Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monta päivää on palkatonta kun saikuttaa?

Vierailija
01.02.2025 |

Mikä se tän päivän tilanne on?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehostaa työntekoa kun ihmiset menevät sairaina töihin ja tartuttavat toiset (saikkulaki) ja eivät uskalla puuttua työpaikan epäkohtiin tai tai tehdä parannusehdotuksia (irtisanomislaki).

Vierailija
22/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuota uusioverbiä saikuttaa. Siinä on ikävä sävy.

Jos sairastun akuutisti niin, etten ole työkykyinen, jään pois töistä. Se on sairauspoissaolo, olen sairauslomalla.

En minä saikuta eli jää terveenä kotiin vain siksi, ettei sinä päivänä huvita. 

Tuleeko teille sama mielikuva ko. sanasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen päivä on tulossa palkattomaksi jollei sitä erikseen ole TES:s sovittu. Eli ihan hyvällä omallatunnolla voit saikuttaa.

On tässä jo karenssi saikutettu jos sellainen on, ei viitti tartuttaa kokomfirmaa ja mennä kipeenä sinne.

Minä ainakin todellakin menen tartuttamaan kaikki, jos tulee palkattomaksi. En jää kotiin omalla kustannuksellani. Miksi maksaisin siitä, jos sairastun? 

Kenen siitä pitäisi maksaa?

Ei ainakaan työntekijän. Yrittäjä ottaa riskin hyvässä ja pahassa. Yrittäjä voi saada mm. verohelpotettuja osinkotuottoja. Palkansaaja ei voi. Yrittäjä kantaa myös riskejä. En näe syytä, miksi paljansaajan pitäisi alkaa kantaa osa yrittäjyysriskeistä kuitenkaan saamatta yrittäjyydwn positiivisia mahdollisuuksia. Siispä kaikki saavat saada vaikka mahatautitartunnan minun puolestani, ei haittaa.

Vierailija
24/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan tuota uusioverbiä saikuttaa. Siinä on ikävä sävy.

Jos sairastun akuutisti niin, etten ole työkykyinen, jään pois töistä. Se on sairauspoissaolo, olen sairauslomalla.

En minä saikuta eli jää terveenä kotiin vain siksi, ettei sinä päivänä huvita. 

Tuleeko teille sama mielikuva ko. sanasta?

Sairasloma on pahempi, aivan kuin se olisi jotain lomailua maata sängyssä horkassa.