Miksi monet pitävät jotenkin parempana tapana sitä, että kaupassa käydään harvoin?
Kommentit (167)
Ei minulla riitä aika siihen, että joka päivä menen. Tai Alepaan riittää, koska se on niin pieni, mutta sieltä ei kaikkea saa.
Monet menee autolla, niin vähemmän autoilua.
Kaippa jokainen tuntee itsensä ja tietää, mikä tapa sopii. Itse olen sortuvainen heräteostoksiin, joten mitä harvemmin kauppaan, sen harvemmin heräteostoksia ja pankkitili kiittää.
Ja parempi tarkoittaa tässä yhteydessä järkevämpää, edullisempaa ja kaikin tavoin arvostettavampaa tapaa.
Ap
Säästää aikaa ja vaivaa. Ja jos on tällainen fiilisosteskelija, myös rahaa.
Kai sillä yritetään esittää, että osataan suunnitella asioita etukäteen.
Meidän perheelle kiireisessä arjessa on parempi käydä kerran viikossa kaupassa. Muut saavat tehdä, miten huvittaa.
Miksi ravata joka päivä kun voi käydä kerran tai pari viikossa?
Niin. Monet pitää omaa tapaansa parhaimpana. Niin minäkin. Käyn kaupassa niin usein kuin tarvitsee. Välillä joka päivä.
Minä käyn päivittäin kaupassa kävelemällä, niin saan kävelylenkin siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Menee vähemmän aikaa siihen.
Itse tykkään käydä kaupassa, koska viihdyn siellä. Käyn pari kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Jää sohvalla makaamiseen enemmän aikaa?
Mä käyn vaikka päivittäin ostamassa mitä tarvitaan, koska kauppa on työmatkan varrella. Ei se montaa minuuttia vie, varsinkin kun käytän itsepalvelukassaa. Hävikkiä meillä ei ainakaan oikein tule, sillä mitään ei jää kaappiin vahingossakaan pilaantumaan. Mulle sopii asioida kaupassa näin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheelle kiireisessä arjessa on parempi käydä kerran viikossa kaupassa. Muut saavat tehdä, miten huvittaa.
Pitäisikö yrittää karsia sitä kiirettä? Vaikka vain lasten vuoksi?
Minä käyn melkein päivittäin. Metsästän hyviä tarjouksia ja valmistan ruokani yksin asuvana sen mukaan, mitä milloinkin kaupasta löydän. Siten saan ruokailtua halvemmalla ja mieluisiani ruokia.
Tulee syötyä suunnitellusti ja terveesti, kun tekee viikon ostokset kerralla.
Ei turhaan altista itseään viruksille ja tarttuville taudeille, kun käy harvoin.
Bensaa säästyy.
Samalla reisulla roskat ja muut kierrätykseen. Aikaa säästyy. Luonto kiittää.
Kaupassa vähemmän tungosta, miellyttävämpää kaikille.
Kukin tavallaan. Itseäni auttaa suunnitelmallisuus ihan käytännön tasolla sekä oman ruokavalion hallittavuuden kannalta - olen tottunut siihen, että tiedän viikon ruokalistan etukäteen, jolloin ei tule juurikaan "mitä tänään haluaisin syödä" mieltymyksiä, jonka myötä myös yhtäkkiset herkuttelumieltymykset ovat jääneet pois. Ennakoitavuus auttaa myös säästämään rahaa, kun voi esimerkiksi tehdä isomman annoksen perunamuusia ja sitten seuraavana päivänä siitä voi jatkojalostaa johonkin muuhun ruokaan.
Joillekin sopii se, että käydään joka päivä kaupassa, toisille taas harvemmin.
Itselleni syyt käydä harvoin kaupassa on se, että kauppa on kaukana, ja tulee vähemmän tehtyä heräteostoksia. Lähimpään kauppaan on n. 15 minuutin ajomatka suuntaansa. Sekin on pieni kyläkauppa. Käyn siellä 1-3 kertaa viikossa. Isommilla kaupoilla käyn 1-2 kertaa kuukaudessa, tai jos on muutakin asiaa kaupunkiin, niin samalla sitten marketissa käyn.
t. maalaisjuntti