Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdin usein eroa, mutta päätöksen tekeminen on vaikeaa

Vierailija
31.01.2025 |

- ei selkeästi yhteisiä tulevaisuuden haaveita; kumppani ei sisällytä minua omiin haaveisiinsa selkeästi

- erilaiset tarpeet läheisyydelle

- kumppanin riippuvuudet (esim. pelaaminen) 

- kumppanilla usein alakuloisuutta, lisäksi vaikeutta säädellä tunteitaan välillä 

- kumppani sanoo ajoittain loukkaavia asioita. Kuten tässä taannoin yhdessä pelissä vastasi, että tärkeimmät ihmiset hänen elämässään on hänen ystävänsä (minusta tuo tuntui pahalle, että ystävät ns. priorisoitiin minun edelle) 

Näen selvästi sen ettei suhteella ole tulevaisuutta, tai ei ainakaan sellaista, missä itse voisin aidosti olla onnellinen. Toki meidän suhteessa on myös hyviä asioita. Mutta isossa kuvassa, ongelmat on aika perustavanlaatuisia. Silti se suhteen päättäminen on niin vaikea päätös. Kun ei kiinnostaisi olla kenenkään muunkaan kanssa. En yksinoloakaan pelkää. Enemmän sitä, että surettaa kuitenkin jos/kun tämä ihminen ei sitten enää olisi omassa elämässä. 

Kunhan halusin purkaa johonkin ajatuksiani. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko suhteelta enemmän kuin annat sille? Olisitko onnellisempi yksin? Lisäksi yksinollessasi sinulla olisi mahdollisuus löytää ihminen, jonka kanssa voisit olla onnellisempi.

Eikä sillä, että haluaisin kenenkään eroavan liian kevein perustein, kuten minä joskus olen jälkeenpäin ajatellen tehnyt.

Vierailija
2/6 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen olet? millaista työtä se mies tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kumppanin joka voi täyttää tarpeesi. Ihminen tarvitsee läheisyyttä, jokainen eri mitalla. Siksi olis tietysti hyvä että toinen viihtyy yhtä paljon kainalossa. Itse tarvitsen mieheni aina välillä lähelleni, enkä voisi olla kumppanin kanssa joka pelaa videopelejä kotona. Ymmärrän sen että omaa aikaa ja harrasteta pitää olla mutta jos se tapahtuu kotona sohvala niin sitä en katsoisi. Voisi käydä muutaman kerran viikossa pelaamassa jossain muualla, kuten harrastukset yleensä tapahtuu. Silloin päästään irti ympäristöstä ja saadaan sitä omaa aikaa. Siis jos haluaisi. Minun ukko viihtyy kotina enimmäkseen keittiössä ja makuuhuoneessa. Harrastukset hänellä on sitten muualla. 

Vierailija
4/6 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Naisen perusolotila on tyytymättömyys. Jos kumppanissa ei ole vikoja, ne etsitään vaikka väkisin jotta nainen saa itselleen oikeutuksen etsiä jotain ns. parempaa.

Vierailija
5/6 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset kumppanin joka voi täyttää tarpeesi. Ihminen tarvitsee läheisyyttä, jokainen eri mitalla. Siksi olis tietysti hyvä että toinen viihtyy yhtä paljon kainalossa. Itse tarvitsen mieheni aina välillä lähelleni, enkä voisi olla kumppanin kanssa joka pelaa videopelejä kotona. Ymmärrän sen että omaa aikaa ja harrasteta pitää olla mutta jos se tapahtuu kotona sohvala niin sitä en katsoisi. Voisi käydä muutaman kerran viikossa pelaamassa jossain muualla, kuten harrastukset yleensä tapahtuu. Silloin päästään irti ympäristöstä ja saadaan sitä omaa aikaa. Siis jos haluaisi. Minun ukko viihtyy kotina enimmäkseen keittiössä ja makuuhuoneessa. Harrastukset hänellä on sitten muualla. 

Vaikutat todella ahdistavalta persoonalta, ehkä jonkinlaista läheisriippuvuutta, kontrollin tarvetta, narsismia kenties? Sääliksi käy miestä.

Vierailija
6/6 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Naisen perusolotila on tyytymättömyys. Jos kumppanissa ei ole vikoja, ne etsitään vaikka väkisin jotta nainen saa itselleen oikeutuksen etsiä jotain ns. parempaa.

Sä et nähnyt aloituksessa kuvaillussa kumppanissa mitään vikaa? Selvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän