Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä helppoa leipoa myyjäisiin? Inhoan leipomista

Vierailija
03.02.2025 |

Inhoan tätä kivikautista olettamusta, että kaikki äidit tykkäävät leipoa. Itse vihaan leipoa ja teen sitä lähinnä pakon edessä, eli lasten synttäreille ja silloinkin tilaan osan tarjottavista valmiina.

Yhden lapsen harrastuksesta pitää leipoa muutaman kerran vuodessa myyjäisiin ja kaikkien on osallistuttava. Itsellä leipomiseen menee aikaa, koska mikään ei tule ns selkäytimestä, vaan reseptiä on seurattava orjallisesti. Minulla ei juuri ole sellaisia "bravuureja", joita pystyy tehdä vasemmalla kädellä ja silmät kiinni.

Eli nyt, auttakaa leivontakielteistä äitiä mäessä ja linkatkaa takuuvarmat, helpot ja hyvät reseptit, joista sais äkkiä pyöräytettyä pe iltana lauantaiaamuna varten jotain myyntiin? Vaadittava määrä on noin kaksi piirakkaa, suolaista tai makeaa. Laktoosittomana pitäisi vähintäänkin tehdä.

PS. En ole ikinä tehnyt esim mokkapaloja tai porkkanapiirakkaa, jotka tuntuvat olevan vakiotuotteita näissä myyjäisissä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin kanssa paistovalmiilla tuotteilla pakkasesta. Kuka niitä valvoo, että onko ihan alusta asti itse väännetty, varsinkaan kun ei voi edes ostaa itseään ulos tästä pakkoleipomisesta.

Vierailija
42/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille feuilleat näitä voisit tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ukko leipomaan? Nyt on vuosi 2025, miksi edelleen oletetaan että leipominen(kin) on vaan naisten juttu. 

Vierailija
44/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza on helppo, myy viipaleina.

Vierailija
45/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko leivonnaiset jonkun tapahtuman buffetiin vai onko niitä tarkoitus myydä muuten vaan? Kannatan buffetiin pakastepullia, sanoisivatpa muut mitä tahansa. Tai sitten, jo on ihan pakko olla itse leivottua, tekisin niin, että marssisin rahan kanssa paikalle ja ilmoittaisin, että ostan nuo 30 mokkapalaviipaletta, ja lahjoittaisin ne myytäväksi uudelleen.

Vierailija
46/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen isä elossa, hän voi leipoa vuorostaan. Tai tilaa leipomosta joku piiraslevy.

Vierailija
47/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku helppo resepti, jossa ainekset vaan sekoitetaan yhteen ilman kikkailuja ja uuniin. Kyllä sellaisia löytyy. Vaikka jotain suklaahippuja sekaan tms. niin tulee erikoisempaa. 

Vierailija
48/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yönylisämpylät. Mikään ei ole sen helpompaa. Edellisenä iltana sekoitat kulhossa vettä, hiivaa, jauhoja ja suolaa. Voi laittaa sekaan kaurahiutaleita tai öljyä. Reseptejä löytyy netistä, mutta oikeasti määrillä ei ole niin väliä, kunhan näyttää taikinalta. Itse en edes mittaa mitään. Ei tarvitse vaivata. Yöksi jääkaappiin.

Seuraavana päivänä nostelet taikinan lusikalla könteiksi pellille, annat kohota puolisen tuntia ja paistat kypsäksi.

Vierailija
49/57 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakeksejä. Tulevat nopeasti. 

Vierailija
50/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko leivonnaiset jonkun tapahtuman buffetiin vai onko niitä tarkoitus myydä muuten vaan? Kannatan buffetiin pakastepullia, sanoisivatpa muut mitä tahansa. Tai sitten, jo on ihan pakko olla itse leivottua, tekisin niin, että marssisin rahan kanssa paikalle ja ilmoittaisin, että ostan nuo 30 mokkapalaviipaletta, ja lahjoittaisin ne myytäväksi uudelleen.

Äh, en huomannut tarkentaa, että kyse on myyjäisistä, eli kokonaisia tuotteita/pullapusseja ym myydään.

Tosi paljon vinkkejä täällä, kiitos niistä! Kinkkupiirakkaa olen itsekin vääntänyt lasten synttärikahveille, ehkä sellaiset olis suht nopeat tehdä ja vaikea sössiä pilalle? 😄

Ap.

Vierailija
51/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ukko leipomaan? Nyt on vuosi 2025, miksi edelleen oletetaan että leipominen(kin) on vaan naisten juttu. 

Se on vielä surkeampi kuin minä 😅

Ajattelin nakittaa hänet sitten tuleviin talkoojuttuihin, kun minä hoidan vastentahtoisesti tämän myyjäishomman 😌

Ap.

Vierailija
52/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita tavallinen murotaikina, ota 1/4 sivuun ja taputtele loput piirakkavuokaan. Lätki päälle omenasosetta ja sen päälle tuoreesta omenasta ohuita omenasiivuja niin, että peittää omenasoseen nätisti. Ripottele päälle vaniljasokeria  tai fariinisokeria makusi mukaan ja lopuksi nakkele ne loput murotaikinat pikkuisina nappina piirakkaan. Paista jossakin noin 175-200 asteessa puolisen tuntia. Voit kutsua sitä ranskalaiseksi omenapiirakaksi, koska ne ovat suunnilleen tuolla idealla valmistettu.

Suolaiseen käy  murotaikina ilman sokeria ja mätkit päälle vaikka fetaa ja tuoreita pinaatinlehtiä. Maustat ihan mitä keksit ja annat sille nimeksi kreikkalainen piirakka. Sama paistolämpö ja valmistusaika kuin omppupiirakassa.

Vierailija
53/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoita tavallinen murotaikina, ota 1/4 sivuun ja taputtele loput piirakkavuokaan. Lätki päälle omenasosetta ja sen päälle tuoreesta omenasta ohuita omenasiivuja niin, että peittää omenasoseen nätisti. Ripottele päälle vaniljasokeria  tai fariinisokeria makusi mukaan ja lopuksi nakkele ne loput murotaikinat pikkuisina nappina piirakkaan. Paista jossakin noin 175-200 asteessa puolisen tuntia. Voit kutsua sitä ranskalaiseksi omenapiirakaksi, koska ne ovat suunnilleen tuolla idealla valmistettu.

Suolaiseen käy  murotaikina ilman sokeria ja mätkit päälle vaikka fetaa ja tuoreita pinaatinlehtiä. Maustat ihan mitä keksit ja annat sille nimeksi kreikkalainen piirakka. Sama paistolämpö ja valmistusaika kuin omppupiirakassa.

Sori, multa jäi fetapiirakan täytteestä purkki creme fraichea.

Nää ohjeet on  pyöreään piirakkavuokaan, mutta tuplaat jos teet pellillisen. Piirakan idea on runsas täyte, joten älä säästele siinä yhtään. Kaikki kehuu sua melko tekijäksi, kun et säätele täytteissä ja miettii miten tää voikin olla näin hyvää :D Lupaan, että niin käy. Mausteilla vaan kikkailet, niin tulee ihan "ikioma  tyyli"

Vierailija
54/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jotkut överidonitsit? Ostat kaupan valmiita donitseja, päälle kaadat vähän sulaa suklaata, jotain nonparelleja ja pieniä suklaakarkkeja.

Vierailija
55/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kaverin leipomaan ja ehkä jopa maksaisin siitä hyvästä ettei tarvi itse leipoa. Tv.toinen poropeukalo

Vierailija
56/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkakakkuja.

Vierailija
57/57 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

verilettuja