Monta päivää on palkatonta kun saikuttaa?
Kommentit (24)
Miten voit olla työelämässä?! Ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa sääntöä! Voi hyvää päivää :D
En tiiä. Mä ainakin saan sairaslomalisää saikkupäiviltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla työelämässä?! Ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa sääntöä! Voi hyvää päivää :D
Helposti. Menen töihin ja saan palkkaa. En saikuttele turhaan, niin ei tule mietittyä tämmöisiä.
Oliko tämä kysymys vai toteamus, vai tarkoititko "montako päivää?"
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ollut puhetta, että ekat 2 päivää menee omaan piikkiin?
Raahaudun toimistolle, vaikka olisin miten sairas.
Toisilla on monta toisilla vaan pari.
Ensimmäinen päivä on tulossa palkattomaksi jollei sitä erikseen ole TES:s sovittu. Eli ihan hyvällä omallatunnolla voit saikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen päivä on tulossa palkattomaksi jollei sitä erikseen ole TES:s sovittu. Eli ihan hyvällä omallatunnolla voit saikuttaa.
On tässä jo karenssi saikutettu jos sellainen on, ei viitti tartuttaa kokomfirmaa ja mennä kipeenä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ollut puhetta, että ekat 2 päivää menee omaan piikkiin?
Tuohan riippuu ihan ihan siitä miten työsopimuksessa on asiasta sovittu. Eri alojen työehtosopimuksissa on hiukan erilaisia käytäntöjä, ja niiden lisäksi eri työpaikoilla voidaan sopia paikallisesti ihan oma käytäntö, joskus työehdot voi olla neuvoteltavissa ihan yksilökohtaisesti.
Eli ei tuohon voi kukaan tuntematon sanoa miten asia on SINUN tapauksessasi!
Vierailija kirjoitti:
Milloin tuo toteutuu? Päivämäärä siis. Tietää sit milloin lähteä mahataudissa bussilla työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Totesin että monta päivää. Tuntui ainakin monelta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tässä jo karenssi saikutettu jos sellainen on, ei viitti tartuttaa kokomfirmaa ja mennä kipeenä sinne.
Minä ainakin todellakin menen tartuttamaan kaikki, jos tulee palkattomaksi. En jää kotiin omalla kustannuksellani. Miksi maksaisin siitä, jos sairastun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin todellakin menen tartuttamaan kaikki, jos tulee palkattomaksi. En jää kotiin omalla kustannuksellani. Miksi maksaisin siitä, jos sairastun?
Kenen siitä pitäisi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Palkkakin on niin pieni, että jo 1 palkaton tuntuu kuukausibudjetissa ihan liikaa. Sankko vaan työpisteelle, jos niin paljon oksettaa, ettei ehdi vessaan.
Minä aion jatkossa mennä vaikka norossa töihin. Jos ne hauraat vanhukset ei kestä tautia niin ei mahda mitään. Ei ole varaa olla pois.
Ennen kuin päätätte tulla sairaana töihin, niin:
- tarkastakaa oman työpaikanne paikalliset sopimukset sairasloman ensimmäisen päivän palkanmaksusta
- tarkastakaa omasta TES:stä, mitä siellä sanotaan.
Kokeile