Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tuli sitten minullekin eteen. 62m2 asunnosta 39m2. Joudun luopumaan monesta rakkaasta huonekalusta.

Vierailija
03.02.2025 |

Mene töihin-hokemia en kaipaa, olen eläkkeellä. Vain se lohduttaa, että uusi asunto on kiva ja keskustassa mutta armottoman pieni.

Kommentit (261)

Vierailija
181/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäiset 9 k kohdussa. Hyvin vähän tilaa ja äitini oli 50kg 18-vuotias teini, joten vatsakaan ei oikein halunnut venyä. 

Vierailija
182/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta yli 6-kymppistä, jotka ovat töissä. 7-kymmpinenkin voi tehdä vielä töitä. Laiskuus ei ole tekosyy.

Olisipa työkykyinen niin mielelläni olisin vielä työelämässä.

ap

Eipä sinne työkykyisiäkään eläkeläisiä oteta, kun on nuorempia työkykyisiä joista valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta yli 6-kymppistä, jotka ovat töissä. 7-kymmpinenkin voi tehdä vielä töitä. Laiskuus ei ole tekosyy.

Laskutus ei ole tekosyy? Mitä tahdoit sillä sanoa?

Sun tekosyy lienee venäjänkielisyys, Iiigor.

Vierailija
184/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yksi ihminen tekee 60 neliöllä? Itse asun 25 neliön yksiössä ja tämä just sopiva. Olen asunut myös 20 neliön yksiössä ja 40 neliön kaksiossa. N36

Toiset kaipaa enemmän tilaa ja tunteen siitä, että ne neljä seinää ei kaadu päälle. Olen itse asunut 28 neliössä (oli pieni, mutta opiskelijalle hyvä) ja nyt 50 neliössä. Kokisin, että 60-70 neliötä olisi sellainen missä voisin asua pysyvästi ja siinä neliöt riittäisi sellaisiin tiloihin mitä kaipaan. Toki kyse on paljon siitä mihin on tottunut ja jos ei mitään tilaa vieviä harrastuksia ole ja keittiökään ei ole ruoanlaittoa varten, niin asuuhan sitä vaikka millaisessa varastokopissa.

Tuon tunteen saa pois poistumalla väliajoin omasta asunnostaan.

Kyllä, kun asuin opiskelijana tuossa alle 30 neliön yksiössä niin sitähän minä tein. Nyt yli kolmekymppisenä en enää haluaisi elää niin, että istun viikonloppuna kahviloissa tai kavereilla tai vitkuttelen arkena työpaikalla, koska omaan ahtaaseen kotiin on niin ikävä mennä. Tiedän näitä, jotka ovat muka niin onnellisia niissä alle kahdenkymmenen neliön kopeissaan, mutta sitten kertovat että käyvät siellä vaan nukkumassa ja pesulla. Sellainen elämä ei mulle sovi. Tykkään olla kotona nyt, kun on enemmän tilaa.

Vierailija
185/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauan sitten oivaltanut, että tavaraan ei tarvitse rakastua.  Minimalismi on sekä tyylikästä että jättää ajatuksille  - ja rollaattorilla, jos sellaiseen tarve - tilaa.

Olen ollut tyytyväinen veronmaksaja, tykännyt Pohjoismaisen hyvinvointivaltion ajatuksesta,  mutta monenlaisia asioidenlaitoja havaittuaan en oikein ole enää.

Vierailija
186/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun eläkeikäiset menee töihin, niin meuhkataan siitä, kuinka vievät nuorilta  työpaikat.

Vierailija
187/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Ottaako eteen?

Vierailija
188/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouskin helpottuu kun on vähemmän neliöitä.

Ei helpotu.  

Usein pieneen asuntoon kertyy liikaa välttämätöntä tavaraa. 

Vierailija
189/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko muuttaa, urpot. Eikä mitään syytä muuttaa, ellei vuokra laske.  Nykyään voi neuvotella vuokranalennuksesta, koska vuokra-asuntoja seisoo tyhjillään tuottamassa sijoittajille tappiota.

Vierailija
190/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eläkeläisten asumistukeen ole koskettu?

Vai missä välissä muka on?

No itse asun 30 neliön kämpässä ja haaveilen vähän isommasta. Tänne ei oikein meinaa mahtua apuvälineet, suihkutuoli etc.

Vierailija
191/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa keljuilla tuttavalleen sillä erotuksella, että tuttava ei ole materialisti, mutta hän itse on tuttavallaan ei tee tiukkaa luopua tavarasta, itsellään tekee.

Vierailija
192/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän eläkeläisten asumistukeen ole koskettu?

Vai missä välissä muka on?

No itse asun 30 neliön kämpässä ja haaveilen vähän isommasta. Tänne ei oikein meinaa mahtua apuvälineet, suihkutuoli etc.

Terveenä ei haitannut kämpän koko. Kävin lähinnä nukkumassa täällä minkä töiltä ehdin. Nyt kun on 24/7 himassa niin tökkii kyllä.

Vähän isompi saisi olla kylppäri etc.

Vierailija
193/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun eläkeikäiset menee töihin, niin meuhkataan siitä, kuinka vievät nuorilta  työpaikat.

Juurikin näin. Tällä palstalla ei mikään valinta ole koskaan oikein.

Vierailija
194/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pöljä. Etkö vieläkään ole ymmärtänyt, että 50+ ikäluokan pitkittynyt työttömyys johtuu suurimmalta osaltaan siitä, että eläkkeelle jääneet tulvehtivat töihin? He kun pystyvät heittämään keikkaa silloin kun haluavat, eikä eläke eli pääansio tipu mihinkään. Työnatajakin riemuitsee, kun ei tarvitse maksaa työnatajamaksuja niin paljon kuin työiässä olevista työntekijöistä.

Vierailija
195/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta mooses tunnet, kun eläkeikä on nykyään 65-vuotta.

Itse muutin Lumon 36neliön 880€/kk  asunnosta kadun toiselle puolelle kaupungin 51neliön kaksioon, jossa vuokra 611/kk.

Eli sain isomman ja halvemman. Ikää on 64 vuotta ja ensi vuoden joulukuussa jään 65v täytettyäni eläkkeelle. 

Vierailija
196/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajotkaa koppeihinne 😂 Kuka edes viitsii asua jossain kerrostalon kopperossa?! Itse muutin juuri yli 100 neliön ok-taloon. On oma rauha, palvelut lähellä, iso piha ym. Kyllä kelpaa! 

Vierailija
197/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen ap, pienessä kopperossa asuminen on jotain aivan hirveää, etenkin, jos terveystilanteen takia on enimmäkseen "vankina" kotonaan. Ihminen tarvitsee tilaa ja avaruutta ja vaikka tavara on vain tavaraa, siitäkin luopumisen pitäisi olla valinta, ei pakko. 

Missään tämän tyylisissä ketjuissa valtaosa kommentoijista ei ymmärrä eroa valinnan ja pakon välillä. Jos ihminen VALITSEE konmarittaa tavaransa ja asua jossain parinkymmenen neliön kaninkopissa, miksei hän olisi tyytyväinen elämäänsä, itsehän hän on sen sellaiseksi halunnut järjestää. On kuitenkin aivan eri asia JOUTUA tekemään noin jonkin ulkopuolisen tahon sanelemana. Ihminen viihtyy vaikka vankisellissä, jos on itse valinnut lukita itsensä sinne.

Jotkut meistä ajattelevat, että ihminen saa hankkia tasan niin ison asunnon kuin mihin hänellä on varaa. Moni asuu pienessä asunnossa, koska ajattelee, että tuet kuuluvat niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Viime aikojen kirjoitukset tuilla leveästi elelevistä suomalaisista (usein vieläpä naisia näissä jutuissa valittamassa) ovat toden totta avanneet silmät!

Itse pidän häpeällisenä että yksinäinen eläkeläinen elää tukien mahdollistamana yli 60 neliön asunnossa. Maksan mielelläni veroja ajatuksella, että sivistysvaltio pitää huolen myös heikko-osaisista, mutta hitot mitään ylimääräisiä mukavuusasioita ei pidä kustantaa verovaroilla! Pienempään asumaan, mars!

Vierailija
198/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku eläkeläinen jolla alkanut omaisuus vaikuttaa tukiin niin se on katee nyt toiselle eläkeläiselle joka ei omista mitään eli ei vaikutusta tukiin. 

nyt kadehditaan jo siis varattomiakinhurjaa..

Vai onko Ap:n eläke noussut rutkasti syystä tai toisesta, kun asumistukea on rukattu pienemmäksi? Eläkkeensaajien asumistuenhan ei pitänyt laskea, eikä esim. vaikuta, että onko vuokra- vai omistusasunto.

Vierailija
199/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajotkaa koppeihinne 😂 Kuka edes viitsii asua jossain kerrostalon kopperossa?! Itse muutin juuri yli 100 neliön ok-taloon. On oma rauha, palvelut lähellä, iso piha ym. Kyllä kelpaa! 

En haluaisi omakotitaloa. Liikaa hommaa.

Mutta kaksio/ isompi yksiö olisi ihan jees.

Toki samoilla neliöillä voi olla ns. Fiksumpia tilaratkaisuja.

Entinen 30 neliötä tuntui isommalta kuin nykyinen ja siinä oli vaatekomero, mihin mahtui tavaraa. Nykyinen jostain syystä ahtaamman oloinen, vaikka kylppäri pienempi eikä vaatekomero. Vain pari kaappia tavaroille.

Vierailija
200/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen pohjaratkaisu on 39 neliön yksiössä?

Kuulostaa aika isolta yksiöksi. ?

Voisin muuttaa sellaiseen :D saisi 9 neliötä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi