Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaaja pilannut Tiina Lymin kuvat Hesarissa

Vierailija
01.02.2025 |

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010947618.html

Katsoin, että yhtäkkiä ikääntynyt 20 vuotta. Instakuvissa kuitenkin raikas ja ikäisekseen tosi hyvin säilynyt.

Kommentit (276)

Vierailija
201/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun työni puitteissa välillä antamaan haastatteluja ja minulle on käynyt juuri näin, että en ole saanut nähdä haastattelun yhteydessä otettua kuvaa vaikka olen aina pyytänyt. Vuosien varrella olen kuullut kaikenlaisia selityksiä. Sitten kun artikkeli julkaistaan saa hävetä silmät päästä kuvaa. Olen monesti pyytänyt että eikö minua voida meikata ennen kuvausta, itse en sitä osaa.

Olen myös pyytänyt että kuvat ottaisi ammattilainen joka osaa henkilökuvausta. Lehdellä ei kuulema ole varaa.

Mitä, jos antaisit itsellesi luvan olla itsesi, oman alasi asiantuntijan näköinen? Media haluaa kuulla sinua, ei valokuvamallia. 

Eri lehdet ja tv ovat kuvanneet minua työni takia parisenkymmentä kertaa, ei siksi, että näyttäisin kauneusihanteiden mukaiselta, vaan siksi, että heitä kiinnostaa juuri se, mitä minä teen (kuten heitä kiinnostaa moni

Media haluaa kauniita naisia, Marin oli medialle lottovoitto, eivätkä vieläkään halua luovuttaa, vaan hän on jatkuvasti otsikoissa, vaikka mitään uutisoitavaa ei olisikaan. Marinia ei kuvattu koskaan vakavasti otettavana pääministerinä, vaan häntä myytiin ulkonäöllä. Miksiköhän näin?.Olisihan hänestäkin voitu muokata kuviin vakavailmeinen ja kansalaisita huolestunut pääministeri, mutta näin ei tehty, vaan kuvattiin festareita, bileitä, poikakavereita, jauhojengiä, jne. Mikä oli median viesti siis?

Vierailija
202/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun työni puitteissa välillä antamaan haastatteluja ja minulle on käynyt juuri näin, että en ole saanut nähdä haastattelun yhteydessä otettua kuvaa vaikka olen aina pyytänyt. Vuosien varrella olen kuullut kaikenlaisia selityksiä. Sitten kun artikkeli julkaistaan saa hävetä silmät päästä kuvaa. Olen monesti pyytänyt että eikö minua voida meikata ennen kuvausta, itse en sitä osaa.

Olen myös pyytänyt että kuvat ottaisi ammattilainen joka osaa henkilökuvausta. Lehdellä ei kuulema ole varaa.

Mitä, jos antaisit itsellesi luvan olla itsesi, oman alasi asiantuntijan näköinen? Media haluaa kuulla sinua, ei valokuvamallia. 

Eri lehdet ja tv ovat kuvanneet minua työni takia parisenkymmentä kertaa, ei siksi, että näyttäisin kauneusihanteiden mukaiselta, vaan siksi, että heitä kiinnostaa juuri se, mitä minä teen (kuten heitä kiinnostaa moni

On inhimillistä haluta näyttää hyvältä versiolta itsestään etenkin julkisuuteen päätyvissä kuvissa ja videoissa. Ei sen tarvitse tarkoittaa Tallinnan klinikalla käyntiä, vaan ihan sitä, että on kevyt ehostus, kehotyypille sopivat vaatteet ja että kuvakulma ja valaistus on huomioitu. Ihan kuten vaikka A-studiossa tai vastaavassa. Monelle toki tulee yllätyksenä, miltä oikeasti näyttää ja kuulostaa videolla ja kuvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri lehdet ja tv ovat kuvanneet minua työni takia parisenkymmentä kertaa, ei siksi, että näyttäisin kauneusihanteiden mukaiselta, vaan siksi, että heitä kiinnostaa juur

Mitähän oikein höpiset? Marinista on vaikka kuinka paljon vakavia kuvia. 

Vierailija
204/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Media haluaa kauniita naisia, Marin oli medialle lottovoitto, eivätkä vieläkään halua luovuttaa, vaan hän on jatkuvasti otsikoissa, vaikka mitään uutisoitavaa ei olisikaan. Marinia ei kuvattu koskaan vakavasti otettavana pääministerinä, vaan häntä myytiin ulkonäöllä. Miksiköhän näin?.Olisihan hänestäkin voitu muokata kuviin vakavailmeinen ja kansalaisita huolestunut pääministeri, mutta näin ei tehty, vaan kuvattiin festareita, bileitä, poikakavereita, jauhojengiä, jne. Mikä oli median viesti siis?"

