Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä että mun täytyy etätyössäni tehdä TÖITÄ

Vierailija
01.02.2025 |

Kyllä, tämä on niin kummallinen ongelma, etten voisi itsekään uskoa todeksi ihan fiksun ihmisen kohdalla 😄

Mutta siis, mä teen asiantuntijatyötä etänä. Työaika on liukuva mutta en halua tehdä töitä enää virka-ajan jälkeen joten todellakin haluan keskittyä työhön työaikana. Ja mitä tekee mies vapaapäivinään? Kyselee koko ajan jotain, höpöttää, odottaa kommenttia ja ärtyy jos en kuuntele. Pyytää mua auttamaan jossain hommassa. Alkaa kuunnella musiikkia tai katsoa actionleffoja äänet kovalla.

Keskeytysten takia tein itselleni uuden työpisteen makkarin nurkkaan. Mitä tekee mies? Tulee viereen sängylle lukemaan kirjaa ja sitten alkaa jutella. Tai alkaa katsoa ig-videoita, äänillä. Jos huomautan asiasta, että mulla on siis töitä, niin lähtee olkkariin ja katsoo leffaa äänet isolla. Sitten ihmettelee kun suljen oven ja istun vastamelukuulokkeet korvilla, ja tulee kysymään että häiritsikö? Sori sori, en tajunnut 😄

Ja mä olen sanonut tästä monta kertaa. Että mun on pakko tehdä töitä, enkä pysty keskittymään jos hän häiritsee koko ajan. Hän aina pahoittelee ja sanoo ettei vaan hoksannut ja anteeksi. Kunnes taas seuraava kerta.

Tää on ihan käsittämätön ongelma, kun en vois uskoa että hän on tuollainen, en tajua 😄 Onko kellään voinut olla samanlaista ongelmaa ja tajusiko mies vihdoin?

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieslapsi, kerjää huomiota. Jätä se. Ei ikinä muuta tapojaan.

Kumpikohan se on lapsi. Nainen vaatii ettei mies saa olla kotonaan vapaasti koska hän tekee töitä jotka voisi tehdä työpaikallaankin.

Saahan mies olla kodissamme vapaasti kunhan vaan antaisi mun tehdä töitä 😄 ap

Täytyisikö hänen lopettaa kitaransoittaminen mikäli hän häiritsisi sillä sinun työntekoasi? Tämä on siis kuvitteellinen tilanne, mutta ymmärrät varmasti mitä ajan takaa. Saako hän oikeasti olla vapaasti kodissasi?

Entä jos tilanne olisi se, että toinen on ollut yön töissä ja nukkuu päivällä. Onko silloin toisen ok soitella kitaraa, jos on silloin vapaalla?

Eri

Eri asia. Silloin hän on vapaalla ja hän lepää. Nukkuminen on yksi ihmisen elinehdoista. Töiden tekeminen kotona ei ole. Töitä voi tehdä työpaikalla tai mikäli työnantaja ei halua järjestää toimistoa, niin sitten työntekijä järjestää asiat niin, ettei samassa osoitteessa asuvien tarvitse mukautua siihen vastentahtoisesti.

Vierailija
62/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsi on varmaan vääntää tikusta asiaa. 

Miehesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdessä asuu jonkun kanssa, on tehtävä kompromisseja. Kumpikaan ei voi aina se se olla vain niin kuin itse haluaa. 

Vierailija
64/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä nyt mitään sukupuolikysymystä pidä tehdä. Kirjoitin miehestä koska puolisoni on mies, mutta onhan se nyt päivänselvää että naisenkin tulisi huomioida toisen työt, eikä koko ajan käydä höpöttämässä jotain 😄

Jos menen aikaisin nukkumaan, ei miehellä ole mitään ongelmaa katsella leffoja kuulokkeilla. Ovikin saa olla kiinni. Ja pärjäisin aivan hyvin töitä tehdessäkin niin että ovi on kiinni ja mulla vastamelukuulokkeet, eli mies saisi kuunnella ihan äänillä ihan mitä vaan. Mutta täysin kummallista että tulee sitten huomatessaan höpöttämään että hei anteeks, häiritsikö äänet? Mä laitan kuulokkeet, kyllä sä saat oven avata, eikä sun tartte niitä vastamelukuulokkeita pitää 😄 Vaikka olen ihan fine sen suhteen, pääasia että pystyn keskittymään.

Enkä siltikään usko että tekee tuota tahallaan. Ei ole sen luonteinen. Ei vaan ilmeisesti ole sopeutunut etätyöhöni ollenkaan vielä. Sanoikin joskus että hänestä on outoa kun olen kotona, mutta en "paikalla" 😄 Ap

Vierailija
65/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään yötyö ei ole elinehto. 

Vierailija
66/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan se on lapsi. Nainen vaatii ettei mies saa olla kotonaan vapaasti koska hän tekee töitä jotka voisi tehdä työpaikallaankin.

Täytyisikö hänen lopettaa kitaransoittaminen mikäli hän häiritsisi sillä sinun työntekoasi? Tämä on siis kuvitteellinen tilanne, mutta ymmärrät varmasti mitä ajan takaa. Saako hän oikeasti olla vapaasti kodissasi?

Entä jos tilanne olisi se, että toinen on ollut yön töissä ja nukkuu päivällä. Onko silloin toisen ok soitella kitaraa, jos on silloin vapaalla?

Eri

No näinpä juuri. En minäkään häntä käy yövuoron jälkeen herättelemässä että kuule, tuli mieleen yksi juttu 😄 Tai kutsu vieraita tai huudata musiikkia. Päivänselvää. Ap

Vierailija
67/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen huippuasiantuntija asuu noin ahtaasti ettei edes ole omaa työhuonetta? Mikä työnantaja edes sallii tuollaisen missä toinen näkee ja kuulee työasiat. Taidat olla opiskelija tai asiakaspalvelija

Vierailija
68/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tilanne olisi se, että toinen on ollut yön töissä ja nukkuu päivällä. Onko silloin toisen ok soitella

Eri asia. Silloin hän on vapaalla ja hän lepää. Nukkuminen on yksi ihmisen elinehdoista. Töiden tekeminen kotona ei ole. Töitä voi tehdä työpaikalla tai mikäli työnantaja ei halua järjestää toimistoa, niin sitten työntekijä järjestää asiat niin, ettei samassa osoitteessa asuvien tarvitse mukautua siihen vastentahtoisesti.

- Ahaa, mies ehkä siis haluaakin aloittajan lopettavan etätyöt ja siirtyvän toimistolle, jotta hän itse saa lomailla yksin kotona.

Vierailija
69/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille pitää ilmeisesti vääntää kunnolla rautalangasta, että älä tule häiritsemään vaan ole niin kuin et olisi kotona. 

Vierailija
70/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ei ymmärrä että mun täytyy etätyössäni tehdä TÖITÄ"

Jos miehellä on se käsitys etätöistä, että silloin pidetään työt etäällä.

Vierailija
71/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä nyt mitään sukupuolikysymystä pidä tehdä. Kirjoitin miehestä koska puolisoni on mies, mutta onhan se nyt päivänselvää että naisenkin tulisi huomioida toisen työt, eikä koko ajan käydä höpöttämässä jotain 😄

Jos menen aikaisin nukkumaan, ei miehellä ole mitään ongelmaa katsella leffoja kuulokkeilla. Ovikin saa olla kiinni. Ja pärjäisin aivan hyvin töitä tehdessäkin niin että ovi on kiinni ja mulla vastamelukuulokkeet, eli mies saisi kuunnella ihan äänillä ihan mitä vaan. Mutta täysin kummallista että tulee sitten huomatessaan höpöttämään että hei anteeks, häiritsikö äänet? Mä laitan kuulokkeet, kyllä sä saat oven avata, eikä sun tartte niitä vastamelukuulokkeita pitää 😄 Vaikka olen ihan fine sen suhteen, pääasia että pystyn keskittymään.

Enkä siltikään usko että tekee tuota tahallaan. Ei ole sen luonteinen. Ei vaan ilmeisesti ole sopeutunut etätyöhöni ollenkaan vielä. Sanoikin joskus

No nyt on aika opettaa, että olet paikalla, mutta et "paikalla". Sitä se etätyö on.

72/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana jouduin tekemään etätyötä kotona. Se oli kamalaa. En pysty keskittymään mihinkään työjuttuihin kotona. Mulle on työssä tärkeää se, että työtä mennään tekemään jonnekin jossa tehdään vain työjuttuja, ja kotona tehdään sitten vain kotijuttuja.

Vierailija
73/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä siltikään usko että tekee tuota tahallaan. Ei ole sen luonteinen. Ei vaan ilmeisesti ole sopeutunut etätyöhöni ollenkaan vielä. Sanoikin joskus

Näinhän se on, ei nämä ole sukupuolikysymyksiä. Minulla ex aloitti aina konfliktin, jos huomio ei kohditunut häneen. Ex oli siis opettaja eli kyllä työpaikalla oppitunnit, mutta muut työt kotona. Työrauhaa hän ei voinut minulle antaa, mutta taas itse vaati ehdotonta hiljaisuutta eli minun piti joko pitää viikonloppuisin lapset ulkona tai hyssytellä koko ajan. Viesti kuitenkin oli selvä, vähemmän tienaavana en mitään työrauhaa ansainnut. 

Kiinnostaisi kuitenkin muutama asia. Mikset voi mennä toimistolle ja kuinka usein näitä miehen vapaapäiviä on?

Vierailija
74/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tilanne olisi se, että toinen on ollut yön töissä ja

- Ahaa, mies ehkä siis haluaakin aloittajan lopettavan etätyöt ja siirtyvän toimistolle, jotta hän itse saa lomailla yksin kotona.''

Oletko ajatuksenlukijja vai mistä sait päähäsi tuollaisen ajatuksen? Etätöitä ei pidä tuoda kotiin mikäli se rajoittaa siellä asuvien ihmisten elämää. Toinen asia on se minkä joku jo mainitsikin. Samalla kun pidät teams palaveria, niin asiat tulevat myös talossa asuvien tietoon. Kaikilla ei ole niin isoa asuntoa, että voisi mennä talon toiseen päähän pitämään kokouksia. Kerrostalokaksiossa ei ole niin hyvät äänieristykset etteikö olohuoneeseen kuuluisi mitä makkarissa puhutaan.

Vierailija
75/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat etätöissä, mutta rouva voi alkaa kesken kaiken vaikka lukea lehdestä jotain juttua ääneen ja hermostuu, jos en siihen kommentoi ja lukee uusiksi, jos en kuunnellut. Ja nipottaa etten huomioi häntä. On siis hoitovapaalla vielä tovin.

Kuulostaa vähän, että AP:n mies on työtön tai tekee jotain omituiseen aikaan olevaa työtä. Jos teillä ei ole lapsia, niin kannattaisi patistaa hommiin itsekin niin tajuaa jotain normaalista elämästä.

Vierailija
76/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsien ihailija kirjoitti:

Korona-aikana jouduin tekemään etätyötä kotona. Se oli kamalaa. En pysty keskittymään mihinkään työjuttuihin kotona. Mulle on työssä tärkeää se, että työtä mennään tekemään jonnekin jossa tehdään vain työjuttuja, ja kotona tehdään sitten vain kotijuttuja.

Pervo pois täältä.

Vierailija
77/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myöskään yötyö ei ole elinehto. 

Jos ei kukaan tee yötyötä, miten esim. sairaanhoito, poliisit ja palokunta selviävät? Saako apua vain virka-aikana?

Vierailija
78/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota AP huomioon sekin, että jos miehesi joutuu kovasti rajoittamaan elämäänsä sinun etätyösi vuoksi, niin siitä voi tulla erimielisyyksiä ja lopulta ero. Onko se sen arvoista?  En tarkoita sinun tarkoituksellista häirintää kuten juttelemista.

Vierailija
79/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille pitää ilmeisesti vääntää kunnolla rautalangasta, että älä tule häiritsemään vaan ole niin kuin et olisi kotona. 

Ehkäpä niin käy kun mies lähtee kävelemään. Jos pitää elää niin ettei olisi olemassa on parempi luovuttaa ja lähteä.

Vierailija
80/154 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota AP huomioon sekin, että jos miehesi joutuu kovasti rajoittamaan elämäänsä sinun etätyösi vuoksi, niin siitä voi tulla erimielisyyksiä ja lopulta ero. Onko se sen arvoista?  En tarkoita sinun tarkoituksellista häirintää kuten juttelemista.

Ei, ei tämä nyt mikään eroasia sentään ole 😄 Ja kuten jo sanottu, ei hänen tarvitse rajoittaa elämäänsä. Kunhan antaa minun tehdä töitäni omassa nurkassani. Hän esimerkiksi ei koskaan ole vapailla kuluttanut aikaansa makkarissa, kunnes tein sinne itselleni etätyöpisteen. Nyt hän olisi siellä jatkuvasti, koska minäkin olen 😄 Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän