Mitä helppoa leipoa myyjäisiin? Inhoan leipomista
Inhoan tätä kivikautista olettamusta, että kaikki äidit tykkäävät leipoa. Itse vihaan leipoa ja teen sitä lähinnä pakon edessä, eli lasten synttäreille ja silloinkin tilaan osan tarjottavista valmiina.
Yhden lapsen harrastuksesta pitää leipoa muutaman kerran vuodessa myyjäisiin ja kaikkien on osallistuttava. Itsellä leipomiseen menee aikaa, koska mikään ei tule ns selkäytimestä, vaan reseptiä on seurattava orjallisesti. Minulla ei juuri ole sellaisia "bravuureja", joita pystyy tehdä vasemmalla kädellä ja silmät kiinni.
Eli nyt, auttakaa leivontakielteistä äitiä mäessä ja linkatkaa takuuvarmat, helpot ja hyvät reseptit, joista sais äkkiä pyöräytettyä pe iltana lauantaiaamuna varten jotain myyntiin? Vaadittava määrä on noin kaksi piirakkaa, suolaista tai makeaa. Laktoosittomana pitäisi vähintäänkin tehdä.
PS. En ole ikinä tehnyt esim mokkapaloja tai porkkanapiirakkaa, jotka tuntuvat olevan vakiotuotteita näissä myyjäisissä.
Kommentit (57)
Tee suklaa brownies. Ulostat taikinan sekaan valmistusvaiheessa. Laitat parit valokuvat mukaan. Myyt jollekin 100e koko erän, kyllä senkin joku ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin suklaahippukeksit tai browniet!
Varoituksen sana ap:lle: nämä vaikuttavat helpommilta kuin ovat 😅 Jollet ole leiponut juuri lainkaan, kumpikaan ei ole paras vaihtoehto.
Heh, mä ehdotin näitä ja mun mielestä nää on helpoimmasta päästä! 😅 Molemmissa hankalin on ehkä paistoaika, mutta ei niistä mun mielestä pahaa helposti saa.
Googleta snickerdoodle ja kääpiölinna. Todella herkullisia ja HELPPOJA kanelikeksiä eikä vaadi mitään outoja aineksia tai työvaiheita.
Jostain syystä ton linkki menee tarkastukseen eli en voi tähän copypastettaa...
Jos kerran suolaiset kelpaa, niin karjalanpiirakat on erittäin hyvä vaihtoehto tumpelolle, kun ostat kaupan pakastealtaasta kotipaistopiirakoita. Jotkut rukiiset cocktailpiirakat on annoskooltaan passeleita ja maistuu paremmalta kuin pelkällä vehnäpohjalla tehdyt. Niiden päälle on helppo tehdä munavoi jo edellisenä päivänä, piirakat kannattaa paistaa vasta tarjoilupäivänä.
Jos taas haluat leipoa makeaa, feikkaa leiponeesi pullaa. Eli taas pakastealtaalle ja ostat sellaisia esipaistettuja pikkupullia, sulata kunnolla (vaikka ohjeessa neuvottaisiin paistamaan jäisinä), paina sulaneen pullan keskelle kolo juomalasilla ja laita siihen paistonkestävää vaniljakreemiä ja marmeladia.
Mehevät kanelikeksit eli snickerdoodles
(n.30kpl)
115g huoneenlämpöistä voita
reilu 2dl sokeria
1 muna
1tl vaniljauutetta tai -sokeria
3dl jauhoja
1tl leivinjauhetta
1/4tl suolaa
Lisäksi:
1-2 rkl sokeria
1-2 tl kanelia
Vatkaa voi ja sokeri kuohkeaksi. Lisää muna ja vaniljauute tai -sokeri ja sekoita, kunnes massa on tasainen. Sekoita jauhot, suola ja leivinjauhe keskenään. Sekoita kuivat aineet voi-sokeriseokseen.
Sekoita sokeri ja kaneli kulhossa. Pyöritä taikinasta pieniä palloja (halk. n.3cm). Pyörittele pallot kaneli-sokerissa ja nostele pellille. Muista jättää hyvät välit keksien väliin, sillä leviävät jonkin verran. Pellille kannattaa laittaa 3x4 taikinapalloa.
Paista 190 asteisessa uunissa 8-10 minuuttia. Nosta pikkuleivät ritilälle jäähtymään.
Osta kaupasta minidonitseja (pakaste).
Lapset rakastaa niitä eikö sun tartte tehdä mitään. Menevät kaupaksi.
Silmät kiinni ja tilaa lähileipomosta munkkeja euron kpl.
Tai osta kilo torttutaikinalevyjä. Levyt kahtia ja joku hillosilmä päälle.
https://www.valio.fi/reseptit/juustokakku-ilman-liivatetta/
Nämä kaikki sekoita ja valmista on hyviä, paljon erilaisia ohjeita. Sitten jos joskus innostut ostamaan silikonivuoan missä irtopohja niin ei tarvitse kun poistaa reunat kun on kylmässä ollut niin on valmis.
Löytyykö lähipiiristäsi ketään innokasta ja osaavaa leipuria, jolta voisit ostaa piirakkapellilliset sillä rahalla minkä olisit valmis maksamaan ilman leipomista? Itse tykkään leipomisesta ja olen joskus leipunut kummilapsen harrastukseen ainesten hinnalla, kun perheessä on mennyt aikaa muiden lasten harrastuksiin.
Mä ostaisin valmistaikinan ja siitä piirakka. Lehtitaikina alle, tölkistä omenamuusia päälle, vähän sokeria (jos ei ole sokeroitu), uuniin. Leikkaa kylmänä kuutioiksi.
Mä olen ratkaissut tämän ihan pakastealtaan korvapuusteilla/pullilla. Hyvin ovat kelvanneet. Ei ole leipominen myöskään mun juttu. Mieluiten muutenkin antaisin rahana ne rahankeräysjutut kuin leipoisin/myisin suklaita tai pesuaineita (lasten kanssa..Just).
Wilhelmiina-keksit ovat helppoja.
TUC-keksejä hätätapauksessa ja pussi marianneja.
Mokkapalaäidit eivät tykkää tästä, mutta osta tukkupakkaus tikkareita tai jotain muita yksittäispakattuja karkkeja, riippuen siitä onko asiakaskunta enemmän aikuisia vai lapsia.
Ne mokkapalat on vakio sen takia, että ovat kohtalaisen helppoja tehdä, niistä saa (lapsia) houkuttelevan näköisiä ja niitä kehtaa myydä hyvällä katteella. Kuivakakkuja ei muksut kinua, keksit on kämäisiä tai vaatii kalliita aineita, pullat työläitä ja tylsän näköisiä.
Mutta myydäänkö tuotteet buffetissa vai kokonaisina tyyliin kaupan eteisessä? Buffettiin tekisin sitä mokkapalaa, kokonaisena myytäväksi jonkun suolaisen piirakan.
Jos sinulla on kakkuvuoka, niin mikään ei ole helpompaa kuin kahvikakku. Valitse sellainen ohje, missä ei tarvitse vaahdotella, vaan kaikki aineet sekoitetaan vaan yhteen.
Oma suosikkini on tämän https://www.myllynparas.fi/reseptit/piimakakku ohjeen tyylinen kakku sillä erotuksella, että käytän vain tavallista vehnäjauhoa, inkiväärin tilalla kardemummaa ja piimän tilalla laktoositonta rahkaa+vähän maitoa. (Sekoita sulatettu rasva, sokeri ja piimä/rahka ensin keskenään ja sen jälkeen vasta niihin keskenään sekoitetut kuivat aineet, niin on kaikkein helpointa.) Onnistuu aina ja on nopea ja helppo tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on kakkuvuoka, niin mikään ei ole helpompaa kuin kahvikakku. Valitse sellainen ohje, missä ei tarvitse vaahdotella, vaan kaikki aineet sekoitetaan vaan yhteen.
Oma suosikkini on tämän https://www.myllynparas.fi/reseptit/piimakakku ohjeen tyylinen kakku sillä erotuksella, että käytän vain tavallista vehnäjauhoa, inkiväärin tilalla kardemummaa ja piimän tilalla laktoositonta rahkaa+vähän maitoa. (Sekoita sulatettu rasva, sokeri ja piimä/rahka ensin keskenään ja sen jälkeen vasta niihin keskenään sekoitetut kuivat aineet, niin on kaikkein helpointa.) Onnistuu aina ja on nopea ja helppo tehdä!
Mutta kukaan ei kuivakakkua osta. Eli, jos on tarkoitus myydä, niin jotain muuta.
Mutta, jos leipominen ei ollenkaan nappaa, niin silloin vaikka niitä paistovalmiita pullia pakastealtaasta.
Pumpulikakku vielä helpompi.