Terveyskeskuksesta melkein 100e lasku!!!!
Kävin tk:ssa Kelan lausuntoa varten. Lausunto maksoi melkein 60e ja käynti melkein 30e. Yhteensä lasku siis melkein 100e ja kaikki tämä Kelan vaatimaa lausuntoa varten!!!! Uskomatonta että joudun maksaa tuon
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten jatkuva nahina, että kaikki on kallista ja pitää maksaa ei minua miellytä. Muualla Keski-Euroopassa maksetaan sairaskassaan ja hoivakassaan maltaita. Jos olet tehnyt töitä ikäsi, niin työnantaja maksaa puolet ja itse maksaa puolet. Tämä rahamäärä on minulla 230 euroa kuukaudessa. Mies on yksityisyrittäjä ollut ja maksaa kuukaudessa kaiken itse eli 470 euroa kuukaudessa. Lopettakaa marinat Suomessa tai hallitus määrää keski-eurooppalaisen systeenmin Suomeen, hyvä olisi. Ja tämän päälle miellä maksetaan vielä verot täällä.
Hyvä olisi Suomessa korottaa rajusti sosiaaliturvamaksuja. Loppuisi marinat.
Ei kannata alapeukuttaa, kun on niin alhaiset sosiaaliturvamaksut palkasta tai eläkkeestä, josko sieltä ollenkaan. Jokin tasaus pitää Suomessa olla verrattuna muihin maihin.
Eikä muualla pääse sen nopeammin lääkäriin kuin Suomessa. Turhia luu
Ja nämä maksut koskevat eläkeläistä, että näin ulkomailla.
tällä veroasteella lääkärin pitäisi tulla kotiin tekemään tollanenkin tarkastus ja hinta olis 0e. Ei paljoa voi enää meidän veroja puolustella kun näin käsittämättömän huonot julkiset palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Kela hyväksyy lausuntosi, ei se vielä varmaa ole.
Tämä. Minulla meni 3kk aikaa, että pääsin lopulta psykologille, joka totesi silloisen mielenterveysongelmani. Kela ei hyväksynyt.
Suomi on hölmöläisten maa. Miksi verovaroin pidetään kolmen kerroksen systeemiä pystyssä, julkinen, yksityinen ja työterveyshuolto. Mikään näistä ei toimi kunnolla. Samat lääkärit pyörii systeemissä. Sairaalassa virka ja kuukausipalkka ja iltaisin yksityisellä toiminimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä se nyt vaan on. Paljon sairastavat hyötyvät, kun on maksukatto ja silloin tällöin terveyspalveluita käyttävät maksavat reippaasti. Tulee itselleen halvemmaksi, kun ei välitä terveydestään.
Maksukatto on 6 vai 700€. Kyllä sullakin on kateuden aiheet. Toivottavasti kuolet nuorena ja terveenä niin et tarvitse kuitata maksukattoa.
Hitsi ainakin tällä nykyisellä vihannes periaatteella kun lihaa ei saa syödä tulee joukkokuolema nopeasti.
Kuka sinua kielsi syömästä lihaa? Meillä syödään entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä se nyt vaan on. Paljon sairastavat hyötyvät, kun on maksukatto ja silloin tällöin terveyspalveluita käyttävät maksavat reippaasti. Tulee itselleen halvemmaksi, kun ei välitä terveydestään.
Maksukatto on 6 vai 700€. Kyllä sullakin on kateuden aiheet. Toivottavasti kuolet nuorena ja terveenä niin et tarvitse kuitata maksukattoa.
Miksi kannustetaan sairastamaan paljon? Aivan älytöntä. Asia pitäisi olla juurikin päinvastoin, eli vähän sairastavat palkitaan pienillä maksuilla ja vakavasti sairaat maksavat reippaasti resurssien kuluttamisesta.
Kuulostaa erikoiselta, mihin lausuntoa terveyskeskuksesta tarvitsit, ei mennyt ihan käytännön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee sitä 350€ jo lääkäriin. Ei auta muu kipeekin on kurja olla.
Hyvä että pääsit täällä 6-8kk jonot hammaslääkäriin.
Minä pääsin 2,5 kuukaudessa ja se oli mielestäni todella nopea ja hyvä vaikka hallitus pidentänyt hoitotakuuta juuri tuon 8 kk. Olin onnekas ja kiitollinen !
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Kela hyväksyy lausuntosi, ei se vielä varmaa ole.
No on se varmaa, ettei kela sitä hyväksy
Vierailija kirjoitti:
No kuka muu sen laskun pitäisi maksaa? Sinähän siellä tk:ssa kävit. Sulleko ilmassa palveluja pitää olla? Ja miksi pitää?
