Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttaako kipu energiaa?

Vierailija
02.02.2025 |

Otsikon kysymys on omastakin mielestäni tolkuttoman typerä, mutta kysyn silti. Olen syksystä asti kärsinyt hirveistä, paikkaa vaihtavista jalkakivuista, ja tutkimuksiin pääsen vasta keväämmällä. Tällä hetkellä en pysty kävelemään miltei ollenkaan ja olen henkisesti aivan rikki, koska en pääse lenkille. Sisätiloissakin joudun välillä käyttämään kyynärsauvoja.

Mietinkin, kuluttaako jatkuva kipu kaloreita. En pysty liikkumaan normaalisti, tunnin verran teen  päivittäin steppilautaharjoituksia itku kurkussa. Lohduttaisi edes vähän, jos kivusta johtuva ponnistelu polttaisi energiaa.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kysymys...

Vierailija
2/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu tekee minut vihaiseksi ja ärtyneeksi. Enkä viitsi syödä ärtymykseltäni, joten en liho vaikken pääse liikkumaan.

Oletko varma, että itku kurkussa treenaaminen on hyväksi kipeälle jalallesi? Joskus tarvitaan lepoa, jotta vaiva saadaan kuriin. Itseltäni on nyt liikunta kielletty, koska jalalle ei saa varata. Kevyitä käsipainoja nostelen.

Sinuna keräisin rahaa kasaan ja menisin yksityiselle, ihan järkyttävää kärsiä kuukausitolkulla ilman apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipu tekee minut vihaiseksi ja ärtyneeksi. Enkä viitsi syödä ärtymykseltäni, joten en liho vaikken pääse liikkumaan.

Oletko varma, että itku kurkussa treenaaminen on hyväksi kipeälle jalallesi? Joskus tarvitaan lepoa, jotta vaiva saadaan kuriin. Itseltäni on nyt liikunta kielletty, koska jalalle ei saa varata. Kevyitä käsipainoja nostelen.

Sinuna keräisin rahaa kasaan ja menisin yksityiselle, ihan järkyttävää kärsiä kuukausitolkulla ilman apua.

Kävinkin yksityisellä, juuri sieltä sain lähetteen kuvaukseen - terveyskeskuksessa käskivät ottaa Buranaa ja odotella. Ymmärrän toki, että resursseja on hurjan vähän, eikä kaikkia voi auttaa.

Pelkään lihomista aivan suunnattomasti ja olen rajoittanut kiinteän ruoan syömisen pariin päivään viikossa. Olen luontoihminen ja harmittelen kovasti, etten pääse ulkoilemaan kunnolla. Mutta ehkä olet oikeassa ja olisi vain väkisin levättävä.

Vierailija
4/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä lukemalla päättelen, että olet pläski.

Vierailija
5/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinkin yksityisellä, juuri sieltä sain lähetteen kuvaukseen - terveyskeskuksessa käskivät ottaa Buranaa ja odotella. Ymmärrän toki, että resursseja on hurjan vähän, eikä kaikkia voi auttaa.

Pelkään lihomista aivan suunnattomasti ja olen rajoittanut kiinteän ruoan syömisen pariin päivään viikossa. Olen luontoihminen ja harmittelen kovasti, etten pääse ulkoilemaan kunnolla. Mutta

Mikä tässä kommentissa ärsytti? En tarkoituksella provosoi ketään, kirjoitin mielestäni ihan asiallisesti.

Vierailija
6/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus kuormittaa niveliä.

Vierailija
7/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus kuormittaa niveliä.

Ja sinulla on luki-häiriö.

Vierailija
8/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään lihomista aivan suunnattomasti ja olen rajoittanut kiinteän ruoan syömisen pariin päivään viikossa. Olen luontoihminen ja harmittelen kovasti, etten pääse ulkoilemaan kunnolla. Mutta

Ehkä kannattaisi hakea apua myös tuohon syömisongelmaan, pakonomaiseen liikkumiseen ja lihomisen pelkoon.

Vierailija
9/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään lihomista aivan suunnattomasti ja olen rajoittanut kiinteän ruoan syömisen pariin päivään viikossa. Olen luontoihminen ja harmittele

Eipä sitä ongelmaa olisikaan, jos normaalisti pääsisin kävelemään. Ajatukset alkavat kiertää kehää, kun pidemmän aikaa joutuu olemaan poikkeuksellisen paljon sisätiloissa. Kipu syö myös keskittymiskykyä, joten on vaikea saada huomiota muualle.

Onneksi on kuitenkin tutkimus tulossa, toivottavasti siellä selviää jotakin.

Vierailija
10/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas päättelen, että syömishäiriöinen! Ihminen, joka sanoo pelkäävänsä hirveästi lihomista ja on nyt rajoittanut kiinteän ruoan syömisensä kahteen kertaan viikossa. Sinä haukut tällaista läskiksi - haloo!!

Vierailija
11/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kivun kuluttavan energiaa. Joskus on vain pakko levätä. Ymmärrän kyllä, että on vaikeeta, niin olis mullekin, jos en pääsis kävelylenkeille.

Vierailija
12/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat jotenkin mitattua sydämen lyönti tiheyden ilman kipua ja sitten kivun aikana. Energiaa ei synny ilman happea ja verenkierto vie sen sinne polttoaineen luo. Jos sydän lyö tiheämmin kivun aikana, kulutat enemmän energiaa, MOT.

Vierailija
13/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat jotenkin mitattua sydämen lyönti tiheyden ilman kipua ja sitten kivun aikana. Energiaa ei synny ilman happea ja verenkierto vie sen sinne polttoaineen luo. Jos sydän lyö tiheämmin kivun aikana, kulutat enemmän energiaa, MOT.

Kuulostaa loogiselta, tämä kiinnostaa ihan empiirisessäkin mielessä!

Vierailija
14/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko kivun kuluttavan energiaa. Joskus on vain pakko levätä. Ymmärrän kyllä, että on vaikeeta, niin olis mullekin, jos en pääsis kävelylenkeille.

Sepä se, luonto ja ulkoilu tekevät niin hyvää. Kiitos sympatiasta!

Vierailija
15/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietysti kuluta, koska energia säilyy.

Mutta kyllä se tietysti vähän kuluttaa, kipu kun on signaali. Mutta onko sillä mitään käytännön merkitystä niin ei.

16/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiasta en tiiä mutta kyllä kova kipu kuluttaa ja syö miestä

Vierailija
17/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas päättelen, että syömishäiriöinen! Ihminen, joka sanoo pelkäävänsä hirveästi lihomista ja on nyt rajoittanut kiinteän ruoan syömisensä kahteen kertaan viikossa. Sinä haukut tällaista läskiksi - haloo!!

Ei minulla mitään diagnoosia ole koskaan ollut, saa sanoa läskiksi! Ihan oikeutetulta tuntuu.

Vierailija
18/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kuluttaa, tai sanotaanko näin, että se kipuiluun liittyvä stressi jota on päivittäin, niin se kuluttaa ja voi jopa laihduttaa, vaikka et liikkuisi ollenkaan samoin kuin ennen vaan ihan vähän. Kokemusta on.

Mutta stressiin ei kannata tähdätä vaan paranemiseen. Symppaan sinua ja vaikutat mukavalta ihmiseltä, toivon parempiä päiviä ja onneksi sinulla on tilanteeseen tulossa helpotus niin että sinulla ei ole stressiä siitä.

Sinua voisi auttaa Youtuben meditaatiot, muistan nähneeni siellä sellaisenkin positiivisen "hoikkuusmeditaation" enkuksi, sun kannattaa laittaa enkuksi hakusanoja Youtubeen. Aivoista lähtee käskyt, aivot virittymään siis. 

Voimia sinulle ja ota levonkin kannalta!  <3 Ymmärrän tilannettasi ja itselläni vielä rankempi homma meneillään, niin että olen äärirajoilla kestämisen ja uskomisen kanssa. Ymmärrän hädän muista se ei kestä loputtomiin. Voisin kirjoittaa paljon enemmän, mutta samalla se on tuskaista kun vielä olen tässä vaiheessa. Rukoilen että pääsen uuteen ihanaan vaiheeseen. Rukous sinullekin.

Vierailija
19/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kuluttaa, tai sanotaanko näin, että se kipuiluun liittyvä stressi jota on päivittäin, niin se kuluttaa ja voi jopa laihduttaa, vaikka et liikkuisi ollenkaan samoin kuin ennen vaan ihan vähän. Kokemusta on.

Mutta stressiin ei kannata tähdätä vaan paranemiseen. Symppaan sinua ja vaikutat mukavalta ihmiseltä, toivon parempiä päiviä ja onneksi sinulla on tilanteeseen tulossa helpotus niin että sinulla ei ole stressiä siitä.

Sinua voisi auttaa Youtuben meditaatiot, muistan nähneeni siellä sellaisenkin positiivisen "hoikkuusmeditaation" enkuksi, sun kannattaa laittaa enkuksi hakusanoja Youtubeen. Aivoista lähtee käskyt, aivot virittymään siis. 

Voimia sinulle ja ota levonkin kannalta!  <3 Ymmärrän tilannettasi ja itselläni vielä rankempi homma meneillään, niin että olen äärirajoilla kestämisen ja uskomisen kanssa. Ymmärrän hädän muista se ei kestä loputtomiin. Voisin kirjoittaa paljon enemmän, mut

Olipa kauniisti sanottu, kiitos Sinulle! Ikävä kuulla, että olet itse noin ikävässä tilanteessa. Toivottavasti helpotus häämöttää näköpiirissä ja voit pian paremmin. Kaikkea hyvää!

Vierailija
20/112 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on näköjään päässä.