Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?
Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.
Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.
En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.
Kommentit (425)
Jos pidät koirista, niin homma on helppo. Hanki koira. Naiset tykkää eläinrakkaita miehistä. Lenkkeillessä kohtaat naisia joilla on koira, todennäköisesti törmäät usein samoihin naapuruston naisiin ja lähestyminen on helpompaa kun näytät tutulle. Tai ala harrastaa koiran kanssa vaikka pelastuskoiratoimintaa, niissä käy paljon naisia.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ryyppäämään ja kierrä pubeja ja lähikuppiloita ihan
varmaan joku ruusu jää kainaloon. Ryyppää ja nussi, pidä hauskaaT.Maukka
Ei edes viimeinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heität ne sovellukset helevettiin, käyt viinakaupassa ja alat juomaan viinaa, käymään ihmisten ilmoilla. Sieltä se löytyy, niin se itsekin olen aina viinaa juomalla löytänyt, mitä selailemalla pärstiä jostakin sovelluksesta.
Jos joisin viinaa niin sillä löyytyisi ne jotka mahdollisina pysyvinä kumppaneina olisivat siellä ö-mapissa.
Ei kyllä itse asiassa missään mapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heität ne sovellukset helevettiin, käyt viinakaupassa ja alat juomaan viinaa, käymään ihmisten ilmoilla. Sieltä se löytyy, niin se itsekin olen aina viinaa juomalla löytänyt, mitä selailemalla pärstiä jostakin sovelluksesta.
Jos joisin viinaa niin sillä löyytyisi ne jotka mahdollisina pysyvinä kumppaneina olisivat siellä ö-mapissa.
Ole sitten ilman naista,ei tommonen nyhverö mistään pesää saa.
Viinalla läträävä varmaan monelle siis ihannemies. No kiertopalkintoja ei varmaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät koirista, niin homma on helppo. Hanki koira. Naiset tykkää eläinrakkaita miehistä. Lenkkeillessä kohtaat naisia joilla on koira, todennäköisesti törmäät usein samoihin naapuruston naisiin ja lähestyminen on helpompaa kun näytät tutulle. Tai ala harrastaa koiran kanssa vaikka pelastuskoiratoimintaa, niissä käy paljon naisia.
Tämä. Koiran kanssa tulee juteltua ihmisille aivan toisella tavalla kuin ilman koiraa, kadulla, koirapuistoissa, kahviloissa. Joku toko, agility tai pelastuskoiratoiminta siihen päälle, ja varmasti tapaa uusia ihmisiä, eniten naisia.
Jos ei heti halua syvään päätyyn, voi aloittaa hoitamalla ja lenkittämällä tuttavan (ystävällistä) koiraa. Pian on paras sesonki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat Tinderissä yhden tykkäyksen vuodessa, profiilissasi täytyy olla jotain vikaa tai olet ruma.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan niihin.
En ole tietääkseni poikkeuksellis
Tuli mieleen, että tarkastele vielä sitä, mitä tekstissäsi lukee toivomuksistasi naisen suhteen. Joskus on näkynyt aika epäsympaattisia, pinnallisia ja diskriminoiviakin vaatimuslistoja, jotka varmaan karkottavat toivotutkin kandidaatit. Toisaalta ei pidä kirjoittaa niinkään, että ihan kuka vain, joka viitsii. On siis ihan haaste kirjoittaa tuo osa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole sitten ilman naista,ei tommonen nyhverö mistään pesää saa.
Viinalla läträävä varmaan monelle siis ihannemies. No kiertopalkintoja ei varmaan haittaa.
Ei ole ihannemies naisille. Ehkä toisille viinalla läträäville miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi matkatoimiston valmismatkoja. Yleensä useita yksin matkustavia naisia. Aikaa tutustua siinä matkan aikana.
Tuo taitaa koskea vähän vanhempia ihmisiä. Ainakin mä ja mun kaverit reissataan ihan omatoimisesti ja yksin. N40
Ennakkoluuloja, ennakkoluuloja. Minä olen jo 2-kymppisenä käynyt valmiilla kiertomatkalla ja siellä oli kaikenikäisiä. Toisekseen kohteissa on myös aikaa tehdä asioita itse.
Noissa teemamatkoissahan on tosi kivannäköisiä. Tosin sen verran tyyriimpiä, että niillä pitää käydä, kun on vielä yksin. Kun on perhe, mennään omalla autolla ja kokataan itse Airb&b kämpässä.
Ei sitä seuraa etsimällä löydä.
