Mies ei ymmärrä että mun täytyy etätyössäni tehdä TÖITÄ
Kyllä, tämä on niin kummallinen ongelma, etten voisi itsekään uskoa todeksi ihan fiksun ihmisen kohdalla 😄
Mutta siis, mä teen asiantuntijatyötä etänä. Työaika on liukuva mutta en halua tehdä töitä enää virka-ajan jälkeen joten todellakin haluan keskittyä työhön työaikana. Ja mitä tekee mies vapaapäivinään? Kyselee koko ajan jotain, höpöttää, odottaa kommenttia ja ärtyy jos en kuuntele. Pyytää mua auttamaan jossain hommassa. Alkaa kuunnella musiikkia tai katsoa actionleffoja äänet kovalla.
Keskeytysten takia tein itselleni uuden työpisteen makkarin nurkkaan. Mitä tekee mies? Tulee viereen sängylle lukemaan kirjaa ja sitten alkaa jutella. Tai alkaa katsoa ig-videoita, äänillä. Jos huomautan asiasta, että mulla on siis töitä, niin lähtee olkkariin ja katsoo leffaa äänet isolla. Sitten ihmettelee kun suljen oven ja istun vastamelukuulokkeet korvilla, ja tulee kysymään että häiritsikö? Sori sori, en tajunnut 😄
Ja mä olen sanonut tästä monta kertaa. Että mun on pakko tehdä töitä, enkä pysty keskittymään jos hän häiritsee koko ajan. Hän aina pahoittelee ja sanoo ettei vaan hoksannut ja anteeksi. Kunnes taas seuraava kerta.
Tää on ihan käsittämätön ongelma, kun en vois uskoa että hän on tuollainen, en tajua 😄 Onko kellään voinut olla samanlaista ongelmaa ja tajusiko mies vihdoin?
Kommentit (154)
Ovi kiinni, jos ei anna rauhaa niin mene konttorille. Ihan toisaalta reilus että mies saa olla vapailla omassa kodissaan rauhassa ja yksin. Jos miehellä on arkivapaata soisin sen miehelle ja menisin konttorille.
Vierailija kirjoitti:
Ovi kiinni, jos ei anna rauhaa niin mene konttorille. Ihan toisaalta reilus että mies saa olla vapailla omassa kodissaan rauhassa ja yksin. Jos miehellä on arkivapaata soisin sen miehelle ja menisin konttorille.
En mene toimistolle. Ja minähän nimenomaan mieluusti annan miehen olla rauhassa omassa kodissaan arkivapaanakin, ongelmahan on se ettei hän anna minun tehdä rauhassa töitäni 😄
Yksin olemisen vaatimusta vapaapäivänä en ihan ymmärrä. Hätistätkö sinä puolisosi ym pois vapaapäivinäsi koska mielestäsi on reilua saada olla yksin? Ap
Tuollaisessa tilanteessa pitäisi osata tehdä kompromisseja puolin ja toisin. Jos on pieni asunto ja puoliso on paljon kotona, niin sitten ap:n kannattaisi mennä työpaikalle töihin.
Meillä molemmat tekee etätöitä pälvän, pari viikossa, mutta ei samaan aikaan. Jos taas mulla on vapaapäivä ja haluan puuhastella kotona rauhassa, pyydän puolisoa menemään työpaikalle töihin, ei ole ollut ongelmia.
Työt tehdään työpaikalla. Koti on ihan muuta varten.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa pitäisi osata tehdä kompromisseja puolin ja toisin. Jos on pieni asunto ja puoliso on paljon kotona, niin sitten ap:n kannattaisi mennä työpaikalle töihin.
Meillä molemmat tekee etätöitä pälvän, pari viikossa, mutta ei samaan aikaan. Jos taas mulla on vapaapäivä ja haluan puuhastella kotona rauhassa, pyydän puolisoa menemään työpaikalle töihin, ei ole ollut ongelmia.
Toisilla voi olla pitkäkin matka työpaikalle. Tunti tai enemmänkin. Pitää olla pieni kämppä että kehtaakaan silloin pyytää toista lähtemään...
Siis mitä aktuaalista vt tua mä just luin?
Teen itse vaativaa etätyötä eikä KUKAAN mieskakara häiritse mua kun teen töitä.
Miksi katselet noin typerää miestä, pärjäät varmasti yksin paremmin.
Naisten rima miesten suhteen on todellakin helv tissä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:llä siis viikkotyöaika ja vapaat viikonloput ja mies vuorotyössä ja viikolla vapaalla? Onhan sekin nyt ihan tosi epäreilua, ettei mies voi olla vapaillaan omassa kodissaan rennosti, kun ap tekee kotona töitä. Ap saa kuitenkin olla sitten omilla vapaillaan rauhassa, kun mies on poissa. Kyllähän teidän täytyy tuohon joku muu järjestely keksiä, eli siis ap toimistolle tekemään töitä miehen vapailla, jos sellainen on. Tai vaikka johonkin vuokratilaan.
Ei vt tu oikeesti vuokratilaan, illan naurut.
Kyllä se on kaikille parempi että miehet asuvat muualla ja heitä tavataan vapaa-ajalla sitten kun sattuu huvittamaan ja asiantuntijatyöt sen sallivat. Näin olen toiminut ja hyvin on mennyt.
Eli sinun täytyy esittää tekeväsi töitä. Riittää kun teams on online ja välillä jotain näpyttelee 👍
Taisin jo mainita että ei tämä mikään eroasia ole 😄 Että sen aiheen saa nyt jättää tähän. Ap
Sama ongelma. Minulla on huone, jonka oven voi laittaa kiinni, mutta silti tulee usein häiritsemään. Minulla pitäisikin olla punainen liikennevalo kotona niin kuin on työpaikallakin.
Miksi aloittajan mies on jatkuvasti kotona eikä hänellä ole työtä, opiskelua tai muuta omaa elämää kodin ulkopuolella?
3, onko äitisi samassa taloudessa asuva muistisairas vai miten hän onnistuu tulemaan oven taakse kesken kokouksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene toimistolle. Ja minähän nimenomaan mieluusti annan miehen olla rauhassa omassa kodissaan arkivapaanakin, ongelmahan on se ettei hän anna minun tehdä rauhassa töitäni 😄
Yksin olemisen vaatimusta vapaapäivänä en ihan ymmärrä. Hätistätkö sinä puolisosi ym pois vapaapäivinäsi koska mielestäsi on reilua saada olla yksin? Ap
Jos et tee muutoksia niin tilanne ei muutu, nyt on kyseessä tilanne jossa toinen on dominoinut kodin työpaikakseen kun toisella on vapaapäivä. Ja kotona vapaapäivää viettävä saa olla rauhassa eli kulkea kotona miten vaan, sekä katsoa telkkaria yms mitä haluaakaan eikä sen työssäkäyvän vaatimukset voi dominoida. Jos muu perhe on lomalla, niin menen mielelläni konttorille ja annan perheelle vapaapäivän kotona. Kuuluu ihan hyviin käytöstapoihin. Ja etätyö ei ole mikään subjektiivinen oikeus, eli käsky voi käydä konttorille milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Minulla on huone, jonka oven voi laittaa kiinni, mutta silti tulee usein häiritsemään. Minulla pitäisikin olla punainen liikennevalo kotona niin kuin on työpaikallakin.
Miksi aloittajan mies on jatkuvasti kotona eikä hänellä ole työtä, opiskelua tai muuta omaa elämää kodin ulkopuolella?
3, onko äitisi samassa taloudessa asuva muistisairas vai miten hän onnistuu tulemaan oven taakse kesken kokouksen?
Näitä lukutaidottomia riittää.
Onkohan puolisolla adhd? Tai asutteko yksiössä (todenmäköisesti ette)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona on kaksi huonetta tai enemmån, niin yhdessä niistä voi lomailla yksin. Tai voi mennä kirjastoon, lenkille, elokuviin jne.
Ei osata pistää miestä kuriin, ei osata kasvattaa lapsia...Miksi ei? Kun seuraavalla kerralla sanot tee se kunnolla, nin eiköhän opi. Sama lasten kanssa. Ei ne hajoa jos vähän pelästyvät, vaan sana menee perille.
Pientä vikinää ja selittämistä kun pitäisi lyödä nyrkkiä pöytään ainakin kuvaannollisesti.
Äijä ei itse viitsi käydä töissä? Äijä luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana ei ole mitään "konttoria". On toimisto tai ihan vain työpaikka. Nuo sun konttorit jäi 1960-luvulla pois muodista.
Monella yrityksellä ei edes ole fyysistä toimitilaa. Seinät maksaa ja se on katteesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Et ole koko ketjua lukenut, ap:n mies tekee vuorotyötä, mm yövuoroja ja on välillä vapaapäivällä. Ei ole siis aina kotona, oli kyse näistä miehen vapaapäivistä, jolloin hän ilmeisesti kaipaa seuraa.
Laita välioveen lukko. Maksaa kolmekymppiä ja voit vähentää työhuonevähennyksenä verotuksessa.
Tai jos miehesi osaa lukea, voi riittää ovenkahvaan ripustettu ÄLÄ HÄIRITSE -kyltti.
Joillekin ei sovi etätyö siksi, että eivät osaa napsauttaa työvirettä päälle kotioloissa. Miehes on selvästi tällainen tapaus.