Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Levyraati 2025

Vierailija
01.02.2025 |

Onko kuulijoita?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Levyraati - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (453)

Vierailija
441/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Levyraadin kausi ei voi olla pidempi? Voisi kestää ihan hyvin huhtikuun loppuun tai jopa toukokuuhun saakka. Uutta musiikkia tulee ulos jatkuvasti, ei heiltä materiaali lopu.

Yleltä tulee joku radio-ohjelma, jossa kuunnellaan ja arvioidaan uutta musiikkia. Tosin voi olla, että sekin ohjelma on jo hallituksen leikkausten vuoksi lopetettu..(?).

Levylautakunta, käytännössä Levyraati ilman kuvaa.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-73799694

Vierailija
442/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä laulaja Suad Khalifa sukua Tea ja Amira Khalifalle?

Sisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä katsonut kauden viimeistä jaksoa, mutta täytyy kyllä tässä vaiheessa sanoa, että harmi kun loppuu! En yleensä katso mitään musaohjelmia, en mitään Elämäni biisejä tms. nyyhkytysjuttuja, mutta täysin yllättäen olen aivan ihastunut Levyraatiin. On tullut kiinnostavia uutuuksia vastaan ja mua kyllä kiinnostaa, miten musiikin ammattilaiset (Kosonen, Karjalainen ja Chisu) arvioivat kappaleita. Heillä vaikuttaa monesti eri asiat siihen, onko kappale hyvä vai ei, mitä itse ajattelen ja se kyllä avartaa arvioimaan ja kuuntelemaan eri kantilta ja sellaistakin musaa, josta ei itse lähtökohtaisesti pidä. 

Ihan nauratti tuossa yks perjantai katsoessani, kun mietin, että paluu lapsuuteen: katsotaan tässä Levyraatia perjantai-iltana (en kyllä muista minä päivänä se aikoinaan tuli). Huikean hyvä ohjelma, joka toivottavasti jatkuu syksyllä ja samalla kombolla!

Vierailija
444/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surkeaa räppiä äsken ja suuret pisteet sai. Ylivoimaisesti surkein kappale oli tuo Evil Stöön kappale. Tykkäsin vain siitä pelimusiikista siinä räpissä.

Ihan ok:n kuuloisia aikaisemmat kappaleet olivat. Tämä viimeinenkin jakson kappale ihan ok. Mikään ei vaan säväytä suuremmin, että kiinnostuisin paremmin musiikista.

Vierailija
445/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Levyraadin kausi ei voi olla pidempi? Voisi kestää ihan hyvin huhtikuun loppuun tai jopa toukokuuhun saakka. Uutta musiikkia tulee ulos jatkuvasti, ei heiltä materiaali lopu.

Levyraati tuli 80-90-luvulla joka viikko elokuusta toukokuuhun, vuodenvaihteessa saattoi olla muutaman viikon tauko. 

Vierailija
446/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun nykykatsojat kyllästyisivät jos sitä tulisi yhtä monta kertaa vuodeassa kuin ennen vanhaan ja vakioraatilaisilla on omat työnsä jotka pitää tehdä myös.

Vierailija
447/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta uutta biisiä meillä tehdään viikossa tai kuukaudesa?

Ketkä laulajat ovat suosituimpia?

Kuinka monta uuttaa biisin esittäjää tulee kuukausessa.

Minulle joka ikinen oli tuntematon levyraadissa.

Vierailija
448/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleltä tulee joku radio-ohjelma, jossa kuunnellaan ja arvioidaan uutta musiikkia. Tosin voi olla, että sekin ohjelma on jo hallituksen leikkausten vuoksi lopetettu..(?).

Mutta sinne pitää kirjautua. Sitä en halua, mutta hyvä kun laitoit osoitteen.

Vierailija
449/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Mira Luoti ei vaan kasva aikuisex ikinä.

Minä taas ajattelin, että jopas oli tehnyt tätimäisen biisin. Aiheena keski-ikäisen Prisma-perheen arkinen elämä siivoiluineen, ruoanlaittoineen ja kipuiluineen.  Ei ollut anarkista rockia tai punkia vaan iskelmäistä poppia. 

Tykkäsin kyllä, vaikka tunnistin Saara Törmän sanat vähän turhankin helposti. Hyvinkin sen näkäinen ja kuuloinen, minkä kuvan Mirasta olen saanut. Jos kappale olisi kääntynyt punk kohkaukseksi kun videossa Miran hiukset kiertyivät vatkaimen vatkaimien? varren ympärille, se olisi ollut täydellinen, mutta se kirkuminen taisi tulla vasta videon kuvauksissa, ja äänitehän toki oli aiemmin tehty.

Vierailija
450/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinne pitää kirjautua. Sitä en halua, mutta hyvä kun laitoit osoitteen.

Kuuntele Radio Suomesta lauantaisin klo. 13.02, niin ei tarvitse kirjautua. 

Vierailija
451/453 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Mira Luoti ei vaan kasva aikuisex ikinä.

Minä taas ajattelin, että jopas oli tehnyt tätimäisen biisin. Aiheena keski-ikäisen Prisma-perheen arkinen elämä siivoiluineen, ruoanlaittoineen ja kipuiluineen.  Ei ollut anarkista rockia tai punkia vaan iskelmäistä poppia. 

Mäpäs muistan, kun Mira esitti joidenkin kanssa Mikki Hiiri merihädässä kappaleen livekeikalla. Hänhän on äiti ja persoona sen mukainen. On 47 vuotias, että anarkiat sopii paremmin nuoremmille. On kyllä kypsän oloinen ikäisekseen, jolla on perspektiiviä tehdä omanlaista taidetta.

Itsekin olen huomannut itsestäni, että mitä vanhemmaksi tulen niin sitä rauhallisemmaksi myös tulen.

Eri

Vierailija
452/453 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän se Mira Luoti löytää aina uuden äijän itselleen? Aina sormus sormessa. Ukko vaan vaihtuu lennossa.

Vierailija
453/453 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän se Mira Luoti löytää aina uuden äijän itselleen? Aina sormus sormessa. Ukko vaan vaihtuu lennossa.

Joo. Lapsia lisää. Entisiä roudataan asunnosta ja suhteista toisiin. Kombo vaihtuu. Ns.sisaruksetkin vaihtuu ihan lennosta.