Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako puolison puhelinta tutkia salaa?

Vierailija
01.02.2025 |

Miten on? Saako puhelinta tutkia salaa ja urkkia vaikkapa salasanan?

Kommentit (335)

Vierailija
81/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysytään niin kyllä naiset saa miesten puhelimia tutkia mutta miehet ei saa tutkia naisen puhelinta. Jos lakikirjaa luetaan niin molempien puhelimien tutkiminen on laitonta mutta ei naiset siittä välitä vaan tutkii joka tapauksessa miehen puhelimen

Kummallisia väitteitä heitellään ilmaan totuuksina. Itse olen ollut naimisissa yli 30 vuotta. Ei tulisi mieleenikään tutkia mieheni puhelinta. Hyvän liiton merkki ei ole se, että saa luvan tutkia toisen puhelimen, vaan se, ettei ole tarvetta tutkia toisen puhelinta.

Vierailija
82/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tutkin ja sain selville, että ex-miehellä oli suhde toiseen mieheen. En kadu yhtään, että kävin puhelimen viestit läpi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah hah haa! :D 

Siinäpä vitsiniekka. Jos en olisi tutkinut mieheni puhelinta, niin ei olisi selvinnyt 40k velkaantuminen mun selän takana, seksisuhteet ja täydellinen psyykkinen sairastuminen. 

Puoliso pääsi hoitoon, minä pelastamaan tilanteen ja perheen talouden. Ole hyvä ja soita poliisit ihan vapaasti! 

Tällaisissa tapauksissa puhelimen tutkimatta jättäminen on verrattavissa heitteille jättöön. Mutta laki, säännöt ja byrokratia on kuin autistinen kaupunginvirkailija.

Vierailija
84/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysytään niin kyllä naiset saa miesten puhelimia tutkia mutta miehet ei saa tutkia naisen puhelinta. Jos lakikirjaa luetaan niin molempien puhelimien tutkiminen on laitonta mutta ei naiset siittä välitä vaan tutkii joka tapauksessa miehen puhelimen

Kummallisia väitteitä heitellään ilmaan totuuksina. Itse olen ollut naimisissa yli 30 vuotta. Ei tulisi mieleenikään tutkia mieheni puhelinta. Hyvän liiton merkki ei ole se, että saa luvan tutkia toisen puhelimen, vaan se, ettei ole tarvetta tutkia toisen puhelinta.

No mulla tuli mieleen tutkia, kun tajustin ettei kaikki nyt ole kunnossa. Halusin konkreettisen todisteen epäilyyni, ja sen sain. En kadu tekoani yhtään. 

Vierailija
85/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tavannut yhtäkään ihmistä, joka olisi epäillyt pettämistä turhaan. Päin vastoin: monelle pettäminen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja toinen ryhmä on nämä epäilijät: kyllä ihmisen intuitio osuu oikeaan.

Aina jos tuntuu, että puoliso pettää, niin se todellakin pettää. Petetty ei vain itse halua uskoa tätä todeksi ja epäilee mieluummin omaa mielenterveyttään. Aina sama juttu, lopulta selviää ..

Vierailija
86/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa parisuhteessani nainen on väittänyt että ei tutki miehen puhelinta mutta jokainen näistä naisista on jäänyt kiinni puhelimeni tutkimisesta. Niin anteeksi nyt vain mutta en usko sekuntiakaan puheitasi että et mukamas tutkisi

Vierailija
87/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottakaa vaistoonne.

Aina kun mieheni on lähdössä jonnekin juhliin tai reissulle tunnen jotenkin jossain sisälläni mitä tapahtuu. Joskus on sellainen ei minkäänlainen fiilis, että ei ahdista. 

Joskus on kova ahdistus ja epäilen hirveästi. 

Ja arvatkaapa mitä?

En ole tästä miehelleni koskaan tietenkään sanonut, mutta aina kun hän on ollut naisen/naisten seurassa on tämä ahdistus ollut!  Vaikka en ole etukäteen tiennyt. 

En usko että mieheni on sanan varsinaisessa merkityksessä pettänyt, mutta on vahva tunne, että juttelee ja kattelee kyllä naisia. Testaa omaa viehätysvoimaansa jne. Valitettavasti uskon myös, että saattaisi pettääkin sopivan paikan tullen tietyssä humalassa. 

Aika paljon on pielessä tuossa "En usko että mieheni on sanan varsinaisessa merkityksessä pettä

Vaikea kuvitella että yksikään mies jaksaisi keskustella epäkiinnostavan naisen kanssa. Siis täysin platonisesti jossain baarissa tai juhlissa. Miehet yleensä on miesten seurassa, mutta nämä pettävät viihtyy keskustelemassa naisten kanssa. On ihan tarpeeksi omaa kokemusta. Yksikään mies ei ole kanssani jutellut mitään juhlissa ilman että olisi jotain kiinnostusta ollut jos homoja ei lasketa. Yleensä lähestyvät humalassa.

Vierailija
88/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Tosin meillä on sovittu, että näin voi tehdä. 

Olet varmasti sanonut ystävillesi, etteivät nämä lähetä sinulle luottamuksellisia viestejä, koska puolisosi saattaa tutkia puhelinta?

Eikö se ole selvä asia ilman sanomista? Siis esimerkiksi että puoliso lukee viestin jos itse on esim. peseytymässä ja vaikka kirjoittaa sanelusta vastauksen. 

Vierailija
89/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mutta oman puolison voi vapaaehtoisesti antaa käyttää puhelintaan.

Vierailija
90/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Vierailija
91/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä tavannut yhtäkään ihmistä, joka olisi epäillyt pettämistä turhaan. Päin vastoin: monelle pettäminen tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja toinen ryhmä on nämä epäilijät: kyllä ihmisen intuitio osuu oikeaan.

Aina jos tuntuu, että puoliso pettää, niin se todellakin pettää. Petetty ei vain itse halua uskoa tätä todeksi ja epäilee mieluummin omaa mielenterveyttään. Aina sama juttu, lopulta selviää ..

Minä taas tiedän monta naista, jotka ovat turhaan epäilleet puolisoaan, muunmuassa itseni. Nyk mieheni silloinen poikkis näytti sitten yöllä saapuneet viestit itse, kun niistä kysyin. Olivat siskoltaan, joka teki iltavuoroa. Voin sanoa, että hävetti

Vierailija
92/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti sanonut ystävillesi, etteivät nämä lähetä sinulle luottamuksellisia viestejä, koska puolisosi saattaa tutkia puhelinta?

Olen kyllä sanonut, tietysti. 

Vierailija
93/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä edes pitäisi tutkia salaa? Mikä voisi olla syy? Äkkiseltään keksin vain jonkin actionelokuvatilanteen, jossa kotiin tunkeutunut kiristäjä on ensin kolkannut miehen tajuttomaksi, mutta käykin ilmi että miehen puhelimesta tarvitaan joku tieto jonka kiristäjä pakottaa vaimon etsimään. 

Vierailija
94/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sanonut, tietysti. 

Mutta jatkan vielä tähän, että aika monella on esim viestien esikatselu päällä, jolloin kuka tahansa voi päästä niitä lukemaan puhelinta avaamattakin. Puoliso saattaa myös istua vaikkapa sohvalla vieressäni, kun avaan viestin. Aika harvassa tilanteessa voi luottaa siihen, että viestiä ei kukaan ulkopuolinen näkisi. 

Vierailija
95/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäsalaisuuden loukkaamisesta on rangaistuksena sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. On syytä huomata, että rangaistavuuteen ei vaikuta se, ovatko osapuolet parisuhteessa keskenään vai eivät.

Vierailija
96/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa parisuhteessani nainen on väittänyt että ei tutki miehen puhelinta mutta jokainen näistä naisista on jäänyt kiinni puhelimeni tutkimisesta. Niin anteeksi nyt vain mutta en usko sekuntiakaan puheitasi että et mukamas tutkisi

Puolisollani on vain työpuhelin. En tiedä sen koodia, enkä ole kysynyt. Ei kuulu minulle. 

Vierailija
97/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Miksi pitäisikään? 

Vierailija
98/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut mitään tarvetta tutkia mieheni puhelinta, vaikka hän usein jättää puhelimen kotiin. Tiedän puhelimen pinninkin. 

Luulen että mieheni ei saisi puhelintani auki.

Vierailija
99/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tulisi mieleenkään tutkia puolisoni puhelinta. Tiedän, että hän ajattelee samoin. Olemme rehellisiä toisillemme joten ei siitä puhelimen tutkimisesta mitään hyötyisi.

Vierailija
100/335 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hyvän liiton merkki on se että molemmat uskaltaa sanoa mitä haluaa, ja ovat siten tyytyväisiä yhdessä sovittuihin asioihin. Kun nämä asiat toimii, kyseessä on hyvä parisuhde ja liitto. Vaikka kännykät olisi yhteiskäytössä.

Kukaan ei voi määritellä että "mun suhteeni on hyvä, teidän suhde huono". Ja sehän on ihan turhaakin, koska ei esimerkiksi sun tarvitse elää kenenkään toisen suhteessa.