Oon eri, mutta kyllä mun mielestä julkisen sektorin palveluiden pitää olla ilmaisia, tai ainakin omavastuun on oltava hyvin maltillinen. Sitävartenhan me veroja maksetaan ihan älyttömästi, että näin olisi. Onhan se kummallista että veroja maksetaan paljon ja joka asiasta, mutta kansa ei niillä verorahoilla juuri mitään saa. Luulisi että nykyisellä verotuksella olisi tarjolla tosi hulppeat terveyspalvelut, laadukas peruskoulu, hyvässä kunnossa oleva tieverkosto jne, mutta eipä vaan ole! Mihin siis verorahat käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka muu sen laskun pitäisi maksaa? Sinähän siellä tk:ssa kävit. Sulleko ilmassa palveluja pitää olla? Ja miksi pitää?
Oon eri, mutta kyllä mun mielestä julkisen sektorin palveluiden pitää olla ilmaisia, tai ainakin omavastuun on oltava hyvin maltillinen. Sitävartenhan me veroja maksetaan ihan älyttömästi, että näin olisi. Onhan se kummallista että veroja maksetaan paljon ja joka asiasta, mutta kansa ei niillä verorahoilla juuri mitään saa. Luulisi että nykyisellä verotuksella olisi tarjolla tosi hulppeat terveyspalvelut, laadukas peruskoulu, hyvässä kunnossa oleva tieverkosto jne, mutta eipä vaan ole! Mihin siis verorahat käytetään?
Oletko sä ihan oikeasti koskaan ajatellut (jos on, millä ajatella) mitä kaikkea niillä verorahoilla saa?
Vierailija kirjoitti:
*ilmaisia
Joo-o. Melko kohtuutonta pienituloiselle etenkin. Edes monta seuraavaa kuukautta ei korvaa vajetta, joka maksuista tulee. Koska vaje kohdistuu niin pieneen saantoon, ettei sillä ilman sairaanhoitokulujakaan pysty elinkustannuksia kattamaan.
Tulona työmarkkinatuki 595e. Tällä viikolla poliklinikalle tähystykseen, jonka lääkäri määrännyt melkein vuosi sitten. Hinta tulee olemaan noin: Pkl-maksu lähemmäs 70e, siirto toiseen sairaalaan tarkkailuun yöksi (2x vuorokausimaksu = n. 135e, kela-taksi kotiin n. 25e.
Melko iso prosenttiosuus (230e) tulosta, joka on lähellä minimitoimeentulotukea, jonka saa asumiskulujen, sähkön, lääkkeiden jne. päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain yksityiseltä lääkäriasemalta lausunnon ajolupaa varten. Oli helppoa ja nopeaa. Siinä meni jotain puoli tuntia maks.
Tk:ssa olisi pitänyt mennä ensin sh: vastaanotolle ja sitten lääkärin vo:lle
Sen takia ne kulut ja maksut on kasvaneet kun pitää ensin tavata hoitsu ja sitten lekuri. Eli kahden ihmisen palkka juoksee yhden sijaan käyntiä kohti.Ennen ei ollut näin. Eikä yksityiselläkään ole noin.
Miten ap sulla? Tapasitko ensin sh:n?
Moniin vaivoihin riittää hoitajalla käynti.
Eutanasia ratkaisee ap:n ongelmat. Ei tarvitse miettiä raha-asioita ja valittaa tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on käynyt niin, että sote on niin kallis, että ehkä on perusteltua osa kuluista maksattaa niillä, jotka sitä käyttävät. Kelakorvaustahan voi pienitulisimmat hakea ja eikö se maksukattokin ole vielä voimassa, niin kukaan ei joudu kymmenien tuhansien leikkauksesta maskamaan todellista maksua julkisella ainakaan.
Me suomalaiset olemme niin sairaita lähinnä omien valintojen takia monesti. Rahaa on kuitenkin riittänyt ylensyöntiin, alkoholiin ym
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hölmöläisten maa. Miksi verovaroin pidetään kolmen kerroksen systeemiä pystyssä, julkinen, yksityinen ja työterveyshuolto. Mikään näistä ei toimi kunnolla. Samat lääkärit pyörii systeemissä. Sairaalassa virka ja kuukausipalkka ja iltaisin yksityisellä toiminimellä.
HInnat pysyy paremmin kurissa, jos on mihin verrata toisella toimijalla. Eikä suomalaiset missään tapauksessa sopisi kaikki Soteen, jos sinne tunkisi nekin, joilla on varaa maksaa yksityiselle.
Munkin hoitomaksu nousi tuplaksi vuoden alusta. Joudun käymään hoitajalla melkein kuukausittain. Luultavasti juuri ja juuri jää sitten alle sen, milloin jotain kelakorvauksia saisi. Mutta en valita, koska hullusti kävisi ilman hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
eikös täällä aina julisteta sitä maailman parasta ja ilmaista terveydenhoitoa. tirsk!
Menee sitä 350€ jo lääkäriin. Ei auta muu kipeekin on kurja olla.
Hyvä että pääsit täällä 6-8kk jonot hammaslääkäriin.