Tanssiminen yöelämässä varattuna
Miten olette sopineet "pelisäännöt" hitaiden tanssimisesta varattuna vieraiden kanssa?
Jos käy nojailemassa parin hitaan verran, tuleeko siitä puheita tai huonoa omatuntoa? Vai normimeininkiä?
Kommentit (95)
Terveessä parisuhteessa ei kumpikaan, ei mies eikä nainen, loju ravinteleissa ilman puolisoaan, saatika tanssi muiden kanssa.
Tanssiotteessa tanssiminen on ok, halailuhinkkaus ei ole ok.
En voisi tanssia varattuna muiden kuin oman kumppanini kanssa. Sinkkunakin vain toisen sinkun, joka olisi niin tuttu, että varmasti tietäisin hänen olevan sinkku.
En nimittäin halua niitä tanssipartnerin puolison mustasukkaisuusvihoja niskaani.
Vierailija kirjoitti:
En voisi tanssia varattuna muiden kuin oman kumppanini kanssa. Sinkkunakin vain toisen sinkun, joka olisi niin tuttu, että varmasti tietäisin hänen olevan sinkku.
En nimittäin halua niitä tanssipartnerin puolison mustasukkaisuusvihoja niskaani.
Kukin toki tavallaan. Mutta varsin erikoisissa piireissä liikutte jos täytyy pelätä vapaaehtoisesti tanssiin lähteneen tanssipartnerinne kumppanin mustasukkaisuutta.
Tanssimisessa ei ole mitään pahaa. Keneltä se on pois, jos tanssii hitaita toisen kanssa? En voi ymmärtää tuollaista pikkusieluisuutta ollenkaan. Onneksi oma puoliso ei ole noin mustasukkainen.
Me emme tanssi vieraiden kanssa. Olemme hyväksyneet säännöt jotka yhdessä laadimme. Meillä ei ole tarvetta koskettaa sopimattomasti toisia ihmisiä. Emme myöskään käy missään minne ei toistakin ole kutsuttu. Työpaikan juhlissa kävimme kerran mutta kauhistelimme sitä menoa. Söimme ja otimme sivistyneesti yhdet lasilliset viiniä ja olimme soveliaan ajan vielä sen jälkeen ja sitten poistuimme. Yökerhoissa emme käy. Ne eivät ole meidän paikkojamme. Melu ja väkijuomista humaltuneet ihmiset ovat epämiellyttäviä. Emme nauttisi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin toki tavallaan. Mutta varsin erikoisissa piireissä liikutte jos täytyy pelätä vapaaehtoisesti tanssiin lähteneen tanssipartnerinne kumppanin mustasukkaisuutta.
No en voi sanoa liikkuvani sellaisissa piireissä. Mutta kerran olin tilanteessa, jossa nainen sai jonkun kohtauksen baarissa, kun huomasi miehensä tanssivan toisen naisen kanssa. Sattumoisin minulla oli saman värinen paita kuin sillä miehen tanssiparilla, joten nainen kävi myös minulle rähisemässä. Kaikki osapuolet ovat edelleen minulle täysin tuntemattomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Normimeininkiä. Ei haittaa.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en voi sanoa liikkuvani sellaisissa piireissä. Mutta kerran olin tilanteessa, jossa nainen sai jonkun kohtauksen baarissa, kun huomasi miehensä tanssivan toisen naisen kanssa. Sattumoisin minulla oli saman värinen paita kuin sillä miehen tanssiparilla, joten nainen kävi myös minulle rähisemässä. Kaikki osapuolet ovat edelleen minulle täysin tuntemattomia ihmisiä.
Varmaan ikävä kokemus mutta itse en näkisi tuota (mt-) yksittäistapausta millään tavalla hyvänä syynä ryhtyä rajoittamaan omaa elämäänsä.
Palstalla lienee USA:n nykymuodin mukainen uusherännyt konservatiivikristitty kommentoimassa keskusteluita. Sen verran suomalaiselle kulttuurille vierailta monet näistä vieraan kanssa paritanssia syntiseksi nimittelevistä kirjoituksista vaikuttavat. Saman käsialan vastauksia näkyy muissakin keskusteluissa
Jos vieraan kanssa tanssiminen tai miehellä naispuolisia ystäviä ei ole sinun juttusi niin se on ihan ok. Jokainen voi ja saa omaa elämäänsä rajoittaa. Mutta älä kuvittele että oma uskonnon värittämä käsityksesi oikeasta ja väärästä automaattisesti koskisi myös muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varattu pyörii yöelämässä tanssimassa hitaita?
Kannattais varmaan pysyä vapaana.
Moni käy tuulettumassa ja voisi olla töykeää kieltäytyä jos muuten on juttu luistanut.
Varmasti on myös törkeää kieltäytyä seksistä, jos muuten on juttu luistanut, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä varattuna haluaisin tanssia joidenkin random miesten kanssa?
Turvallinen tapa kokea vähän seikkailua ja jännitystäm kivassa tunnelmassa? Missä muualla pääsee noin lähelle vierasta luvan kanssa?
Kyllä minä varattuna parikymppisenä nojailin niitä hitaitakin, ja niin teki myös avopuolisoni. Se oli kummallekin ok. Nyt vanhana kalkkunana en oikein nää pointtia koko hitaiden tanssimisessa. Nopeita ja perus paritansseja tanssin kyllä mieluusti kenen kanssa tahansa, ja sen rajoittaminen olisikin jo perin kummallista.
Se, että käydään baareissa tai missä tahansa myös erikseen on toki aivan normaalia, oli ikä mikä tahansa.
No ei, ei lasta eikä paskaa.