Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaaja pilannut Tiina Lymin kuvat Hesarissa

Vierailija
01.02.2025 |

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010947618.html

Katsoin, että yhtäkkiä ikääntynyt 20 vuotta. Instakuvissa kuitenkin raikas ja ikäisekseen tosi hyvin säilynyt.

Kommentit (276)

Vierailija
181/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni maku hänestä kun oli mtv3 haastattelussa, niin tylyn, ilkeän ja ylimielisen kuvan itsestään antoi.

Lymi on tyypillinen vihervassu, kuten niin moni muukin näyttelijä ja kulttuurialan ihminen.

Vierailija
182/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni maku hänestä kun oli mtv3 haastattelussa, niin tylyn, ilkeän ja ylimielisen kuvan itsestään antoi.

Niin. Naisen kuuluu hymyillä ja olla myötämielinen miellyttäjä. Muuten on tympeä akka. Jostain syystä tämä ei koske miehiä.

Lymi on samanlainen katkera keski-ikäinen vassu kuin Kaarina Hazard, Saara Särmä ja Raisa Omaheimo, mutta edustavammalla ulkokuorella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää Kuukausiliitteen kuvissa aivan ikäiseltään. Instan kuvissa käytetty photoshopia.

Kuukausiliitteen kuvissa on käytetty myös eräänlaista filtteriä, eli ekstrakontrastia. Eli samalla tavalla kuvien manipulointia ja mielikuvan luomista kuin instassa. Kauniit kuvat antaisivat bimbovaikutelman, mutta raffimmilla kontrastikuvilla luodaan mielikuva vakavastiotettavasta auteurista. Ei siinä ole sen kummempaa steitmenttiä ja voimaantumista taustalla.

Vierailija
184/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Naisen kuuluu hymyillä ja olla myötämielinen miellyttäjä. Muuten on tympeä akka. Jostain syystä tämä ei koske miehiä.

Tyly, ilkeä ja ylimielinen ihminen myös  ihan hyvin hymyillä, se ei ole kriteeri. Hymy voi olla pilkallinen, ylimielinen, halveksiva, jne. Se, hymyileekö vai ei, ei kerro mitään, jos ei ole nähnyt tise tilannetta.

Vierailija
185/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää Kuukausiliitteen kuvissa aivan ikäiseltään. Instan kuvissa käytetty photoshopia.

Kuukausiliitteen kuvissa on käytetty myös eräänlaista filtteriä, eli ekstrakontrastia. Eli samalla tavalla kuvien manipulointia ja mielikuvan luomista kuin instassa. Kauniit kuvat antaisivat bimbovaikutelman, mutta raffimmilla kontrastikuvilla luodaan mielikuva vakavastiotettavasta auteurista. Ei siinä ole sen kummempaa steitmenttiä ja voimaantumista taustalla.

Miten ihmeessä sana voimaantuminen liittyy nyt tähän

Vierailija
186/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näillä kuvilla nyt anneta patriarkaatille turpaan, kun Lymi ei ole kuvissa perinteisellä tavalla edustava, vaan jopa ikäistään vanhemman näköinen? Sievä nainen edustavassa kuvassa olisi patriarkaatille ja fasistisille kauneusihanteille alistumista. Olisi kauhistus, jos kuva olisi imarteleva ja kohde jopa nuoremman näköinen! Mitä enemmän muistuttaa suohirviötä, sitä feministisempää ja voimaannuttavampaa.

Vierailija
187/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin haastateltavaksi lehteen, en todellakaan haluaisi näitä journalistista kuvaa itsestäni.

Järkytin aikanaan kun Hannu Hautalasta oli juttu lehdessä jossa hänestä oli otettu aivan kamalia kuvia. Lopetin lehden tilauksen mm. tästä syystä.

Vierailija
188/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näillä kuvilla nyt anneta patriarkaatille turpaan, kun Lymi ei ole kuvissa perinteisellä tavalla edustava, vaan jopa ikäistään vanhemman näköinen? Sievä nainen edustavassa kuvassa olisi patriarkaatille ja fasistisille kauneusiha

Tässä viestissä ei ole oikein kontenssia, kuna panet vain jotain erikoissanoja peräkkäin, Patriarkkaalinen ja fasistinen kauneusihanne?.

Feministien ihannenaisesta Marinista otettiin kuvia, joissa ihailtiin hänen kauneuttaan. Marinin kuvat olisvat siis mielestäsi naisen alilstamista?

Vierailija
189/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudan neitsytsedät liittyivät keskusteluun. Ilmeisesti manosfäärin puolella loppunut tarjoilu tänään aikaisin 💁🏼

Vierailija
190/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Feministien ihannenaisesta Marinista otettiin kuvia, joissa ihailtiin hänen kauneuttaan. Marinin kuvat olisvat siis mielestäsi naisen alilstamista?"

Marinista ja Lymistä julkaistaan sellaisia kuvia, joita he tarvitsevat julkisuuskuvansa pönkittämiseen. Lymiähän nyt kehutaan siitä, kuinka rehellisiä ja rohkeita nämä kuvat ovat. Marin ei olisi päässyt ilman ulkonäköään mihinkään.

Sille on syynsä, miksi Halla-ahosta, Purrasta ja muista vihervassujen vihollisista julkaistaan lähinnä epäedustavia kuvia, kuten Halla-ahon punakkuutta ja Purran ilmeitä korostavat kuvat. Marinista nätit kuvat, demonikuvat Purrasta. Lymin kuvat ovat kuitenkin hänen itsensä hyväksymät, vaikka ne eivät ole kaikkien mielestä imartelevia.

Vierailija
191/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Feministien ihannenaisesta Marinista otettiin kuvia, joissa ihailtiin hänen kauneuttaan. Marinin kuvat olisvat siis mielestäsi naisen alilstamista?"

Marinista ja Lymistä julkaistaan sellaisia kuvia, joita he tarvitsevat julkisuuskuvansa pönkittämiseen. Lymiähän nyt kehutaan siitä, kuinka rehellisiä ja rohkeita nämä kuvat ovat. Marin ei olisi päässyt ilman ulkonäköään mihinkään.

Sille on syynsä, miksi Halla-ahosta, Purrasta ja muista vihervassujen vihollisista julkaistaan lähinnä epäedustavia kuvia, kuten Halla-ahon punakkuutta ja Purran ilmeitä korostavat kuvat. Marinista nätit kuvat, demonikuvat Purrasta. Lymin kuvat ovat kuitenkin hänen itsensä hyväksymät, vaikka ne eivät ole kaikkien mielestä imartelevia.

Voihan se näinkin olla. Tosin Purrasta olen nähnyt pahempia versioita ulkomaisilla sivustoilla, suomalaismediaan on valikoitu niitä edustavampia otoksia. Eli taitaa Suomen mediaa yhtälailla valita Purankin kuvat.

Vierailija
192/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudan neitsytsedät liittyivät keskusteluun. Ilmeisesti manosfäärin puolella loppunut tarjoilu tänään aikaisin 💁🏼

Ai tämä palstako on tarkoitettu vain palstan naisoletetuille?

Vierailija
193/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä halusi näyttää tuolta? Vai oletteko sitä mieltä, että näyttelijä, tuottaja ja ohjaaja ei tiedä, mitä kuvauksen aikana tapahtuu? 

Haluaa olla ruman ja vanhan näköinen. On uskottavampi. 

No ei kyllä minun silmääni ole ruman näköinen. Siitä samaa mieltä, että tuskin on tavoiteltu kosmetiikkamainoksen beibe-lookkia, vaan ennemminkin taiteilijamuotokuvaa. 

Keskustelusta näkee, miten nykyihminen on tottunut näkemään siloteltuja kuvia - varsinkin naisista. Kukaan ei kirjoittaisi David Lynchin kuvista tällä tavalla. 

Ikäisensä näköinen. Karismaa ihan eri lailla kuin nuorena. Lymi on tainnut kehittyä kuin hyvä viini. Hyvä vaan että naisen ikääntymistä näytetään rehellisesti,samastuttavasti. Vastapainona näille ikinuorille lääkäriLaukoille.

Vierailija
194/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä halusi näyttää tuolta? Vai oletteko sitä mieltä, että näyttelijä, tuottaja ja ohjaaja ei tiedä, mitä kuvauksen aikana tapahtuu? 

Haluaa olla ruman ja vanhan näköinen. On uskottavampi. 

No ei kyllä minun silmääni ole ruman näköinen. Siitä samaa mieltä, että tuskin on tavoiteltu kosmetiikkamainoksen beibe-lookkia, vaan ennemminkin taiteilijamuotokuvaa. 

Keskustelusta näkee, miten nykyihminen on tottunut näkemään siloteltuja kuvia - varsinkin naisista. Kukaan ei kirjoittaisi David Lynchin kuvista tällä tavalla. 

Ikäisensä näköinen. Karismaa ihan eri lailla kuin nuorena. Lymi on tainnut kehittyä kuin hyvä viini. Hyvä vaan että naisen ikääntymistä näytetään rehellisesti,samastuttavasti. Vastapainona näille ikinuorille lääkäriLaukoille.

Pysryr samaistumaan Lymiin, kun ikääntyy? Kaikkihan täällä vanhenee .Itse en sitä karismaa näe, mutta joku voi nähdä, mikäs siinä. 

Vierailija
195/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun työni puitteissa välillä antamaan haastatteluja ja minulle on käynyt juuri näin, että en ole saanut nähdä haastattelun yhteydessä otettua kuvaa vaikka olen aina pyytänyt. Vuosien varrella olen kuullut kaikenlaisia selityksiä. Sitten kun artikkeli julkaistaan saa hävetä silmät päästä kuvaa. Olen monesti pyytänyt että eikö minua voida meikata ennen kuvausta, itse en sitä osaa.

Olen myös pyytänyt että kuvat ottaisi ammattilainen joka osaa henkilökuvausta. Lehdellä ei kuulema ole varaa.

Vierailija
196/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun työni puitteissa välillä antamaan haastatteluja ja minulle on käynyt juuri näin, että en ole saanut nähdä haastattelun yhteydessä otettua kuvaa vaikka olen aina pyytänyt. Vuosien varrella olen kuullut kaikenlaisia selityksiä. Sitten kun artikkeli julkaistaan saa hävetä silmät päästä kuvaa. Olen monesti pyytänyt että eikö minua voida meikata ennen kuvausta, itse en sitä osaa.

Olen myös pyytänyt että kuvat ottaisi ammattilainen joka osaa henkilökuvausta. Lehdellä ei kuulema ole varaa.

Lymi on sellaisessa asemassa ja arvossa Suomessa tällä hetkellä, että saa kyllä pyytäessään kuvat nähtäväkseen. Todennäköisesti on sanellut ehdot, millaisen kuvan hyväksyy.. Sai juuri jonkun elokuvapalkinnon siitä myrskyluodosta, että sitä kumartaa kaikki.

Vierailija
197/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselin eilen True Detective-sarjan neljättä kautta, jossa Jodi Foster. Ihan oli ikäisensä näköinen, oli kiva nähdä ettei ollut muovia truutannut naamaansa.

Itse olen 53, enkä meikkaa enkä värjää tukkaani, kuten nuorena. Minusta vanheneminen on mielenkiintoinen prosessi, haluan nähdä peilistä juureni ja miksi olen muokkaantunut ja muokkaannun, ennen lopullista lahoamista. Minusta ulkonäkö muuttuu "coolimmaksi" vanhetessa, näkyy miten elämä on raadellut, silmille hypitään vähempi, eikä muehet enää häiriköi iljettävästi. Pitää olla tyytyväinen vanhenemisen vähistä hyvistä puolista. 

Vierailija
198/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Juurilla en tarkoittanut hiusten juuria, vaan geneettisiä juuria. 😁

Mussa virtaa selvästi jotain siperialaista perimää esim. Paljon muutakin varmaan, kun iho on niin kalpea mutta punertavaan taipuvainen. Tukka melkein pikimusta, harmaantuu sivuilta, silmät aivan vaaleat siniharmaat, mongolipoimulla, arktiselta näytän. 

197

Vierailija
199/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/CLjRzxjBHf1/?igsh=ZTJ3ZjFud3FyeWxv 

Tosi käsitelty kuva joo 😂

Kuvaa on ainakin vinjetoitu eli jotenkinhan tuota kuvaa on käsitelty. En itse ole koskaan käyttänyt Instaa, joten en sen filttereistä osaa sanoa.

Partaa ei ole kuitenkaan poistettu.

Vierailija
200/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos antaisit itsellesi luvan olla itsesi, oman alasi asiantuntijan näköinen? Media haluaa kuulla sinua, ei valokuvamallia. 

Eri lehdet ja tv ovat kuvanneet minua työni takia parisenkymmentä kertaa, ei siksi, että näyttäisin kauneusihanteiden mukaiselta, vaan siksi, että heitä kiinnostaa juuri se, mitä minä teen (kuten heitä kiinnostaa moni moni muukin asia). Aluksi ei ollut helppoa hyväksyä omia kasvonpiirteitäni julkisuudessa, mutta olen alkanut ajatella, että maailma tarvitsee rehellisiä kuvia oikeista ihmisistä, ei filtteröityjä, siloteltuja ja kavennettuja kuvia ulkonäön ammattilaisista. Erityisesti nuoret ovat mielessäni, heidän kasvunsa kuvamuokatussa digiympäristössä ei varmasti ole helppoa. 

N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi