Miksi joku haluaa parisuhteen päättymisen jälkeen laastarisuhteen?
Varsinkin naisille tämä tuntuu olevan yleistä. Itsellä ei tulisi mieleenkään mikään laastarijuttu oikean ja vakavan parisuhteen katkeamisen jälkeen. Ainakin minä haluan silloin nimenomaan irtioton ja hengähdystauon sellaisista suhteista, että toista näkee säännöllisesti.
Kommentit (74)
Kyllä tuntuu olevan miehille yleisempää. Ei osata olla yksin. Exä muutti pois mun luota ja pian oli jo uusi nainen katseltuna. Helppoahan se oli tuossa kohtaa kun oli yksin eroa miettinyt vuoden ajan. Mulle kaikki tuli täytenä pommina ja olin aivan murskana. Ei käynyt mielessäkään, että olisi mitään uutta parisuhdetta siinä kohtaa aloittanut. Parin kuukauden päästä aloitin seksisuhteen kyllä, mutta lähes kahden vuoden jälkeen en tunne vieläkään olevani parisuhteeseen. Seksisuhde jatkuu edelleen ja sellaisena se tulee pysymäänkin. Jos joskus vielä haluan parisuhteen, niin sitten loppuu seksisuhde.
Ei osaa olla yksin? Jos puhutaan nimenomaan suhteesta. Ei osaa tai uskalla olla yksin, joten sukeltaa suoraan uuteen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Laastarisuhteella satuttaa lopuksi vain itseään. En suostuisi laastariksi.
Et sinä useinkaan tiedä olevasi laastari, joten ei siinä omaa suostumusta liiemmin kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä useinkaan tiedä olevasi laastari, joten ei siinä omaa suostumusta liiemmin kysellä.
Näin. Ei miehenikään laastarinainen uskonut olevansa pelkkä laastari, vaan suunnitteli samantien yhteenmuuttoa ja miehen vasektomian purkamista ym koska nainen itse halusi lapsia, jne.. Sai sitten melkoisen raivokohtauksen kun mies hänelle soitti, ettei enää halua tavata.
Nainen kyllä arvasi että palaamme yhteen ja melko epäkypsästi siihen reagoi.
Luulen että se on sellainen paniikkireaktio, joka johtuu hylkäämisen pelosta. Oon itse huomannut nettideittaillessa et jos jonkun kanssa ei hyvän alun jälkeen tuukaan mitään ni sitten kahta kauheammin sitä haluaa äkkiä jonkun toisen siihen tilalle. En silti harrasta laastarisuhteita enkä oo koskaan vielä edes seurustellut 😅
Varsin usein laastarisuhde analysoidaan laastarisuhteeksi vasta jälkikäteen. Kyllä niihin ihan tosissaan lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Ei miehenikään laastarinainen uskonut olevansa pelkkä laastari, vaan suunnitteli samantien yhteenmuuttoa ja miehen vasektomian purkamista ym koska nainen itse halusi lapsia, jne.. Sai sitten melkoisen raivokohtauksen kun mies hänelle soitti, ettei enää halua tavata.
Nainen kyllä arvasi että palaamme yhteen ja melko epäkypsästi siihen reagoi.
Minusta tuo nainen ei välttämättä ole se epäkypsä tuossa yhtälössä. Tottakai ihmisellä on oikeus tavoitella parisuhdetta ja on hienoa, että on sitoutumiskykyinen eikä leiki muilla ihmisillä.
Miehillä hyvin yleistä, naisilla harvemmin.
Laastarina ihmistä käyttävät ovat törkeitä hyväksikäyttäjiä. Nuorempana hyväuskoisena jouduin muutaman kerran laastariksi kunnes jonkin ajan päästä, onneksi melko nopeesti tajusin mihinkä tarkoitukseen seurani vain kelpasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa olla yksin? Jos puhutaan nimenomaan suhteesta. Ei osaa tai uskalla olla yksin, joten sukeltaa suoraan uuteen parisuhteeseen.
Ei se ole edes mikään normaali parisuhde vaan hyväksikäyttöön perustuva riippuvaisuus suhde kun ei pysy yksinään ensin käsittelemään ongelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Kukaan ei ala laastariksi jos tiedostaa sellainen olevansa. Kuten tiedetään, huijarit osaa olla hyvin uskottavia, fiksuja ja ovelia.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuntea huonon suhteen jälkeen siltä, ettei kelpaa kenellekään, koska itsetunto on lyöty lattiaan tai jopa läpi. Laastarisuhde auttaa tuntemaan jäälleen itsensä ihmisarvoiseksi.
Se itsensä arvottaminen on helpompaa, kun se huomion saa ulkopuolelta, vahva ihminen ei tarvitse ulkopuolista hyväksyntää
Todella kylmää sille joka "laastariksi joutuu" Eikö yhtään hävetä että mitä tekee sille toiselle joka saattaa luulla että tämä suhde olisi se oikea? Jutelkaa terapeutille tai vaikka omalle äidille ennemmin kuin että leikitte toisilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Laastarisuhde on ihan toimiva konsepti, kunhan tiedostaa, että kyseessä on laastarisuhde.
Sellaista kevyttä - ei vakavaa-- aikuisten ihmisten tapailua, läheisyyttä, seksiä, yhdessäoloa ilman kummempia "tavoitteita".
Siinä voi hetken ottaa rennosti ja huokaista ja tyhjentää aivojaan. Vähän kuin katselisi telkkarista jotain hömppää raskaan työviikon päätteeksi.
Kun aivot on tyhjennetty ja patterit ladattu, niin saattaa taas haluta katsella laadukasta dokumenttiakin...
Kukaan ei varmasti sano toiselle että "Älä luule liikoja sillä olet vain laastari minulle hetken aikaa"
Minusta tuollainen toisilla ihmisillä leikkiminen ja hyväksikäyttö iljettävää ja sellainen ihminen ansaitsisi jäädä yksin.
Monikohan mies on päätynyt väkivaltaan tai jopa henkirikokseen sen jälkeen kun on paljastunut että nainen on käyttänyt häntä vain laastarina?
Voisitteko hoitaa ne itsetunto-ongelmanne muulla tavoin kuin pelleilemällä toisten ihmisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laastarisuhde on ihan toimiva konsepti, kunhan tiedostaa, että kyseessä on laastarisuhde.
Sellaista kevyttä - ei vakavaa-- aikuisten ihmisten tapailua, läheisyyttä, seksiä, yhdessäoloa ilman kummempia "tavoitteita".
Siinä voi hetken ottaa rennosti ja huokaista ja tyhjentää aivojaan. Vähän kuin katselisi telkkarista jotain hömppää raskaan työviikon päätteeksi.
Kun aivot on tyhjennetty ja patterit ladattu, niin saattaa taas haluta katsella laadukasta dokumenttiakin...
Kukaan ei varmasti sano toiselle että "Älä luule liikoja sillä olet vain laastari minulle hetken aikaa"
Minusta tuollainen toisilla ihmisillä leikkiminen ja hyväksikäyttö iljettävää ja sellainen ihminen ansaitsisi jäädä yksin.
Näin äsken ilmoituksen, jossa mies halusi olla laastari.
Jos on paljon tunteita vielä erovaiheessa, se helpottaa oloa. Malttaa olla toisesta erossa, eikä sorru laittamaan viestiä tms. Kun aikaa on kulunut tarpeeksi, näistä maneereista pääsee yli.
Ero voi olla erittäin vaikea monesta syystä. On pakko erota, mutta mieli potkii vastaan. Näin voi olla, jos lähtee esim. väkivaltaisesta suhteesta tai jättää päihteidenkäyttäjän. Kaikki jää kesken, eikä eroa saa sovittua koskaan. Laastari auttaa siihen tyhjyyteen, paikkaa sitä.
Eräällä tuttavallani oli laastarisuhde. Kesti useamman vuoden, mutta päättyi siksi, koska tajusivat sen olevan laastarisuhde, ja laastarin tarve poistui. Olivat nuoria leskiä kumpikin. Aluksi olivat vertaistukiystäviä, joka sitten eteni parisuhteeksi.
Omassa tuttavapiirissä kyllä päinvastoin, miehet on alkaneet heti uuteen suhteeseen, naiset eivät. Moni on omasta halustaan sinkkuja vuosienkin jälkeen.
Kun me erottiin miehen kanssa, hän aloitti uuden suhteen alle kuukaudessa. Minä kävin joillain treffeillä usean kuukauden jälkeen, mutta tajusin että on liian aikaista.
Ja miehellä kyse oli siitä ettei halunnut olla yksin. Ja se tosiaan oli laastarisuhde. Suhde loppui heti kun niin pyysin, eli kun alettiin puhua mahdollisesta yhteenpaluusta.