Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko nelipäiväinen työviikko alentaisi nettopalkkaasi?

Vierailija
31.01.2025 |

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleinen työaika muuttuisi nelipäiväiseksi, tuntipalkat alkaisivat nousta. Tämä johtuisi siitä, että tulisi oikea työvoimapula.

Työpaikat lisääntyisivät, työttömyys laskisi, duunareiden kyykytys vähenisi.

Vierailija
62/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tossa on huomioitu eri kuntien verotus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14+8,65+0,59=23,24 tai 10+8,65+0,59=19,24

palkka 3000/2400

3000*23,24/100=697,20

3000-697,20=2 302,8

2400*19,24/100=461,76

2400-461,76=1 938,24

2 302,80-1 938,24=364,56

Vierailija
64/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-499

Vierailija
65/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään sillä olen mies ja pystyn tekemään työt tarvittaessa nopeammin. 

Eli oikasemaan ja muut paikkaa sun virheet.

Vierailija
66/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kun tekisin 10h päivän.

Vierailija
67/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahan eli ylimääräisen voisi muuttaa vapaaksi, mutta kandee muistaa, ettei pidä kahta viikkoa saman kuukauden aikana vapaana, kun jää sitten siltä kuukaudelta lomapäivät kertymättä. Sama noiden oma lomien kanssa.

Vierailija
68/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkka maksetaan pidettyjen tuntien mukaan, eikä sillä, sijoittuvatko ne viidelle tai neljälle päivälle, ole mitään merkitystä. Tosin ei silläkään, jos käyttää viikonloppunsa arviointitöihin tmv. Minun palkkani on siis sama, vaikka tekisin töitä neljänä tai seitsemänä päivänä viikossa.

T. Ope

Vierailija
69/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nelipäiväistä viikkoa ja olen tyytyväinen. Palkka pieneni yli 400. Se vähän kirpaisee mutta pitää ihan opetella että elämässä on muutakin kuin työ kun koko ikänsä on töitä tehnyt. Vähemmälläkin tulee toimeen. Suosittelen.

Vierailija
70/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tossa on huomioitu eri kuntien verotus?

Ei mitenkään. Laskurista saa suuntaa antavan lukeman. Tarkka euromäärä pitää jokaisen laskea itse.

Vierailija
71/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle tietysti mukana tässäkin idiotismissa. Suomessa työn tuottavuus on kehittynyt pitkän aikaa niin huonosti, että oikeasti pitäisi keskustella 6-päiväisestä työviikosta.

Se on aivan sama, että mitä se ympäri maailmaa lentävä insta-prinsessa populismissaan ideoi. Aivan pihalla talouden tunnusluvuista

Vierailija
72/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle tietysti mukana tässäkin idiotismissa. Suomessa työn tuottavuus on kehittynyt pitkän aikaa niin huonosti, että oikeasti pitäisi keskustella 6-päiväisestä työviikosta.

Se on aivan sama, että mitä se ympäri maailmaa lentävä insta-prinsessa populismissaan ideoi. Aivan pihalla talouden tunnusluvuista

Eri asiasta kyse. Tässä avataan verotuksen vaikutuksia. 

Vierailija
73/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asiasta kyse. Tässä avataan verotuksen vaikutuksia. 

Missasit pointin

Vierailija
74/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa. Otankin mieluummin joka vuosi lomarahoja vapaana, saan 8 viikon lomien päälle pari viikkoa vielä lisää vapaata, jota ripottelen eri puolille vuotta. 

Vierailija
75/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-200e. Pieni palkka, joten tuo parisataakin on tarpeellinen raha. Tein kyllä yhdessä kohtaa nelipäiväistä ja pärjäsi silläkin, mutta tiukkaa teki eikä puskuriin saanut kerättyä juuri mitään. Parit palkankorotukset vielä niin sitten voin vaihtaa takaisin lyhyempään viikkoon. Fyysinen työ niin kyllä sen yhden palautumispäivän lisää ihan mielellään ottaisi ja kroppakin varmasti kestäisi hommaa niin pidempään.

Vierailija
76/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos nelipäiväiseen voisi olla liian iso, mutta muutamaa ylimääräistä lomaviikkoa voisi harkita. 

Mä otan aina kesäkuulle yhden palkattoman viikon ja heinäkuulle myös. Kesäloma siinä välissä samassa putkessa. Pidän siis 6 viikkoa putkeen, mutta ei se palkassa ihan älyttömän pahasti näy.

Mä pidän kesällä 6 viikkoa, syksyllä viikon, jouluna 2 viikkoa ja keväällä viikon. Sit hajapäiviä päälle. Eli lomien päälle lomarahat vapaana. 

Vierailija
77/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras työaika olisi 10h päivässä 4 päivää viikossa. Vapaa olisi niin että joka toinen viikonloppu olisi la-su ja joka toinen olisi pe-ma.

Luulisin ihan oikeasti että tämä olisi myös tehokkain ainakin minun kohdalla. 

Ei missään nimessä ainakaan fyysisessä työssä, pidemmän päälle todella kuluttavaa. Paras olisi 6h viitenä päivänä viikossa, olisi joka päivä töiden jälkeen enemmän aikaa ja työt jaksaisi tehdä tehokkaammin (nykyisin viimeinen tunti on aina sellaista löysää kivien potkiskelua). 

Tein kuntoutuksen jälkeen osa-aikaista päivää ja herranjesta sitä eroa, kun ei tarvinnut herätä luonnottoman aikaisin seitsemäksi töihin ja pääsi aiemmin töistä, niin jaksoi töiden jälkeen liikkua ja harrastaa ihan eri tavalla, myös nukkuminen oli parempaa. 

Ikinä ei ainakaan raksalle 10h päiviä ja pitkiä viikonloppuja (niitähän monet keikkatyöläiset tekevät), vaan mieluummin lyhennettyä työpäivää. 

Vierailija
78/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työteho on kyllä selvästi parantunut nelipäiväistä työviikkoa tekemällä. Ei ole läheskään niin väsynyt ja riittää aikaa muullekin tekemiselle.

Vierailija
79/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt nelipäiväistä jo lähes kymmenen vuotta. Satunnaisesti lyhyitä pätkiä täyttä työaikaa, enkä voi käsittää miten siihen pystyy joku jolla on perhettä ja paljon harrastuksia. Lepo ja oma aika on paljon arvokkaampaa kuin raha. 

Sama. Tuskin teen enää koskaan täyttä työaikaa.

Vierailija
80/127 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos nelipäiväiseen voisi olla liian iso, mutta muutamaa ylimääräistä lomaviikkoa voisi harkita. 

Mä otan aina kesäkuulle yhden palkattoman viikon ja heinäkuulle myös. Kesäloma siinä välissä samassa putkessa. Pidän siis 6 viikkoa putkeen, mutta ei se palkassa ihan älyttömän pahasti näy.

Mä pidän kesällä 6 viikkoa, syksyllä viikon, jouluna 2 viikkoa ja keväällä viikon. Sit hajapäiviä päälle. Eli lomien päälle lomarahat vapaana. 

Missä saa pitää lomia näin paljon? Kuulostaa ihanalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi