Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?
Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.
Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.
En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Mitä halvattua tämä koko tinterivouhotus on?! Me aviomieheni kanssa tutustuttiin kaveriporukassa ja naimisissa oltu vuoskymmenet. Pojat kulkenu samaa rataa. Onneksi ollaan mieheni kanssa oltu perinteisiä, niin lapset kasvanu sen mukaan. Eivät oo koskaan olleet niin yksinäisiä, että hakemalla hakeneet ketään. Katson, että tinteriin menee ihmiset, joilla ei ole vuorovaikutustaidot kohillaan.
- mummu vaan
Mitäpä teet, kun jokaisessa kaveriporukassa on vain miehiä ja pariskuntia?
242 jatkaa ap:lle vinkiksi
Koiria ulkoiluttavia naisia voi kyllä kadulla lähestyä ilman koiraa. Kysyä saako silittää koiraa ja kehua sitä sekä esittää sitä koskevia kysymyksiä. Jutun juurta voi saada siitä, että olet itsekin miettinyt koiran hankkimista tai että pidät koirista mutta et niitä nyt voi hankkia tms. Hyvällä tuurilla juttu lähtee luistamaan 😊
Vierailija kirjoitti:
thaimaa tai filippiinit..
Aavistelen, että aloittaja ei ole kiinnostunut seksiturismista tai kansallisuutta kärkkyvistä kulissivaimoista.
Mene koirapuistoon jos sieltä löytyisi naista/miestä
Mene tanssikurssille ja tanssilavalle, vaikka vaan kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuntuu olevan lähes mahdotonta löytää ketään jos ikää on yli 40 ja varsinkin jos olet koulutettu, hyvätuloinen ja käytöstavatkin ovat kunnossa. Tällöin olet "ei ole kemiaa"-osastoa.
Viimeaikaisen oman kokemukseni perusteella olen vahvasti eri mieltä asiasta. Avainsanat edelleen: Tanssikurssit, lavatanssit.
Toki jos yli 40 vuotias haluaa nimenomaan alle 30 vuotiaasta seurustelukumppania niin aika vaikeaa se on millään keinolla. Itse asetetuilla tiukoilla ikärajoilla saa rajatuksi kaikki kelvottomiksi.
M60
Yllättävistä paikoista. Esim kirjastosta. Siellä yhden naisen kanssa satuttiin aina samoihin aikoihin.
Jutusteltiin siinä kirjoista, kun sattuu saman tyylinen kirjallisuus kiinnostamaan..
Nyt ollaan sitten odottelemassa ensimmäisen lapsen syntymää...
Palli löysi rakosen ja siemen vakosen.
Vierailija kirjoitti:
Mene tanssikurssille ja tanssilavalle, vaikka vaan kuuntelemaan.
Olen 100% samaa mieltä asiasta. Tuskin löytyy mitään muuta samalla lailla naiset miesten kanssa yhteen tuovaa harrastetta jossa kaiken lisäksi on miehiä selvästi liian vähän mukana.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä halvattua tämä koko tinterivouhotus on?! Me aviomieheni kanssa tutustuttiin kaveriporukassa ja naimisissa oltu vuoskymmenet. Pojat kulkenu samaa rataa. Onneksi ollaan mieheni kanssa oltu perinteisiä, niin lapset kasvanu sen mukaan. Eivät oo koskaan olleet niin yksinäisiä, että hakemalla hakeneet ketään. Katson, että tinteriin menee ihmiset, joilla ei ole vuorovaikutustaidot kohillaan.
- mummu vaan
Mitäpä teet, kun jokaisessa kaveriporukassa on vain miehiä ja pariskuntia?
Kyllä niiden pariskuntien vaimoilla on varmaan naiskavereita, sinkkujakin?
Vierailija kirjoitti:
- mummu vaan
Niinpä. Ennen liikuttiin isommissa porukoissa missä oli sekä tyttöjä että poikia, ihan kaverimielessä tutustuttiin ja se oli luontevaa. Kun ei ollut someja eikä telkkarista tullut yhtään mitään niin oltiin ulkona lähes aina iltaisin ja kokoonnuttiin. Mutta toi some on saanut ihmiset vieraantumaan toisistaan. Toisaalta ajattelisi, että sitä kautta on helppo ottaa yhteyttä. Ennen piti kotoa soittaa toisen kotiin ja isä oli korvat höröllä kun puhelin oli eteisessä. Ja sitten piti pyytää siellä vielä puhelimeen kun siihen saattoi vastata pikkusisko, isä tai äiti. Ja sitten jos kaveri ei ollut kotona niin piti jättää soittopyyntö tai vaan sanoa, ettei mulla mitään erikoista ollut.
Mun molemmat pojat 37-40 v ovat löytäneet puolison töiden kautta. Molemmat ovat sosiaalisia ja huumorintajuisia, joilla on paljon kavereita ollut aina mutta aika ujoja olleet naisten suhteen joten kummankin vaimo on tehnyt aloitteen. Toinen oli asiakaspalvelussa ja asiakas kävi aika usein ja pyysi sitten treffeille, jotain kautta oli saanut tietää että on sinkku. Vanhempi törmäsi työkuvioissa kun olivat tekemässä samaa projektia eri työnantajien kautta. Kummallakin on siis aktiivisempi vaimo ollut ja kumpikin vaikuttaa oikein tyytyväiseltä elämäänsä ja puolisoonsa.
Naiset etsivät puolisoitaan varattujen miesten joukosta. Jonku toisen hyväksi toteama mies täyttää varmasti muidenkin tarpeet ja vaatimukset.
Sinkkumiehet? Siihen on syynsä että ne reppanat on sinkkuja
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsivät puolisoitaan varattujen miesten joukosta. Jonku toisen hyväksi toteama mies täyttää varmasti muidenkin tarpeet ja vaatimukset.
Sinkkumiehet? Siihen on syynsä että ne reppanat on sinkkuja
Kyllä, sinkut ovat kotona ja tumputtajat vaan, kun ovat niin reppanoita.
Vierailija kirjoitti:
Mene koirapuistoon jos sieltä löytyisi naista/miestä
En pidä koirista.
Itseäni kiinnostaisi mies, jolla on ap:n kuvista ilmenevät kiinnostuksen kohteet. Tykkääminen jäisi kuitenkin sen vuoksi, että ap on ulkonäöltään mallikatalogeihin sopiva. Itse olen tavallisen näköinen ja ajattelisin, etten olisi ulkonäöllisesti riittävä. Tämä voinee monien kohdalla olla yksi syy.
Niille, jotka ehdottavat koiran hankkimista: tällaisesta syystä ei tule hankkia koiraa, vaan koira tulee hankkia vain jos on valmis jakamaan aikansa, huolenpitonsa ja elämänsä koiran kanssa. Se kyllä pitää paikkaansa, että koirien harrastustoiminnassa suurin osa on naisia ja heihin tutustuu helposti. Lenkillä ei, kuten ap olikin jo huomannut.