Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se tuli sitten minullekin eteen. 62m2 asunnosta 39m2. Joudun luopumaan monesta rakkaasta huonekalusta.

Vierailija
03.02.2025 |

Mene töihin-hokemia en kaipaa, olen eläkkeellä. Vain se lohduttaa, että uusi asunto on kiva ja keskustassa mutta armottoman pieni.

Kommentit (261)

Vierailija
141/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu sillä että "ei niitä romuja hautaan saa", voit hyvillä mielin osasta luopua.

Tietenkään mitään ei rajan taa saa eikä kuolinpaidassa ole taskuja 

Vierailija
142/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorena 33 neliön vuokrakämpässä, ihanan vähän siivottavaa enkä kyllä kotona edes ollut kun aina jotain touhua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa asunnoissa on nykyisin isot lasitetut parvekkeet. 39 m2 voi olla ihan hyvä, kun parveke antaa niin paljon lisätilaa ja lasitettuna sitä voi hyödyntää alkukeväästä pitkälle syksyyn. Ilman parvekettahan tuon kokoinen asunto olisi todella ahdistava. Varsinkin kesäisin.

Vierailija
144/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 39 neliöö ole pieni yhdelle vaan just hyvän kokonen

Vierailija
145/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksi ihminen sopii vallan hyvin asumaan yksiössä. Jopa pieni perhekin, jos on reilumpi yksiö. Liiasta tavarasto voi luopua,se antaa tilaa hengittääkin. Ei niitä mukaan saa.

Vierailija
146/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kehtaatkin valittaa! Saisit olla kiitollinen, miten paljon olet saanut vuosien varrella tukea ja ilmeisesti saat edelleen. Itse olen aina asunut yksiössä, sillä siihen rahani riittävät. Ihan käsittämätöntä, että nyt sossun tuella elävät itkevät, miten kämppä vaihtuu pienempään. Meille monille itsensä elättäville asumisesta tinkiminen on ollut muutenkin jo arkipäivää. 

Vierailija
147/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä käsittämätöntä ettei kaikille kustanneta 62 neliön asuntoja.

Juu ja samat näyttää neuvovan maalaisia ilmastonsuojelutoimenpiteistä JA vaativan itselleen samaan aikaan suomalaisen ka asuinneliöt x 2 ja Helsingistä tietenkin.

Miksi te ette suojele ilmastoa sillä helpoimmalla keinolla ja tyydy 25 neliöön / henkilö kuten me perheelliset täällä maakunnissa?

Vierailija
148/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö ap oikein, että meidän muiden pitäisi maksaa sun tavaroiden näytillä olosta asunnossasi? 

voi luoja tätä vaatimusten määrää.. 

Vierailija
149/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei 39 neliöö ole pieni yhdelle vaan just hyvän kokonen

43 neliötä kahdellekin on riittävä asuttiin 15v eikä mitään ongelmaa. 

Vierailija
150/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu sängystä ja nuku jollain patjalla lattialla. Sänky ja sohva vie eniten tilaa.

Vuodesohva!

Vierailija
151/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä asuu 2 aikuista omassa pikku kaksiossa. Mahdutaan ihan hyvin. On ruokapöytä, sohva, nojatuoli, tv-taso. kirjahylly ja pari piironkia. Makkarissa sänky 140 cm, työpöytä. kirjahylly sekä yöpöydät. Itse maksettu koti ja vastikkeet maksetaan itse. Turhaa kitinää, vai miksi joudut muuttamaan? Tsemppiä. 

Neliöt jäi kertomatta. On mekin nuorena opiskelijaparina asuttu noin 40 neliön kämpässä, se oli kivaa kun oltiin nuoria ja rakastuneita, mutta takaisin en haluaisi.

Aika todellisuudesta vieraantunut kommentti. Tutkitusti suomalaisella on keskimäärin 24 asuinneliötä käytettävänään per nuppi. Meitäkin on 75 neliön kolmiossa kolme + koira. Asuinkulut jää kaikkinensa alle 600 euroon. Ei tarvita tukia.

Vierailija
152/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin nuorena 33 neliön vuokrakämpässä, ihanan vähän siivottavaa enkä kyllä kotona edes ollut kun aina jotain touhua

Asuin nuorena 30 kämpässä ja juuri sopiva yksin asuvalle työpöytä, sänky, ruokapöytä ja pari nojatuolia mahtui telkkapöydän lisäksi. 

sitten muutin soluun 10 neliöön sekin toimi, tosin en pitänyt yhteisestä tilasta mutta halpa oli.. ja en ollut silloin opiskelija, mutta muuhun muuhun ei varaa ollut.. sitten asuin 43 neliön kaksiossa puolison kanssa ja nykyään pikkasen isommssa omistuskaksiossa puolison kanssa. Koskaan ei olisi tullut mielenkään, että mun tvarat tarttee tilaa!

Vierailija
153/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku eläkeläinen jolla alkanut omaisuus vaikuttaa tukiin niin se on katee nyt toiselle eläkeläiselle joka ei omista mitään eli ei vaikutusta tukiin. 

nyt kadehditaan jo siis varattomiakinhurjaa..

Vierailija
154/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä asutko 80 vuotta 30 vai 200 neliössä kun seuraavat miljoona vuotta on paikkana 1x2 m hauta.

Vierailija
155/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohva on aika turha jos asuu yksin. Itse luovuin sohvasta ja olen onnellinen tämän mekanismituolin kanssa. Paljon mukavampi kun saa selkänojan taakse ja jalat ylös. Kannattaa kokeilla.

Sulla varmasti niitä ei ole, mutta yleisemmin ihmisillä on ystäviä ja tuttuja, jotka halutaan pyytää kylään ja yleisemmin seurustellaan olohuoneessa, jossa sohvalle mahtuu useampi henkilö

Ei ne ystävät niin kauaa vierailulla ole että sohvan puute jotenkin vaikuttaisi vierailukokemusta latistavasti. 

Vierailija
156/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meitäoli 58 neliössä, kaksio 4 henkilöä. Isä ja äiti nukkui olkkarissa ja minä sisarukseni kanssa makuuhuoneessa myöhemmin pikkusina oltiin kaikki samassa makkarissa. 

Vierailija
157/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitin juoni on on onnistunut.

köyhät kadehtivat toisiaan, pienipalkkaiset napsivat naapuriaan.., 

ei näin, nähkää taustat!

Vierailija
158/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovu sängystä ja nuku jollain patjalla lattialla. Sänky ja sohva vie eniten tilaa.

Vuodesohva!

En suosittele pitkäaikaiseen nukkumiseen vuodesohvaa. Jos haluaa ehdottomasti jonkunlaisen sohvan, niin sitten vaikka laadukas jenkkisänky, jota voi pitää myös sohvankorvikkeena. Siihen sängyn pitkänreunan ja seinän väliin vain jonkinlainen sängynpääty suojaamaan seinää nojailuvaurioilta (Esim. tapetteihin jää nojailusta aika helposti vaatteista väriä ja ihosta rasvaa yms.)

Vierailija
159/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että keskustassa asuu ne, jotka saa asumiseensa tukea. Harvalla varaa ostaa sieltä oma. Jonkin sortin rajat on ihan hyvä olla olemassa.

Vierailija
160/261 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että keskustassa asuu ne, jotka saa asumiseensa tukea. Harvalla varaa ostaa sieltä oma. Jonkin sortin rajat on ihan hyvä olla olemassa.