Kuka voi rehellisesti sanoa, että Marinin nousukiito perustui substanssiosaamiseen. Tai mikä hänen ydinviestinsä on. Hän oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, oli edustavan näköinen, oikean ikäinen ja oikeaa sukupuolta. Marin ei pärjännyt haastatteluissa ennalta opetellun käsikirjoituksen ulkopuolella ja yksityiselämän kuohunta valui julkisen roolin puolelle. Vai muistaako joku muu pääministerin, jonka julkisuusden paine pakotti huumeseulaan.

Vierailija
205/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se ulkonäön ruotimista, jos pohtii, että olisiko samassa tilanteessa samoilla välineillä saanut edustavammankin otoksen.

Ajatteletko, että lehtikuvaus on sama kuin CV-kuvaus? Kuvat on artikkelin osa. Artikkelissa on huolestunut ja olonsa hieman epämukavaksi haastattelussa kokeva ihminen.

Vierailija
206/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Media haluaa kauniita naisia, Marin oli medialle lottovoitto, eivätkä vieläkään halua luovuttaa, vaan hän on jatkuvasti otsikoissa, vaikka mitään uutisoitavaa ei olisikaan. Marinia ei kuvattu koskaan vakavasti otettavana pääministerinä, vaan häntä myytiin ulkonäöllä. Miksiköhän näin?.Olisihan hänestäkin voitu muokata kuviin vakavailmeinen ja kansalaisita huolestunut pääministeri, mutta näin ei tehty, vaan kuvattiin festareita, bileitä, poikakavereita, jauhojengiä, jne. Mikä oli median viesti siis?"

Kuka voi rehellisesti sanoa, että Marinin nousukiito perustui substanssiosaamiseen. Tai mikä hänen ydinviestinsä on. Hän oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, oli edustavan näköinen, oikean ikäinen ja oikeaa sukupuolta. Marin ei pärjännyt haastatteluissa ennalta opetellun käsikirjoituksen ulkopuolella ja yksityiselämän kuohunta valui julkisen roolin puolelle. Vai muistaako joku muu pääministerin, jonka julkisuusden paine pakott

Mitä oikein horiset? Marin päinvastoin pärjäsi hyvin haastatteluissa. Ne olivat hänen vahvuutensa. Hän oli varma ja sanavalmis esiintyjä. Petteri Orpon vastakohta.

Jos katsotaan, minkä näköiset ihmiset tässä maassa käyttää valtaa, keski-ikäiset miehet on yliedustettuina. Heistä tuskin sanot, että heidät on auttanut asemiinsa ikä ja sukupuoli, vaikka näin todellisuudessa onkin. 

Vierailija
207/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä lähetän Tiinalle kannattelua.

Vierailija
208/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lymi on sellaisessa asemassa ja arvossa Suomessa tällä hetkellä, että saa kyllä pyytäessään kuvat nähtäväkseen. Todennäköisesti on sanellut ehdot, millaisen kuvan hyväksyy.. Sai juuri jonkun elokuvapalkinnon siitä myrskyluodosta, että sitä kumartaa kaikki.

Lymin kuvat olivat tyylivalinta. Kuvat on otettu ja käsitelty korkeakontrastisiksi, eräänlaisen passikuvakoulunnan tyylisuunta, jossa kaikki näyttävät sarjamurhaalta tai mielenvikaiselta. Tässä voimakaskontrastisessa tyylissä jokainen huokonen, ryppy, kurttu, heltta ja arpi korostuu. Kaunis ihminen ei tietenkään näytä yhtä rujolta kuin tavis näissäkään kuvissa. Näitä kuvia käytetään yhtä lailla mielikuvan luomiseen kuin filtteröityjä instakuvia.

Vierailija
209/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri lehdet ja tv ovat kuvanneet minua työni takia parisenkymmentä kertaa, ei siksi, että näyttäisin kauneusihanteiden

Vakavasti otettava ei tarkoita että ei hymyile kuvissa. Hänestä olisi voitu ottaa kuvia, joissa on työn touhussa papareitten keskellä hoitaen jotain asiaa. Vaikka olisikin ollut ihan feikkikuva. Tällaisia kuvia ei ollut. Ainoastaan niitä, joissa pönötti suorana paperi kädessä ja hoki, että tilanne on vakava. Media olisi halutessaan voinut luoda Marinista täysin erilaisen kuvan, mutta nyt hänestä annettiin kuva, että olisi vaan hokenut jotain mitä on käsketty.

