Teinityttö lukitsee itsensä aamuisin vessaan tunniksi ja pikkuveli myöhästyy taksista
Poika on erityislapsi ja kulkee taksilla. Käy aina Isolla hädällä syötyään aamupalan mutta ongelma on se,että tässä vaiheessa isosisko on lukinnut itsensä vessaan ja kun poika lopulta pääsee sinne,on kello niin paljon että pitäisi olla taksissa. Ja taksihan ei montaa minuuttia odota.
Olen tosissani harkinnut jo pottaa pojalle mutta olisi vähän outoa jos 9v äkistää pottaan olkkarissa.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen tuollaisesta olisi tullut teinille tupenrapinat. Mutta nykyisin kun pitää ottaa huomioon lasun vaara niin tilanne on eri, ja usein vanhemmat joutuvat vain alistumaan siihen, ettei teini tottele heitä.
Taidat olla mus talaisperheestä, kun heti olet puukottamassa lastasi, kun hän ei tottele. Pelkäät niin menettäväsi kunniasi.
Vierailija kirjoitti:
Heh, helppo nyt naureskella mutta meillä oli vähän samanlainen kuvio niin että toinen lapsi (autistinen) lukittautui aamulla tunniksi vessaan ettei kukaan päässyt sinne. Ei auttanut mikään puhuminen. Isosisarus kävi kesätöissä ja vessaan piti päästä. Onneksi autismin vuoksi pikkusisarus oli niin täsmällinen että ei tullut yllätyksiä aikatauluun. Isosisarus alkoi käymään vessassa varttia ennen pikkusisaruksen sessiota ja itsekin töissäkäyneenä, juoksin taloyhtiön saunaosaston vessaan alakertaan.
Nyt tämä jo naurattaa, ei naurattanut silloin. Tilanne kesti kuukausia. Nyt asuvat molemmat jo omillaan ja kaikillaon omat vessat/kylppärit.
Tsemppiä!
🤣😂🤣
Ei sitten tullut mieleen herätä itse sen verran aiemmin, että ehtii vessaan ennen lapsia. No provohan toi oli. Sinänsä tuo, että joku herää aiemmin on hyvä idea. Kohtuuden nimissä kuitenkin hän, joka vessaan lukittautuu, on ensimmäinen herääjä.
Kaiken muun voi tehdä muualla, mutta suihkussa ja paskalla on hyvä käydä siellä, missä suihku ja pönttö ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika on erityislapsi?
Onko sillä oikeastaan väliä? Hänen täytyy pystyä hoitamaan aamutoimet ennen kouluunlähtöä joka tapauksessa, olipa erityislapsi tai tavallislapsi.
Erityislapsen käytös ja elämänmeno on täysin erilasta, kuin tavallisten lasten.Huomaa miten hiton tyhmää ja tietämätöntä ja päälle päätteeksi mt-sakkia, täällä joka ikinen aamu, oksentelee aivopaskaansa palstalle.
Ja kyllä tuossa perheen kasvatuksessakin on jokin pahasti perseellään.
Aamuisin sitä vessaa ja kylpyhuonetta tarvitsevat muutkin perheenjäsenet. Nopea suihku ja meikit ja dödoöt ja muut, hoidetaan omassa huonessaa.
Mitä ihmettä? Piti tulla pätemään erityisyydellä, kun pointti tuolla, jolle vastasit oli se, että ihan KAIKKI tarvitsevat sitä vessaa pissalla ja kakalla käyntiin ja siihen se on ensisijaisesti tarkoittukin. Kukaan, ei kukaan halua kärvistellä kakkahädässä oven ulkopuolella, koska joku tällää tunnin itseään.
Yksi vessa on kyllä ihan kaamea.
Meillä asuu täällä 3 ihmistä joilla kahdella Ibs. Aamuisin joku myöhästyy töistä/koulusta kun vessa varattu. Taloyhtiön kellaritiloissa on kyllä vessa mutta mielummin jännittää pakaralihaksia kotona lkuin kakkaa hississä housuun.
Vuokrat niin hirveitä ettei ole varaa isompaan asuntoon jossa olisi kaksi vessaa,ne on niitä rivareita jossa tonnin vuokra.
Potta on ihan hyvä ratkaisu tai sitten käy vasta koulussa. Se on ihan hyvä opetella myös pidättämään, kun aina tosiaan ei ole sitä vessaa saatavilla. Itsekin olen joutunut välillä pidättelemään pitkiäkin aikoja.
Naiset ekana tässäkin, eli pojalle sähköllä toimiva kakan jäädyttävä mökki-wc jonnekkin olkkarin nurkkaan.
Minulla on kolme sisarusta ja jaoimme saman huoneen ja yhden vessan. Hyvin pärjättiin vaikka olikin usein että " lopeta se tällääminen ja avaa,pissa tulee housuun!" Pari kertaa isä kyllästyi ja uhkasi ottaa oven pois mutta ei ottanut,ei kai halunnut nähdä mitään kyseenalaista (kuten siteen vaihtoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi lukittautuu? Mitä se tekee siellä vessassa? Meikkipeilit omaan huoneeseen, jos siitä on kyse ja heitätte niskapersotteella ulos vessasta. Ei sisarusta eikä ketään muitakaan saa estää pääsemästä kakalle. Mikä nykyajan vanhempia vaivaa, kun ei opeteta tämän vertaa toisten huomioon ottamista?
