Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksesta melkein 100e lasku!!!!

Vierailija
03.02.2025 |

Kävin tk:ssa Kelan lausuntoa varten. Lausunto maksoi melkein 60e ja käynti melkein 30e. Yhteensä lasku siis melkein 100e ja kaikki tämä Kelan vaatimaa lausuntoa varten!!!! Uskomatonta että joudun maksaa tuon

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka muu sen laskun pitäisi maksaa? Sinähän siellä tk:ssa kävit. Sulleko ilmassa palveluja pitää olla? Ja miksi pitää?

Oon eri, mutta kyllä mun mielestä julkisen sektorin palveluiden pitää olla ilmaisia, tai ainakin omavastuun on oltava hyvin maltillinen. Sitävartenhan me veroja maksetaan ihan älyttömästi, että näin olisi. Onhan se kummallista että veroja maksetaan paljon ja joka asiasta, mutta kansa ei niillä verorahoilla juuri mitään saa. Luulisi että nykyisellä verotuksella olisi tarjolla tosi hulppeat terveyspalvelut, laadukas peruskoulu, hyvässä kunnossa oleva tieverkosto jne, mutta eipä vaan ole! Mihin siis verorahat käytetään? 

Nyt on käynyt niin, että sote on niin kallis, että ehkä on perusteltua osa kuluista maksattaa niillä, jotka sitä käyttävät. Kelakorvaustahan  voi p

Juu, no noitakin verotetaan täällä rankasti, joten eiköhän niillä veroilla voisi kustantaa terveydenhuolto? Ihan kaikesta verotetaan, mutta ei ne verorahat vaikuta mihinkään riittävän.

Vierailija
62/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä se nyt vaan on. Paljon sairastavat hyötyvät, kun on maksukatto ja silloin tällöin terveyspalveluita käyttävät maksavat reippaasti. Tulee itselleen halvemmaksi, kun ei välitä terveydestään.

Maksukatto on korkea. Tiedän monia, joilla lääkekulut tai terveydenhuoltomaksut jäävät karvan alle maksukaton. Eli itse joutuvat maksamaan. Lisäksi on tavallista, että joitakin terveydenhuollon maksuja joutuu kuitenkin maksamaan, vaikka katto olisi jo täynnä.

Kaikki sairaudet ei ole itse huonoilla elämäntavoilla hankittuja. Minulla puhkesi autoimmuunisairaus infektion seurauksena ja lääkekatto menee rikki jo tammikuussa. Vuodessa minulla menee lääkkeisiin rahaa n. 1000 e. Kaikki lääkkeet eivät kuulu lääkekaton piiriin eli kulut juoksevat ympäri vuoden. Tähän päälle julkiselta ja yksityiseltä terveydenhuoltokuluja toisen tonnin verran. Ikäiseni matkustavat tuolla parilla tonnilla ulkomaille, minä maksan terveyden puutteestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka muu sen laskun pitäisi maksaa? Sinähän siellä tk:ssa kävit. Sulleko ilmassa palveluja pitää olla? Ja miksi pitää?

Oon eri, mutta kyllä mun mielestä julkisen sektorin palveluiden pitää olla ilmaisia, tai ainakin omavastuun on oltava hyvin maltillinen. Sitävartenhan me veroja maksetaan ihan älyttömästi, että näin olisi. Onhan se kummallista että veroja maksetaan paljon ja joka asiasta, mutta kansa ei niillä verorahoilla juuri mitään saa. Luulisi että nykyisellä verotuksella olisi tarjolla tosi hulppeat terveyspalvelut, laadukas peruskoulu, hyvässä kunnossa oleva tieverkosto jne, mutta eipä vaan ole! Mihin siis verorahat käytetään? 

Nyt on käynyt niin, että sote on niin kallis, että ehkä on perusteltua osa kuluista maksattaa niillä, jotka sitä käyttävät. Kelakorvaustahan  voi p

No ei ole perusteltua! Veroja on kaikkien maksettava, joten verovaroin kustannettava hoito kuuluu kaikille. Sairastumista tai tapaturmia ei valita. Sensijaan urheilukentät, kirjastot, ja muut vastaavat palvelut joita ylläpidetään verovaroin voisi laittaa maksulliseksi. Sehän on ihan vapaaehtoista käyttää tai olla käyttämättä niitä. 

Vierailija
64/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat maksakoot itse hoitonsa ja verot alas!

Vierailija
65/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen sitten maksaisi, Kelako? Kuulostaa parasiitilta.

Vierailija
66/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on käynyt niin, että sote on niin kallis, että ehkä on perusteltua osa kuluista maksattaa niillä, jo

Nytkö vasta heräsit, mietipäs mihin kaikkeen verorahoja laitetaan. 

Lisäksi kaikki vain terapiaan ja hoitolaitoksiin vaikka väkisin. Paljon turhaa työtä ja pakotuksia. Näiden takia on vaadittu enemmän palkkaa sekä henkilökuntaa kun on niin ruuhkaista ja tärkeää "auttaa" kaikkia työkuntoon ja "parantaa" kaikki ihmiset.

Miltä näyttää nyt?

Vierailija
67/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on käynyt niin, että sote on niin kallis, että ehkä on perusteltua osa kuluista maksattaa niillä, jo

Kyllä se nyt on niin että ei pitäisi alkaa peruspalveluista vielä rahaa pyytämään. Järkevyyttä kaikkeen toimintaan.

Vierailija
68/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään logiikkaa!

Vierailija
69/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä se nyt vaan on. Paljon sairastavat hyötyvät, kun on maksukatto ja silloin tällöin terveyspalveluita käyttävät maksavat reippaasti. Tulee itselleen halvemmaksi, kun ei välitä terveydestään.

Kannattaa välittää siitä terveydestä kuitenkin mutta totta on myös sekin että kaikki eivät tarvitse lääkäripalveluita välttämättä kovinkaan paljon elämässään, näin se nyt vain on. Kaikesta ei mennä lääkäriin joten järkevyyttä siihen elämään. Samaten hammaslääkärissäkään ei kuulu ravata jatkuvasti kiillottamassa hampaita. Ketään ei tule syyttää siitä jos ymmärtää itse pärjäävänsä kotona sairaana, sekin on ihan sairasta syyttää ettei muka huolehdi itsestänsä, oikeasti taustalla on vain kiusaaminen, tärkeily ja tiedonjanoiset juoruakat.

Vierailija
70/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan eläkeläisten terveyspalvelut, niin rahaa riittäisi muille ja velatkin saataisiin nopeasti maksettua.

Siis mitkä palvelut ovat kyseessä tässä? Mitään normaaliin terveydenhuoltoon liittyviä palveluita ei tule lopettaa keneltäkään.

Ne työntekijät ovat siellä joka tapauksessa ja saavat palkkansa. 

Älkää pakottako kaikkia huvin vuoksi kaikkiin niihin palveluihin ja kaiken maailman testauksiin ja kokeisiin jotka maksavat jo itsessään lisää rahaa.

Vierailija
71/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Kela hyväksyy lausuntosi, ei se vielä varmaa ole.

Tämä. Minulla meni 3kk aikaa, että pääsin lopulta psykologille, joka totesi silloisen mielenterveysongelmani. Kela ei hyväksynyt.

Helsingissä meni lähemmäs vuosi, että sain etätapaamisen psykiatrille. Siinä vaiheessa olin jo syönyt lääkkeitä monta kuukautta. Ne mulle oli määrännyt "kummipsykiatri", jota lääkäri konsultoi. Kyseistä kummia en tavannut koskaan. Aikamoista.

Vierailija
72/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidät pakotetaan suureen sairauskassaan? Halukkaiden pitäisi voida saada irtisanoutua tästä ja maksaa vähemmän veroja.

Vierailija
73/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät reservaattiin, niin Suomi pelastuu

Keskitysleirit mainittu.

Vierailija
74/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan eläkeläisten terveyspalvelut, niin rahaa riittäisi muille ja velatkin saataisiin nopeasti maksettua.

Etuuttahan tuolla lausunnolla haetaan !

Vierailija
75/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vai mitä jos laitetaan yhteiset rahat yhteiseen käyttöön?

Kaikki verovaroilla tapahtuva tuki pörriäisille on PAKKO loppua tai meillä ei yksinkertaisesti ole syytä olla valtiota olemassa pian.

Vierailija
76/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen terv.keskus maksuja tulisi nostaa.

Eli se joka sairastelee kuormittaa systeemiä ja joutaakin maksa enemmän.

Vierailija
77/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä tuet pois niin saadaan orpon velat maksettua

Orpo vois maksaa omat velkansa itse.

Vierailija
78/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ameriikan malliin, niinkö ?

Vierailija
79/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki verovaroilla tapahtuva tuki pörriäisille on PAKKO loppua tai meillä ei yksinkertaisesti ole syytä olla valtiota olemassa pian.

Ketjun älykkäin idea.

Vierailija
80/94 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin voi tehdä koska kokoomus.

Oikeastaan kaikki hyvät ideat on vähän samanlaisia, ainoa syy miksi ne ei kelpaa on kokoomuksen ideologinen aivovamma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä