Mies ei ymmärrä että mun täytyy etätyössäni tehdä TÖITÄ
Kyllä, tämä on niin kummallinen ongelma, etten voisi itsekään uskoa todeksi ihan fiksun ihmisen kohdalla 😄
Mutta siis, mä teen asiantuntijatyötä etänä. Työaika on liukuva mutta en halua tehdä töitä enää virka-ajan jälkeen joten todellakin haluan keskittyä työhön työaikana. Ja mitä tekee mies vapaapäivinään? Kyselee koko ajan jotain, höpöttää, odottaa kommenttia ja ärtyy jos en kuuntele. Pyytää mua auttamaan jossain hommassa. Alkaa kuunnella musiikkia tai katsoa actionleffoja äänet kovalla.
Keskeytysten takia tein itselleni uuden työpisteen makkarin nurkkaan. Mitä tekee mies? Tulee viereen sängylle lukemaan kirjaa ja sitten alkaa jutella. Tai alkaa katsoa ig-videoita, äänillä. Jos huomautan asiasta, että mulla on siis töitä, niin lähtee olkkariin ja katsoo leffaa äänet isolla. Sitten ihmettelee kun suljen oven ja istun vastamelukuulokkeet korvilla, ja tulee kysymään että häiritsikö? Sori sori, en tajunnut 😄
Ja mä olen sanonut tästä monta kertaa. Että mun on pakko tehdä töitä, enkä pysty keskittymään jos hän häiritsee koko ajan. Hän aina pahoittelee ja sanoo ettei vaan hoksannut ja anteeksi. Kunnes taas seuraava kerta.
Tää on ihan käsittämätön ongelma, kun en vois uskoa että hän on tuollainen, en tajua 😄 Onko kellään voinut olla samanlaista ongelmaa ja tajusiko mies vihdoin?
Kommentit (154)
Meidän harvat teams-kokoukset on sitä tyyliä että me kuuntelemme (kuulokkeet on), emmekä juurikaan kommentoi. Ei varsinkaan mitään salassapidettävää. Eikä se mies mun näyttöäni kyttää.
Toimistolla ei kukaan pysty töihin keskittymään, koska se on avokonttori erittäin huonolla äänieristyksellä naapuriyrityksiin. En myöskään piittaa ajella sinne ja takaisin. Siksi teen etätyötä nyt ja jatkossa. Ap
kynsien ihailija kirjoitti:
Korona-aikana jouduin tekemään etätyötä kotona. Se oli kamalaa. En pysty keskittymään mihinkään työjuttuihin kotona. Mulle on työssä tärkeää se, että työtä mennään tekemään jonnekin jossa tehdään vain työjuttuja, ja kotona tehdään sitten vain kotijuttuja.
Mä teen työjuttuja vain silloin, kun työkone on auki. Kun suljen sen, vapaa-aika alkaa samantien. Pidän siitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meidän harvat teams-kokoukset on sitä tyyliä että me kuuntelemme (kuulokkeet on), emmekä juurikaan kommentoi. Ei varsinkaan mitään salassapidettävää. Eikä se mies mun näyttöäni kyttää.
Toimistolla ei kukaan pysty töihin keskittymään, koska se on avokonttori erittäin huonolla äänieristyksellä naapuriyrityksiin. En myöskään piittaa ajella sinne ja takaisin. Siksi teen etätyötä nyt ja jatkossa. Ap
Asiantuntijaa ei tarvita kommentoimaan?! Avokonttorissa muita yrityksiä? Just. Eli call center hommia
Taas yksi ketju missä ihmiset ei lue edes aloitusta ja sitten ihmettelevät miksi mies on "kaiket päivät kotona"
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:llä siis viikkotyöaika ja vapaat viikonloput ja mies vuorotyössä ja viikolla vapaalla? Onhan sekin nyt ihan tosi epäreilua, ettei mies voi olla vapaillaan omassa kodissaan rennosti, kun ap tekee kotona töitä. Ap saa kuitenkin olla sitten omilla vapaillaan rauhassa, kun mies on poissa. Kyllähän teidän täytyy tuohon joku muu järjestely keksiä, eli siis ap toimistolle tekemään töitä miehen vapailla, jos sellainen on. Tai vaikka johonkin vuokratilaan.
Kyllä, teen töitä arkisin ja mies miten sattuu. Joskus hänen vapaansa on viikolla ja joskus viikonloppuna. Eikä tähän nyt muuta ratkaisua ole saatavissa vaan miehen on annettava mun tehdä työni rauhassa. Siksi juuri siirsin työpisteeni makkariin että hänelle jää loput asunnosta, voi lähteä ulos kun haluaa minua häiritsemättä tai mitä vaan. Ja jos taas hän haluaa nukkua aamulla pidempään, aloitan työt keittiössä ja siirryn makkariin kun hän herää. Varsin reilua minun mielestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille pitää ilmeisesti vääntää kunnolla rautalangasta, että älä tule häiritsemään vaan ole niin kuin et olisi kotona.
Ehkäpä niin käy kun mies lähtee kävelemään. Jos pitää elää niin ettei olisi olemassa on parempi luovuttaa ja lähteä.
Siis piti kirjoittaa tuohon "en". Eli ettei huomioi ap:tä mitenkään, vaan elää kuten AP ei olisi kotona.
Äitini ei tajunnut aikoinaan, että minun piti etäopiskelussa oikeasti opiskella. Opiskelin päätoimisesti etänä, lähiopetusta vain harvoin. Äitini kysyi kuulumisia ja sanoin että kiirettä on pidellyt. Äiti kysyi, että miten niin kun et töissäkään ole.
Miestäsi ilmeisesti haittaa, että teillä on käytössä liikaa rahaa, ja hän toivoisi teidän molempien menettävän työpaikkanne ja joutuvan elämään niukoilla työttömyyskorvauksilla.
Mies vaikuttaa tosi huomiohakuiselta. Jos ei ymmärrä antaa tehdä töitä, niin antaako vapaa-aikanakaan olla rauhassa vai vaatiiko silloinkin jatkuvasti huomiota?
Hänellä ei ole tilannetajua. Sekään ei auta jos täällä asiasta keskustelet etkä hänelle. Keskustele hänelle ja jos ei toimi niin eroa!
Mies ei jotenkin ole kasvanut aikuiseksi ja oppinut pitämään työntekoa tärkeänä. Todennäköisesti hoitaa omankin työnsä hutaisten.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei ole tilannetajua. Sekään ei auta jos täällä asiasta keskustelet etkä hänelle. Keskustele hänelle ja jos ei toimi niin eroa!
"Ja mä olen sanonut tästä monta kertaa. Että mun on pakko tehdä töitä, enkä pysty keskittymään jos hän häiritsee koko ajan. Hän aina pahoittelee ja sanoo ettei vaan hoksannut ja anteeksi. Kunnes taas seuraava kerta."
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi ketju missä ihmiset ei lue edes aloitusta ja sitten ihmettelevät miksi mies on "kaiket päivät kotona"
Mammoilla on niin kiire haukkua miestä. Näin ollen tuo vapaapäivä unohtuu, vaikka olisivatkin lukeeneet. Hauskojahan on myös tässä, missä miestä mollataan amikseksi. Omanarvontuntoiset asiantuntijat asialla.
Työhuoneen oveen kyltti töissä ja ovi lukkoon. Mies voi nukkua päivätorkkunsa olohuoneeen sohvalla. Keittiöön lappu monelta pidät tauot ja olet tavoitettavissa, mikäli haluat tällöin kommunikoida miehesi kanssa. Törppö mies sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei tajunnut aikoinaan, että minun piti etäopiskelussa oikeasti opiskella. Opiskelin päätoimisesti etänä, lähiopetusta vain harvoin. Äitini kysyi kuulumisia ja sanoin että kiirettä on pidellyt. Äiti kysyi, että miten niin kun et töissäkään ole.
Tähän nyt on törmännyt huomattava osa korkeakouluopiskelijoista jo ennen etäopintoja, jos kotona piti lukea vaikka tentiin.
Minä ja useat kaverit nyt saatiin kuulla pääsykokeisiin lukiessa, miten me ei tehty yhtään mitään ja vain lorvittiin kotona. Muistan kun kaverini (nykyisin tohtori ja johtavassa asemassa) sai abivuonnaan kuulla äidiltään, ettei ole mikään aikuinen kun lorviin vain kotona tekemättä mitään. Hän (niin kuin minäkin) jatkoi suoraan kirjoituksista lukemaan pääsykokeisiin ja oli kyllä myöhemmin kesällä töissäkin (joita oli vaikea silloinkin saada kuolevassa pikkukaupungissa). Kouluttautumaton äiti oli työtttömänä kotona.
Kissalla on oikeus tulla nukkumaan käsien väliin näppärin eteen pöydälle silloin kun teen töitä kotona. Ihan parasta, kun kisu kiertyy kerälle, kehrää aikansa ja nukahtaa siihen. Ei häiritse yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa tosi huomiohakuiselta. Jos ei ymmärrä antaa tehdä töitä, niin antaako vapaa-aikanakaan olla rauhassa vai vaatiiko silloinkin jatkuvasti huomiota?
No vapaa-aika vietetään yhdessä. Ei silloin mitään "rauhaa" tarvitse olla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ei jotenkin ole kasvanut aikuiseksi ja oppinut pitämään työntekoa tärkeänä. Todennäköisesti hoitaa omankin työnsä hutaisten.
Mies on todella hyvä ja tarkka työssään. Mutta etätyötä ei hänen työssään ole. Ap
Onko ap:llä siis viikkotyöaika ja vapaat viikonloput ja mies vuorotyössä ja viikolla vapaalla? Onhan sekin nyt ihan tosi epäreilua, ettei mies voi olla vapaillaan omassa kodissaan rennosti, kun ap tekee kotona töitä. Ap saa kuitenkin olla sitten omilla vapaillaan rauhassa, kun mies on poissa. Kyllähän teidän täytyy tuohon joku muu järjestely keksiä, eli siis ap toimistolle tekemään töitä miehen vapailla, jos sellainen on. Tai vaikka johonkin vuokratilaan.