Meikkaaja pilannut Tiina Lymin kuvat Hesarissa
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010947618.html
Katsoin, että yhtäkkiä ikääntynyt 20 vuotta. Instakuvissa kuitenkin raikas ja ikäisekseen tosi hyvin säilynyt.
Kommentit (276)
Katsokaa tuota yhtä hymykuvaa, ihan kuin eri ihminen.
Muissa kuvissa ei ole haettu sitä imartelevinta valaistusta, kuvakulmaa tai ilmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne Insta-kuvat oo käsitelty, pöljä 😂
Ei ole ja monessa näyttää ilman meikkiä paremmalta kuin tuossa meikatussa. Käy katsomassa ennen kuin kommentoit.
Joskus meikkaaja ja valokuvaaja ovat niin kateellisia, että tahallaan tekevät huonoa jälkeä. Ovat vain meikkaajia ja valokuvaajia. Haluaisivat olla itsekin taiteilijoita.
Tiina Lymi on edelläkävijä monessa asiassa. On murtanut lasikaton.Mitä huonoa jälkeä tuossa on? Näyttää itseltään, kun tarkoitus on näyttää ohjaajalta, eikä mallilta.
Henkilökuvaus on herkkää, mallia tulee kohdella kunnioittavasti. Jo tämä ketju kertoo, mikä on mennyt pieleen. Itse henkilön tai aiheen sijasta huomioidaan rypyt.
Olisikohan sinun aika käsitellä terapiassa tuota ryppyongelmaasi? Todella hienot kuvat hienosta taiteilijasta. Elämäntyön tekemiseen tarvitaan elämä, ei sellaisen tekijällä ole enää lapsenkasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kuvat on tosi hyvät. Tiina Lymihän on aina ollut prettyface ja on edelleen. Kuvat kerovat älykkäästä ja omaperäisestä naisesta, joka uskaltaa näyttää omalta itseltään, vaikka ei ole enää tyttönen. Lymillä myös on todella kauniit silmät. Silmät ovat sielun peili iässä kuin iässä.
Ja sitten taas kohderyhmä. Ehkä olet itse käynyt taidekorkeakoulun, suurin osa ei ole. Ihmisten kuvanlukutaito on rajattu.
Nuo kuvat sopivat ehkä valokuvataiteen museoon paremmin.
Tavallisena tallaajana huomio kiinnittyy siihen, kuinka vanhalta Tiina Lymi näyttää. Yllätys onkin sitten punaisella matolla otetuissa kuvissa, kun paljastuu keski-ikäinen kaunotar.
Kaikilla naisilla on pelko siitä, että näyttää vanhalta kuvassa.Mitä siis haluat sanoa? Että olet tyhmä
Ei vaan kuva ei ole onnistunut. Minusta ei ole hyvä muotokuva Tiina Lymistä. Kuva ei näytä kohteeltaan.
Etkö kestä kritiikkiä siellä lasipalatsissasi? Hesaria on paljon moitittu siitä, että on omassa kulttuurikuplassaan. Tämä on taas yksi esimerkki siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja monessa näyttää ilman meikkiä paremmalta kuin tuossa meikatussa. Käy katsomassa ennen kuin kommentoit.
Joskus meikkaaja ja valokuvaaja ovat niin kateellisia, että tahallaan tekevät huonoa jälkeä. Ovat vain meikkaajia ja valokuvaajia. Haluaisivat olla itsekin taiteilijoita.
Tiina Lymi on edelläkävijä monessa asiassa. On murtanut lasikaton.Mitä huonoa jälkeä tuossa on? Näyttää itseltään, kun tarkoitus on näyttää ohjaajalta, eikä mallilta.
Henkilökuvaus on herkkää, mallia tulee kohdella kunnioittavasti. Jo tämä ketju kertoo, mik
Ryppyongelma? Tyhmyyden lisäksi olet ylimielinen. Et tiedä mitään minusta tai taustastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin kuvat on tosi hyvät. Tiina Lymihän on aina ollut prettyface ja on edelleen. Kuvat kerovat älykkäästä ja omaperäisestä naisesta, joka uskaltaa näyttää omalta itseltään, vaikka ei ole enää tyttönen. Lymillä myös on todella kauniit silmät. Silmät ovat sielun peili iässä kuin iässä.
Ja sitten taas kohderyhmä. Ehkä olet itse käynyt taidekorkeakoulun, suurin osa ei ole. Ihmisten kuvanlukutaito on rajattu.
Nuo kuvat sopivat ehkä valokuvataiteen museoon paremmin.
Tavallisena tallaajana huomio kiinnittyy siihen, kuinka vanhalta Tiina Lymi näyttää. Yllätys onkin sitten punaisella matolla otetuissa kuvissa, kun paljastuu keski-ikäinen kaunotar.
Kaikilla naisilla on pelko siitä, että näyttää vanhalta kuvassa.
Ei vaan kuva ei ole onnistunut. Minusta ei ole hyvä muotokuva Tiina Lymistä. Kuva ei näytä kohteeltaan.
Etkö kestä kritiikkiä siellä lasipalatsissasi? Hesaria on paljon moitittu siitä, että on omassa kulttuurikuplassaan. Tämä on taas yksi esimerkki siitä.
Taitaa olla niin päin, että sinä yksin kuplassasi yrität kieltää ihmisen kuvaamisen sellaisena kuin hän on. Mikä noin riehuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökuvaus on herkkää, mallia tulee k
Ryppyongelma? Tyhmyyden lisäksi olet ylimielinen. Et tiedä mitään minusta tai taustastani.
Olen eri, mutta minustakin vaikuttaa että sinulla on jonkinlainen ongelma ryppyjen ja ikääntymisen suhteen, varsinkin kun ne koskevat naista. Kirjoitat, että mallia tulee kohdella kunnioittavasti, ja sillä ilmeisesti tarkoitat ettei tiettyjä mallin kasvoihin kuuluvia asioita saisi näkyä kuvassa. Se ei ole kunnioittamista vaan päinvastoin. Se viestii että ihminen on vääränlainen ja hävettävä, ei kelpaava ja hyvä.
Etkö osaa väitellä asiasta, vaan menet henkilökohtaisuuksiin?
Jankkaat rypyistä aina vaan. Sama levy pyörii, samaa vanhaa juttua vuodesta toiseenko?
Oli haettua rosoa kuvaan ja sitä saatiin. Valoilla esim. korostettu juonteita joita tuon ikäisellä aina on ja saa olla, mutta osattaisiin varmasti myös loiventaa jos halua olisi.
Jos on kuvauskohteelle ok (kuten luulen että on) niin mikäs siinä.
Raskas alaluomirajaus vetää aina ilmettä alaspäin. Todella vanhentava efekti useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/CLjRzxjBHf1/?igsh=ZTJ3ZjFud3FyeWxv
Tosi käsitelty kuva joo 😂
Kuvaa on ainakin vinjetoitu eli jotenkinhan tuota kuvaa on käsitelty. En itse ole koskaan käyttänyt Instaa, joten en sen filttereistä osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/CLjRzxjBHf1/?igsh=ZTJ3ZjFud3FyeWxv
Tosi käsitelty kuva joo 😂
Taitaa olla vanha kuva...
Minä en pidä kuvasta. Ensinnäkin ohjaajan kasvot ovat ylipäänsä liikaa esillä kuvassa. Lymi on vuosikausia ollut ns. taustahahmo. Niin hän ilmeisestikin haluaa itse. Nytten tuossa kuvassa taas kasvot ovat yhtäkkiä pääosassa. Leikattu irti. Kenen idea tämä on?
Tämä mielikuva rikkoo kuvaa, jonka olen Lymistä saanut mediassa.
Pitääkö hän itse kuvasta? Kokeeko, että on näköinen?
Eikö onnistuneet henkilökuvat ja muotokuvat ole aina olleet mallin näköisiä ja oloisia?
Omasta mielestäni taas oli kauniit kuvat ja mielenkiintoinen haastattelu. Viehättävä ja älykäs ihminen.
Väitän, että Lymi haluaa tulla tunnetuksi taiteestaan. Ei henkilökuvan kasvona. Hän jopa ehkä haluaisi olla kasvoton. Nyt kuvassa on irtileikattu naamari parrasvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä kuvasta. Ensinnäkin ohjaajan kasvot ovat ylipäänsä liikaa esillä kuvassa. Lymi on vuosikausia ollut ns. taustahahmo. Niin hän ilmeisestikin haluaa itse. Nytten tuossa kuvassa taas kasvot ovat yhtäkkiä pääosassa. Leikattu irti. Kenen idea tämä on?
Tämä mielikuva rikkoo kuvaa, jonka olen Lymistä saanut mediassa.
Pitääkö hän itse kuvasta? Kokeeko, että on näköinen?
Eikö onnistuneet henkilökuvat ja muotokuvat ole aina olleet mallin näköisiä ja oloisia?
Sinulle on ongelma, että henkilön kasvot näkyvät henkilökuvassa?
Ei edes mennä siihen, miten sinun mediassa saamasi kuva vastaa henkilön todellisuutta ja persoonaa :D
Vierailija kirjoitti:
Oli haettua rosoa kuvaan ja sitä saatiin. Valoilla esim. korostettu juonteita joita tuon ikäisellä aina on ja saa olla, mutta osattaisiin varmasti myös loiventaa jos halua olisi.
Jos on kuvauskohteelle ok (kuten luulen että on) niin mikäs siinä.
Aivan hirveää, jos toimittajakoulussa rosoisuus tarkoittaa yliterävöitystä ja raskasta alaluomirajausta. Mediakoulutukseen nyt äkkiä lisää rahoitusta!
Mikseivät kuvanneet Tiinaa QFE-tyyliin? Tai stailanneet överisti kauniiksi Dynastia/Hollywood-tyyliin? Tai kuvanneet avannossa, kuten siinä yhdessä QFE-kohtauksessa? Tai tosiaan jäällä hiihtämään. Olisi ollut hauska kuvitus juttuun.
Haluttiinko nyt ottaa kuvia vakavasti otettavasta vanhasta ohjaajasta, joka tekee suuria töitä vielä tulevaisuudessakin? Vanha viisas nainen voi olla hauska ja kauniskin 2025.
Tiinasta on jätetty pois hänen parhaat puolensa. mm. naiseus.
Ainahan ihmisiä on esitetty kauniimmassa valossa muotokuvissa. Se on vuosisatainen perinne. Kuva jää elämään.
On oltu eroottisia, poltettu tupakkaa, rikottu normeja.
Taidemaalauksessa ihminen on esitetty rujona. Miksei nykyäänkin Liu Susirajan kuvissa. Yksinäisen ylipainoisen naisen kamppailua yksiössä. Susirajankin kuvat ovat esteettisiä.