Miksi myyt esim. Torissa, jos et aktiivisesti seuraa viestejä?
Laitan aina suoraan heti ensimmäiseenviestiin, että ostan, saanko tilinumeron mihin maksan/mistä voin hakea ja koska/teen tarjouksen diilillä. Itse ostan aina ns. akuuttiin eli haen/maksan heti ja sen myös viestissäni ilmoitan. En tingi, osaan laittaa viestini sellaiseen ilmoitukseen, jonka hintapyynti on mielestäni ok tuotteen/sen laadun kanssa.
Nyt alkaa olemaan lähes ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että pyyntihinnalla tehty toridiili-tarjous umpeutuu (siinä myyjällä on 48h aikaa hyväksyä) ja sitten tulee yks kaks viikon päästä että laitatko uuden niin hyväksyy, tai sitten viestejä ei lueta tyyliin koskaan.
Miksi siis myyt, jos ei ole myyntihaluja?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Joo on tullut huomattua. Jos pistän aamulla viestiä myyjälle että laittaa osoitteen olen liikkeellä paikkakunnallasi niin vastaus kilahtaa aina silloin kun olen takaisin kotisohvalla. Nämä ei vain ikinä mene jouhevasti.
Minulle on käynyt noin. Luen kyllä toriviestejä, mutta en yleensä aamuisin. Jos vaikka edellisenä päivänä olisin saanut viestin että olet kaupungissa kello 9 kaupat olisi onnistunut. Päivästä riippuen voi olla vasta illalla tai iltapäivällä aikaa lukea viestejä. Jos olet tulossa tännepäin niin eikö millään voisi päivää tai pari aikasemmin kysyä onnistuisiko haku ja missä ja milloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin kääntyihän se tässä loppupäässä oikein päin. Luin joitain ensimmäisiä sivuja ja olin aivan ihmeissäni, että mistä ihmeestä keskusteluun on revitty ostajien vaatima välitön vastaus ja muut aivan selkeät väärinymmärrykset.
Eipä tosiaan itsekään jaksa kovin kauaa jotain torimyyjien viestejä odotella, varsinkin jos ensivastaamisen jälkeen taas kestää. Siitä tulee ostajana epävarma olo kauppojen onnistumisesta, jos jo pelkkä viesteihin vastaamisen onnistuminen on epävarmaa.
Minäkin ihan hämmästyin, että miten tämä keskustelun aloituitus kääntyi siihen, että ostajalla ei ole omaa elämää ja on työtön eikä ymmärrä työelämästä mitään ja vaatii vastauksen saman tien kun ilmoittaa ostohaluista tai on vttupää.
Vauvapalsta pystyy yllättämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin kääntyihän se tässä loppupäässä oikein päin. Luin joitain ensimmäisiä sivuja ja olin aivan ihmeissäni, että mistä ihmeestä keskusteluun on revitty ostajien vaatima välitön vastaus ja muut aivan selkeät väärinymmärrykset.
Eipä tosiaan itsekään jaksa kovin kauaa jotain torimyyjien viestejä odotella, varsinkin jos ensivastaamisen jälkeen taas kestää. Siitä tulee ostajana epävarma olo kauppojen onnistumisesta, jos jo pelkkä viesteihin vastaamisen onnistuminen on epävarmaa.
Minäkin ihan hämmästyin, että miten tämä keskustelun aloituitus kääntyi siihen, että ostajalla ei ole omaa elämää ja on työtön eikä ymmärrä työelämästä mitään ja vaatii vastauksen saman tien kun ilmoittaa ostohaluista tai on vttupää.
Niin ja ostajilla on kuulemma helppo elämä, että ehtii jopa toriviestejä lukea.
Kun taas myyjillä itsellään on vaikea elämä, eivätkä siksi voi kahteen viikkoon muistaa tori-ilmoituksiaan. 🙉
Vierailija kirjoitti:
Joo on tullut huomattua. Jos pistän aamulla viestiä myyjälle että laittaa osoitteen olen liikkeellä paikkakunnallasi niin vastaus kilahtaa aina silloin kun olen takaisin kotisohvalla. Nämä ei vain ikinä mene jouhevasti.
Kyllä mä ainakin tiedän vähintään edellisenä päivänä olenko menossa johonkin toiselle paikkakunnalle. Ei voi olettaa että ihminen aamulla pystyy muuttamaan päivän suunnitelmansa, menonsa ja tekemisensä sen mukaan että sinä olisit juuri samana päivänä menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyväkin voi myydä jotain, töitä on niin monenlaisia ettei joka työpaikalla viestejä katsella esim myyjät, hoitajat jne
Meinaatko että hoitajat on työssä 24/7 kaksi viikkoa putkeen.
Ei, mutta vapaapäivinä ei tosiaan ole priorisoinnissa ensimmäisenä jotkin Tori-kaupat...
- sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutakin elämää.
Mä ihmettelen näitä ketkä pommittaa "huhuu", "haloo"-viestejä monta kertaa päivässä päiviä putkeen jos viestejä ei ole tsekattu.
On niin saakelin ärsyttävää että en myy näille mitään.
Itse lopetin Torissa myynnin jo vuosia sitten. En jaksa typeriä kyselijöitä, tinkijöitä ja ylipäätään kaikkia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja vajukkeja jotka olettavat että torimyyjä on ikäänkuin joku liikeyritys jolla on asiakaspalvelu jonka tehtävänä on vastailla kaikkiin ostajakandidaattien kysymyksiin ja pyyntöihin 24/7.
Vien nykyään kaiken tarpeettoman suoraan sekajätteeseen tai jäteasemalle. Suosittelen jokaiselle, parantaa elämän laatua huomattavasti ja laskee verenpainetta
En usko että viet esim. vanhoja tarpeettomia kulta- ja timant
Kaikilla ei sellaisia ole ja ne joilla on, heistä varsin monet myyvät ne panttilainaamoon tai romukullaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyväkin voi myydä jotain, töitä on niin monenlaisia ettei joka työpaikalla viestejä katsella esim myyjät, hoitajat jne
Ei, mutta vapaapäivinä ei tosiaan ole priorisoinnissa ensimmäisenä jotkin Tori-kaupat...
- sivusta
Milloin sitten olet ehtinyt tehdä ne tori-ilmoitukset? Työpäivänäkö?
Jos vapaalla ei viitsi katsoa Toria, niin mitä jää jäljelle.🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sivusta
Jos vapaalla ei viitsi katsoa Toria, niin mitä jää jäljelle.🧐
Olenko minä jossain kirjoittanut että käytän Toria myydäkseni siellä jotakin?
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sivusta
Jos vapaalla ei viitsi katsoa Toria, niin mitä jää jäljelle.🧐Olenko minä jossain kirjoittanut että käytän Toria myydäkseni siellä jotakin?
- se jota lainasit
Minkä ihmeen takia sitten vastasit tuohon, jos itselläsi ei edes ole kokemusta asiasta?
Ei tarvitse erikseen kytätä Toria, kun tulee ilmoitus, jos joku ostaja laittaa viestin.
Monet viestit tulee yöaikaan, niin niihin vastaan yleensä kun saan aamuaskareet tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sivusta
Jos vapaalla ei viitsi katsoa Toria, niin mitä jää jäljelle.🧐Olenko minä jossain kirjoittanut että käytän Toria myydäkseni siellä jotakin?
- se jota lainasit
Ahaa nyt selkis. Vastausten taso on täällä tällaista ivaavaa ja ylimielistä siksikin, että tänne kirjoittelee myös ne, jotka ei koskaan ole edes olleet Torissa.
Tulevat tänne vain heittelemään ylimielisiä oletuksiaan ostajista vailla mitään ymmärrystä koko tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse erikseen kytätä Toria, kun tulee ilmoitus, jos joku ostaja laittaa viestin.
Monet viestit tulee yöaikaan, niin niihin vastaan yleensä kun saan aamuaskareet tehtyä.
Minulla toisinpäin. Viestit tulee monesti aikaisin aamulla, mutta ehdin yleensä paremmin keskittyä niihin myöhään illalla.
"Minkä ihmeen takia sitten vastasit tuohon, jos itselläsi ei edes ole kokemusta asiasta?"
Sen takia, että ihmiset ymmärtäisivät ettei se Tori todellakaan ole kaikille se maailman tärkein asia ja ensimmäisenä mielessä heti kun on pienikin hetki aikaa, oli siellä sitten myyjänä tai ostajana.
- edelleen se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta pystyy yllättämään
Näköjään!
Vierailija kirjoitti:
"Minkä ihmeen takia sitten vastasit tuohon, jos itselläsi ei edes ole kokemusta asiasta?"
Sen takia, että ihmiset ymmärtäisivät ettei se Tori todellakaan ole kaikille se maailman tärkein asia ja ensimmäisenä mielessä heti kun on pienikin hetki aikaa, oli siellä sitten myyjänä tai ostajana.
Minkähän linssin läpi oot tätä nyt lukenut? Lähinnä sitä ollaan mietitty, miksi myyjällä ei ole tori mielessä, jos siellä on jotain myymässä? Ei tietenkään heti pienen hetken tullen tarvi olla, kukaan tuskin sitä vaatii, mutta silleen joskus edes.
Vierailija kirjoitti:
Lisään nyt vielä kitisijöille vielä että viime vuonna ostin Torista tuotteita yhteensä n. 3000-3500 eurolla, isoimmat kaupat noutona 900e. Kaikki kaupat sujuivat täysin ongelmattomasti ja kaikki tuotteet olivat ihan sitä mitä pitikin. Tänä vuonna olen tehnyt ostoksia n. 200 eurolla, ilman mitään ongelmia kaikki nekin. En tiedä missä sitten vika kun monella muulla tuntuu kaupoissa menevän kaikki mahdollinen pieleen.
- se lainattu
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjusaa kyllä av-palstalaisten tyhmyys taas tiivistyy ja tarinat kokoontuu ja väärinkäsityksiä tahdotaan lukea rivien välistä ihan väkisin.
Kukaan ei koskaan ole sanonut, että työpäivän aikana pitäisi tori viesteihin reagoida. Ja toisekseen soteammattini puolesta tiedän aika hyvin, että kyllä on hoitajilla, ensihoidolla ja jopa akuuttilääkärilläkin aikaa vastata kohtuuajassa viesteihin. Eli kyllä on ihan keksitty ongelma ja asennevamma joillakin myyjillä ettei kerkee kohtuullisessa ajassa vastata sille, joka kysyy suoraan että "ostan, koska käy nouto"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään nyt vielä kitisijöille vielä että viime vuonna ostin Torista tuotteita yhteensä n. 3000-3500 eurolla, isoimmat kaupat noutona 900e. Kaikki kaupat sujuivat täysin ongelmattomasti ja kaikki tuotteet olivat ihan sitä mitä pitikin. Tänä vuonna olen tehnyt ostoksia n. 200 eurolla, ilman mitään ongelmia kaikki nekin. En tiedä missä sitten vika kun monella muulla tuntuu kaupoissa menevän kaikki mahdollinen pieleen.
- se lainattu
Et tee torissa kauppaa mutta kuitenkin teet tonneilla? 😄
Vierailija kirjoitti:
"Ei välttämättä lue sähköpostia. Tiedän monia, itse mukaan lukien jotka ei lue sähköpostia kuin max kerran kuussa, koska asiat hoituu nopeammin puhelimella"
No puhelimeenhan ne sähköpostit nykyään tulee. Ei niitä tietokoneelta enää lueta...
Juuri nytkin on selaimessa sähköpostit auki. Mistä sinunlaisiasi oikein sikiää?
Joskus oikeasti unohdan katsoa ilmoitukset, varsinkin jos tuote on ollut myynnissä useamman viikon. Mutta tähän mennessä olen vastannut silti alle viikossa ja sen jälkeen kun on keskusteluyhteys auki niin pidän huoli että vastaan päivän sisään.