Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pikkulapsiaikana erotaan niin paljon?

Vierailija
03.02.2025 |

Kiinnostaisi näin raskaana olevana tietää miksi niin monet eroaa kun lapset on pieniä. Tuntuu, että suunnilleen puolet perheistä hajoaa pikkulapsiaikana, ehkä useampikin. Osaako joku sanoa syyn miksi joku haluaa erota kun lapset on pieniä? Luulen että ei ihan pienistä syistä ainakaan.

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki muuttuu. Väsyttää ja ei jaksa sekstailla. Erilaiset kasvatustyylit.. On monia syitä jokaisella omansa

Vierailija
2/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on rankkaa ja ehkä toinen vanhempi saattaa alkaa luistaa tehtävistään, jolloin työt kasaantuu vaan toiselle, tulee romahdus ja kamelin selkä katkeaa. Täytyy sanoa, että jos mieheni olisi heittäytynyt vielä yhdeksi lapseksi siinä univajeisessa sumussa, niin olisin myös hakenut eroa. Mutta ei, hän pysyi tasavertaisena vanhempana minun rinnallani, kuten kuuluu yhdessä siitä selvittiin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana naiset onneksi tajuaa, ettei ole vain naisen tehtävä pyörittää kotia ja hoitaa lapsia. Joillekin miehille tämä voi olla edelleen yllätys, kun on ne vanhat mallit vielä omasta lapsuudesta muistissa (äiti passaa ja paapoo, isä on vain etäinen ja käy töissä).

Vierailija
4/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat paremmat edut yhteiskunnalta kun olet yh, vaikka eksä touhuaisi edelleen naapurista käsin, hyvä bisness.

Vierailija
5/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ketju, jossa kysytään saako lapsi olla ykkönen parisuhteessa ollessa. Naisen laittaessa lapsen ykköseksi ja jättäessa parisuhdeajan, niin tämä näkyy korkeina erolukuina pikkulapsiaikana.

Ennenkuin alapeukutat tätä ja valitat mun olevan iso lapsi jne jne, niin älä ammu viestintuojaa. Tämä on se selitys. Parisuhteen pitäisi tulla aina ensimmäisenä, sitten vasta lapset. Lentokoneen paineen laskiessa naamari laitetaan ensin itselle ja sitten aletaan auttaa vierustoveria.

Vierailija
6/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on rankkaa ja ehkä toinen vanhempi saattaa alkaa luistaa tehtävistään, jolloin työt kasaantuu vaan toiselle, tulee romahdus ja kamelin selkä katkeaa. Täytyy sanoa, että jos mieheni olisi heittäytynyt vielä yhdeksi lapseksi siinä univajeisessa sumussa, niin olisin myös hakenut eroa. Mutta ei, hän pysyi tasavertaisena vanhempana minun rinnallani, kuten kuuluu yhdessä siitä selvittiin... 

Tai sitten kaikki pitää tehdä kuten nainen ajattelee tehtävän, miehestä tulee pikkuapulainen, joka ei saa päättää edes bodyn väriä, kun "iltapäivällä ei koskaan laiteta kuviollista, miten sä et voi sitä ymmärtää". Tai mies ihmettelee, miksi koko päivästä on tehty minuuttiaikataulu, kun lapsi vasta opettelee unen ja valvomisen rytmiä, mitä ihmeen merkitystä on sillä, lähteekö vaunulenkille klo 14.02 vai 14.10. Mutta on sillä, nainen tietää.

Jos pikkulapsiajan näkee taisteluna lapsi vastaan vanhemmat ja ajattelee, että yhdessä selvitään, niin elämä ei tule olemaan helppoa.

Vierailija
7/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat paremmat edut yhteiskunnalta kun olet yh, vaikka eksä touhuaisi edelleen naapurista käsin, hyvä bisness.

Ei se kyllä kenelläkään mene noin jos ero tulee.

Vierailija
8/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä nykyiset kasvatusohjeistukset tunneilveilyineen kuluttaa ihmiset (useimmiten äidit) täysin loppuun. Ei jää enää resursseja muuhun, kuten parisuhteeseen.

Vierailija
9/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naisesta tulee pikkuhitleri joka määrää kodin-, lasten-, parisuhteen säännöt ja miehelle jää maksajan ja likaämpärin rooli, niin eihän se ihme ole että sitä ei määräänsä pidempään jaksa katsella.

Vierailija
10/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ketju, jossa kysytään saako lapsi olla ykkönen parisuhteessa ollessa. Naisen laittaessa lapsen ykköseksi ja jättäessa parisuhdeajan, niin tämä näkyy korkeina erolukuina pikkulapsiaikana.

Ennenkuin alapeukutat tätä ja valitat mun olevan iso lapsi jne jne, niin älä ammu viestintuojaa. Tämä on se selitys. Parisuhteen pitäisi tulla aina ensimmäisenä, sitten vasta lapset. Lentokoneen paineen laskiessa naamari laitetaan ensin itselle ja sitten aletaan auttaa vierustoveria.

Lentokoneessa ei kuitenkaan laiteta naamaria toiseksi puolisolle ja vasta sitten lapselle. Aikuiselle se naamari on tarpeen, jotta voi huolehtia lapsesta.

Jos laittaa parisuhteen ykköseksi ja kuitenkin haluaa lapselle hyvän lapsuuden, luopuu seksistä parisuhteessa. Silloin ei tule lapsia eikä joudu vaihtamaan parisuhdetta perheeseen.

Vierailija
11/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi käyttää tilannetta hyväksi, häipyi ryyppäämään kavereidensa kanssa jne. Tiesi, etten voi itse tehdä samaa. Ilkkui oikein, että sinähän hoidat, vaikka oltiin sovittu, että on hänen vuoronsa hoitaa ja minä pääsen asioilleni, niin sopimus ei pitänytkään, kun ryyppykaveri oli soittanut. Meni fyysiseksi väkivallaksi ja eroksi, mitään muuta ei voinut.

Vierailija
12/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miehen tulee palvoa naista kuin kuningatarta, mahdollistaa tälle lapsen hoivaaminen ja riittävä lepo. Sillä siitähän parisuhteessa on kyse, toisen elämän asettamisesta itsensä edelle. Parisuhde on tunneasia, jossa fyysinen läheisyys voidaan välillä jättää sivuun. Kun parisuhde on ylä- eikä alapäässä, voi koko perhe paremmin pikkulapsiajan. Kun lapsen saa hoitoon mummolaan, on aika nukkua univelkaa pois.

Vierailija
13/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miehen tulee palvoa naista kuin kuningatarta, mahdollistaa tälle lapsen hoivaaminen ja riittävä lepo. Sillä siitähän parisuhteessa on kyse, toisen elämän asettamisesta itsensä edelle. Parisuhde on tunneasia, jossa fyysinen läheisyys voidaan välillä jättää sivuun. Kun parisuhde on ylä- eikä alapäässä, voi koko perhe paremmin pikkulapsiajan. Kun lapsen saa hoitoon mummolaan, on

Minkä takia miehen tulisi koskaan asettaa naista yläpuolelleen? Koskaan? Yhdessä tekemällä se lapsi hoidetaan ja pidetään parisuhteesta huolta. Lapsi ei siltikään tule ensimmäisenä.

Vierailija
14/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tulisi välittömästi, jos mies ilmoittaisi, että lapset tulee kakkosena. Lapset tulee aina ensin minun elämässä ja vaadin sitä myös puolisolta. Silloin arvomaailma on täysin eri eikä yhteiselo onnistu. 

Vierailija
15/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miehen tulee palvoa naista kuin kuningatarta, mahdollistaa tälle lapsen hoivaaminen ja riittävä lepo. Sillä siitähän parisuhteessa on kyse, toisen elämän asettamisesta itsensä edelle. Parisuhde on tunneasia, jossa fyysinen läheisyys voidaan välillä jättää sivuun. Kun parisuhde on ylä- eikä alapäässä, voi koko perhe paremmin p

Koska parisuhde on sellainen asia, jossa toisen hyvinvointi ja onni on tärkeintä! Myös nainen asettaa miehen elämänsä ykköseksi ja huolehtii siitä, että puoliso saa riittävästi lepoa lastenhoidon ohessa, jaksaa käydä töissä (kuten nainenkin käy äitiysvapaan jälkeen) ja saa aikaa harrastaa ja olla kavereiden kanssa. Molemmin puolin halutaan parisuhteen toiselle osapuolelle vain hyvää, hoidetaan lasta yhdessä ja pidetään parisuhde kunnossa huolehtimalla toisen oikeudesta riittävään uneen, terveelliseen ravintoon, sosiaalisiin suhteisiin ja omaan aikaan. Tarvittaessa nukutaan eri huoneissa, jotta unen määrä ja laatu pysyy hyvällä tasolla.

Jos mies ei aseta naista yläpuolelleen eikä nainen vastaavasti miestä, ollaan puhtaasti kaverisuhteessa. Sekin on lapselle ihan hyvä asia, jos lapsi saa olla ykkönen.

Vierailija
16/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativaan arkeen haetaan helpotusta eroamalla. Parisuhteen osalta tunteet katoavat aika nopeasti lapsen syntymän jälkeen. Sen lisäksi ihmisten talous on Suomessa vielä toistaiseksi sellainen, että molemmat vanhemmat voivat asua omillaan ja kun tiedetään, että lapsikin tulee vuoroviikoin kylään, niin mikäs siinä erotessa.

Vierailija
17/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on liian kuormittavaa monelle, lisäksi vanhemmuuden myötä ihminen muuttuu ja jos toinen ei muutu samaan suuntaan niin kyllä siinä varmasti menee sukset ristiin.

Itselläkin kaikkien 3 lapsen ensimmäisen vuoden aikana on käynyt ero mielessä. On myös normaalia että nainen synnytyksen jälkeen kokee tietynlaista etäisyyttä ja ärsyyntyneisyyttä (jotkut jopa vastenmielistyttä) puolisoa kohtaan, kun hormonit ja univaje puskee päälle. Tässä vaaditaan ymmärrystä molemmilta. Myös lapsen isä on uudessa tilanteessa ja väsynyt. Voi olla vaikea kestää lapsen itkua ja kun puolisokin kiukuttelee niin kyllä siinä on pinna kireällä.

Nyt jälkikäteen, kun nuorinkin lapsi on jo koulussa, olen tyytyväinen että päätimme puolison kanssa että eroa ei oteta puheeksi yhdenkään lapsen ensimmäisen 2v aikana. Sitten se pahin pikkulapsiaika onkin jo sinnitelty.

Auttaa myös paljon jos molemmilla on samanlaiset prioriteetit esim siivoamisen ja muiden kotitöiden  suhteen ettei kaikki kaadu toisen niskaan. Meillä pahimmat riidat oli ekan lapsen aikaan, sen jälkeen toiset meni jo rutiinilla.

Vierailija
18/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies alkoi käyttää tilannetta hyväksi, häipyi ryyppäämään kavereidensa kanssa jne. Tiesi, etten voi itse tehdä samaa. Ilkkui oikein, että sinähän hoidat, vaikka oltiin sovittu, että on hänen vuoronsa hoitaa ja minä pääsen asioilleni, niin sopimus ei pitänytkään, kun ryyppykaveri oli soittanut. Meni fyysiseksi väkivallaksi ja eroksi, mitään muuta ei voinut.

Oliko mies ennen tätä ollut raitis ja kunnollinen? Epäilen, joten kannattaisi naistenkin vähän katsoa millaisen miehen kanssa alkaa lapsia pykäämään.

Vierailija
19/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko mies ennen tätä ollut raitis ja kunnollinen? Epäilen, joten kannattaisi naistenkin vähän katsoa millaisen miehen kanssa alkaa lapsia pykäämään.

Niin... Täytyy kyllä sanoa, että suomalaisista kun on kyse, niin aika moni on tottunut käyttämään alkoholia, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Jotkut aikuistuu lapsia saatuaan ja baareissa hyppäämiset jää harvinaiseksi herkuksi (jos enää ollenkaan), jotkut taas jatkavat käymistään Maken ja Jaken kanssa jopa aiempaa enemmän, koska kotona on nyt niin rankkaa... Yhyy, kun vaimo ei ole enää kiva ja lapset menee MUN edelle, niin kyllä minä saan käydä ryyppäämässä ja pettämisreissuilla. 

Toki, jos kyse nyt on ihan puhtaasta väkivaltaisesta juoposta, niin miksi kukaan järkevä (nimenomaan järkevä) nainen tekisi lapsia sellaisen kanssa. Monesti tällaiset naiset on ihan samaa sarjaa. Sääli lapsia.

Vierailija
20/203 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille parisuhteessa lasten etu on se tärkein. Se ei tarkoita että parisuhde jäisi hoitamatta. Se tarkoitti vain sitä, että ydinperhe piti säilyttää ehjänä, ja ristiriitoihin ja ongelmiin piti löytää ratkaisut muuten kuin eroamalla. Molempien osapuolien pitää henkisesti kasvaa ja kehittyä, että homma onnnistuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme