Mies ei ymmärrä että mun täytyy etätyössäni tehdä TÖITÄ
Kyllä, tämä on niin kummallinen ongelma, etten voisi itsekään uskoa todeksi ihan fiksun ihmisen kohdalla 😄
Mutta siis, mä teen asiantuntijatyötä etänä. Työaika on liukuva mutta en halua tehdä töitä enää virka-ajan jälkeen joten todellakin haluan keskittyä työhön työaikana. Ja mitä tekee mies vapaapäivinään? Kyselee koko ajan jotain, höpöttää, odottaa kommenttia ja ärtyy jos en kuuntele. Pyytää mua auttamaan jossain hommassa. Alkaa kuunnella musiikkia tai katsoa actionleffoja äänet kovalla.
Keskeytysten takia tein itselleni uuden työpisteen makkarin nurkkaan. Mitä tekee mies? Tulee viereen sängylle lukemaan kirjaa ja sitten alkaa jutella. Tai alkaa katsoa ig-videoita, äänillä. Jos huomautan asiasta, että mulla on siis töitä, niin lähtee olkkariin ja katsoo leffaa äänet isolla. Sitten ihmettelee kun suljen oven ja istun vastamelukuulokkeet korvilla, ja tulee kysymään että häiritsikö? Sori sori, en tajunnut 😄
Ja mä olen sanonut tästä monta kertaa. Että mun on pakko tehdä töitä, enkä pysty keskittymään jos hän häiritsee koko ajan. Hän aina pahoittelee ja sanoo ettei vaan hoksannut ja anteeksi. Kunnes taas seuraava kerta.
Tää on ihan käsittämätön ongelma, kun en vois uskoa että hän on tuollainen, en tajua 😄 Onko kellään voinut olla samanlaista ongelmaa ja tajusiko mies vihdoin?
Kommentit (154)
Mä asuin jonkun aikaa siskon kanssa samassa kämpässä ja sisko oli samanlainen. Ei ymmärtänyt käsitettä etätyö. Onneksi sai sitten oman kämpän.
Siis kuinka usein sillä oikein on vapaapäiviä?
No ihme kommentteja taas täällä.
Ap, toimisiko ovessa joku kyltti tms jos kyse siitä, että mies yksinkertaisesti ei muista että teet töitä. Joku isolla kirjoitettu TÖISSÄ / ÄLÄ HÄIRITSE. Tai vastaavasti näytät hiljaisena ja työkoneeseen tuijottaen kylttiä hälle, kun tulee siihen sun viereen höpöttämään.
Voisittekohan sopia etukäteen jonkin ajan päivästä, jolloin sulla on lounas tai kahvitauko ja jolloin mies saa sun huomion? Tai sopia, että valmistaa teille ruoan siihen kellonaikaan, kun voit lopettaa työt. Käske sen tehdä jokin yllätysruoka, niin ei voi ainakaan tulla kyselemään ohjeita sulta kesken tekemisen
Kuulostaa siltä, että sun mies oikeasti haluaa välillä sun seuraa (mikä aivan ihanaa - eikö vaan?) ja ei vaan muista tai hoksaa, että tarvitset keskittymisrauhaa joten sun täytyy vaan muistuttaa sitä siitä jatkuvasti. Ja joskus ehkä karjaista vähän kovemminkin?
"Kuulostaa siltä, että sun mies oikeasti haluaa välillä sun seuraa (mikä aivan ihanaa - eikö vaan?) ja ei vaan muista tai hoksaa, että tarvitset keskittymisrauhaa joten sun täytyy vaan muistuttaa sitä siitä jatkuvasti."
Melko riippuvainen äijä jos ei kestä työpäivän ajan eri huoneissa. Miinus vielä tauot.
kyllä ne mammojen etä"työt" tiedetään. vähän näpytellään hiirtä ja palkallisella ajalla käydään shoppailemassa, kampaajalla, imuroidaan, tiskataan, pestään pyykkiä, jumpataan, kuntopyöräillään, hoidetaan lemmikkejä ja lapsia, sometetaan, juorutaan ystävien kanssa, tehdään ruokaa ym omia juttuja työnantajan maksamalla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vanha äitini ei edelleenkään tajua, että etätöissä tehdään töitä. Kyselee jatkuvasti, milloin me lapset palaamme taas töihin ja ilmestyy yllättäen oven taakse kesken kokouksen.
Sano, että etätyöt on loppu, olet palannut toimistolle.
Eräässä työpalaverissa naisen suusta kuultua. "Minä haluan välipäivät tehdä etätöitä, koska muukin perhe on lomalla ja haluan viettää heidän kanssaan aikaa." Ihmettelin kyllä, että töitä ei sitten taideta tehdä siellä kotona. Näin erilaisesti ne ihmiset niitä etätöitä miettii.
Jos olisin AP, ärjyisin miehelle kurkku suorana suorat sanat, jos ei kerran normi puhe tehoo. Suuttuu, jos suutuu.
Laitat oven kiinni ja sanot että nähdään klo 16:00. Ole tiukkana, ovi kiinni, ei saa tulla.
Mutta helou!
Mitä tapahtuu jos Mies lähtee mökille jätken kera ottamaan mallasta ja saunomaan ja puhelinpäivystys ei pelaa Naisen etätyöskentelyn jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla vapaasti? Kai vapaasti oleminen sopisi, jos mies ei ottaisi koko ajan kontaktia ap:n ja häiritsisi tämän töitä esimerkiksi väkisin hakeutumalla samaan huoneeseen ja juttelemalla. Se on eri asia olla vapaasti ja olla jatkuvasti toisessa kiinni silloin, kun tämä yrittää saada tehtyä jotain oleellista kuten töitä.
Juuri näin! Minä en mitään dominoi, vaan juuri siksi laitoin työpisteen makkariin, että mies ei siellä KOSKAAN vietä aikaansa kuin nukkumalla. No, nyt hän viettää kun tulee sinne mun takiani 😄 Höpöttämään niitä näitä tai vaikka lukemaan lehteä. Kun normaalisti lukee aina olkkarin sohvalla.
Kuten sanottu, mä teen täysin etätyötä. Jos mies vapaillaan haluaa nukkua pitkään, aloitan työt keittiössä, jotta hän saa nukkua rauhassa. Kun hän herää, siirryn makkariin työpöydän ääreen. Hänellä on siis muu asunto yksin käy
Pidä rajat. Anna vaikka ruuan jäähtyä sinne tunniksi jos ei mies muuten tajua. Ole nyt hemmetti tiukempi tässä kun toinen on luupää
Onko miehesi vajaa? Mitä miehesi tekee työkseen?
Ap suhtautuu vaan naureskellen että onpa hassun hauskaa kun mies ei tajua että etätöissä tehdään töitä. Mua häiritsisi niin paljon tuollainen vajaaälyisyys, ettei todellakaan naurattaisi, vaan pohtisin eroa.
Saahan se mies hengailla kotonaan, kunhan antaa aloittajan tehdä töitä rauhassa!! Mikä tässä on sulle epäselvää??