Miksi joku haluaa parisuhteen päättymisen jälkeen laastarisuhteen?
Varsinkin naisille tämä tuntuu olevan yleistä. Itsellä ei tulisi mieleenkään mikään laastarijuttu oikean ja vakavan parisuhteen katkeamisen jälkeen. Ainakin minä haluan silloin nimenomaan irtioton ja hengähdystauon sellaisista suhteista, että toista näkee säännöllisesti.
Kommentit (74)
Laastarin rooli on olla "dopamiini-detox" suhde kahden hyvän suhteen välissä. Vähän sama kuin on hyvä pitää hetkittäin paasto jostain mielihyvää tuottavasta asiasta, jotta tulevaisuudessa on herkempi tuntemaan mielihyvää. Evoluutiobiologisesti edullinen ominaisuus, koska kasvattaa jälkeläisten saamisen todennäköisyyttä hyvissä suhteissa, toki voi laastarisuhteeseen joutuneelle olla traumaattinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Laastaripanolla, jos vähän ihastuu, pääsee eroon entisestä kummituksesta. Niin se on. Sitten jotain aivan muuta 🙂
Kummitus: Vaikka asiat on sovittu, vaikka ite halus mennä, yrittää vielä v-lla🤔 nyt riitti, on lauantai, kylille miehiä bongaamaan😁
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sen laastarin käy läpi, halusi tai ei. Tajusi sitä itse, tai ei. Toiset hoksaa mistä on kyse nopeasti ja toiset jämähtää siihen pitkäksi aikaa.
No en todellakaan ole ikinä käynyt parisuhteen jälkeen yhtään laastarisuhdetta läpi. Kaikki sen jälkeiset jutut ovat olleet yhden illan juttuja, koska en edes halua mitään vakiläheisyyttä ilman oikeita tarkoitusperiä. Sitten kun olen taas oikeaan parisuhteeseen alkanut, niin olen ollut siihen valmis ilman ajattelua exästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Usenmiten miehet ne liitää suhteesta toiseen ja naiset on sinkkuja suhteen päätyttyä.
Huutonaurua 😄 Nimenomaan naiset pitää laastareita ja miehet taas vastaavassa tilanteessa f-buddyja, tai harrastavat irtosuhteita.
Mä pidän näitä kaikkia yhtenä ja samana asiana. Itse erosin ja nyt parikin tuollaista suhdetta. Ihan vaan koska välillä haluaa läheisyyttä ja jos siihen löytää sopivan kaverin joka samalla aaltopituudella ja kemiat kohtaa niin miksei?
No ei todellakaan ole sama asia varsinkaan moraalisesti, että pidät laastarisuhdetta, jolle esität vakaavaa parisuhdetta vs, että harrastat satunnaisia yhden illan juttuja tai on joku satunnainen fb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Usenmiten miehet ne liitää suhteesta toiseen ja naiset on sinkkuja suhteen päätyttyä.
Huutonaurua 😄 Nimenomaan naiset pitää laastareita ja miehet taas vastaavassa tilanteessa f-buddyja, tai harrastavat irtosuhteita.
Mä pidän näitä kaikkia yhtenä ja samana asiana. Itse erosin ja nyt parikin tuollaista suhdetta. Ihan vaan koska välillä haluaa läheisyyttä ja jos siihen löytää sopivan kaverin joka samalla aaltopituudella ja kemiat kohtaa niin miksei?
No ei todellakaan ole sama asia varsinkaan moraalisesti, että pidät laastarisuhdetta, jolle esität vakaavaa parisuhdetta vs, että harrastat satunnaisia yhden illan juttuja tai on joku satunnainen fb.
Ei kai tapailukumppanille tarvitse erikseen ilmoittaa, ettei olla parisuhteessa?
Itse en harrasta vakavia laastarisuhteita vaan laastariseksisuhteita. Ei niissä olla joka päivä yhdessä tai luvata ikuista rakkautta. Nyt on ollut jo 1,5 v "laastarisuhde" henkilöön, joka ei itse halua perinteistä yksiavioista suhdetta tai yhteenmuuttoa. Tietää, että olin suhteen alkuaikana kipeästi rakastunut johonkin toiseen ja siksi järjestely sopi minullekin. Olin itse liian rikki sitoutuneeseen suhteeseen. Hetkeen ei olla asiasta keskusteltu, mutta ei hän ole millään tavoin ilmaissut toiveiden muuttumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tapailukumppanille tarvitse erikseen ilmoittaa, ettei olla parisuhteessa?
No ei tapailukumppanille, mutta minä ymmärrän laastarisuhteen sellaisena, että siinä ollaan ns. sovitussa virallisessa parisuhteessa, mutta todellisuudessa se suhde on muodostunut toisen osapuolen tiimoilta lähinnä vain siksi, koska kaipaa henkistä laastaria edellisen suhteensa tiimoilta. Sitten suhde lopulta päättyykin tämän laastarisuhteen ylläpitäjän päätöksellä, ja yleensä alle vuodessa.
En etsinyt mutta sain sdllaisen:)
Se oli ihana suhde, kesti melkein vuoden. Avioliittoni oli ok mutta tunnekylmä, en saanut rakkautta enkä arvostusta. Laastarini oli nuorempi, ihana hellä mies. Hän sai minut uskomaan itseeni, älykkyyteeni, ulkonäkööni, naiseuteeni uudella tavalla. Olimme ystäviä ja rakastajia, intohimo oli upeaa!
Nykyisin hän on 2 aikuisen pojan isä ja onnellisesti naimisissa kuten minäkin:)
että pääse panemaan
muita tyhmiä kysymyksiä?
Mulle jokainen suhde on laastarisuhde, koska vakavasti en kelpuuttaisi ketään. Nainen on pelkkä astia.
Samaan aikaan miehet valittaa ettei Tinderissä ole riittävästi naisia? Mulla on yksi juttu meneillään enkä enää tämän jälkeen ota edes panoja, jos kariutuukin. Hain ja sain apua osaavalta terapeutilta. Useiden satasten jälkeen pyrin pysymään ns. kaidalla tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei tarvitse jos on itsekeskeinen m*lkku. Mutta hyvät tyypit varmistavat, että ollaan samalla aaltopituudella eikä kukaan tule satutetuksi. En käsitä, mikä syy voi olla toimimatta näin, paitsi halu kalastella seksisuhteeseen niitä jotka eivät aidosti sellaista halua. Kyllä seksisuhteita saa suoraselkäisestikin ja bonuksena säästyy turhalta draamalta.
On tärkeää näyttää exälle, että kelpaa jollekin. Miehillä on muutenkin usein alle viikon sisään laastarisuhde oli sitten eronnut tai leski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole sama asia varsinkaan moraalisesti, että pidät laastarisuhdetta, jolle esität vakaavaa parisuhdetta vs, että harrastat satunnaisia yhden illan juttuja tai
Mistä olet tällaisen kuvan saanut? Laastarisuhteet ovat yleensä melko kepeitä ja fyysiseen toimintaan painotettuja. Huijata voi kuvaamallasi tavalla kaikissa parisuhteissa.
Joku nyt alkoi saivarrella siitä mitä ylipäätään tarkoittaa laastariduhde. No mulle se ei tarkoita mitään "vakavaa ja virallista" parisuhdetta vaan nimenomaan tapailua, fwb-tyyppistä kevyttä touhua.
Ja oli homma mikä hyvänsä, laastari, fwb, tapailua tai kunnon parisuhde on sanomatta selvää että pitää olla osapuolille selvää mitä se tarkoittaa ja mitä ei
Jos mies on se joka avioliitossa jossa lapsia jätetään, laastarisuhde on se mihin hän 100% ensin hakeutuu.
Mies voi tehdä uuteen pikasuhteeseen lapsenkin, mutta hän on se, joka suhteesta lähtee paikaten sillä itsetuntoaan.
Naisten ei koskaan pidä mennä kimppaan ja tehdä lasta juuri eronneelle miehelle! Olkaa viisaampia.
Miehet ne näyttää useimmin olevan kykenemättömiä elämään yksin, ilmeisesti oma seura niin sietämätöntä. Naiset eron jälkeen analysoivat, mikä meni pieleen, ja koittavat toimia paremmin seuraavalla kerralla tai eivät halua kumppania enää ollenkaan.
Itse olen mies ja ollut kahden tällaisen laastarinaisen uhri. Elämäni kaksi ensimmäistä suhdetta oli laastarinaisten pelinappulana. Molemmat olivat suht vasta eronneet ja minut jätettyään tekivät lapsia seuraavassa suhteessa.
Vaikea muodostaa vakavaa parisuhdetta kun on sille toiselle pelkkä laastari, jota käytetään kunnes haava paranee tai löytyy parempi.