Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somen perusteella työkaverit tekee joka viikonloppu kaikenlaista aktiivista. Itse en jaksa tehdä yhtään mitään.

Vierailija
02.02.2025 |

Joka viikonloppu some täyttyy työkavereiden päivityksistä mitä ovat tehneet. On konserttia, patikointia luonnossa, tapahtumaa, illanistujaisia yms. Itse en taas jaksa tehdä viikonloppuisin mitään. Ei aika riitä eikä halu. Kaksi vapaapäivää on niin lyhyt aika, että sen haluan vain ottaa rennosti ja lepäillä. En tajua miten kaikki muut ehtii ja jaksaa suorittaa. Lepääkö ne koskaan? 

Olen alkanut miettiä että se olen varmaan minä joka olen outo kun en jaksa. Olen nelikymppinen. Kai minun pitäisi jaksaa ja haluta mennä kuten muutkin. Vai onko täällä muita jotka ei jaksa? En ole masentunut, enkä erityisen introverttikaan, mutta en vaan jaksa höyrytä koko ajan. Ei yksinkertaisesti aika tai mielenkiinto riitä. Lomalla jaksan kyllä tehdä vaikka mitä, mutta en muuten.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkään ei kukaan oletakkaan että naine  kykenisi muuhun kuin laiskotteluun, valittamiseen ja uhriutumiseen

Vierailija
2/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä luulisi jo tajuavan ettei tarvitse olla kuin muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse viisikymppinen ja käyn urheilemassa 4 -5 krt viikossa. Harrastan urheilua, ja ruoanlaittoa ja leipomista. Usein vien töihin omia leipomuksia ja postitan säännöllisesti someen omia illalliskuvia kauniin kattauksen kera ja salijuttuja. Matkustelen myös mielelläni ja tapaan ystäviäni. Lepään myös, nukun joka yö 9 tunnin yöunet, sillä urheilu lisää unentarvettani. 

Onko sulla veriarvot mitattu? Tuntuu oudolta, että vapaa-ajalla ei jaksa tehdä mitään. 

Vierailija
4/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaistomaisesta ryhmäpaineesta ei vapaudu koskaan täydellisesti. Eikä kannatakaan, koska se myös hieman määrittelee sosiaalista statusta. Mutta tietyt rajat voi pitää.

Se on kyllä jännä miten toiset jaksaa paahtaa vielä 5-kymppisenäkin koko ajan. Joskus tulee mieleen että eikö nämä ihmiset osaa olla hetkeäkään yksin? 

Vierailija
5/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on myös lain edessä työpaikkakiusaamista, jos sinua ei kutsuta mukaan.

Vierailija
6/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaistomaisesta ryhmäpaineesta ei vapaudu koskaan täydellisesti. Eikä kannatakaan, koska se myös hieman määrittelee sosiaalista statusta. Mutta tietyt rajat voi pitää.

Se on kyllä jännä miten toiset jaksaa paahtaa vielä 5-kymppisenäkin koko ajan. Joskus tulee mieleen että eikö nämä ihmiset osaa olla hetkeäkään yksin? 

No minä olen se aktiivinen viisikymppinen. Nautin juuri salilla olosta ja yksin treenaamisesta, se on minun omaa aikaa kun lataan akut. Osaan olla yksin ja se on minulle nautinto, usein olen salin saunassa ainoa ym. En ole mikään hypersosiaalinen, saan ihan tarpeeksi sosiaalista kanssakäymistä töissä ja perheeni parissa. Ei aktiivisuus tarkoita ylisosiaalisuutta. 

Vierailija
7/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse viisikymppinen ja käyn urheilemassa 4 -5 krt viikossa. Harrastan urheilua, ja ruoanlaittoa ja leipomista. Usein vien töihin omia leipomuksia ja postitan säännöllisesti someen omia illalliskuvia kauniin kattauksen kera ja salijuttuja. Matkustelen myös mielelläni ja tapaan ystäviäni. Lepään myös, nukun joka yö 9 tunnin yöunet, sillä urheilu lisää unentarvettani. 

Onko sulla veriarvot mitattu? Tuntuu oudolta, että vapaa-ajalla ei jaksa tehdä mitään. 

Kaikki on ihan kunnossa. En ole masentunut ja veriarvoni ovat kunnossa. 

ap

Vierailija
8/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jaksat olla sitten Suomessa itkemässä?  Eikö äidin p i l l u riitä?

Vierailija
9/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta somettaminen, se väsyttää.

Vierailija
10/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole mikään työpaikan aktiviteetti, vaan työkavereiden somet, joissa he tekevät kuka mitäkin tahoillaan. 

ap

Vierailija
11/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä, ja kuinka kauan noista somen ongelmistakin on jo jauhettu, ihan oma valinta käydä siellä ahdistumassa.

Vierailija
12/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän netistä löytämiäni muiden ihmisten lomakuvia hieman muokaten ja kropaten. Alkuviikolla olin Mount Everestillä ja äsken tein päivityksen tahitin lämmöstä. Oikeasti olen suomessa.

Vierailija
13/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaihdevuosissa jolloin on kroonista väsymystä. Olet se väsynyt ja rupsahtanut vanha akka. Näinhän se menee, jotkut on aktiivisia ja pirteitä ja toiset ennenaikaisesti vanhettuneita ja väsyneitä. Ei mee nallekarkit tasan, hyväksy kohtalosi

Vierailija
14/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vertaile. Me ollaan kaikki erilaisia.

Vierailija
15/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkään ei kukaan oletakkaan että naine  kykenisi muuhun kuin laiskotteluun, valittamiseen ja uhriutumiseen

Sä et pysty kuin lässyttämään ja runkkaamaan. 

Vierailija
16/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itselleenvastaileva nahjustrolli

Vierailija
17/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä reilu nelikymppisen naisen pitäisi käydä liikkumassa, miten muuten turvaa itselleen toimintakyvyn vanhuudessa tai jaksaa huolehtia omista vanhemmista? Ota nyt tavaksi käydä pitkällä lenkillä toisena vapaapäivänä, ja toisena käyt salilla. Minusta tällainen on vaan pakollista kaikille, eihän muuten pysy terveenä. Itse harrastan liikuntaa joka pv. Ja jos ei liikuntaa niin ainakin käyn metsässä. Oma terveys kannattaa pistää kaiken edelle, ferritiinit kuntoon ja reippaana ovesta pihalle.

Vierailija
18/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohon ikään mennessä luulisi jo olevan selvää, että kukin meistä palautuu eri tavoilla. Toinen haluaa rauhallisen viikonlopun ja toinen aktiivisen. Ei kai siinä mitään outoa ole. En minäkään "jaksa" tehdä muuta kuin oman aikataulun mukaista liikuntaa, lepoa ja kotitöitä. 

Vierailija
19/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille se tekeminen ja ihmisten tapaaminen antaa energiaa, toisilta vie. Me ollaan erilaisia, eikä kumpikaan tapa ole sen huonompi. Jos nauttii omasta rauhasta ja ei minkään tekemisestä niin se on ihan hyvä, samoin kuin se jos rakastaa olla liikkeellä ja touhuta.

Toki on ikävää jos ei oikeasti jaksa tehdä töitten lisäksi mitään, vaikka haluaisi. Silloin voi olla tarpeen miettiä sitä työtä ja työtahtia, voisiko jotenkin hellittää että jäisi energiaa muuhunkin. Ei tietysti aina mahdollista. 

Vierailija
20/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole mikään työpaikan aktiviteetti, vaan työkavereiden somet, joissa he tekevät kuka mitäkin tahoillaan. 

ap

De måtte ha det slött i sina aktiviteter då de lägger upp dem på some, i stället för att utöva dem.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi