Voiko jotain kautta estää Woltin ja Foodoran käytön? Olen addiktoitunut.
Naurakaa vain mutta niin minulle kävi. Masennuksen päästessä pahaksi aloin wolttaamaan ja sillä tiellä ollaan. Rahaa menee ihan liikaa noihin palveluihin ja syön aivan liian epäterveellisesti. Olen yrittänyt lopettaa.
Joku noissa sovelluksissa koukuttaa ja siinä, että voin tilata helposti. Joskus tilaan kaksi kertaa päivän aikana. Esim kaupasta ruokaostokset seuraaviksi päiviksi ja illalla pizzaa.
Olisi kaikista helpointa jos olisi estot kyseisille firmoille mutta niin ei taida olla.
Kommentit (10)
Se on se kuluttamisen kokemus, tuo on kulutuskulttuuria, syömisestä on tullut kuluttamista.
Tilaat sekä ruokaostoksia että ruokaa? Etkö sä tee sitä ruokaa niistä aineksista mitä tilaat?
Palveluiden kuluttaminen on myös kulutuskulttuuria, ja samalla saat kokemuksen kuulumisesta ylemmän statuksen sosiaaliseen viitekehykseen. Anna kun arvaan, olet korkeakoulutettu? Koet ruuan tekemisen itse luultavasti junttina, haluat välttää kokemasta itseäsi juntiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tilaat sekä ruokaostoksia että ruokaa? Etkö sä tee sitä ruokaa niistä aineksista mitä tilaat?
Teen. Piti muuten aloitukseen laittaa, etten tarvitse niitä vastauksia että "minä en ole ikinä tilannut mitään ruokaa mistään." Tämä on tosiaan addiktioksi muodostunut ja jokainen tilaus saa minut lopulta ahdistumaan ja katumaan. Tulee huono fiilis.
Ap
Mä olen pihi ja tarkka rahoistani. Menen aina Woltiin vaan hekumoimaan, mutta en tilaa. Tilaan sieltä ehkä 2-3 kertaa vuodessa, silloinkin tarkkaan harkiten
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen suhteen voi purkaa.
Voiskohan sinne laittaa viestiä ja pyytää jos voisivat jotenkin estää käyttöni?
Ap
Up