Lopeta siis etsiminen.
Elä elämääsi onnellisena ilman seuraa niin seura löytää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat Tinderissä yhden tykkäyksen vuodessa, profiilissasi täytyy olla jotain vikaa tai olet ruma.
Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan n
Eikai tuo kokonaisuus muistuta esim. Ylen jokin aika sitten tekoälyn avulla luomaa valeprofiilia? Pitääkö lisätä pari typoa tms. epätäydellistä? Voisit ehkä laittaa tämän toimimattoman profiilin vaikka tilapäisesti pois ja kokeilla, miten käy spontaanimmilla teksteillä ja juuri kirjoittaessasi räpsäyttämilläsi kuvilla, eri ympäristöissä. Kai niitä tekstejä ja kuvia voi vaihdella mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta siis etsiminen.
Löytyy sitä myös etsimällä, muttei jokaiselle. Epätoivo kyllä paistaa kauas ja siksi voi jäädä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Onkos Ap:ta näkynyt?
Nyt on, kun löysin taas vanhan aloitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, että tarkastele vielä sitä, mitä tekstissäsi lukee toivomuksistasi naisen suhteen. Joskus on näkynyt aika epäsympaattisia, pinnallisia ja diskriminoiviakin vaatimuslistoja, jotka varmaan karkottavat toivotutkin kandidaatit. Toisaalta ei pidä kirjoittaa niinkään, että ihan kuka vain, joka viitsii. On siis ihan haaste kirjoittaa tuo osa hyvin.
En esitä profiileissani mitään toiveita tai vaatimuksia, koska se on tahditonta. Tutustuessa kyllä selviää onko nainen sopiva, jos pääsee tutustumiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Samalla on julmaa sanoa, ettei mikään hänen viestinsä asia kiinnosta naisia. Minusta asia on toisin ja toivon, että jos ap lukee tämän viestin niin hän näkee sen, että oikeasti on meitäkin joita kiinnostaa. Minä en kaipaa varallisuutta ja hienoja taloja ja autoja. Jos joku kuvaa sellaisia niin tulee ikävä olo vaan. En minä ole minkään rahan perässä ja en omaa itsekään sellaista tilannetta, että voisin arvostella toisen varallisuutta. Kyllä ap siis esim minun elämääni voisi tuoda lisäarvoa ja seuraa esim retkeilyyn. Tietysti tuntemattomana tänne kirjoitetaan, mutta näin ajatuksen tasolla. Näin ei kannata yleistää.
Onhan se abstraktilla tasolla kiva tiedostaa, että joku pitää minua kiinnostavana, mutta käytännössä se on täysin yhdentekevää, jos en koskaan tapaa kyseistä henkilöä. Tavoitteeni on löytää puoliso eikä kerätä jotain hyväksyntäpisteitä. En ole seuranhakupalveluissakaan kalastelemassa tykkäyksiä vaan yrittämässä järjestää tapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Koiran kanssa tulee juteltua ihmisille aivan toisella tavalla kuin ilman koiraa, kadulla, koirapuistoissa, kahviloissa. Joku toko, agility tai pelastuskoiratoiminta siihen päälle, ja varmasti tapaa uusia ihmisiä, eniten naisia.
Jos ei heti halua syvään päätyyn, voi aloittaa hoitamalla ja lenkittämällä tuttavan (ystävällistä) koiraa. Pian on paras sesonki.
Minulla oli koira kymmenisen vuotta, mutta sen avulla en tutustunut muihin kuin naapuruston perheisiin ja vanhuksiin. Nuoret ja erityisesti nuoret naiset pitivät koiransa tiukassa hihnassa eivätkä antaneet niiden pysähtyä haistelemaan ketään.
"Onhan se abstraktilla tasolla kiva tiedostaa, että joku pitää minua kiinnostavana, mutta käytännössä se on täysin yhdentekevää, jos en koskaan tapaa kyseistä henkilöä. Tavoitteeni on löytää puoliso eikä kerätä jotain hyväksyntäpisteitä. En ole seuranhakupalveluissakaan kalastelemassa tykkäyksiä vaan yrittämässä järjestää tapaamisia."
Lainasit viestiäni ja kirjoitit tuon ylläolevan vastauksena siihen. Niin kuin viestissäni totesin niin kirjoitin viestini ehkä juuri sillä tarkoituksella, että ns kannustan sinua uskomaan, että naisia kiinnostaa myös ne asiat mitä viestissäsi mainitsit ja tässä ketjussa joku kirjoitti, ettei tuollaiset kiinnosta naisia niin minä hänellekin tahdoin oikaista asiaa. Näin hyvä tarkoitus minulla oli.
Samalla en minäkään kirjoita esim tänne palstalle kerätäkseni hyväksyntää, mutta samalla ehkä sinäkin voisit oppia jotain tästä. Ei nimittäin ole oikeastaan kiva lukea viestiini viitaten, että se on jotain yhdentekevää sinusta jos yritin ystävällisesti kirjoittaa. Itse ainakin ottaisin jokaisen mukavan viestin tavallaan kannustuksena, vaikka se olisi muuten ihmisten tapaamisten yms kannalta turhaa ja turhia sanoja.
Minulla itselläni on tapana kirjoittaa aidosti ja en halua, että se käsitetään väärin. Ihan omiin kokemuksiini perustuen kirjoitin ja omiakin tunteita viestiini purin.
Ehkä sinulla on sitten niin hyvä itsetunto (ja hyvä niin), ettet tavallaan kaipaa kannustusta ja sellaista tukea muilta. Minä taas tavallaan mielelläni luen viestejä joissa joku on mukava ja tavallaan sanoo, että minuakin voisi onnistaa eri jutuissa. Samalla muista se, että seuranhaku on monesti juuri sitä tykkäystenkin keräystä. Joku pitää jostain ja se voi taas poikia jotain enemmän. Ystävällisesti tämä terveisiin ketjuun kirjoittanut N30.
Vierailija kirjoitti:
"Onhan se abstraktilla tasolla kiva tiedostaa, että joku pitää minua kiinnostavana, mutta käytännössä se on täysin yhdentekevää, jos en koskaan tapaa kyseistä henkilöä. Tavoitteeni on löytää puoliso eikä kerätä jotain hyväksyntäpisteitä. En ole seuranhakupalveluissakaan kalastelemassa tykkäyksiä vaan yrittämässä järjestää tapaamisia."
Lainasit viestiäni ja kirjoitit tuon ylläolevan vastauksena siihen. Niin kuin viestissäni totesin niin kirjoitin viestini ehkä juuri sillä tarkoituksella, että ns kannustan sinua uskomaan, että naisia kiinnostaa myös ne asiat mitä viestissäsi mainitsit ja tässä ketjussa joku kirjoitti, ettei tuollaiset kiinnosta naisia niin minä hänellekin tahdoin oikaista asiaa. Näin hyvä tarkoitus minulla oli.
Samalla en minäkään kirjoita esim tänne palstalle kerätäkseni hyväksyntää, mutta samalla ehkä sinäkin voisit oppia jotain tästä. Ei nimittäin ole oikeastaan kiva lukea viestiini vii
Kiva kommentti!
Vierailija kirjoitti:
Threadsista.
Ihan kelvoton sovellus. Eikä sieltä löydy ketään.
Vierailija kirjoitti:
Eikai tuo kokonaisuus muistuta esim. Ylen jokin aika sitten tekoälyn avulla luomaa valeprofiilia? Pitääkö lisätä pari typoa tms. epätäydellistä? Voisit ehkä laittaa tämän toimimattoman profiilin vaikka tilapäisesti pois ja kokeilla, miten käy spontaanimmilla teksteillä ja juuri kirjoittaessasi räpsäyttämilläsi kuvilla, eri ympäristöissä. Kai niitä tekstejä ja kuvia voi vaihdella mielin määrin.
Monenlaisia kuvia ja tekstejä on kokeiltu, mutta mikään ei ole toiminut, kun kuvissa oleva kohde ei ole kinnostanut naisia tai profiili ei ole päässyt heidän nähtäväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta siis etsiminen.
Juuri näiden neuvojen seuraaminen on johtanut siihen, että mies on vielä kolmekymppisenä täysin kokematon naisten suhteen.
Mitä halvattua tämä koko tinterivouhotus on?! Me aviomieheni kanssa tutustuttiin kaveriporukassa ja naimisissa oltu vuoskymmenet. Pojat kulkenu samaa rataa. Onneksi ollaan mieheni kanssa oltu perinteisiä, niin lapset kasvanu sen mukaan. Eivät oo koskaan olleet niin yksinäisiä, että hakemalla hakeneet ketään. Katson, että tinteriin menee ihmiset, joilla ei ole vuorovaikutustaidot kohillaan.
- mummu vaan
En ole koskaan juonut, eikä ole tarkoituskaan, ei missään tapauksessa.