Miksi en laihdu vaikka olen tehnyt nämä kaikki muutokset?
Olen nyt tasan vuoden ollut ilman sokeria, valkoista viljaa, riisiä, perunaa, ilman mitään alkoholia. Eli jätin pois karkit, pullat, makeat herkut, leivän, pastan ym, perunan, viinin jne. Syön siis melko vähähiilihydraattisesti, paljon kasviksia, kalaa, kanaa, lihaa, kananmunia, maitotuotteita. Vettä juomana ja kahvia. Ulkoilen joka päivä pari kertaa, kävelynlenkin teen. Silti en ole laihtunut vuodessa yhtään kiloa. Miksi en laihdu, mitä teen väärin? Ikää on 45, BMI on 29 ja sukupuoli nainen.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on mahdollisuus kieriä sonnassa alasti tai uimapuvussa, kylmähoito aktivoi ruskeaa paskaa. Katsoo vaan ettei ovi mene vahingossa lukkoon. Niin pääset suihkuun oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Valehtelet noissa. Jos et niin laihtuisit
En valehtele. Miksi valehtelisin? Mitä järkeä siinä olisi. Ihan oikean tilanteen tänne kirjoitin, koska kaipaan neuvoja. Ap
Kalorikulutus riippuu lähinnä lihasmassan määrästä.
Lihalakko ja tilalle kasvikset ja hedelmät
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on mahdollisuus kieriä lumessa alasti tai uimapuvussa, kylmähoito aktivoi ruskeaa rasvaa. Katso vaan ettei ovi mene vahingossa lukkoon.
Kylmä tai viileä suihku käy myös jos muita vaihtoehtoja ei ole.
Kävelen itse noin 5km (2,5km suunta) arkipäivisin töihin ja silti harrastan ns. varsinaista liikuntaa tuon lisäksi. Toki kävely on tyhjää parempi, muttei se itsessään ihmeitä tee. Varsinaisen liikunnanhan tulisi olla ns. hikiliikuntaa vähintään muutaman kerran viikossa.
Edelleen, kuten on moneen otteeseen todettu, on mahdollista laihtua pelkällä suklaalla, sipsillä, limpparilla, keksillä, jätskillä jne. Täysin 100 % mahdollista. Mutta muista syistä kannattaa syödä muutakin.
Kirjoitat aloituksessasi, että "syöt paljon". Siinäpä se, vähennä syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen on loppujen lopuksi aika yksinkertaista. Syöt vähemmän kaloreita kuin mitä kulutat. Tällä laihtuu pakostakin. Ota joku kalorilaskuri käyttöön, sellaisia appeja on vaikka mitä. Yllätyt, miten vähän voit syödä, jos et liiku tarpeeksi. Ota vielä käyttöön jokin appi, mikä laskee arviolta mitä liikkuessasi kulutat. Hyvän jumpan voi tehdä myös kotona. Painoja ei tarvita. Näitä treenejä on youtube pullollaan. Tsemppiä AP, kyllä onnistut varmasti! Muutenkin on hyvä pitää kohtuus laihduttamisessa. Ota alkuun tavoitteeksi paino, mitä varten laihdutat. Ensin vaikka 2kg. Kun saavutat sen, olet jo omaksunut keinot, joilla laihdut.
Kaksi kiloa lähtee jo sillä, kun siirtyy ns. perusruokavaliosta ketoosiruokavalioon. Eli 2 kg ei vielä kerro mitään. Lisäksi kroppa sietää tuon verran vajetta aika hyvin. Joku 10 kg onkin jo eri asia, sillä keho alkaa vastustaa painonlaskua
Siinäpä se. Tuon 2kg pudottaa todella helposti ja siksipä kirjoitinkin, että ottaa alkuun sellaisen haaveen, minkä saavuttaa nopeasti. Jos ihminen haluaa laihtua, niin monilla 10kg on aika utopistista. Jos tuossa painonpudotuksessa on kärsivällinen ja systemaattinen, niin paino putoaa. Kun on tiputtanut pari kiloa, niin kyllä se on motivoiva asia välietappina. Sitten asettaa uuden tavoitteen. Itselleen pitää osata olla armollinen.
Olen pysynyt hyvässä kuosissa ihan liharuokavaliolla. Lihaa 4-5 kiloa / viikko sekä vihanneksia, juureksia ja kananmunia.
192/96 ja penkistä nousee 140kg
Rasvaprosentti lähes olematon. Tärkeintä on, että syö sen verran kun kuluttaa tai vaihtoehtoisesti kuluttaa sen verran kuin syö.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kysynyt lihotusohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Valehtelet noissa. Jos et niin laihtuisit
En valehtele. Miksi valehtelisin? Mitä järkeä siinä olisi. Ihan oikean tilanteen tänne kirjoitin, koska kaipaan neuvoja. Ap
Kalorikulutus riippuu lähinnä lihasmassan määrästä.
Ja lihasmassaa lisäämällä kalorikulutus nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tosiaan ole koskaan nähnyt normaalipainoista vegaania. Ovat yleensä sairaalloisen lihavia. Tosin niin ne lehmät yleensä ovatkin.
Useimmilla naisilla perimenopaussi nostaa painoa hiljalleen. Se, että painosi on pysynyt ennallaan - vaikka on aamuyön unettomuuttakin jo - merkitsee tavallaan onnistumista. Nuorempana olisit noilla muutoksilla jo laihtunut. Tai jos olisit mies. Joka tapauksessa terveydellesi nuo muutokset ovat tehneet hyvää ja terveellisiä elintapoja jatkamalla laskee riski moniin sairauksiin tulevina vuosina. Hyvä sinä! Nyt gynen juttusille, josko hormonikorvaushoito olisi jo paikallaan univaikeuksiin.
Mitä sun maitotuotteet on? Rahka on hyvä. Jogurteissa paljon kaloreita. Tee lisäksi jumppaa kuminauhoilla tai kahvakuulalla. Nukutko tarpeeksi? Käytätkö kortisonia tai mielialalääkkeitä? Ne nostaa painoa. Kokeile vähentää annos kokoja. Syö vähän, mutta usein.
Olen sinua 5v vanhempi, mutta paino pysyy max. 60kg. Pituutta 170cm.
Voi olla myös, että syöt liian vähän.
Lihavilla eukoilla on yleensä hyvät pers'vitut. Jos tästä nyt jotain positiivista hakee.
Vierailija kirjoitti:
😂 tää on jo koomisuuden huippu 😂
Läski kysyy toisilta läskeiltä miten pitäisi laihduttaa ja samaan aikaan kaikki juovat pepsi maxia sekä syövät suklaata kaksin käsin 😂 noms noms vaan kuuluu joka puolelta 👍
Toisten pilkkaminen on vaarallisempi kun muutama kilo ylipainoa. Mytkytät mielet ja aovot, sydämmen, keuhkot, veren ja lopulta koko elimistön. Ja olet lopulta normaalipainoisena vakavien taugoen ja sairauksien omistaja. Murkky ri ole se, mikä duusta sisään lähte, vaan se, mikä sieltä ulods tulee. Tiedoksi vaan, jos haluat pysyä tervenä. Sinä ja sinunlaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun maitotuotteet on? Rahka on hyvä. Jogurteissa paljon kaloreita. Tee lisäksi jumppaa kuminauhoilla tai kahvakuulalla. Nukutko tarpeeksi? Käytätkö kortisonia tai mielialalääkkeitä? Ne nostaa painoa. Kokeile vähentää annos kokoja. Syö vähän, mutta usein.
Olen sinua 5v vanhempi, mutta paino pysyy max. 60kg. Pituutta 170cm.
Voi olla myös, että syöt liian vähän.
O ouuu..
Tuollaisen oisin aina halunnu 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vaan vetää kaikkia hanoja kiinni ilman että kroppa vetää itsensä solmuun myös.
"Maitotuotteita" kuulostaa valion mainokselta vuosien takaa, saattavat sisältää kaloreita aika lailla? Pidä ruokapäiväkirjaa ainakin viikko ja kiikuta se jollekin ammattilaiselle.
Kävelylenkki on tyhjää parempi, mutta ei sillä yksistään laihdu.
Oletko kokeillut personal trainerin apuja? Kaippa joku niistä tietäisi sairauksiin mukautuvia liikuntamuotoja?
Itse olen ollut aika iso typy aina, mutta nyt lähti fitfaemin valmennuksen ruokavaliolla vihdoin suunta alaspäin. On hiilaria, on kasviksia, on proteiinia ja hyviä rasvoja. Istumatyöläinen ei paljoa suuhunsa silti laita jos ei liiku.
Mikä on tämä ammattilainen jolle kiikutetaan ruokapäiväkirja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tosiaan ole koskaan nähnyt normaalipainoista vegaania. Ovat yleensä sairaalloisen lihavia. Tosin niin ne lehmät yleensä ovatkin.
Tiesitkö, että vegaani nainen tuottaa metaania noin 7-12 litraa vuorokauden aikana? Tästä oli juuri valmistunut ranskalaisen yliopiston tutkimus.
Jos ongelma ei ole ruoassa, tarkistaisin unen ja kilpirauhasarvot. Nämä kaksi vaikuttavat painoon paljon, eikä sitä aina tunnisteta.
Olen aina syönyt terveellisesti ja liikkunutkin riittävästi, mutta kun kilpirauhasen vajaatoiminta osui kohdalle, nousi paino parikymmentä kiloa alle vuodessa, eivätkä ne kilot ole lähteneet vieläkään kokonaan, vaikka siitä on vuosia. En olisi ikinä uskonut, ellei olisi itse kokenut. Ja todella vaikeaa laihduttaa, kun ei ole varsinaisesti korjattavaa ruokavaliossa.