Hänelle olisi voitu luoda täysin erilainen imago, mutta hänelle annettiin rooli, joka jakoi kansalaisia, ja ehkä se oli tarkoituskin.

Vierailija
210/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se ulkonäön ruotimista, jos pohtii, että olisiko samassa tilanteessa samoilla välineillä saanut edustavammankin otoksen.

Ajatteletko, että lehtikuvaus on sama kuin CV-kuvaus? Kuvat on artikkelin osa. Artikkelissa on huolestunut ja olonsa hieman epämukavaksi haastattelussa kokeva ihminen.

Väitätkö, ettei Lymistä olisi saatu toisenlaisia otoksia samoilla välineillä samassa tilanteessa? Kyllähän sitä saa pohtia, että miksi nämä tyylivalinnat on tehty. Kyseessä on kuitenkin ajan kanssa tehty henkilökuva, eikä pikainen katuhaastattelu pääuutislähetykseen. Mutta jos Lymi ja kuvaajat ovat tyytyväisiä lopputulokseen, niin hyvä heille. Kuvavalinnat ovat osa mielikuvan luomista, joten niistäkin on ok keskustella. Tarkoituksella valittu rujompi kuva voi olla yhtä manipulatiivinen, laskelmoitu ja epäaito kuin instan filtterikuva.

Vierailija
211/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi rehellisesti sanoa, että Marinin nousukiito perustui substanssiosaamiseen. Tai mikä hänen ydinviestinsä on. Hän oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, oli edustavan näköinen, oikean ikäinen ja oikeaa sukupuolta. Marin ei pärjännyt haastatteluissa ennalta opetellun käsikirjoituksen ulkopuolella ja yksityiselämän kuohunta valui julkisen roolin puolelle. Vai muistaako joku muu pääministerin, jonka julkisuusden paine pakott

Juuri näin, harva uskoo, että hän pääsi pm:n pallille pätevyytensä takia, mutta pointti on se, että media olisi voinut luoda hänelle sitä substanssiosaamista. Media tekee presidenttejä, miksei pääministereitä. Media teki Marinista marionetin, sitä en tiedä, josko oli ihan sovittukin näin.

Tuota huumejutun paikkansapitävyyttä ja tarkoitusta voi miettiä, että mikähän sen tarkoitus oli. Jos olisi oikea ongelma, eiköhän media olisi peitellyt sitä hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
212/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta kuvitelkaa viime päivinä tapahtunut tilanne, missä Stubb (maamme presidentti) oli kuvissa pohjoismaisten pääministerien kanssa. Kuvitelkaa että pääministerin tehtävistä laistanut pääministeri ei olisi Orpo, vaan olisikin Marin.

No, ei vaan voi edes kuvitella. Kohu ja kriisi olisi niin suunnaton. Nyt puhutaan jostain Lymin kuvista ihan kuin maan ylimmän johdon tilanne olisi ihan normaali. 

Vierailija
213/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi rehellisesti sanoa, että Marinin nousukiito perustui substanssiosaamiseen. Tai mikä hänen ydinviestinsä on. Hän oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, oli edustavan näköinen, oikean ikäinen ja oikeaa sukupuolta. Marin ei pärjännyt haastatteluissa ennalta opetellun käsikirjoituksen ulkopuolella ja yksityiselämän kuohunta valui julkisen roolin puolelle. Vai muistaako joku

"mitä höpötät", "mitä horiset"

Vierailija
214/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri lehdet ja tv ovat kuvanneet minua työni takia parisenkymmentä kertaa, ei siksi, että näyttäisin kauneusihanteiden mukaiselta, vaan siksi, että heitä kiinnostaa juur

On inhimillistä haluta näyttää hyvältä versiolta itsestään etenkin julkisuuteen päätyvissä kuvissa ja videoissa. Ei sen tarvitse tarkoittaa Tallinnan klinikalla käyntiä, vaan ihan sitä, että on kevyt ehostus, kehotyypille sopivat vaatteet ja että kuvakulma ja valaistus on huomioitu. Ihan kuten vaikka A-studiossa tai vastaavassa. Monelle toki tulee yllätyksenä, miltä oikeasti näyttää ja kuulostaa videolla ja kuvissa.

