoskymmenet. Ehkä 50-luvulla harrastettiin iltamia, urheiluikisoja ja muuta kivaa yhteistä kylän poikien kanssa, mutta ei enää. Nykyajan kumppanin etsintää ja siihen liittyviä vaikeuksia ei voi ymmärtää sellainen, joka on ollut iät ja ajat naimisissa. Maailma muuttuu. Ei seuranhakusovelluksiin suurin osa mene edes seuraa etsimään, vaan katsomaan minkälaisia vaihtoehtoja olis tarjolla ja onko itsellä markkina-arvoa. Turha moittia suossa rämpijää, jos ei itse ole suohon uponnut. 

T: pitkään sinkkuna jo ollut ja kaiken "parhaimmat" neuvot saanut aina niiltä, jotka pitkissä parisuhteissa..."

Tuo mummu on kuule ihan oikeassa. Näissä asioissa ei kehitys ole ainakaan edistystä ollut. Eihän muuten olisi tätä ketjuakaan, plus kymmeniä samanlaisia. Miksi pitää kynsin hampain kiinni uusista konsteista, kun vanhat on parempia? Nyt ulos sieltä Tinderistä ja urheiluseuran iltamiin makkaraa paistamaan, niin kuin olisitte jo! Tinder tahkoaa rahaa omistajilleen, kun nuoret aikuiset tulevat hulluiksi, yhteiskuntarauha vaarantuu ja poliittiset pipipääkerhot vetää yleisöä. Saisivat alkaa maksamaan tuottamastaan vahingosta, prkl.

Vierailija
410/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heität ne sovellukset helevettiin, käyt viinakaupassa ja alat juomaan viinaa, käymään ihmisten ilmoilla. Sieltä se löytyy, niin se itsekin olen aina viinaa juomalla löytänyt, mitä selailemalla pärstiä jostakin sovelluksesta.

Vierailija
411/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
412/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista!

Vierailija
413/425 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Noihin profiileihin hukkuu.

Livenä vaan tutustumaan. Ihan mihin vaan pyörimään, missä on ihmisiä. 

Olet vaan utelias, niin siitä se lähtee.

Olis hyvä olla jotain muitakin intressejä kuin se puoliso/treffit, niin joku kiinnosta ei kokisi olevan liian tapetilla.

Mä sinakin ahdistun tapetilla olemisesta.

Me tehtiin alussa kivoja juttuja yhdessä, niin rauhassa sai tutustua tekemisen kautta ihmiseen.

Vierailija
414/425 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tykkäävät älypuhelinsovelluksista ja käyttävät mielellään niitä seuranhakuun muiden seuranhakupaikkojen sijaan, koska sovelluksissa on helppo suodattaa pois rumat miehet ja estää heitä lähettämästä viestejä. Sen voi vieläpä tehdä tavalla, joka on helppo ja sosiaalisesti hyväksyttävä. Toinen vaihtoehto olisi itse etsiä seuranhakuilmoituksia, ottaa yhteyttä ja olla aloitteellinen, mikä ei tietenkään sovi naisille.

Silti sovelluksissa kuuluu olevan enemmän miehiä kuin naisia, eli naiset tykkäsivät tutustua muita teitä. Kyselyissäkin niin vastaavat. Ennemminkin näyttävät miehet suosivan sovellusten "helppoutta".

Vierailija
415/425 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pois sinkkujen kirjoista 15 vuotta, ja sinä aikana on paljon muuttunut. Joitain treffipalstoja joskus puolivitsillä käytin (city?), mutta Tinderiä ei silloin muistaakseni ollut.

No, asiaan. Mene baariin, keikoille tms. Mene useammin, tee naamasi tutuksi. Kaikki seurusteluni ovat alkaneet baarista, pl. yksi työpaikkaromanssi. Pitkäaikaiset suhteet ovat olleet ensin kaverin kavereita samasta tuttavapiiristä, mutta tämä on ehkä sattumaa. Ihan fiksu, mukava ja nätti olin, vaikka baarissa viihdyinkin.

Entä jos ei käytä alkoholia?

Ei ole suinkaan pakko käyttää alkoholia. 

Vierailija
416/425 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olet kokeillut monia deittisivustoja, mutta oletko ollut myös Valossa? Sehän on kristillispohjainen. Kristillisyyden ei pidä antaa "häiritä", päinvastoin. Itsellä oikein hyvät kokemukset siitä. Paljon tykkäyksiä, joista suuren osan tietysti voi heti ohittaa, mutta tosi paljon myös fiksuilta ja kiinnostavilta tyypeiltä. Hyvä profiili on tärkeä: hyvät kuvat, tietoa itsestä tarpeeksi ja selkeästi millaista ihmistä on hakemassa.  Niin, kerrottakoon vielä, että loppuelämän kumppani puoliso löytyi noin kuukaudessa - ja millainen tyyppi hän onkaan!  Minä tykkäsin ensin hänestä ja "kala kävi koukkuun".Toivotan sinulle yhtä hyvää onnea etsintään!

Vierailija
417/425 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy joko kotona sohvalta tai mökillä riippukeinusta. Syömään tulee jos jaksaa.

Vierailija
418/425 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olet kokeillut monia deittisivustoja, mutta oletko ollut myös Valossa? Sehän on kristillispohjainen. Kristillisyyden ei pidä antaa "häiritä", päinvastoin. Itsellä oikein hyvät kokemukset siitä. Paljon tykkäyksiä, joista suuren osan tietysti voi heti ohittaa, mutta tosi paljon myös fiksuilta ja kiinnostavilta tyypeiltä. Hyvä profiili on tärkeä: hyvät kuvat, tietoa itsestä tarpeeksi ja selkeästi millaista ihmistä on hakemassa.  Niin, kerrottakoon vielä, että loppuelämän kumppani puoliso löytyi noin kuukaudessa - ja millainen tyyppi hän onkaan!  Minä tykkäsin ensin hänestä ja "kala kävi koukkuun".Toivotan sinulle yhtä hyvää onnea etsintään!

Siinä sitä huvia sitten riittääkin, kun on hihhuli kumppanina.

Vierailija
419/425 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta löytää parhaiten.

Vierailija
420/425 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan kokeilla Valoa, vaikka se on kuulemani perusteella samanlainen pyyhkäisyhelvetti kuin Tinder.