No minä.olen syntynyt 1978 eikä kyllä omat vanhemmat saaneet minua aamuisin pois vessasta kun laitoin hiuksia ja meikkasin. Sama miten paukuttivat ovea.
Ja sitten sinusta tuli sietämätön narsisti? Ei olisi onnistunut meillä. Olisi kiskottu turpaan, revitty hiukset päästä ja laitettu huone kappaleiksi että olisi oppinut säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi lukittautuu? Mitä se tekee siellä vessassa? Meikkipeilit omaan huoneeseen, jos siitä on kyse ja heitätte niskapersotteella ulos vessasta. Ei sisarusta eikä ketään muitakaan saa estää pääsemästä kakalle. Mikä nykyajan vanhempia vaivaa, kun ei opeteta tämän vertaa toisten huomioon ottamista?
No minä.olen syntynyt 1978 eikä kyllä omat vanhemmat saaneet minua aamuisin pois vessasta kun laitoin hiuksia ja meikkasin. Sama miten paukuttivat ovea.
Kuulostat huonosti kasvatetulta. Toivottavasti opettelit sitten itse aikuisena ottamaan muut ihmiset huomioon.
Tämä. Pitää pystyä ottaa toiset huomioon.
osta ap tyttärelle meikki pöytä tai kolmiosainen peili valolla minkä saa työpöytään kiinni
Tämä. Meillä on näin eikä ongelmaa. Tosin on myös kaksi vessaa ja toisessa kaksi peiliä ja allasta eli siinä voi käydä pesemässä hampaat vaikka joku meikkaisikin, mutta ehdottomasti tyttärelle huoneeseen tuo meikkipeilipöytä ja valot niin toiset pääsee asioille vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, helppo nyt naureskella mutta meillä oli vähän samanlainen kuvio niin että toinen lapsi (autistinen) lukittautui aamulla tunniksi vessaan ettei kukaan päässyt sinne. Ei auttanut mikään puhuminen. Isosisarus kävi kesätöissä ja vessaan piti päästä. Onneksi autismin vuoksi pikkusisarus oli niin täsmällinen että ei tullut yllätyksiä aikatauluun. Isosisarus alkoi käymään vessassa varttia ennen pikkusisaruksen sessiota ja itsekin töissäkäyneenä, juoksin taloyhtiön saunaosaston vessaan alakertaan.
Nyt tämä jo naurattaa, ei naurattanut silloin. Tilanne kesti kuukausia. Nyt asuvat molemmat jo omillaan ja kaikillaon omat vessat/kylppärit.
Tsemppiä!
Tuo taloyhtiön vessa on hyvä idea, olisiko teillä sellaista käytössä?
Miksei lapsi voi odottaa kouluun? Täytyykö tosiaan heti aamupalan jälkeen päästä vessaan? On myös hyvä oppia, ettei aina ole vessaa saatavilla.
9v. poika voisi pari kertaa paskantaa isosiskonsa sänkyyn. Uskon, että pointti menisi isosikolle perille ja ongelmanne olisi hyvin pian entinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vessa on kyllä ihan kaamea.
Meillä asuu täällä 3 ihmistä joilla kahdella Ibs. Aamuisin joku myöhästyy töistä/koulusta kun vessa varattu. Taloyhtiön kellaritiloissa on kyllä vessa mutta mielummin jännittää pakaralihaksia kotona lkuin kakkaa hississä housuun.
Vuokrat niin hirveitä ettei ole varaa isompaan asuntoon jossa olisi kaksi vessaa,ne on niitä rivareita jossa tonnin vuokra.
Pilkun jälkeen tulee välilyönti.
Ota ruuvimeisseli ja ruuvaa lukko irti. Ripusta narulla kahvaan lappu, jossa on toiselle puolelle piirretty punainen Stop-merkki, toiselle vihreä nuoli. Sitä käytätte jatkossa kertomaan, onko vessa vapaa.
Kerro tytölle kellonaika, jolloin vessa on veljen käytössä.
Jos tämä ei auta, vaihtakaa avaimella toimiva lukko. Avain sinulla. Iltaisin auki, aamulla lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei lapsi voi odottaa kouluun? Täytyykö tosiaan heti aamupalan jälkeen päästä vessaan? On myös hyvä oppia, ettei aina ole vessaa saatavilla.
Aina? Siis MILLOINKAAN aamuisin ei ole vessaa saatavilla, vaan lapsen on lähdettävä koulutaksiin JOKA AAMU kauheassa kakkahädässä. Todella julmaa. Miksi puolustelet itseään tälläävää isosiskoa, etkä 9v. lasta, jolla on aamuisin vessahätä?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tapahtumissa, kauppakeskuksissa yms. voi olla paljonkin jonoa vessoihin. Lisäksi pitkällä automatkalla ei välttämättä tule vastaan vessaa, joten tarpeet pitää tehdä ulos tai sitten pidättää ja mahdollisesti vielä jonottaa vessaan. Tässä tulee myös tähän siis harjoitusta, että se vessa ei ole aina heti just nyt käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän perheessä kukaan lukitsisi itsensä aamulla tunniksi vessaan, olisi seuraavana aamuna lukko poistettu vessan ovesta.
Meidän isä otti koko vessan oven viikoksi pois. Loppui se vessassa tälläytyminen joillain.
Ja mikä estää hankkimasta peilin ja valon?