Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole yhtään omaisuutta?
Itse olen vasta 33 vuotias, minulla on sijoitussalkku joka on noin 100 000e, pian velaton asunto jonka arvo on 200 000e, velaton auto ja vähän sukan varressa on myös rahaa. Miten siis voi olla mahdollista että jotkut keski-ikäiset ei ole kerryttäny itselleen yhtään varallisuutta? Jotkut asuu vuokralla eikä ne omista edes henkilöautoa.
Minne te laitatte rahanne?
Kommentit (403)
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Jos ei ole rahaa laskuihin niin asunto menee ulosottovirastolle.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Vierailija kirjoitti:
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain tes-palkkatyö kelpaa.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."
Lopeta jo tuo spämmääminen.
Tässä ketjussa puhutaan siitä mitä on aiemmin tapahtunut. Ei siitä mitä uudistukset tuo tullessaan. Olet niin tyhmä, että et tajua tätäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täältä mitään mukaan saa kun aika koittaa.
Ei niin, mutta eikös se mukavaa että täällä ollessa on muutakin kuin tyhjät taskut?
Luuletko että pienituloisilla on mahdollisuus kerryttää omaisuutta? Pienituloisia on paljon, ja he tuottaa niitä matalapalkka-alan palveluita joista säkin hyödyt. Ja kun pesämunaa ei ole peritty tai muualta saatu, niin ainoa varallisuus on se mitä työllä tienaa. Ja pienitulosilla se palkka menee asumiseen ja muihin pakollisiin menoihin ihan viimeistä senttiä myöten, jos riittääkään.
Minä en koe omistamista ihan vain omistamisen vuoksi mitenkään merkityksellisenä.
Se, että omistan auton, jolla voin kulkea paikasta toiseen, on merkityksellistä omistamista.
Se, että minulla on asunto, on merkityksellistä. Toki vuokra-asuntokin olisi OK.
Se, että minä omistan soittimen, jonka soittamisesta nautin, on merkityksellistä. Olen laittanut paljon rahaa myös siihen, kun olen opetellut soittamaan arvokasta soitintani. Silläkin on minulle iso merkitys.
Joku muu saattaa kokea merkitykselliseksi sen, että omistaa osakkeita, joista saa lisää rahaa, jolla voi ostaa lisää osakkeita. Se on ihan hyväksyttävää.
Mutta et voi toisen puolesta määritellä, millainen omistaminen on merkityksellistä ja millainen ei.
Vierailija kirjoitti:
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin.
Jos ei ole rahaa laskuihin niin asunto menee ulosottovirastolle.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Mene nyt jo hel vettiin paskavam mainen.
Ihan hyvin.2 lasta, yh,ja 6v opiskelut lainalla.Sitten kahden lapsen korkeakouluopinnot ulkomailla.Kyllä siinä on uponnut massia.Vuokralla asuminen on myös valina.Miks" tarvitsee omastaa kaikkee??
Miksi sitä omaisuutta pitää haalia? Ihminen pärjää aika vähällä loppujen lopuksi. Tuoko lihava sijoitussalkku onnea? Mitä vaatimattomammin elää, sitä vähemmällä pääsee. En ole todellakaan tyhjätasku, mutta en myöskään keskity rahan perässä juoksemiseen.
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Eli 3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto, jos sairastuu syöpään tai murtuu jalka.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Sattuma ratkaisee monta asiaa. Voit saada alunperin huonot lähtökohdat, mutta silti päästä eteenpäin. Voi tulla kuitenkin sairauksia, vammautumisia. Puolison tai lastenkin. Työttömyysjaksoja ja sairaslomia. Voit joutua vaihtamaan ammattia, opiskella uuden. Alkoholistit ja huumeiden käyttäjät ovat oma lukunsa.
Sitten on vielä jokaisella erilaiset arvot. Joku antaa säännöllisesti vähistäkin rahoistaan hyväntekeväisyyteen. Joku elää muuten säästeliäästi, mutta matkustelee eri maihin. Joku hankkii lapsia ja kouluttaa heidät.
Itse lähdin 18-vuotiaana kotoani täysin tyhjin käsin. Vuokrasin asunnon ja lähdin, onneksi oli työpaikka kaupan kassalla.