Varmasti tulee, niin se tulee minullekin, edelleenkin. Media- ja juttutyypistä riippuen kuvakulmaa ja valaistusta huomioidaan enemmän tai vähemmän. En sano, että olisi huono asia toivoa näyttävänsä tietynlaiselta, mutta sanon, että omaan ajatteluun voi vaikuttaa.

Jos itselle on oma ulkonäkö tärkeää, muttei halua opetella meikkaamaan, voi käydä meikissä, ja voi jopa kieltäytyä henkilökuvista kuten eräs kollegani tekee. 

Vierailija
215/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne Insta-kuvat oo käsitelty, pöljä 😂

Ei ole ja monessa näyttää ilman meikkiä paremmalta kuin tuossa meikatussa. Käy katsomassa ennen kuin kommentoit.

Joskus meikkaaja ja valokuvaaja ovat niin kateellisia, että tahallaan tekevät huonoa jälkeä. Ovat vain meikkaajia ja valokuvaajia. Haluaisivat olla itsekin taiteilijoita.

Tiina Lymi on edelläkävijä monessa asiassa. On murtanut lasikaton. 

Mitä huonoa jälkeä tuossa on? Näyttää itseltään, kun tarkoitus on näyttää ohjaajalta, eikä mallilta.

Henkilökuvaus on herkkää, mallia tulee kohdella kunnioittavasti. Jo tämä ketju kertoo, mik

Ja minkä ihmeen takia hänen ikäisellään naisella pitäisi olla teini-ikäisen kasvot??

Kyllä ihmisessä saa näkyä eletty elämä. Filtteröity kireä naama on persoonaton. 

Vierailija
216/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi rehellisesti sanoa, että Marinin nousukiito perustui substanssiosaamiseen. Tai mikä hänen ydinviestinsä on. Hän oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, oli edustavan näköinen, oikean ikäinen ja oikeaa sukupuolta. Marin ei pärjännyt haastatteluissa ennalta opetellun käsikirjoituksen ulkopuolella ja yksityiselämän kuohunta valui julkisen roolin puolelle. Vai muistaako joku

Tosi sujuvaa oli hänen puheensa, töks, töks. Mammat sanoi, että tykkäävät, kun puhui KUULUVALLA  äänellä, niin saivat selvää. Että se oli se kriteeri hänen suosiolleen. Ei Orpo siinä petrannut ole kyllä ollenkaan, puhe töksähtelee, ja intonaatio usein omituisessa paikassa, lauseen lopussa. Eikö näille ollut käytössä jotain puhevisetinnnän ammattilaisia, kun muistan, että Saarikkokin olisi sellaiseen osallistumaan, oli myös melko jäykkää ja töksähtelevää hänen puheensa. Miten ihmeessä sinne valikoituukin näin huonosti suomea puhuvia ihmisiä?.

Vierailija
217/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
218/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lymi on sellaisessa asemassa ja arvossa Suomessa tällä hetkellä, että saa kyllä pyytäessään kuvat nähtäväkseen. Todennäköisesti on sanellut ehdot, millaisen kuvan hyväksyy.. Sai juuri jonkun elokuvapalkinnon siitä myrskyluodosta, että sitä kumartaa kaikki.

Lymin kuvat olivat tyylivalinta. Kuvat

Ja mustavalkokuvat myös usein tekee ihmisestä vähän karskimman ja vanhemman oloisen, niinkuin yleensä ottaen.

Vierailija
219/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko mennä vaikka redditiin itkemään Marinista, jos mínfo ja ylïs eivät riitä? Tässä viestiketjussa puhutaan Tiina Lymistä otetuista valokuvista. 

Vierailija
220/276 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan aina Tiina Lymin kohtauksessa Akvaariorakkautta: mikä Pisan torni?

Mies: Pisan torni, etkö oikeasti tiedä mikä on Pisan kalteva torni?

Nainen marssii kirjastoon ja paasaa myöhemmin miehelle lyhyen esitelmän aiheesta

Jotenkin noin se meni.

Arvostan näyttelijänä ja ohjaajana tosi korkealle

Miten jollain aikuisella voikin mennä näyttelijä ja hahmo sekaisin? Lymi on elokuvassa, eli hahmona, lausunut nuo jonkun hänelle käsikirjoittamat lauseet. Ne eivät siis kuulu Lymille itselleen vaan hahmolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä