Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuluttaako kipu energiaa?

Vierailija
02.02.2025 |

Otsikon kysymys on omastakin mielestäni tolkuttoman typerä, mutta kysyn silti. Olen syksystä asti kärsinyt hirveistä, paikkaa vaihtavista jalkakivuista, ja tutkimuksiin pääsen vasta keväämmällä. Tällä hetkellä en pysty kävelemään miltei ollenkaan ja olen henkisesti aivan rikki, koska en pääse lenkille. Sisätiloissakin joudun välillä käyttämään kyynärsauvoja.

Mietinkin, kuluttaako jatkuva kipu kaloreita. En pysty liikkumaan normaalisti, tunnin verran teen  päivittäin steppilautaharjoituksia itku kurkussa. Lohduttaisi edes vähän, jos kivusta johtuva ponnistelu polttaisi energiaa.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään kehon elintoiminnot kuluttavat sen verran energiaa, että kevyesti syömällä ei liho. Ihminen tarvitsee myös ravintoaineita pysyäkseen terveenä. Ei todellakaan tunnu terveeltä kytätä jokaista kiloa ja jättää ruoka syömättä. Ei petipotilaitakaan nestepaastolla pidetä.

Uskon kyllä. On vain paljon helpompi olla syömättä, jollakin tavalla se helpottaa oloa.

Siis miten se auttaa...?

No en tajua mäkään :D. Valmiiks jo sattuu, ja sit on vielä nälkäkin. Ei mee ymmärrykseen.

Vierailija
62/112 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla porvoon provo. Ei kenenkään prioriteetit ole noin viturallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla porvoon provo. Ei kenenkään prioriteetit ole noin viturallaan.

Ei ollut tahallinen provokaatio, ihan mielenkiinnosta uteliaisuuttani pohdin. Ymmärrän kyllä, että tällä palstalla yksi jos toinenkin kirjoitus väistämättä alkaa epäilyttää, jos täällä tarpeeksi aikaansa viettää.

Vierailija
64/112 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tahallinen provokaatio, ihan mielenkiinnosta uteliaisuuttani pohdin. Ymmärrän kyllä, että tällä palstalla yksi jos toinenkin kirjoitus väistämättä alkaa epäilyttää, jos täällä tarpeeksi aikaansa viettää.

No onnea vaan siinä tapauksessa... :D

Vierailija
65/112 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

Vierailija
66/112 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin tippunut paino 10 kg kipujen takia. Jalat mulla myös niin kipeät, ettei välillä pääse kävelemään.

Ikävä kuulla, pidän peukkuja, että tilanteesi korjaantuu! Pitkittyvä kipu on julmaa.

Kiitos 

Vierailija
67/112 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä lukemalla päättelen, että olet pläski.

Läskihullu on kyllä mestari löytämään tiensä ketjuun kuin ketjuun! (Y)

Katsos kun ette te pösilöt muuten opi! Täytyy valistaa, muuten jatkatte esteettisen haitan aiheuttamista. Olen tärkeällä asialla.

Vierailija
68/112 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipu tekee minut vihaiseksi ja ärtyneeksi. Enkä viitsi syödä ärtymykseltäni, joten en liho vaikken pääse liikkumaan.

Oletko varma, että itku kurkussa treenaaminen on hyväksi kipeälle jalallesi? Joskus tarvitaan lepoa, jotta vaiva saadaan kuriin. Itseltäni on nyt liikunta kielletty, koska jalalle ei saa varata. Kevyitä käsipainoja nostelen.

Sinuna keräisin rahaa kasaan ja menisin yksityiselle, ihan järkyttävää kärsiä kuukausitolkulla ilman apua.

Kävinkin yksityisellä, juuri sieltä sain lähetteen kuvaukseen - terveyskeskuksessa käskivät ottaa Buranaa ja odotella. Ymmärrän toki, että resursseja on hurjan vähän, eikä kaikkia voi auttaa.

Pelkään lihomista aivan suunnattomasti ja olen rajoittanut kiinteän ruoan syömisen pariin päivään viikossa. Olen luontoihminen ja harmittelen kovasti, etten pääse ulkoilemaan kunnolla. Mutta

Parantumista ei varmaan edistä, jos et saa tarvitsemiasi ravinteita, vitamiineja ja mineraaleja. Niin voi käydä, jos rajoittaa syömistä kovasti.

Vierailija
69/112 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään kehon elintoiminnot kuluttavat sen verran energiaa, että kevyesti syömällä ei liho. Ihminen tarvitsee myös ravintoaineita pysyäkseen terveenä. Ei todellakaan tunnu terveeltä kytätä jokaista kiloa ja jättää ruoka syömättä. Ei petipotilaitakaan nestepaastolla pidetä.

Uskon kyllä. On vain paljon helpompi olla syömättä, jollakin tavalla se helpottaa oloa.

Siis miten se auttaa...?

En oikein osaa selittää, miksi se tekee hyvää. Jostakin syystä paasto vain rauhoittaa ja tuo hyvää mieltä. On helpompi olla itsensä kanssa: kipu pysyy, mutta ainakaan ei harmita.

Vierailija
70/112 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä taida tulla enää mitään. Tänään en saanut edes minimitreeniä tehtyä, jalkaan sattui niin, että naapuritkin saattoivat kuulla. Minun puolestani tämä saa olla tässä, olen lopen kyllästynyt olemaan heikko, elinkelvoton ja itsekuriton eloperäinen ongelmajäte.

Vierailija
71/112 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä taida tulla enää mitään. Tänään en saanut edes minimitreeniä tehtyä, jalkaan sattui niin, että naapuritkin saattoivat kuulla. Minun puolestani tämä saa olla tässä, olen lopen kyllästynyt olemaan heikko, elinkelvoton ja itsekuriton eloperäinen ongelmajäte.

Eli mitä aiot tehdä? Potkaista tyhjää?

Vierailija
72/112 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se alkaa näyttää oikein hyvältä vaihtoehdolta. En jaksa enää.

Vierailija
73/112 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö henki pihisee?

Vierailija
74/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö henki pihisee?

Ikävä kyllä. Olen niin luuseri, etten uskalla tehdä jämäköitä ratkaisuja.

Vierailija
75/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on iskias-hermo jumissa, siihen on avaavia liikkeitä, ks. Youtube.

Älä kuitenkaan tee liikaa, ettet ärsytä hermoa.

Vierailija
76/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu voi kuluttaa energiaa, jos se nostaa sydämen sykettä. Muuten ei.

Jos haluaa epämukava tunteen kuluttavan energiaa, niin kannattaa oleskella kylmässä palelemassa.

Naparetkeilijoillä kuluu tuhansia kaloreita vuorokaudessa lämpimänä pysymiseen.

Vierailija
77/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt niitä fysioterapeutin ohjeilla lokakuusta saakka. Nyt en meinaa päästä kävelemään enää ollenkaan.

Vierailija
78/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu voi kuluttaa energiaa, jos se nostaa sydämen sykettä. Muuten ei.

Jos haluaa epämukava tunteen kuluttavan energiaa, niin kannattaa oleskella kylmässä palelemassa.

Naparetkeilijoillä kuluu tuhansia kaloreita vuorokaudessa lämpimänä pysymiseen.

Tämä on totta. Sääli, ettei kerrostalossa saa lämpötilaa kyllin alas.

Vierailija
79/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt niitä fysioterapeutin ohjeilla lokakuusta saakka. Nyt en meinaa päästä kävelemään enää ollenkaan.

Teet jotain väärin tai liian paljon. Vaihda fysioterapeuttia.

Vierailija
80/112 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet jotain väärin tai liian paljon. Vaihda fysioterapeuttia.

Jotain on kyllä väärin joko tekemisessä tai olemisessa. Jollakin ihmeen tavalla olisi kyettävä kestämään vielä ensi viikko, sen jälkeen on magneettikuvaus.