Vanhemmilla päihdeongelma, joka paheni vuosi vuodelta. Isä soitti yökaudet musiikkeja täysillä välittämättä muiden aikaisista herätyksistä.
Voipi olla, että vähän vaikuttanut nykypäivään tuo lähtötilanne verrattuna sellaiseen, jolle vanhemmat taanneet ekan asuntolainan yms. Itse muutettuani sain vanhemmilta vain puheluja, miten rahat olikin jo juotu ja laskuja pitäisi maksaa, niin laita xxx€ tilille nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Eli 3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto, jos sairastuu syöpään tai murtuu jalka.
Sairaspäivärahaleikkaus tuli voimaan tämän vuoden alusta.
Takaisinottovelvollisuus poistuu alle 50 hengen työpaikoilta.
Saa ottaa heti tilalle uuden työntekijän, jolle ei tarvitse maksaa kokemuslisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin on mennyt rahat. Kolme lasta on maksanut tässä 20 vuoden aikana aika paljon.
Onko mitään järkeä tehdä lapsia tälläiseen maahan? Lapset vaatii myös rahaa.
Itse en ainakaan meinaa tänne lapsia tehdä.
ap
Mitä varten sinä sitten rahaa tai sijoituksia haalit jos et lastesi turvaksi? Onttoa.
Testamenttaa edes johonkin hyvään tarkoitukseen.
Parikymppisenä iski maisennus. Vuosia työttömänä ja sitten osapäivätöissä. Vasta nelikymppisenä masennus oli taittunut niin hyvin, että jaksoin tehdä kokopäivätyötä.
Takaisinottovelvollisuus poistuu alle 50 hengen työpaikoilta eikä työkkäri enää hommaa uutta työpaikkaa, josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eli pitää olla joka vuosi 6 kuukautta töissä tai joka toinen vuosi 12 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä miten tämän hetkiset keski-ikäiset eivät ole jotkut kerryttäneet omaisuutta. Siis ajalla ennen näitä muutoksia. Ei vain tajua tämä ääliö nyt tätä vaan spämmää ketjua täyteen. Tekisi oman aloituksen noista jankutuksistaan, mutta ei taida kyvyt riittää.
Vierailija kirjoitti:
Takaisinottovelvollisuus poistuu alle 50 hengen työpaikoilta eikä työkkäri enää hommaa uutta työpaikkaa, josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eli pitää olla joka vuosi 6 kuukautta töissä tai joka toinen vuosi 12 kuukautta.
Mene jo hel vettiin paskavam mainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa työtä niin pitää olla 595 työmarkkinatuella eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei täältä mitään mukaan saa kun aika koittaa.
Näin on.
Eikä tasan kukaan vielä ole kuolinvuoteella katunut että nyyh, olisi pitännyt olla enemmän ylitöissä ja viettää vähemmän aikaa lasten, ystävien ja perheen kanssa🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo paskavam mainen linkkispämmääjä sitä tajua. Ei mene millään jakeluun, että nyt ei keskustella siitä mitä tuleva tuo vaan siitä miten tämän hetkiset keski-ikäiset eivät ole jotkut kerryttäneet omaisuutta. Siis ajalla ennen näitä muutoksia. Ei vain tajua tämä ääliö nyt tätä vaan spämmää ketjua täyteen. Tekisi oman aloituksen noista jankutuksistaan, mutta ei taida kyvyt ri
Saan ansiosidonnaista 800 netto, kun palkka oli 2400
Ansiosidonnaisen odottaminen kestää 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
Toivottavasti olet säästänyt puskurin irtisanomista varten. Sossu ei maksa sun lapsille ruokaa.
Sattuma ratkaisee monta asiaa. Voit saada alunperin huonot lähtökohdat, mutta silti päästä eteenpäin. Voi tulla kuitenkin sairauksia, vammautumisia. Puolison tai lastenkin. Työttömyysjaksoja ja sairaslomia. Voit joutua vaihtamaan ammattia, opiskella uuden. Alkoholistit ja huumeiden käyttäjät ovat oma lukunsa.
Sitten on vielä jokaisella erilaiset arvot. Joku antaa säännöllisesti vähistäkin rahoistaan hyväntekeväisyyteen. Joku elää muuten säästeliäästi, mutta matkustelee eri maihin. Joku hankkii lapsia ja kouluttaa heidät.