Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omat elämät parisuhteessa

Vierailija
01.02.2025 |

Voisitko seurustella jonkun kanssa siten että molemmilla olisi oma elämä ja asunto eikä aikomuksena olisi muuttaa yhteen tai jakaa kaikkea, vaan nauttia vain toisen seurasta sovitusti ja kyläillä toisen luona sovitusti? 

Ei olisi paineita sovittaa yhteen omia lapsia tai vanhempia kumppanin kanssa, sillä he eivät varsinaisesti kuuluisi toistensa elämään. Molemmilla olisi siis oma erillinen elämänsä suhteen ulkopuolella.

Silti voisitte reissata yhdessä, harrastaa, kyläillä, viettää aikaa toistemme kanssa, eikä ttarvetta millekään salailulle tai piilottelulle olisi, mutta selkeät rajat ja yksityisyys säilyisivät.

Miten on, nappaisiko? Vai olisiko tämä ns deal breaker?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seurustelen, se tulee olemaan noin. Avoliittoa ei enää ikinä. Omat kodit, omat rahat. Olen just eronnut enkä halua mitään taloydellista riippuvuutta enää.

N48

Vierailija
2/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon että olen ollut sinkkuna pitkään, sillä kukaan mies ei ole suostunut tähän. Ensimmäiset 2 kk menee ok, mutta sitten pitää alkaa suunnittelemasn yhteenmuuttoa, joten olen vetäytynyt suhteesta. 

ikää on jo yli 40 -vuotta, eivätkä omat lapset ole enää pieniä. Pikkulapsiarkea en missään nimessä haluaisi enää kokea.

Näillä vaatimuksilla olen siis ollut sinkkuna pitkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakastuu, haluaa muuttaa yhteen jaolla toisen kanssa koko ajan.

Vierailija
4/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet häviää tuossa kuviossa aina, joten naisena varmaan vaikea löytää kumppania joka suostuisi tuohon.

Vierailija
5/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet häviää tuossa kuviossa aina, joten naisena varmaan vaikea löytää kumppania joka suostuisi tuohon.

Mitenniin häviää?! 

Mitä siinä on miehen siis tarkoitus voittaa? 

Vierailija
6/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisessa suhteessa ja hyvin on toiminut toistaiseksi. 

Vierailija
7/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka ne miehet hävisi jos muutettiin yhteen, sitten avioliiton saati lasten myötä ja nyt tämäkin on jo suhdemuoto missä mies häviää aina. Kai niiden miesten on sitten parempi elää ilman parisuhteita. Ei kun ainiin, ei sekään nyt oikein tunnu toimivan.

Vierailija
8/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 5 vuotta on meillä toiminut kyseinen järjestely ja näillä mennään myös jatkossakin. Sovittiin jo aika suhteen alussa ettei muuteta yhteen. Molemmilla ennestään pitkät liitot takana päin. Ihanaa saada joskus nukkua ihan yksin isossa omassa sängyssä ja katsella telkkarista ihan mitä hömppä pömppä leffaa tykkää. Yhdessä vietetty aika tuntuu ihan erilaiselta kun silloin jos asuttaisiin yhdessä 24/7.

Vierailija
9/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen aina asunut yksin ja lopen kyllästynyt tähän, haluaisin kyllä muuttaa yhteen. Ihan on omaa rahaa, joten miehen rajojen perässä en ole. Tilastotodennäköisyykdillä olisin varakkaampi kuin mies. 

Vierailija
10/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Haluan sitoutumisen, yhteisen kodin ja naimisiin  jollain aikavälillä. 

N36

Vierailija
11/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi, vaikuttaa vaikealta.

Vierailija
12/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret (alle 35) eivät varmaan suostu useinkaan tuohon mutta yli 35 - vuotiaissa luulisi löytyvän tuon mallin kannattajia?

Vierailija
13/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat kotitalouskoneen ja ruuanlaittajan, ilmaisen piian itsellesi, ettet kokisi "häviäväsi"?

Vierailija
14/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen toiminut kaikissa suhteissa, joita minulla on ollut. Ikää 40+ ja koskaan en ole asunut miehen kanssa, eikä kyllä kiinnosta jatkossakaan saman katon alla asua. Jossakin vaiheessa miehille yleensä on tullut tarve edetä ns. normaalin kaavan mukaan tai monet ovat ruvenneet mustasukkaiseksi ja epäilleet mun pyörittävän muitakin miehiä, kun haluan elää omaakin elämää, niin ei sitten ole toiminut enää pitempään ne suhteet, kun kävi liian raskaaksi olla epäiltynä jatkuvasti. Kai sitä pitäis sitten olla miehen valvovan silmän alla 24/7, että suhde vois toimia. Mutta tuo aloittajan kuvailema malli olis just paras mulle.

Vierailija
15/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehillä saa olla omaa elämää parisuhteessa!!! Miehen pitää elää naisen palvelua varten jos haluaa parisuhteen. Naisilla tosin pitää olla omaakin elämää parisuhteen ulkopuolella että saa riittävästi huomiota muilta varsinkin muilta miehiltä mutta miehellä ei saa olla elämää parisuhteen ulkopuolella kun naiselle tulee siittå riittämättömyyden tunne jos joutuu kilpailemaan muiden kanssa miehen huomiosta, miehen palvelusta ja miehen rahoista

Vierailija
16/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi erillään askminen, mutta koko muun elämän erillään pitäminen ei. Etsin kuitenkin elämänkumppania ja naimisiinkin haluaisin mennä, jos oikea ihminen sattuu kohdalle.

Vierailija
17/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ja eronnut hiljattain, nyt on ns. tapailusuhde menossa n  4kk, päivittäin viestejä ja tapaamisia kerran viikkoon. Mutta tunnen, että tämä ei minulle riitä, haluan enemmän, joten ..

Vierailija
18/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin häviää?! 

Mitä siinä on miehen siis tarkoitus voittaa? 

Varmaan vakipimperon ja ilmaisen siivoojan.

Vierailija
19/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo tuollainen shde. Emme myöskään näe, emmekä puhu. Menee loistavasti!

Vierailija
20/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen suhde 10vuotta. Luulin että rakastin ja kaikki oli niinkuin piti. Sitten mies alkoikin puhua yhteenmuutosta ja kauhistuin. Tajusin, että en halua sitoutua, koska en todella rakasta. Suhde oli mukavuutta ja helppoutta, mutta ei aitoa. Kun ymmärsin tämän, jätin hänet heti.